Darbības ar dokumentu

Darbības ar dokumentu

Ministru kabineta rīkojums Nr.922

Rīgā 2006.gada 1.decembrī (prot. Nr.61 49.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai nekustamo īpašumu Rīgā, Jāņa Asara ielā 5

 

1.Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050) ir izskatījis Mihaila Uļmana 2002.gada 10.septembrī iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā ar Nr.1.33/4670-5278).

2.Mihails Uļmans ierosina privatizēt valstij piederošo nekustamo īpašumu - ēku (būves kadastra apzīmējums 01000370183002) - Rīgā, Jāņa Asara ielā 5.

3.Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1.valstij piederošais nekustamais īpašums (kadastra Nr.01005370045) - ēka (būves kadastra apzīmējums 01000370183002) - Rīgā, Jāņa Asara ielā 5, 2004.gada 26.maijā reģistrēts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000134354 (žurnālā Nr.300000741954) uz valsts vārda Veselības ministrijas personā (turpmāk - objekts);

3.2.objekts saistīts ar zemesgabalu Rīgā, Jāņa Asara ielā 5/Pērnavas ielā62 (kadastra Nr.01000370183), kas 2005.gada 26.jūlijā reģistrēts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.4072 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā;

3.3.saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 17.pantu nav subjekta, kuram varētu tikt atzītas minētā objekta pirmpirkuma tiesības;

3.4.objektā atrodas Sarkanā Krusta medicīnas koledža (turpmāk - koledža), kas atbilstoši Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra noteikumu Nr.528 "Izglītības un zinātnes ministrijas nolikums" 24.95.apakšpunktam ir ministrijas padotības iestāde. 2005.gada 21.aprīlī koledža akreditēta uz nenoteiktu laiku. Minētais objekts nepieciešams koledžas darbības nodrošināšanai, kā arī Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātās izglītības politikas īstenošanai un funkciju veikšanai.

Objekts ir uzbūvēts 1936.gadā pēc arhitekta A.Klinklāva īpaša projekta izglītības iestādēm, lai nodrošinātu medicīnas studentu mācību procesu;

3.5.koledža izmanto 71,31 % no valsts īpašuma objekta telpām;

3.6.saskaņā ar Augstākās izglītības padomes 2005.gada 21.aprīļa lēmumu Nr.24 koledža līdz 2011.gada 31.decembrim īsteno šādas akreditētas programmas:

3.6.1.1.līmeņa profesionālo augstāko studiju programmu "Ārstniecība" (programmu apgūst 106 studenti);

3.6.2.1.līmeņa profesionālo augstāko studiju programmu "Māszinības" (programmu apgūst 205 studenti);

3.6.3.arodizglītības programmu "Ārstniecība" (programmu apgūst 100studentu);

3.7.objekta nomnieki un sadarbības partneri piedalās minēto programmu īstenošanā un nodrošina prakses vietas studentiem, ļaujot apgūt jaunākos sasniegumus ārstniecības tehnoloģijās un iegūt nepieciešamo informāciju kvalifikācijas darbu izstrādei pirmsdiploma prakses laikā. Objekta nomnieki:

3.7.1.sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Starptautiskā CIDESCO Kosmētikas skola", kas, īstenojot izglītības programmu kosmetoloģijā, izmanto 266,64m2 (11,54 % no ēkas kopējās platības);

3.7.2.Latvijas Universitāte, kas, īstenojot izglītības programmu "Sociālā pediatrija", izmanto 57,31m2 (0,96 % no ēkas kopējās platības);

3.7.3.sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Ultra Express", kas, īstenojot izglītības programmu "Sonoskopija", izmanto 30,4 m2 (0,52 % no ēkas kopējās platības);

3.7.4. ģimenes ārsti, kas, nodrošinot prakses vietas studentiem, izmanto 17,7m2 (0,3 % no ēkas kopējās platības);

3.7.5. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Sarkanā Krusta Bērnu veselības centrs", kas, sniedzot medicīnas pakalpojumus iedzīvotājiem un nodrošinot prakses vietas koledžas studentiem, izmanto 683,8m2 (11,54 % no ēkas kopējās platības);

3.7.6.sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas-Amerikas Acu centrs", kas, sniedzot medicīnas pakalpojumus iedzīvotājiem un nodrošinot prakses vietas koledžas studentiem, izmanto 361,2m2 (6,08 % no ēkas kopējās platības);

3.8.objekta saglabāšana valsts īpašumā nodrošina Izglītības likuma 15.pantā noteikto vienoto valsts politiku un attīstības stratēģiju izglītībā, kā arī Profesionālās izglītības likuma 8.pantā noteikto valsts budžeta līdzekļu piešķiršanas kārtību. Atbilstoši likuma "Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu" 3.panta pirmajai daļai valsts iestāžu rīcībai ar finanšu līdzekļiem jābūt tādai, lai mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu un mantas izlietojumu. Ja objektu nodotu privatizācijai, mācību telpas būtu jānomā no privātpersonas, bet palielināt budžeta līdzekļu izdevumus nav pieļaujami.

4.Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome), lemjot par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šī valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.

5. Ikviena personas tiesību ierobežojuma pamatā ir apstākļi un argumenti, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu interešu labad. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, ir jāatbilst samērīguma principam, proti, ja publiskā vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, ir jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm.

Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmās daļas 4.punktam labums, ko sabiedrība iegūst, noraidot Mihaila Uļmana privatizācijas ierosinājumu, ir lielāks nekā tās tiesisko interešu ierobežojums, jo netiek apdraudēta koledžas īstenoto izglītības programmu apguve.

6.No minētajiem apsvērumiem secināms, ka medicīnas māsu skolas ēka (būves kadastra apzīmējums 01000370183002) Rīgā, Jāņa Asara ielā 5, nav privatizējama, bet saglabājama valsts īpašumā Izglītības un zinātnes ministrijas valdījumā.

7.Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt Mihaila Uļmana privatizācijas ierosinājumu par medicīnas māsu skolas ēkas (būves kadastra apzīmējums 01000370183002) Rīgā, Jāņa Asara ielā 5, nodošanu privatizācijai, jo tā nepieciešama valsts pārvaldes funkcijas veikšanai - organizēt un koordinēt izglītības un zinātnes politikas īstenošanu.

8.Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) viena mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Izglītības un zinātnes ministra vietā - kultūras ministre H.Demakova