Ministru kabineta rīkojums Nr.198
Rīgā 2007.gada 11.aprīlī (prot. Nr.23 4.§)
Grozījumi koncepcijā "Par meklēšanas un glābšanas spēju attīstību un pilnveidošanu, izmantojot helikopterus"
1. Izdarīt koncepcijā "Par meklēšanas un glābšanas spēju attīstību un pilnveidošanu, izmantojot helikopterus" (apstiprināta ar Ministru kabineta 2005.gada 31.maija rīkojumu Nr.359 "Par koncepciju "Par meklēšanas un glābšanas spēju attīstību un pilnveidošanu, izmantojot helikopterus"") šādus grozījumus:
1.1. izteikt kopsavilkuma I nodaļas risinājuma III variantu šādā redakcijā:
"III variants - pilns pārklājums ar ierašanās zonām 60 minūšu laikā - dežūras visos trijos posteņos diennakts (24 stundu) gatavības režīmā.
III variantā paredzētais pārklājums pilnīgi nosedz glābšanas atbildības rajonus jūrā un uz sauszemes, un ierašanās laiks glābšanas rajonā jebkurā valsts teritorijas daļā nepārsniedz 40 minūtes no izsaukuma saņemšanas brīža (vidējais rādītājs).
III variantā dežūru nodrošināšanai Nacionālo bruņoto spēku Gaisa spēkiem ir nepieciešami četri helikopteri Mi-17V1 (MI-8 MTV1) vai līdzvērtīgi (aprīkoti ar optisko elektronisko sistēmu (FLIR)), kā arī 10 helikopteru apkalpes. Lai sagatavotu helikopteru apkalpes, nepieciešams katram gaisa kuģu komandierim nodrošināt ne mazāk kā 1000 stundu lidojuma pieredzes un katrai gaisa kuģu apkalpei - 200 stundas gadā iemaņu uzturēšanai.
Lai padarītu lētāku apkalpju sagatavošanas procesu, taupītu glābšanas helikopteru darba resursus un atslogotu tos no darbietilpīgiem lidojumiem, kas saistīti ar izlūkošanu, patrulēšanu un pazudušu personu meklēšanu, nepieciešams iegādāties četrus vieglās klases helikopterus. Valsts robežsardze dežūru nodrošināšanai plāno uzturēt četrus vieglos un vienu vidējās klases helikopteru.
III variants sasniedzams astoņu līdz 10 gadu laikā.";
1.2. svītrot kopsavilkuma I nodaļā vārdus "Lai to īstenotu, nepieciešams šāds aprīkojums:
1) seši helikopteri Mi-8MTV vai līdzvērtīgi (tajā skaitā četri helikopteri, kas aprīkoti ar optisko elektronisko sistēmu (FLIR));
2) 10 helikopteru Mi-8MTV apkalpes;
3) aprīkotas telpas personālam katrā postenī;
4) angārs (nojume) helikopteram katrā postenī.";
1.3. izteikt kopsavilkuma tabulu šādā redakcijā:
"Koncepcijas projektā ietverto variantu salīdzinošā tabula
I variants |
II variants |
III variants |
IV variants |
V variants |
|
Ieviešanas termiņš gados |
Pašlaik |
2-3 gadi |
8-10 gadi |
15 gadi |
15 gadi |
Kopējās izmaksas |
2000000 latu - 2005.gadam |
3680000 latu |
9251475 lati |
16000000 latu |
19500000 latu. Ja Mi-8/Mi-38 vietā iegādātos Eurocopter, - 22500000 latu |
Izmaksas nepieciešamās papildu tehnikas iegādei un personāla apmācībai |
1400000 latu |
2780000 latu |
7847180 latu |
10800000 latu |
14000000 latu |
Ikgadējās uzturēšanas izmaksas (tehnikas apkope un personāla uzturēšana) |
600000 latu |
900000 latu |
1404295 lati |
5200000 latu |
5500000 latu |
Sagaidāmais rezultāts |
Spējas neatbilst prasībām laikus sniegt palīdzību cietušajiem jūras negadījumos |
Palīdzības sniegšana cietušajiem jūras negadījumos nepārsniedz 60 minūtes |
Palīdzības sniegšana cietušajiem negadījumos visā teritorijā nepārsniedz 60 minūtes |
Palīdzības sniegšana cietušajiem jūras negadījumos nepārsniedz 30 minūtes |
Palīdzības sniegšana cietušajiem negadījumos visā teritorijā nepārsniedz 30 minūtes" |
1.4. izteikt informatīvās daļas nodaļas "Problēmu risinājuma varianti (2.-5.)" risinājuma III variantu šādā redakcijā:
"III variants - pilns pārklājums ar ierašanās zonām 60 minūšu laikā - dežūras visos trijos posteņos diennakts (24 stundu) gatavības režīmā (3.PIELIKUMS).
1.postenis. Ventspils lidostā
dežūru veic NBS Gaisa spēki, galvenais uzdevums - glābšanas darbi
jūrā. Dežūru veic viens helikopters Mi-17V1
(Mi-8MTV1) ar piecu cilvēku apkalpi, kas nodrošina 15 minūšu
gatavību lidojumam.
2.postenis. Lielvārdes lidlaukā dežūru veic NBS Gaisa spēki, nodrošinot Katastrofu medicīnas centra un VUGD darba atbalstu, glābšanas darbus iekšzemē, kā arī glābšanas darbus jūrā, atbalstot 1.postenī dežurējošo helikopteru. Dežūru veic viens helikopters Mi-17V1 (Mi-8MTV1) ar piecu cilvēku apkalpi, kas nodrošina 15 minūšu gatavību lidojumam.
3.postenis. Ludzas helikopteru lidlaukā dežūru veic Valsts robežsardze, nodrošinot glābšanas darbus iekšzemē (100 km joslā gar robežu) līdz NBS Gaisa spēku helikoptera atlidošanai no Lielvārdes. Minēto dežūru veic viens vieglais helikopters ar divu cilvēku apkalpi, kas nodrošina 20 minūšu gatavību lidojumam diennakts režīmā. Dežūras nodrošināšanai Valsts robežsardze uztur četrus vieglos un vienu vidējās klases helikopteru.
III varianta ierobežojums ir šāds - helikopteru postenis Ludzā var veikt pilnvērtīgus glābšanas darbus, ja uz vietas atrodas vidējās klases helikopters.
Secinājumi:
1. pārklājums nosedz glābšanas atbildības rajonus jūrā un uz sauszemes;
2. gatavības laiks lidojumam atbilst NATO prasībām;
3. ierašanās laiks glābšanas rajonā jebkurā valsts teritorijas daļā nepārsniedz 40 minūtes no izsaukuma saņemšanas brīža (vidējais rādītājs).
Lai padarītu lētāku apkalpju sagatavošanas procesu, taupītu glābšanas helikopteru darba resursus un atslogotu tos no darbietilpīgiem lidojumiem, kas saistīti ar izlūkošanu, patrulēšanu un pazudušu personu meklēšanu, nepieciešams iegādāties četrus vieglās klases helikopterus. Valsts robežsardze dežūru nodrošināšanai plāno uzturēt četrus vieglos un vienu vidējās klases helikopteru.
Dežūras nodrošināšanai III variantam - pilns pārklājums ar ierašanās zonām 60 minūšu laikā - NBS Gaisa spēkiem ir nepieciešami:
1. četri helikopteri Mi-17V1 (Mi-8MTV1) vai līdzvērtīgi, aprīkoti ar optisko elektronisko novērošanas sistēmu;
2. četri vieglās klases helikopteri, aprīkoti pilotu treniņiem lidojumu veikšanai dienā, naktī un instrumentālajiem lidojumiem;
3. 10 helikopteru apkalpes (pieci cilvēki katrā apkalpē);
4. aprīkotas telpas personālam katrā postenī;
5. angārs (nojume) helikopteram katrā postenī.
III varianta prasības iespējams sasniegt 8-10 gadu laikā.";
1.5. izteikt informatīvās daļas 3.pielikuma teksta daļu šādā redakcijā:
"III variants - pilns pārklājums ar ierašanās zonām 60 minūšu laikā - dežūras visos trijos posteņos diennakts (24 stundu) gatavības režīmā (3.PIELIKUMS)
1. Gatavība:
• 1.postenis diennakts režīmā ar laiku uzsākt lidojumu 15 minūtēs no signāla saņemšanas;
• 2.postenis diennakts režīmā ar laiku uzsākt lidojumu 15 minūtēs no signāla saņemšanas;
• 3.postenis diennakts režīmā ar laiku uzsākt lidojumu 20 minūtēs no signāla saņemšanas.
2. Posteņu izvietojums:
• 1.postenis atrodas Ventspils lidlaukā;
• 2.postenis atrodas Lielvārdes lidlaukā;
• 3.postenis atrodas Ludzas VRS helikopteru lidlaukā.
3. Dežūru nodrošina:
• helikopteri Mi-17V1 (Mi-8MTV1) vai līdzvērtīgi - 4 gab., aprīkoti ar optisko elektronisko novērošanas sistēmu;
• vieglās klases helikopteri, aprīkoti pilotu treniņiem lidojumu veikšanai dienā, naktī un instrumentālajiem lidojumiem - 4 gab.;
• helikopteru apkalpes - 10 gab. (50 cilvēki, pa pieciem cilvēkiem katrā).
4. III variantam paredzētās izmaksas:
• četru vieglās klases helikopteru iegādei - |
2230000 LVL; |
• pilotu kvalifikācijas celšanai, izmantojot vieglos helikopterus (no otrā pilota līdz gaisa kuģu komandierim četru gadu laikā) - |
5617180 LVL; |
• tālākās ikgadējās izmaksas lidojuma iemaņu uzturēšanai - |
1404295 LVL. |
5. Ierobežojumi: vidējais ierašanās laiks nepārsniedz 40 minūtes.
6. Spēju raksturojums:
• pārklājums pilnīgi nosedz glābšanas atbildības rajonu jūrā un uz sauszemes;
• gatavības laiks lidojumam pilnībā atbilst NATO prasībām;
• ierašanās laiks glābšanas rajonā 45 minūtes no izsaukuma saņemšanas brīža (vidējais rādītājs).
7. Ieviešanas laiks: 8-10 gadi."
1.6. izteikt informatīvās daļas 3.pielikuma shēmu šādā redakcijā:
2. Aizsardzības ministrijai iesniegt precizēto koncepciju Valsts kancelejā.
Ministru prezidents A.Kalvītis
Aizsardzības ministrs A.Slakteris