1. Eiropas Kopienas finanšu interešu aizsardzības koordinācijas padome (turpmāk - padome) ir konsultatīva koleģiāla institūcija, kuras mērķis ir veicināt vienotas Eiropas Kopienas finanšu interešu aizsardzības valsts politikas ieviešanu un attīstību.
2. Padomei ir šādi uzdevumi:
2.1. koordinēt vienotu Eiropas Kopienas finanšu interešu aizsardzības pasākumu īstenošanu;
2.2. izvērtēt Eiropas Krāpšanas apkarošanas biroja (OLAF) informācijas pieprasījumus un sniegt Finanšu ministrijai ierosinājumus par atbildīgās institūcijas noteikšanu konkrēto jautājumu izskatīšanai un atbilžu sagatavošanai;
2.3. atbilstoši kompetencei izskatīt politikas plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektus, kuri izstrādāti pēc Latvijas iniciatīvas, un iesniegt par tiem priekšlikumus attiecīgajā institūcijā, kas dokumentu sagatavojusi;
2.4. sniegt Finanšu ministrijai ieteikumus par Eiropas Kopienas finanšu interešu aizsardzības uzlabošanu.
3. Padomei ir šādas tiesības:
3.1. pieprasīt un saņemt no valsts pārvaldes iestādēm padomes darbam nepieciešamo informāciju, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā garantējot ierobežotas pieejamības informācijas saglabāšanu;
3.2. uzaicināt valsts pārvaldes iestāžu pārstāvjus un ekspertus piedalīties padomes sēdēs un ieteikumu izstrādē.
4. Padomes personālsastāvā iekļauj 11 locekļus, kam ir zināšanas un pieredze krāpšanas apkarošanā valsts pārvaldē un Eiropas Kopienas finanšu interešu aizsardzībā, tajā skaitā trīs Finanšu ministrijas pārstāvjus un pa vienam Tieslietu ministrijas, Valsts policijas, Valsts ieņēmumu dienesta, Ģenerālprokuratūras, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja un citu valsts pārvaldes iestāžu pārstāvim.
6. Padomes locekļu pilnvaru termiņš ir pieci gadi. Padomes locekli darbam padomē var apstiprināt atkārtoti.
8. Padomes priekšsēdētājs apstiprina padomes sēdes darba kārtību, sasauc un vada padomes sēdes, paraksta sēdes protokolu un citus padomes dokumentus.
9. Padomes priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda padomes priekšsēdētāja vietnieks. Padomes priekšsēdētāja vietnieku padomes sēdē ievēlē padomes locekļi.
10. Padomes sekretariāts:
10.1. sastāda padomes sēžu darba kārtības projektus;
10.2. sagatavo padomes sēžu protokolus;
10.3. ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms padomes sēdes paziņo visiem padomes locekļiem padomes sēdes laiku un darba kārtību;
10.4. ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms padomes sēdes nosūta visiem padomes locekļiem informāciju par padomes sēdē izskatāmajiem dokumentiem un pēc pieprasījuma nodrošina iespēju ar tiem iepazīties;
10.5. piecu darbdienu laikā pēc padomes sēdes nosūta elektroniski sēdes protokola projektu visiem padomes locekļiem;
10.6. materiāltehniski nodrošina padomes darbu.
12. Padomes sēdes notiek ne retāk kā divas reizes gadā. Padomes priekšsēdētājs sasauc ārkārtas sēdi, ja to pieprasa vismaz viens padomes loceklis.
14. Padome lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu, atklāti balsojot. Ja balsu skaits sadalās līdzīgi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss.
16. Padomes sēdes protokolē. Padomes sēdes protokolā ieraksta sēdes darba kārtības jautājumus un pieņemtos lēmumus, kā arī norāda personas, kas piedalījušās sēdē.
17. Padomes locekļi triju darbdienu laikā pēc protokola projekta saņemšanas elektroniski informē padomes sekretāru par saskaņojumu vai nosūta komentārus. Pēc protokola parakstīšanas tā kopiju padomes sekretariāts nosūta visiem padomes locekļiem.