Ministru kabineta rīkojums Nr.755
Rīgā 2006.gada 4.oktobrī (prot. Nr.50 5.§)
Par atteikumu nodot privatizācijai valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Patoloģijas centrs"
1. Ministru kabinets (Brīvības bulvāris 36, Rīga, LV-1050) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību "VIDIKA" (vienotais reģistrācijas Nr.40003512190, juridiskā adrese: K.Valdemāra iela 145/1-6, Rīga, LV-1013) 2005.gada 20.jūlijā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2005.gada 1.septembrī ar Nr.1.33/2693).
2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "VIDIKA" ierosina privatizēt valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Patoloģijas centrs" (vienotais reģistrācijas Nr.40003459595, juridiskā adrese: Hipokrāta iela 2, Rīga).
3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:
3.1. valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Patoloģijas centrs" (turpmāk - kapitālsabiedrība) 1999.gada 13.septembrī reģistrēta Uzņēmumu reģistrā ar Nr.000345959, 2004.gada 22.oktobrī pārreģistrēta komercreģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr.40003459595 un juridisko adresi: Hipokrāta iela 2, Rīga. Kapitālsabiedrības pamatkapitāls ir 28600 latu, vienas kapitāla daļas nominālvērtība - 1 lats. Kapitāla daļu turētāja - Veselības ministrija;
3.2. saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 2., 3. un 6.punktu kapitālsabiedrība īsteno sabiedrības intereses veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas un sabiedrības veselības jomā, nodrošinot augstus kvalitātes standartus;
3.3. kapitālsabiedrība veic operāciju un biopsiju materiāla patomorfoloģisko izmeklēšanu un patoloģisko procesu izcelsmes un attīstības izzināšanu, kā arī nāves iemeslu izzināšanu nevardarbīgā nāvē mirušajiem. Saskaņā ar Epidemioloģiskās drošības likuma 29.pantu un Ministru kabineta 2005.gada 19.jūlija noteikumu Nr.523 "Kārtība, kādā ieved valstī vai izved no tās miruša cilvēka ķermeni, pārvadā, glabā, apbedī vai kremē no infekcijas slimības miruša cilvēka ķermeni un veic obligāto patologanatomisko izmeklēšanu diagnozes precizēšanai pēc slimnieka nāves" 10. un 12.punktu, ja cilvēka nāves cēlonis ir bakas, holera, mēris, Sibīrijas lopu mēris, vīrusu hemorāģiskie drudži (tai skaitā Ebolas vīrusslimība, Lasas drudzis, Mārburgas vīrusslimība, Krimas-Kongo hemorāģiskais drudzis), smags akūts respiratorais sindroms (SARS) vai no jauna parādījusies bīstama infekcijas slimība vai ja pastāv profesionāli pamatotas aizdomas par kādu no tām, Sabiedrības veselības aģentūras epidemiologs informē mirušā cilvēka ķermeņa pārvadāšanas, glabāšanas, apbedīšanas vai kremēšanas un dezinfekcijas pasākumos iesaistītās personas par epidemioloģiskās drošības prasībām (tai skaitā par aizsargapģērba un individuālo aizsarglīdzekļu lietošanu) un mirušā cilvēka ķermeni pārved ar sanitāro transportu uz valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Patoloģijas centrs";
3.4. kapitālsabiedrība nodrošina augstas kvalitātes pakalpojumu sniegšanu diagnostikas jomā, veicot šādus uzdevumus:
3.4.1. likumā "Par miruša cilvēka ķermeņa aizsardzību un cilvēka audu un orgānu izmantošanu medicīnā" noteiktajos gadījumos nodrošināt patologanatomisko izmeklēšanu (autopsiju, sekciju);
3.4.2. nodrošināt operāciju un biopsiju materiāla morfoloģisko izmeklēšanu;
3.4.3. nodrošināt zinātnisko pētniecību un nozares metodisko vadību;
3.4.4. sniegt konsultatīvo palīdzību precīzā slimību diagnostikā citu rajonu un pilsētu ārstnieciski profilaktiskajām iestādēm, kā arī nodrošināt regulāru un saskaņotu diagnostikas informācijas apmaiņu starp diagnostikas nozares iestādēm neatkarīgi no to atrašanās vietas un īpašuma formas;
3.4.5. sadarbībā ar medicīnas augstskolām piedalīties studentu apmācības procesā un pēcdiploma specializācijā;
3.4.6. nodrošināt valsts un starptautiska mēroga konferenču un semināru rīkošanu patoloģijas jomā, kā arī piedalīties tajos;
3.4.7. kopīgi ar patologu asociāciju organizēt ārstu-patologu un laborantu-histologu kvalifikācijas paugstināšanas, sertifikācijas un resertifikācijas pasākumus;
3.5. Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūra līdz 2007.gadam ir noslēgusi līgumu ar kapitālsabiedrību par operāciju un biopsiju materiālu patomorfoloģisko izmeklēšanu un autopsiju veikšanu;
3.6. nododot kapitālsabiedrību privatizācijai, pastāv iespēja, ka šīs ārstniecības iestādes darbība vairs netiks vērsta uz veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu vai tiks mainīts tās darbības profils. Veselības ministrija ir kapitālsabiedrības kapitāla daļu turētāja un saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 2., 3. un 6.punktu spēj īstenot sabiedrības intereses veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas un sabiedrības veselības jomā, nodrošinot nepieciešamo kapitālieguldījumu apjomu kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanai.
4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome), lemjot par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvēto zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šī valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvēto zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams.
5. No šajā rīkojumā minētajiem apsvērumiem secināms, ka saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 2., 3. un 6.punktu kapitālsabiedrība īsteno komercdarbību, nodrošinot nepārtrauktus un kvalitatīvus veselības aprūpes pakalpojumus stratēģiski svarīgā nozarē.
6. Ievērojot šajā rīkojumā minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piekto daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt sabiedrības ar ierobežotu atbildību "VIDIKA" privatizācijas ierosinājumu par kapitālsabiedrības privatizāciju. Kapitālsabiedrību nepieciešams saglabāt publiskas personas komercdarbības veikšanai, lai nodrošinātu sabiedrības interešu īstenošanu stratēģiski svarīgā veselības aprūpes nozarē, kas nodrošina sabiedrības interešu īstenošanu kvalitatīvas veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanā.
7. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Antonijas iela 6, Rīga, LV-1010) viena mēneša laikā no šī rīkojuma spēkā stāšanās dienas.
Ministru prezidents A.Kalvītis
Veselības ministrs G.Bērziņš