Darbības ar dokumentu

Darbības ar dokumentu

Ministru kabineta rīkojums Nr.16

Rīgā 2007.gada 10.janvārī (prot. Nr.1 48.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai nekustamā īpašuma Rīgā, Dunavas ielā 13, ēkas (kadastra apzīmējums 0100 048 0173 001 ar piebūvēm a, b, c, d un kadastra apzīmējums 0100 048 0173 002)

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Šaušanas sporta klubs" (vienotais reģistrācijas Nr.40003517304) 2001.gada 19.jūnijā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2001.gada 19.jūnijā ar Nr.1.33/4293-4644), 2002.gada 31.janvārī iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2002.gada 31.janvārī ar Nr.1.33/577-4955) un 2002.gada 14.jūnijā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2002.gada 14.jūnijā ar Nr.1.33/3325-5180).

2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Šaušanas sporta klubs" (turpmāk - šaušanas sporta klubs) ierosina privatizēt valstij piederošās ēkas - šautuvi (būves kadastra apzīmējums 0100 048 0173 001 ar piebūvēm a, b, c, d) un šķūni (būves kadastra apzīmējums 0100 048 0173 002) - Rīgā, Dunavas ielā 13 (turpmāk - valsts īpašuma objekts).

3. Pēc privatizācijas ierosinājumu izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. nekustamais īpašums Rīgā, Dunavas ielā 13 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 548 0019) sastāv no 12 būvēm (tajā skaitā valsts īpašuma objekts). 1999.gada 13.jūlijā minētais nekustamais īpašums reģistrēts Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodalījumā Nr.19161 (žurnāla Nr.13153) uz valsts vārda Aizsardzības ministrijas personā. Saskaņā ar Ministru Padomes 1992.gada 17.augusta lēmuma Nr.342 "Par valsts uzņēmuma "Tehnika un sports" nodošanu Satiksmes ministrijai" 2.1.1.apakšpunktu un Ministru Padomes 1993.gada 13.maija lēmumu Nr.239 "Par valsts uzņēmumu "Jūrniecības tehniskais centrs"" nekustamais īpašums Rīgā, Dunavas ielā 13, ir nodots Zemessardzes štāba valdījumā;

3.2. valsts īpašuma objekts atrodas uz diviem zemesgabaliem (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 048 0173 un Nr. 0100 048 2036), kas reģistrēti Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodalījumā uz Rīgas pilsētas pašvaldības vārda;

3.3. saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 17.panta pirmās daļas 2.punktu pirmpirkuma tiesības ir nomniekam, ja tas nomā visu privatizējamo objektu, nomas līgums reģistrēts likumā paredzētajā kārtībā un nomniekam nav nomas maksas parādu;

3.4. starp šaušanas sporta klubu un Zemessardzes štāba izveidoto valsts uzņēmumu "Šaušanas klubs" tika noslēgts nomas līgums par valsts īpašuma objekta iznomāšanu līdz 2049.gada 10.novembrim. Saskaņā ar 2003.gada 16.septembra lēmumu valsts uzņēmums "Šaušanas klubs" ir izslēgts no Uzņēmumu reģistra. Saskaņā ar 2004.gada 29.martā noslēgto pārjaunojuma līgumu valsts uzņēmuma "Šaušanas klubs" saistības pārņem Zemessardzes štābs. Valsts uzņēmums "Šaušanas klubs" līdz likvidācijai atradās Nacionālo bruņoto spēku pakļautībā;

3.5. šaušanas sporta klubam nomas tiesības uz valsts īpašuma objektu nostiprinātas zemesgrāmatā;

3.6. Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesas tiesvedībā atrodas civillieta Nr.C29225606 par šī rīkojuma 3.4.apakšpunktā minētā nomas līguma laušanu;

3.7. saskaņā ar Sporta likuma 6.panta trešās daļas 2. un 3.punktu Aizsardzības ministrijai jānodrošina karavīru vispārējā un speciālā profesionālā fiziskā sagatavotība un jāatbalsta valsts labāko sportistu - karavīru treniņu un sacensību iespējas. Valsts īpašuma objektā atrodas vienīgā Aizsardzības ministrijas valdījumā esošā slēgta tipa šautuve Rīgā, līdz ar to valsts īpašuma objekts ir nepieciešams Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem Nacionālo bruņoto spēku likuma 7.panta pirmajā daļā un 7.1 pantā noteikto funkciju un uzdevumu veikšanai:

3.7.1. nodrošināt valsts sauszemes teritorijas aizsardzību;

3.7.2. nodrošināt vienību kaujas gatavību;

3.7.3. sagatavot vienības dalībai starp­tautiskajās operācijās;

3.7.4. piedalīties terorisma apkarošanas pasākumos;

3.8. saskaņā ar Nacionālās drošības likuma 11.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Aizsardzības ministrijas kompetenci valsts īpašuma objekts nepieciešams valsts aizsardzības politikas īstenošanai un Zemessardzes šaušanas kluba nodrošināšanai ar atbilstošām telpām. Valsts īpašuma objektu paredzēts izmantot Nacionālo bruņoto spēku karavīru un zemessargu, Iekšlietu ministrijas darbinieku un citu valsts militarizēto vienību darbinieku apmācībai, sporta šaušanas treniņiem un sacensībām;

3.9. ņemot vērā lietderības apsvērumus, kā arī lai īstenotu valsts aizsardzības politiku, valsts īpašuma objektu turpmāk ir lietderīgi izmantot Nacionālo bruņoto spēku nodrošināšanai ar šautuvei atbilstošām telpām Rīgā. Valsts īpašuma objekta nodošana privatizācijai neatbilstu valsts interesēm un nebūtu lietderīga, jo minētais valsts īpašums kļūtu par privātīpašumu, bet Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem telpas šaušanas apmācībām būtu jānomā atbilstoši tirgus cenām. Tas nav racionāli, jo minētās telpas ir piemērotas Nacionālo bruņoto spēku vienību un citu valsts militarizēto vienību profesionālajai apmācībai.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets, lemjot par valsts īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības šī valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.

5. Ikviena personas tiesību ierobežojuma pamatā ir apstākļi un argumenti, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu valsts interešu labad. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, ir jāatbilst samērīguma principam - ja publiskā vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, ir jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm.

Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmās daļas 4.punktam labums, ko iegūst valsts, noraidot šaušanas sporta kluba privatizācijas ierosinājumu, ir lielāks nekā minētā privatizācijas ierosinātāja tiesisko interešu ierobežojums, jo netiek apdraudēta Nacionālo bruņoto spēku likuma 7. un 7.1pantā noteikto uzdevumu izpilde - valsts sauszemes teritorijas aizsardzības nodrošināšana, vienību kaujas gatavības nodrošināšana, vienību sagatavošana dalībai starptautiskajās operācijās un Zemessardzes kaujas atbalsta un kaujas nodrošinājuma funkciju izpilde.

6. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt šaušanas sporta kluba privatizācijas ierosinājumus un atteikt nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, jo tas nepieciešams valsts aizsardzības politikas īstenošanai.

7. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Aizsardzības ministrs A.Slakteris