Ministru kabineta rīkojums Nr.1016
Rīgā 2006.gada 28.decembrī (prot. Nr.69 14.§)
Par atteikumu nodot privatizācijai valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Piejūras slimnīca"
1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050) ir izskatījis Agra Audera 2006.gada 31.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.3.35).
2. Agris Auders ierosina privatizēt valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību ''Piejūras slimnīca" (vienotais reģistrācijas Nr.40003343729, juridiskā adrese - Liepāja, Jūrmalas iela 2).
3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:
3.1. valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Piejūras slimnīca" (turpmāk - kapitālsabiedrība) 2005.gada 29.augustā reģistrēta komercreģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr.40003343729 (juridiskā adrese - Liepāja, Jūrmalas iela 2). Kapitālsabiedrība izveidota, apvienojot valsts akciju sabiedrību "Liepājas psihoneiroloģiskā slimnīca" (1998.gada 14.augustā reģistrēta Uzņēmumu reģistrā ar Nr.40003405840) un valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Liepājas onkoloģiskā slimnīca" (1997.gada 26.maijā reģistrēta Uzņēmumu reģistrā ar Nr.40003343729). Kapitālsabiedrības pamatkapitāls ir 491594 lati. Vienas kapitāla daļas nomināla vērtība ir viens lats. Kapitāla daļu turētāja ir Veselības ministrija;
3.2. saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 2., 3. un 6.punktu kapitālsabiedrība vienīgā Kurzemes reģionā nodrošina sabiedrības interešu ievērošanu tādu veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanā un pieejamībā, kas saistīti ar psihiskās saslimšanas ārstēšanu, kā arī veselības aizsardzību, pastāvīgi nodrošinot sniegto pakalpojumu kvalitāti veselības aprūpē;
3.3. Ministru kabineta 2004.gada 21.decembra noteikumu Nr.1036 "Veselības aprūpes organizēšanas un finansēšanas kārtība" 17.pielikuma 4.14.apakšpunktā noteikts, ka kapitālsabiedrība ir sekundāro un terciāro (psihoneiroloģisko un onkoloģisko) veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēja;
3.4. Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programma (apstiprināta ar Ministru kabineta 2004.gada 20.decembra rīkojumu Nr.1003 "Par Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmu") paredz izveidot augsti specializētu, kvalitatīvu, savstarpēji koordinētu sekundārā un terciārā līmeņa veselības aprūpes sistēmu un nodrošināt tās izmaksu efektivitāti. Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas ieviešanas plāna 2005.-2010.gadam (apstiprināts ar Ministru kabineta 2005.gada 28.decembra rīkojumu Nr.854 "Par Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas ieviešanas plānu 2005.-2010.gadam") 3.pielikums paredz līdz 2010.gadam kapitālsabiedrību saglabāt kā specializēto slimnīcu;
3.5. nododot privatizācijai kapitālsabiedrību, kura sniedz tik specializētus veselības aprūpes pakalpojumus kā psihiatrija un onkoloģija, nebūs iespējams ietekmēt privatizētās iestādes darbību un garantēt, ka tā arī pēc privatizācijas sniegs šāda veida veselības aprūpes pakalpojumus, kā arī nebūs iespējams nodrošināt Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas un Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas ieviešanas plāna 2005.-2010.gadam izpildi. Būs apdraudēta stabilu kapitālieguldījumu piesaiste pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai un valsts pasūtījuma izpilde budžeta finanšu līdzekļu noteiktajā apmērā. Privāta kapitālsabiedrība var noteikt valsts piešķirto budžeta finanšu līdzekļu apjomam neatbilstošus medicīnisko pakalpojumu izcenojumus vai mainīt kapitālsabiedrības darbības profilu, kas apdraud pacientu iespējas iegūt pilnvērtīgu veselības aprūpes pakalpojumu, kā arī apdraud sabiedrības drošību, jo netiks nodrošināta tādu personu ārstēšana, kam ir psihiski un uzvedības traucējumi. Veselības ministrija ir kapitālsabiedrības kapitāla daļu turētāja un spēj nodrošināt sabiedrības interešu īstenošanu - saņemt veselības aprūpes pakalpojumus psihiatrijas un onkoloģijas jomā -, nodrošinot kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu veselības aprūpē saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 2., 3. un 6.punktu.
Kapitālsabiedrība visus savus ieņēmumus iegulda kapitālsabiedrības attīstībā.
4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome), lemjot par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šī valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.
5. No minētajiem apsvērumiem secināms, ka saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 2., 3. un 6.punktu kapitālsabiedrība īsteno komercdarbību, nodrošinot kvalitatīvus stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus psihiatrijas un onkoloģijas jomā.
6. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piekto daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt Agra Audera privatizācijas ierosinājumu par kapitālsabiedrības privatizāciju. Kapitālsabiedrību nepieciešams saglabāt valsts īpašumā, lai nodrošinātu sabiedrības interešu īstenošanu sabiedrībai būtiskā veselības aprūpes nozarē, nodrošinot kvalitatīvus stacionāros pakalpojumus.
7. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) viena mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās.
Ministru prezidenta vietā - reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs A.Štokenbergs
Veselības ministrs G.Bērziņš