1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā:
1.1. valsts akciju sabiedrība "Elektronisko sakaru direkcija" (turpmāk - direkcija) nodrošina izsaucēja atrašanās vietas datu saņemšanu no elektronisko sakaru komersantiem, kas sniedz publiski pieejamus balss telefonijas pakalpojumus (turpmāk - komersants), un šo datu apstrādi, uzturēšanu un nodošanu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, Valsts policijai, neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, gāzes avārijas dienestam, kā arī izsaukumu apstrādes centram "112" (turpmāk - operatīvie dienesti), izveidojot un uzturot atrašanās vietas informācijas datu bāzi (turpmāk - datu bāze);
1.2. komersants elektronisko sakaru tīklu tehnisko iespēju robežās (tīkla tehniskās iespējas raksturo bāzes staciju skaits, no kurām iespējams veikt mērījumus, signālu pārraides apstākļi konkrētā reģionā un izsaucēja galiekārtas funkcionālās iespējas) nosaka izsaucēja atrašanās vietu un nodod šos datus direkcijai;
1.3. nosaka, apstrādā un nodod izsaucēja atrašanās vietas datus, ja no publiskā fiksētā vai publiskā mobilā telefonu tīkla ir izsaukts numurs (savienojums ir noticis) "01", "02", "03", "04" vai "112";
1.4. izsaucēja atrašanās vietas datus izmanto operatīvo dienestu pienākumu veikšanai.
2. Atkarībā no elektronisko sakaru tīkla veida (publiskais fiksētais vai publiskais mobilais telefonu tīkls) un pārraidāmās informācijas veida datu bāzē tiek uzturēti šādi dati:
2.1. tālruņa abonenta numurs;
2.2. pieslēguma punkta adrese vai ģeogrāfiskās koordinātas atbilstoši Valsts zemes dienesta adrešu reģistram;
2.3. taksofona numurs un atrašanās vietas adrese vai ģeogrāfiskās koordinātas atbilstoši Valsts zemes dienesta adrešu reģistram;
2.4. izsaucēja galiekārtas atrašanās vietas dati vai ģeogrāfiskās koordinātas atbilstoši Valsts zemes dienesta adrešu reģistram;
2.5. izsaucēja galiekārtas identifikācijas dati un, ja tiek izmantots abonenta identifikācijas modulis vai cits identifikācijas modulis, arī abonenta vai izsaucēja numurs.
4. Lai publiskajā fiksētajā un publiskajā mobilajā telefonu tīklā noteiktu izsaucēja atrašanās vietas datus, direkcija izveido un uztur datu bāzi, kā arī nodrošina iespēju operatīvajiem dienestiem tai pieslēgties.
5. Direkcija nodrošina komersantiem un operatīvajiem dienestiem pieejamību datu bāzei nepieciešamās informācijas nodošanai un saņemšanai 24 stundas diennaktī ar gada pieejamības varbūtību 0,999 (datu bāze drīkst būt nepieejama vienu stundu un divdesmit sešas minūtes gada laikā).
7. Datu formātu, izmantojamo datu pārraides tīklu, datu drošības nosacījumus, atbildīgās personas un citus būtiskus nosacījumus nosaka līgumos, kurus direkcija slēdz ar komersantiem, operatīvajiem dienestiem un Valsts zemes dienestu.
9. Komersants, kas nodrošina publisko fiksēto telefonu tīklu, nodod direkcijai šo noteikumu 2.1., 2.2. un 2.3.apakšpunktā minēto informāciju, ja veikts izsaukums un savienojums ir noticis.
10. Komersants sniedz direkcijai informāciju par izmaiņām tālruņa abonenta numuru sarakstos, pieslēgumu punkta adresēs un citos atrašanās vietas datos ne vēlāk kā 24 stundas pēc izmaiņu veikšanas.
11. Izsaucēja atrašanās vietas datu pieprasījuma apstrāde pēc izsaucēja numura datu bāzē notiek automātiski bez savienojuma pārtraukuma (tiešsaistes režīmā).
12. Direkcija nodrošina atbildes sniegšanu uz atrašanās vietas datu pieprasījumu ne vēlāk kā sekundes laikā pēc pieprasījuma saņemšanas no operatīvā dienesta.
13. Komersants, kas nodrošina publisko mobilo telefonu tīklu, nodod direkcijai šo noteikumu 2.4. un 2.5.apakšpunktā minēto informāciju.
14. Ja no publiskā mobilo telefonu tīkla ir izsaukts numurs (savienojums ir noticis) "01", "02", "03", "04" vai "112", komersants ar elektronisko sakaru tīkla tehniskajām iespējām atbilstošu precizitāti nosaka izsaucēja galiekārtas atrašanās vietu vai ģeogrāfiskās koordinātas (ja izsaucēja tālrunim ir identifikācijas karte, - arī abonenta vai izsaucēja numuru) un sniedz datus par tām.
15. Direkcija attiecīgajam operatīvajam dienestam nodrošina atbildes sniegšanu uz atrašanās vietas datu pieprasījumu ne vēlāk kā sekundes laikā pēc atrašanās vietas datu saņemšanas no komersanta.
16. Direkcija datu bāzes izveidošanai, uzturēšanai un atrašanās vietas datu apstrādei var izmantot bāzes staciju antenu atrašanās vietas datus un attiecīgās šūnas identifikācijas parametrus, kas jau ir tās rīcībā.
17. Komersants, kas nodrošina publisko fiksēto telefonu tīklu, nodod direkcijai šo noteikumu 2.1., 2.2. un 2.3.apakšpunktā minēto informāciju sešu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās.
18. Komersants, kas nodrošina publisko mobilo telefonu tīklu, nodod direkcijai šo noteikumu 2.4. un 2.5.apakšpunktā minēto informāciju, nosakot izsaucēja galiekārtas atrašanās vietu ar elektronisko sakaru tīkla tehniskajām iespējām atbilstošu precizitāti, 12 mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās.
20. Līdz izsaukumu apstrādes centra "112" vienotas tehnoloģiskas platformas izstrādei un ieviešanai datu bāzes veidošanu un uzturēšanu nodrošina direkcija.
Noteikumos ir iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta Direktīvas 2002/22/EK par universālo pakalpojumu un lietotāju tiesībām attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (universālā pakalpojuma direktīva) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2002, L 108/56).