Darbības ar dokumentu

Darbības ar dokumentu
Tiesību akts: spēkā esošs

Ministru kabineta rīkojums Nr.482

Rīgā 2007.gada 1.augustā (prot. Nr.43 26.§)

Par Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas darbības stratēģiju 2008.-2010.gadam

 

1. Apstiprināt Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas darbības stratēģiju 2008.-2010.gadam (turpmāk - stratēģija).

2. Stratēģijā paredzēto pasākumu īstenošanu 2008.gadā nodrošināt no Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.

3. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai stratēģijas īstenošanai turpmākajos gados izskatīt Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu vidēja termiņa budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot valsts budžeta projektu attiecīgajam gadam.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs A.Štokenbergs

 


 

(Ministru kabineta

2007.gada 1.augusta rīkojums Nr.482)

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas darbības stratēģijas 2008.-2010.gadam
kopsavilkums

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (turpmāk - ministrija) darbības stratēģija 2008.-2010.gadam (turpmāk - stratēģija) ir ministrijas vidēja termiņa darbības plānošanas dokuments, kurā atspoguļoti ministrijas mērķi, darbības virzieni, to īstenošanas programmas un nepieciešamais finansējums.

Stratēģija izstrādāta saskaņā ar Latvijas Republikā pieņemtajiem valsts attīstības politikas dokumentiem un normatīvajiem aktiem.

Stratēģija ietver ministrijas līdzšinējās darbības vides un spēju novērtējumu, misijas un vidēja termiņa mērķu definējumu un rīcības plānu šo mērķu sasniegšanai. Rīcības plāns un tam noteiktais finansējums ir veidots atbilstoši budžeta programmu izstrādes principam. Katrai budžeta programmai ir mērķis, kas pamato programmas īstenošanas nepieciešamību, un noteikti ietekmes (politikas rezultātu) rādītāji un darbības rezultātu rādītāji, kas raksturo programmā izvirzītā mērķa izpildi (sasniegšanu) no 2008.gada līdz 2010.gadam. Budžeta programmu ietvaros, ja nepieciešams, izvirzītas jaunas politikas iniciatīvas un aprakstīti programmas ieviešanā izmantotie instrumenti un sistēma.

Vienkopus atspoguļojot ministrijas vidēja termiņa darbības mērķus un rīcības plānu (programmas) šo mērķu sasniegšanai, stratēģija nodrošina ministrijas kompetences jomās izstrādāto politikas plānošanas dokumentu un to īstenošanas pasākumu sasaisti ar pieejamo un nepieciešamo budžeta finansējumu.

Atbilstoši ministrijas nolikumam un citiem tiesību aktiem ministrijas kompetencē ir šādas jomas:

1) piedalīties valsts attīstības, zemes politikas, reģionālās politikas un telpiskās plānošanas politikas izstrādāšanā;

2) koordinēt un uzraudzīt reģionālās politikas un telpiskās plānošanas politikas īstenošanu;

3) pārraudzīt likumos un citos normatīvajos aktos noteikto uzdevumu izpildi pašvaldību darbības jomā, veicināt pašvaldību attīstību un pašvaldību reformas ieviešanu;

4) organizēt un koordinēt likumu un citu normatīvo aktu īstenošanu reģionālās politikas, telpiskās plānošanas politikas un pašvaldību darbības un attīstības jomā.

Ministrijas misija ir izstrādāt priekšnosacījumus un uzraudzīt to īstenošanu, lai Latvija attīstītos kā ilgtspējīga, produktīva un pievilcīga dzīves telpa tās iedzīvotājiem, izmantojot katra reģiona īpašo attīstības potenciālu.

Ministrija tai deleģēto funkciju izpildi un izvirzītā mērķa (misijas) sasniegšanu nodrošinās, īstenojot četrus darbības virzienus:

1) valsts un reģionālās attīstības politiku veidošanas koordinēšana;

2) reģionālās attīstības politikas īstenošana un uzraudzība;

3) pašvaldību attīstība un pārraudzība;

4) pārvaldības spēju attīstība.

Darbības virzienu īstenošanai paredzētas septiņas budžeta programmas un tām pakārtotās apakšprogrammas:

1. Atbalsts plānošanas reģioniem:

1.1. Latgales plānošanas reģions;

1.2. Vidzemes plānošanas reģions;

1.3. Kurzemes plānošanas reģions;

1.4. Zemgales plānošanas reģions;

1.5. Rīgas plānošanas reģions.

2. Valsts reģionālās politikas īstenošana:

2.1. Valsts reģionālās attīstības aģentūra;

2.2. Īpaši atbalstāmo teritoriju attīstība.

3. Teritoriālā sadarbība:

3.1. Eiropas Kopienas iniciatīva "INTERREG";

3.2. Eiropas teritoriālā sadarbība.

4. Norvēģijas finanšu instrumenta izmantošana:

4.1. Norvēģijas finanšu instrumenta finansējums;

4.2. Atmaksa valsts pamatbudžetā.

5. Pašvaldību attīstības nacionālie atbalsta instrumenti:

5.1. Atbalsts novadiem infrastruktūras attīstībai;

5.2. Atbalsts pašvaldību investīciju projektiem;

5.3. Dotācijas pašvaldībām Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei;

5.4. Mērķdotācija pašvaldību apvienošanas projektu sagatavošanai;

5.5. Pašvaldību vienotas informācijas sistēmas attīstība un uzturēšana;

5.6. Atbalsts telpiskās plānošanas politikas īstenošanai;

5.7. Dotācija LPS pārstāvniecībai Briselē.

6. Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansētie reģionālās attīstības atbalsta instrumenti:

6.1. Eiropas reģionālās attīstības fonda finansējums 2007.-2013.gadam;

6.2. Eiropas Sociālā fonda finansējums 2007.-2013.gadam.

7. Politiku veidošana un vadība.

Stratēģijas īstenošanā piedalīsies ministrija un tās pakļautībā esošās institūcijas, tās īstenošanu un uzraudzību nodrošinās valsts sekretāra vietnieki, kā arī budžeta programmu vadītāji. Savukārt par pārskata sniegšanas instrumentiem tiks izmantotas atskaites par darba plānu izpildi, gada publiskais pārskats un ikgadējais ziņojums Ministru kabinetam par piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs A.Štokenbergs

01.08.2007