Tiesību akts: spēkā esošs
Attēlotā redakcija: 01.01.2017. - ... / Spēkā esošā
Ministru kabineta noteikumi Nr.16

Rīgā 2007.gada 2.janvārī (prot. Nr.1 11.§)
Preču un pakalpojumu loteriju organizēšanas uzraudzības un kontroles kārtība

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija (turpmāk - inspekcija) uzrauga un kontrolē, kā preču un pakalpojumu loterijas atļaujas saņēmējs ievēro Preču un pakalpojumu loteriju likumu, citus normatīvos aktus un preču vai pakalpojumu loterijas noteikumus.

2. Lai uzraudzītu un kontrolētu preču un pakalpojumu loteriju organi­zēšanu, inspekcija rīko pārbaudes vietās, kur tirgo preces un sniedz pakalpo­jumus, vietās, kur loterijas norises laikā nosaka laimējušās personas, kā arī vietās, kur atrodas ar preču vai pakalpojumu loterijas organizēšanu saistītie dokumenti un datu bāzes.

3. Ja uz loterijas preces iepakojuma nav norādīts loterijas sākuma un beigu datums un informācijas avots, kur var iepazīties ar preču vai pakalpojumu loterijas noteikumiem, loterijas organizētājs nodrošina, lai preču pārdošanas vai pakalpojumu sniegšanas vietā būtu un pēc inspekcijas amatpersonas pieprasījuma nekavējoties tiktu uzrādīta inspekcijas apstiprināto preču vai pakalpojumu loterijas noteikumu kopija.

4. Loterijas atļaujas saņēmēja apstiprināta preču vai pakalpojumu loterijas atbildīgā persona (turpmāk - atbildīgā persona) nodrošina, lai loterijas atļaujas saņēmēja telpās, kur atrodas ar preču vai pakalpojumu loterijas organizēšanu saistītie dokumenti un datu bāzes, būtu un pēc inspekcijas amatpersonas pieprasījuma tiktu uzrādīti šādi dokumenti:

4.1. inspekcijas izsniegta loterijas atļauja;

4.2. inspekcijas apstiprināti preču vai pakalpojumu loterijas noteikumi;

4.3. grāmatvedības dokumenti, kuri apstiprina laimestu fondā esošo lietu vērtību euro, vai dokumenti, kuros sniegts nemantisko vērtību novērtējums euro (ja komersants pats ražo laimestu fondā esošās lietas, laimestu vērtību nosaka, lietas pašizmaksai pieskaitot pievienotās vērtības nodokli).

(Grozīts ar MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.836)

5. Loterijas atļaujas saņēmējs nodrošina, lai loterijas organizēšanas laikā un vismaz piecus gadus pēc loterijas norises beigām loterijas atļaujas saņēmēja telpās, kur atrodas ar preču un pakalpojumu loteriju organizēšanu saistītie dokumenti un datu bāzes, būtu saglabāti un pēc inspekcijas amatpersonas pieprasījuma tiktu uzrādīti šādi dokumenti un pieejama šāda informācija:

5.1. inspekcijas izsniegta loterijas atļauja;

5.2. inspekcijas apstiprināti preču vai pakalpojumu loterijas noteikumi;

5.3. laimestu fondā esošo lietu saraksts un grāmatvedības dokumenti, kuri apstiprina laimestu vērtību, vai dokumenti, kuros sniegts nemantisko vērtību novērtējums euro;

5.4. loterijā laimējušo personu noteikšanas norises protokols, kurā minēti laimesti un to ieguvēji;

5.5. personu iesūtītie apliecinājumi par dalību loterijā;

5.6. saņemtās pretenzijas un atbildes uz tām;

5.7. informācija par loterijā laimējušo personu izsludināšanu;

5.8. pieņemšanas un nodošanas akts, kas apliecina laimesta saņemšanu.

(Grozīts ar MK 17.09.2013. noteikumiem Nr.836)

6. Ja preču vai pakalpojumu loteriju organizē kā momentloteriju, loterijas atļaujas saņēmējs var nesastādīt loterijā laimējušo personu noteikšanas norises protokolu, ja ir ievērota Preču un pakalpojumu loteriju likuma prasība par laimējušo personu uzskaiti.

7. (Svītrots ar MK 20.12.2016. noteikumiem Nr. 825)

8. (Svītrots ar MK 20.12.2016. noteikumiem Nr. 825)

9. Loterijas atļaujas saņēmējs nodrošina, lai pēc loterijas norises beigām loterijas atļaujas saņēmēja telpās kopā ar grāmatvedības dokumentiem būtu saglabāts ziņojums par preču vai pakalpojumu loterijas organizēšanu. Uz ziņojuma nepieciešams apstiprinājums par tā saņemšanu inspekcijā.

10. (Svītrots ar MK 20.12.2016. noteikumiem Nr. 825)

11. Par preču vai pakalpojumu loterijas organizēšanas vietā veikto pārbaudi inspekcijas amatpersonas, pieaicinot preču pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja pārstāvi (darbinieku) (turpmāk - pieaicinātā persona) vai arī atbildīgo personu, sastāda preču vai pakalpojumu loterijas organizēšanas vietas pārbaudes aktu (turpmāk - pārbaudes akts).

12. Pārbaudes aktā norāda šādu informāciju:

12.1. pārbaudes akta sastādīšanas vieta, adrese, datums un laiks;

12.2. inspekcijas amatpersona (vārds, uzvārds un amats), kura veikusi preču vai pakalpojumu loterijas organizēšanas vietas pārbaudi;

12.3. komersanta vai loterijas atļaujas saņēmēja nosaukums;

12.4. preču vai pakalpojumu loterijas nosaukums;

12.5. pārbaudes būtība un rezultāti;

12.6. pieaicinātās personas vārds, uzvārds, personas kods, darbavieta un amats vai atbildīgās personas vārds, uzvārds un amats (ja pārbaudi veic vietā, kur atrodas ar preču un pakalpojumu loteriju organizēšanu saistītie dokumenti un datu bāzes).

13. Pārbaudes aktu paraksta:

13.1. inspekcijas amatpersona, kura veikusi preču vai pakalpojumu loterijas organizēšanas vietas pārbaudi;

13.2. pieaicinātā persona vai atbildīgā persona.

14. Ja pieaicinātā persona pēc pārbaudes akta sastādīšanas atsakās to parakstīt, veic atkārtotu pārbaudi, pieaicinot citu personu.

15. Pieaicinātajai personai vai atbildīgajai personai ir tiesības ierakstīt pārbaudes aktā piezīmes par preču vai pakalpojumu loterijas organizēšanas vietā veiktās pārbaudes gaitu.

16. Ja inspekcijas amatpersona piedalās loterijā laimējušo personu noteikšanā, pārbaudes aktu nesastāda, bet vienu loterijā laimējušo personu noteikšanas protokola eksemplāru nodod attiecīgajai inspekcijas amatpersonai.

16.1 Preču vai pakalpojumu loterijām, kuru laimestu fonds nav lielāks par 720 euro un par kuru organizēšanu komersants inspekcijai paziņojis līdz 2016. gada 31. decembrim, piemēro noteikumus redakcijā, kas bija spēkā līdz 2016. gada 31. decembrim.

(MK 20.12.2016. noteikumu Nr. 825 redakcijā)

17. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2003.gada 16.decembra noteikumus Nr.731 "Preču un pakalpojumu loteriju organizēšanas uzraudzības un kontroles kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2003, 182.nr.).

Ministru prezidenta vietā - finanšu ministrs O.Spurdziņš

Īpašu uzdevumu ministrs Eiropas Savienības līdzekļu apguves lietās N.Broks
01.01.2017