Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Ministru kabineta rīkojums Nr.86

Rīgā 2007.gada 14.februārī (prot. Nr.12 10.§)

Grozījums koncepcijā "Par Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta struktūrvienību izvietošanu vienotās darba telpās"

 

1. Izdarīt koncepcijā "Par Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta struktūrvienību izvietošanu vienotās darba telpās" (apstiprināta ar Ministru kabineta 2006.gada 13.jūlija rīkojumu Nr.522 "Par koncepciju "Par Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta struktūrvienību izvietošanu vienotās darba telpās"'') grozījumu un izteikt IV nodaļas ''Problēmas risinājuma varianti'' 1.variantu šādā redakcijā:

"1.variants. Vienota administratīvo ēku kompleksa izveidošana VID vajadzībām un iznomāšana VID, uzdodot valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" īstenot uzdevumu līdz 2008.gada 30.decembrim.

VID par optimālu risinājumu uzskata jauna, īpaši dienesta vajadzībām piemērota administratīvo ēku kompleksa izveidošanu (būvniecību) ārpus Rīgas vēsturiskā centra.

Viens no efektīvākajiem risinājumiem - iesaistīt uzdevuma īstenošanā specializēto nekustamo īpašumu pārvaldīšanas un apsaimniekošanas kapitāl­sabiedrību - valsts akciju sabiedrību "Valsts nekustamie īpašumi" (turpmāk - VNĪ).

Saskaņā ar VNĪ statūtiem VNĪ nodrošina valsts interešu īstenošanu valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanā un efektīvā apsaimniekošanā. Līdztekus citām statūtos noteiktajām funkcijām VNĪ veic valsts nekustamā īpašuma uzturēšanu, investē līdzekļus valsts nekustamā īpašuma objektos, kā arī iznomā valsts nekustamo īpašumu valsts institūcijām.

VNĪ ir pietiekami liela likviditāte, un tādējādi iespējams nodrošināt ievērojamus kapitālieguldījumus būvniecībai. Šie kapitālieguldījumi ilgākā laikposmā tiks atgūti kā nomas maksa par telpu lietošanu jaunajā objektā. Īstenojot vienota administratīvo ēku kompleksa būvniecību VID vajadzībām, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā VNĪ iespējams izvērtēt izdevīgāko modeli gan no finanšu resursu piesaistes viedokļa, gan no kompleksa būvniecības īstenošanas viedokļa, piemēram, uzņemoties kredītsaistības vai piesaistot privāto partneri.

VID valdījumā ir nekustamais īpašums Rīgā, K.Valdemāra ielā 1a (nekus­tamā īpašuma kadastra Nr. 0100 010 2000), un tas pēc VID pārcelšanās uz vienotu administratīvo ēku kompleksu tiks atbrīvots. Nekustamā īpašuma nodošana VNĪ, lai to ieguldītu VNĪ pamatkapitālā, ļautu samazināt VID telpu no­mas maksu nekustamā īpašuma Rīgā, K.Valdemāra ielā 1a, vērtībā, pamato­joties uz šī īpašuma tirgus vērtības novērtējumu.

Tāpēc šāds risinājums ir efektīvāks ne vien no funkciju īstenošanas aspekta, bet arī no valsts budžeta piesaistāmo līdzekļu aspekta.

Lai nodrošinātu optimālu un efektīvu VID centrālā aparāta struktūrvienību pārcelšanu uz vienoto administratīvo ēku kompleksu, tika izskatīti divi risinājuma varianti: 

A variants - visas VID centrālā aparāta kustamās mantas pārcelšana uz jaunām telpām. Kopējās esošā biroja aprīkojuma pārvešanas un iegādes izmaksas - Ls 2727500. 

B variants - VID centrālā aparāta darba vietu aprīkojuma izsole (mēbeles, datori utt.). Izsolē iegūtie, valsts budžetā ieskaitāmie līdzekļi - Ls 100000. Kopējās esošā biroja aprīkojuma pārvešanas un iegādes izmaksas - Ls 1690500.

Rīkojot izsoli, pārcelšanās izdevumiem ir nepieciešami ievērojami mazāki finanšu resursi, jo esošās biroja aprīkojuma pārvešanas izmaksas ir gandrīz divas reizes lielākas, nekā iegādājoties jaunu aprīkojumu. Aprēķins tika veikts, ņemot vērā, ka VID centrālā aparāta pārvedamo mēbeļu, biroja tehnikas un inventāra aptuvenais svars ir 280789 kg, datortehnikas un tehnisko vienību svars - 26293 kg.

Saskaņā ar 2004.gadā noslēgto un spēkā esošo kravu pārvietošanas pakalpojumu līgumu pakalpojumu cenas ir šādas:

1) līdz 50 kg smagu kravu pārvietošana - Ls 2,36 (par kg);

2) no 50 līdz 100 kg smagu kravu pārvietošana - Ls 10,3 (par kg);

3) 100 kg un smagāku kravu pārvietošana - Ls 25,96 (par kg).

Prognozējams, ka šīs izmaksas līdz 2009.gadam pieaugs.

Ņemot vērā projekta specifiku un apjomu, VID centrālā aparāta struktūr­vienību izvietošanai jaunajās telpās jānotiek 2009.gada pirmajā ceturksnī.

 

Risinājuma īstenošanas shēma

Nr.
p.k.

Rīcība

Izpildes termiņš

Atbildīgā institūcija

1.

VID telpām izvirzāmo prasību (tajā skaitā telpu konfigurācijas, speciālā aprīkojuma, tehniskā nodrošinājuma, informācijas sistēmas infrastruktūras, nepieciešamo telekomunikā­ciju) izstrādāšana un iesniegšana VNĪ.

01.07.2006.

VID

2.

VID centrālā aparāta vienotā administratīvo ēku kompleksa atrašanās vietas noteikšana un saskaņošana ar VID.

01.05.2007.

VNĪ

3.

Ministru kabineta rīkojuma projekta sagatavošana par atļauju VNĪ noteiktajā adresē veikt darbības, lai nodrošinātu VID centrālā aparāta vienotā administratīvā ēku kompleksa izveidošanu un tālāku iznomāšanu VID. Rīkojuma projekta iesniegšana Finanšu ministrijā.

01.06.2007.

VNĪ, Finanšu ministrija

4.

VID centrālā aparāta vienotā administratīvo ēku kompleksa būvprojektēšanas un būvniecības organizēšana un nodrošināšana.

01.06.2007. līdz 30.12.2008.

VNĪ

5.

VID centrālā aparāta vienotā administratīvo ēku kompleksa un telpu skiču projekta saskaņošana ar VID.

01.07.2007.

VNĪ, VID

6.

Jautājuma izskatīšana par VID valdījumā esošā nekustamā īpašuma Rīgā, K.Valdemāra ielā 1a (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 010 2000), turpmāko apsaimniekošanu - nekustamā īpašuma nodošana VNĪ, lai to likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabied­rībām" un normatīvajos aktos, kas regulē nekustamā īpašuma ieguldīšanu kapitālsabiedrību pamatkapitālā, noteiktajā kārtībā ieguldītu pamatkapitālā. Pirms minētā nekustamā īpašuma nodošanas VNĪ tiek veikta nekustamā īpašuma novērtēšana.

01.06.2007.

Finanšu ministrija

Pēc būvprojekta apstiprināšanas - vienotā ēku kompleksa izveidošanas izmaksu aprēķināšana un nākotnē maksājamās telpu nomas maksas (par 1 m2) noteikšana. Nomas maksā iekļaujamas arī teritorijas un telpu apsaimniekošanas un uzturēšanas izmaksas. VNĪ samazina VID telpu nomas maksu par nekustamā īpašuma Rīgā, K.Valdemāra ielā 1a, vērtību, pamatojoties uz šī īpašuma tirgus vērtības novērtējumu.

VNĪ

7.

Ministru kabineta rīkojumu projektu sagatavošana par:

1) VID papildus nepieciešamā finansējuma iekļaušanu ilgtermiņa saistībās turpmākajiem gadiem likumā "Par valsts budžetu 2007.gadam", lai nodrošinātu VID vienotā administratīvo ēku kompleksa darbību 2008.gadā (telpu noma), 2009.gadā (pārcelšanās izdevumi, darba vietu izveidošana, telpu noma, uzturēšana, apsaimniekošana, komunālie pakalpojumi);

2) VID valdījumā esošā nekustamā īpašuma Rīgā, K.Valdemāra ielā 1a, nodošanu VNĪ, lai ieguldītu pamatkapitālā.

Rīkojumu projektu iesniegšana Finanšu ministrijā.

01.12.2006.

VID, VNĪ, Finanšu ministrija

8.

Priekšlīguma noslēgšana starp VID un VNĪ par telpu nomas līguma slēgšanu.

15.07.2007

VNĪ, VID

9.

Pamatojoties uz Ministru kabineta rīkojumu par valsts budžeta ilgtermiņa saistībām, lai īstenotu VID pārcelšanos uz jaunajām telpām, sadarbībā ar Finanšu ministriju finansējums iekļauts Finanšu ministrijas valsts budžeta 2008.gadam bāzes izdevumos.

Saskaņā ar valsts budžeta projekta 2008.gadam sagatavošanas grafiku

VID

10.

Pamatojoties uz Ministru kabineta rīkojumu par valsts budžeta ilgtermiņa saistībām, lai īstenotu VID pārcelšanos uz jaunajām telpām, sadarbībā ar Finanšu ministriju finansējums iekļauts Finanšu ministrijas valsts budžeta 2009.gadam bāzes izdevumos.

Saskaņā ar valsts budžeta projekta 2008.gadam sagatavošanas grafik

VID

11.

Telpu nomas līguma noslēgšana starp VID un VNĪ pēc telpu nodošanas ekspluatācijā.

20.01.2009.

VNĪ, VID

12.

Teritorijas un telpu apsaimniekošanas, uzturēšanas nodrošināšana.

VNĪ

13.

VID centrālā aparāta struktūrvienību pārcelšanās uz jaunām telpām. Lai pārcelšanās būtu racionāla, kā arī lai ekonomētu pārcelšanās izdevumus, iespējams šāds risinājums:

VID rīko VID centrālā aparāta darba vietu aprīkojuma (mēbeles, datortehnika utt.) izsoli un (vai) nodod to bērnunamiem, skolām, pansionātiem (piemēram, izsolē nepārdotā kustamā manta). Izsolē iegūtie līdzekļi tiek ieskaitīti valsts budžetā. Rīkojot izsoli, pārcelšanās izdevumiem ir nepieciešami ievērojami mazāki finanšu resursi, jo esošās biroja aprīkojuma pārvešanas izmaksas ir divas reizes lielākas, nekā iegādājoties jaunu aprīkojumu. Pārvedot darba vietu aprīkojumu, piemēram, mēbeles (demontāža, nešana, kraušana, transportēšana, montāža), tās var tikt sabojātas.

01.11.2008. līdz 31.03.2009.

VID

 

Priekšrocības

1. Zemāka telpu nomas maksa salīdzinājumā ar privātā sektorā piedāvāto nomas maksu. (Nododot VID valdījumā esošo nekustamo īpašumu Rīgā, K.Val­de­māra ielā 1a, VNĪ, lai to iekļautu pamatkapitālā, VNĪ samazina telpu nomas maksu par šī īpašuma vērtību, pamatojoties uz tā tirgus vērtības novērtējumu.)

2. Iespēja racionālāk izmantot finanšu, materiālos un darbaspēka resursus.

3. VNĪ ir pietiekama pieredze līdzīgu valsts pasūtījumu īstenošanā, tas ir, valsts pārvaldes iestāžu telpu nodrošināšanā, kur daļa telpu ir izveidotas atbilstoši specifiskām, normatīvajos aktos noteiktām prasībām.

4. VNĪ veiks telpu apsaimniekošanu un nodrošinās B klases biroja telpu tehnisko stāvokli. Līdz ar to VID budžetā katru gadu nevajadzēs paredzēt līdzekļus VID centrālā aparāta telpu kārtējiem un (vai) kapitālajiem remontiem.

5. Izvietojot VID centrālā aparāta struktūrvienības vienkopus, tiks ieekonomēti finanšu līdzekļi informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai un infrastruktūras uzturēšanai, telpu, ēku apsaimniekošanai (telpu uzkopšana, apsardze, uzturēšana), transporta caurlaidēm, telekomunikāciju pakalpojumiem (telefonsarunām aptuveni par 30 %).

 

Riski

Ja VID vienotā ēku kompleksa būvniecības projekta saistības netiks izpildītas plānotajā termiņā, aktuāla būs problēma par VID struktūrvienību nodrošināšanu ar telpām, jo esošo telpu nomas līgumu termiņi jau būs pārtraukti.

VID par efektīvu un atbalstāmu uzskata šo risinājuma variantu.

 

Finansiālā ietekme uz valsts budžetu

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie gadi

2006.

2007.

2008.

2009.

Vidēji turpmākajos gados
A B

1

2

3

4

5

6

7

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

0

0

0

0

100,0

0

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

0

0

100,0

5523,7

4486,7

2796,2

3. Finansiālāietekme

0

0

- 100,0

- 5523,7

- 4386,7

- 2796,2

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Nav

Nav

Nav

Nav

100,0

Nav

5. Detalizēts finansiālāpamatojuma aprēķins

   

Avansa maksājums par telpu nomu

A variants - ar visas VID centrālāaparāta kustamās mantas pārcelšanu uz jaunām telpām. Kopējās esošābiroja aprīkojuma pārvešanas un iegādes izmaksas - Ls 2727500.

B variants - rīkojot VID centrālāaparāta darba vietu aprīkojuma izsoli (mēbeles, datori utt.). Izsolēiegūtie, valsts budžetāieskaitāmie līdzekļi - Ls 100000. Kopējās esošābiroja aprīkojuma pārvešanas un iegādes izmaksas - Ls 1690500.

Aprēķinot papildus nepieciešamo finansējumu, ir aprēķinātas aptuvenās telpu uzturēšanas un aprīkošanas izmaksas 2009.gadā, no kurām atņemti VID 2006.gada budžetāesošie finanšu līdzekļi telpu uzturēšanai Ls 2448737 apmērā.

Galvenās, izmaksu ziņālielākās pozīcijas 2009.gada izmaksu aprēķinos:

1) telpu nomas maksa - Ls 4486020 (33985 m2 x Ls 11 x 12 mēn.);

2) komunālie pakalpojumi - Ls 142737 (33985 m2 x Ls 0,35 x 12 mēn.);

3) elektroenerģija - Ls 171284 (33985 m2 x Ls 0,42 x 12 mēn);

4) informācijas sistēmas darbības nodrošināšanas izdevumi (drošības sistēmas, VNDPT pieslēgumi) - Ls 188736;

5) stacionāro telefona sarunu izdevumi - Ls 154452;

6) pārcelšanās izdevumi:

- A variantā - Ls 2145000 (429000 kg x Ls 5),

- B variantā - Ls 605500 (121100 x Ls 5);

7) biroja mēbeles, telpu, darba vietu aprīkojums:

- A variantā - Ls 582500,

- B variantā - Ls 1085000;

8) citi izdevumi (apsardzes pakalpojumi, autotransporta caurlaižu iegāde) - Ls 101686.

6. Cita informācija

Aprēķinos nav ņemti vērāiespējamie pakalpojumu izmaksu pieaugumi, inflācija. Aprēķini pamatoti tikai ar pakalpojumu un preču tirgus cenām 2006.gadāun budžetu 2006.gadam.''

2. Finanšu ministrijai precizēto koncepciju iesniegt Valsts kancelejā.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Finanšu ministra vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs A.Štokenbergs

14.02.2007