Konkurences padomes lēmums Nr.77
Publiskojamā versija
Rīgā 2006.gada 14.jūlijā (prot. Nr.43, 7.§)
Par tirgus dalībnieku apvienošanos
Lieta Nr.1305/06/05/9
Par SIA "L & T" un SIA "EVUS" 02.06.2006. ziņojumu
"Par tirgus dalībnieku apvienošanos"
Konkurences padome 2006.gada 2.jūnijā saņēma pilnvaroto pārstāvju 01.06.2006. "Ziņojumu par tirgus dalībnieku apvienošanos" (turpmāk - Ziņojums) par SIA "L & T Serviss" un SIA "EVUS" noslēgto darījumu, kas saskaņā ar Konkurences likuma 15.panta noteikumiem ir kvalificējams kā apvienošanās. Ziņojums nebija pilnībā noformēts saskaņā ar Ministru kabineta 26.10.2004. noteikumiem Nr.897 "Kārtība, kādā iesniedzams un izskatāms ziņojums par tirgus dalībnieku apvienošanos", tādēļ Konkurences padome ar 14.06.2006. vēstuli Nr.1405 par to informēja pilnvarotos pārstāvjus, kā arī pieprasīja papildu informāciju. Konkurences padomē no pilnvarotajiem pārstāvjiem tika saņemta 03.07.2006. vēstule Nr.JUN06/22 un 05.07.2006. vēstule Nr.JUL06/013.
Izvērtējot papildus saņemto vēstuļu saturu, par pilnīga Ziņojuma saņemšanas datumu saskaņā ar Konkurences likuma 16.panta pirmo daļu uzskatāms 2006.gada 5.jūlijs.
Izvērtējot Ziņojumā ietverto un papildus iegūto informāciju, Konkurences padome
konstatēja:
1. SIA "L & T Serviss" ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēta komercsabiedrība (vienotais reģistrācijas Nr.40003682818) ar juridisko adresi - Vietalvas iela 5, Rīga, LV-1009.
SIA "L & T Serviss" ir 2004.gadā dibināta sabiedrība, kuras visas kapitāla daļas (100%) pieder Somijā reģistrētai sabiedrībai L & T Improvement Oy, reģistrācijas numurs: 1802141, adrese: Arkadiankatu 6a, 00100 Helsinki, Somija, kura realizē tiešu un netiešu izšķirošu ietekmi vairākās Somijā un Krievijā reģistrētās sabiedrībās. Saskaņā ar Ziņojumā sniegto informāciju L & T Improvement Oy Latvijā pieder arī visas (100%) akcijas a/s "L & T Hoetika", kura ir Latvijas Republikas Komercreģistrā reģistrēta kapitālsabiedrība ar reģistrācijas Nr.40003169533 un juridisko adresi - Vietalvas iela 5, Rīga, LV-1009, Latvija. Saskaņā ar Konkurences likuma 1.panta 9.punktā noteikto SIA "L & T Serviss" un a/s "L & T Hoetika" ir uzskatāmi par vienu tirgus dalībnieku.
Līdz 17.05.2006. SIA "L & T Serviss" 100% kapitāla daļu piederēja Latvijā reģistrētā sabiedrībā SIA "99 Perfekts", reģistrācijas Nr.40003473211. 17.05.2006. (17.08.2005. Konkurences padomes lēmums Nr.34 par tirgus dalībnieku apvienošanos) SIA "99 Perfekts" reorganizācijas ceļā tika pievienots SIA "L & T Serviss" un tādējādi beidza pastāvēt kā atsevišķa juridiska persona. Ņemot vērā, ka apvienošanās rezultātā SIA "L & T Serviss" ieguva SIA "99 Perfekts" tirgus daļas, un to, ka, vērtējot šo apvienošanos, jāanalizē informācija par laika periodu pirms SIA "L & T Serviss" un SIA "99 Perfekts" apvienošanās, Ziņojumā ietverti dati arī par SIA "99 Perfekts". SIA "L & T Serviss" nodarbojas ar ēku tīrīšanu un uzkopšanu un higiēnas un uzkopšanas līdzekļu mazumtirdzniecību. Savukārt a/s "L & T Hoetika" nodarbojas ar atkritumu apsaimniekošanu (kā papilddarbība arī vides produktu1 tirdzniecība un ielu slaucīšana). Konkurences padome agrāk atzinusi, ka a/s "L & T Hoetika" (iepriekšējais sabiedrības nosaukums - a/s "Hoetika - ATU") cieto sadzīves atkritumu apsaimniekošanas tirgū Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētā, Centra rajonā, Vidzemes priekšpilsētā, Zemgales priekšpilsētā un Ziemeļu rajonā atrodas dominējošā stāvoklī2.
2. SIA "EVUS" ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēta komercsabiedrība (vienotais reģistrācijas Nr.40003360165) ar juridisko adresi Brīvības gatve 224, Rīga, LV-1039.
SIA "EVUS" ir 1997. gadā dibināta sabiedrība, kuras kapitāla daļas pašreiz pieder 3 fiziskām personām, katrai 33,33% apmērā. SIA "EVUS" nodarbojas ar ēku tīrīšanu un uzkopšanu, higiēnas preču un tīrīšanas līdzekļu mazumtirdzniecību.
3. Saskaņā ar Konkurences likuma 15.panta pirmās daļas 3.punktā noteikto, ka "Tirgus dalībnieku apvienošanās ir tāds stāvoklis, kad viena vai vairākas fiziskās personas, kurām jau ir izšķiroša ietekme pār vienu vai vairākiem tirgus dalībniekiem, (…) iegūst daļu vai visus cita tirgus dalībnieka (…) aktīvus (…) vai tiešu vai netiešu izšķirošu ietekmi pār citu tirgus dalībnieku vai citiem tirgus dalībniekiem".
Saskaņā ar Ziņojumā sniegto informāciju 2006.gada 16.maijā SIA "L & T Serviss" un SIA "EVUS" īpašnieki noslēdza kapitāla daļu pirkuma līgumu, saskaņā ar kuru SIA "L & T Serviss" iegūst 100% kapitāla daļu SIA "EVUS" (turpmāk - Pirkuma līgums). Pirkuma līgums paredz, ka daļu nodošana atbilstoši Pirkuma līguma noteikumiem notiek tādā gadījumā, ja no Konkurences padomes ir saņemta atļauja apvienošanās darījuma īstenošanai. Līdz ar to darījums ir uzskatāms par apvienošanos šā likuma izpratnē, jo darījuma rezultātā SIA "L & T Serviss" iegūst izšķirošu ietekmi citā tirgus dalībniekā - SIA "EVUS". SIA "L & T Serviss" un SIA "EVUS" uzskatāmi par apvienošanās dalībniekiem.
4. Konkurences likuma 15.panta otrajā daļā noteikts, ka "Tirgus dalībnieki, kuri nolēmuši apvienoties kādā no šā panta pirmajā daļā paredzētajiem veidiem, pirms apvienošanās iesniedz Konkurences padomei par to ziņojumu saskaņā ar šā likuma 16.pantu, ja pastāv viens no šādiem nosacījumiem:
1) apvienošanās dalībnieku kopējais apgrozījums iepriekšējā finanšu gadā ir bijis ne mazāks kā 25 miljoni latu;
2) apvienošanā iesaistīto tirgus dalībnieku kopējā tirgus daļa konkrētajā tirgū pārsniedz 40 procentus".
Saskaņā ar Ministru kabineta 26.10.2004. noteikumu Nr.897 "Kārtība, kādā iesniedzams un izskatāms ziņojums par tirgus dalībnieku apvienošanos" IV sadaļu "Apgrozījumu aprēķināšana", nosakot apgrozījumu, kāds ņemams vērā konkrētajā lietā, ir jāsummē apvienošanās dalībnieku kopējais pēdējā finanšu gada apgrozījums un apgrozījums, kāds ir tiem tirgus dalībniekiem, kam ir izšķiroša ietekme no apvienošanās dalībniekiem vai kuros apvienošanās dalībniekiem ir izšķiroša ietekme.
5. Izvērtējot Ziņojumā sniegto informāciju, tika konstatēts, ka apvienošanās dalībnieku kopējais apgrozījums iepriekšējā 2005. finanšu gadā nesasniedza Konkurences likuma 15.panta otrās daļas 1.punktā noteikto kritēriju. Saskaņā ar Ziņojumā sniegto informāciju a/s "L & T Hoetika" cieto sadzīves atkritumu apsaimniekošanas tirgū Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētā, Centra rajonā, Vidzemes priekšpilsētā, Zemgales priekšpilsētā un Ziemeļu rajonā atrodas dominējošā stāvoklī un apvienošanās dalībniekiem nav pamata uzskatīt, ka attiecībā uz a/s "L & T Hoetika" stāvokli iepriekš minētā tirgū būtu notikušas būtiskas izmaiņas3, tādēļ izpildās Konkurences likuma 15.panta otrās daļas 2.punktā noteiktais kritērijs.
Tā kā vienam no apvienošanās dalībniekiem ir dominējošais stāvoklis cieto sadzīves atkritumu apsaimniekošanas tirgū un izpildās viens no nepieciešamajiem kritērijiem ziņojuma iesniegšanai Konkurences padomei, tad Konkurences padomei ir pienākums izvērtēt apvienošanās darījumu saskaņā ar Konkurences likuma 15.pantu.
6. Konkurences likuma 1.panta 4.punktā ir noteikts, ka "konkrētais tirgus ir konkrētās preces tirgus, kas izvērtēts saistībā ar konkrēto ģeogrāfisko tirgu".
Tā paša likuma 1.panta 5.punktā ir noteikts, ka "konkrētās preces tirgus ir noteiktas preces tirgus, kurā ietverts arī to preču kopums, kuras var aizstāt šo noteikto preci konkrētajā ģeogrāfiskā tirgū, ņemot vērā pieprasījuma un piedāvājuma faktoru, preču pazīmes un lietošanas īpašības".
Saskaņā ar Ziņojumā sniegto informāciju par apvienošanās rezultātā ietekmēto tirgu jāuzskata ēku tīrīšanas un uzkopšanas tirgus. Konkurences padome uzskata, ka cieto sadzīves atkritumu apsaimniekošanas tirgus, kurā a/s "L & T Hoetika" ieņem dominējošo stāvokli, nav uzskatāms par apvienošanās rezultātā ietekmēto tirgu. Iesniedzējs Ziņojumā informē, ka, pēc apvienošanās tirgus dalībnieku uzskatiem, konkrēto tirgu, kurā ir aktīvas sabiedrības SIA "L & T Serviss" un SIA "EVUS", var definēt divējādi:
1) kā ēku tīrīšanas un uzkopšanas ārpakalpojumu tirgu, kur ņem vērā tikai to ēku tīrīšanas un uzkopšanas pakalpojumu apjomu, kas nodots uzņēmumiem, kas specializējušies šajā jomā ("Ārpakalpojumu tirgus");
2) kā kopējo tīrīšanas un uzkopšanas tirgu, kur ņem vērā gan to ēku tīrīšanas un uzkopšanas apjomu, ko veic paši ēku apsaimniekotāji, gan to ēku tīrīšanas un uzkopšanas pakalpojumu apjomu, kurš nodots specializētiem uzņēmumiem ("Kopējais tirgus").
Konkurences padome uzskata, ka Ziņojumā ietvertais konkrētā tirgus otrais definējuma variants neatbilst Konkurences likuma 1.panta 8.punktam, jo ēku tīrīšana un uzkopšana, ko veic paši ēku apsaimniekotāji, nav pakalpojums, kuru pērk ēku apsaimniekotāji. Saskaņā ar Konkurences likuma 3.pantu šis likums attiecas uz tirgus dalībniekiem, savukārt attiecības starp darba devēju un darbinieku nav attiecības starp tirgus dalībniekiem. Darbinieks neveic saimniecisku darbību savā, bet gan darba devēja vārdā, pārstāvot tā intereses. Līdz ar to attiecības starp darba devēju un darbinieku ir attiecības viena tirgus dalībnieka ietvaros.
Saskaņā ar Ziņojumā sniegto informāciju SIA "L & T Serviss" un SIA "EVUS" darbojas tikai ēku tīrīšanas un uzkopšanas tirgū un higiēnas un uzkopšanas līdzekļu mazumtirdzniecības tirgū. Pēc apvienošanās SIA "EVUS" komercdarbības virziens netiks mainīts, līdz ar to atkritumu apsaimniekošanas tirgus netiek vērtēts. Ziņojumā netiek vērtēts arī higiēnas un uzkopšanas līdzekļu mazumtirdzniecības tirgus, jo SIA "L & T Serviss" un SIA "EVUS" tirgo higiēnas un uzkopšanas līdzekļus galvenokārt saviem klientiem un uztver šo darbības veidu kā nebūtisku un pakārtotu tīrīšanas pakalpojumu sniegšanai, un abu sabiedrību apgrozījumi šai tirgū ir ievērojami mazāki par apgrozījumiem ēku tīrīšanas un uzkopšanas tirgū.
Minēto apsvērumu dēļ Konkurences padome piekrīt apvienošanās dalībnieku uzskatam, ka apvienošanās neietekmēs higiēnas un uzkopšanas līdzekļu mazumtirdzniecības tirgu.
Pamatojoties uz tirgus definīcijas pamatprincipiem4, uzņēmumi ir pakļauti trīs galvenajiem konkurences ierobežojumiem: pieprasījuma aizstājamībai, piedāvājuma aizstājamībai un iespējamai konkurencei.
Analizējot ēku tīrīšanas un uzkopšanas pakalpojumu tirgu no pieprasījuma puses, Konkurences padome uzskata, ka to pakalpojumu klāstu, kuru uzskatīt par aizstājamu, nosaka patērētājs. Klienti pasūta ēku tīrīšanas un uzkopšanas pakalpojumus dažādās telpās (birojos, rūpniecības un tirdzniecības telpās, pārtikas un nepārtikas produktu ražošanas telpās, veselības aprūpes telpās u.c.). Saskaņā ar Ziņojumā sniegto informāciju Konkurences padome secināja, ka gan Rīgas pilsētā, gan pārējās Latvijas pilsētās darbojas daudzi ēku tīrīšanas un uzkopšanas pakalpojumu sniedzēji, kuri piedāvā analogu pakalpojumu klāstu.
Ņemot vērā iepriekš teikto, Konkurences padome uzskata, ka ēku tīrīšanas un uzkopšanas tirgū no tirgus dalībnieku sniegto pakalpojumu klāsta patērētājs var izvēlēties sev piemērotāko pakalpojumu sniedzēju.
Analizējot publiski pieejamu informāciju par piedāvājumu tirgū, Konkurences padome konstatēja, ka ēku tīrīšanas un uzkopšanas pakalpojumos ietilpst dažādi pakalpojumi, piemēram, telpu ikdienas uzkopšana, uzkopšana pēc celtniecības darbiem, logu un skatlogu tīrīšana, paklāju tīrīšana u.c. Ēku tīrīšanas un uzkopšanas pakalpojumi nav īpaši, un to veikšanai nav nepieciešamas īpašas iekārtas vai tehnoloģijas. Konkurences padome uzskata, ka minētie pakalpojumi neveido atsevišķu preču tirgu un tie ir aizstājami no piedāvājuma puses, un specializētie ēku tīrīšanas un uzkopšanas pakalpojumu sniedzēji piedāvā visu minēto pakalpojumu spektru.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Konkurences padome secina, ka konkrētās preces tirgus Konkurences likuma 1.panta 5.punkta izpratnē ir ēku tīrīšanas un uzkopšanas pakalpojumu tirgus.
Pamatojoties uz Ziņojumā sniegto un papildus iegūto informāciju, Konkurences padome secināja, ka konkurences apstākļi dažādos reģionos Latvijā un Rīgā nav vienādi - visaugstākais šī pakalpojuma pieprasījums no patērētāju puses ir Rīgā, bet ārpus Rīgas tas jau ir salīdzinoši mazāks. Saskaņā ar Ziņojumā sniegto informāciju specializētie uzņēmumi veic ēku tīrīšanas un uzkopšanas pakalpojumus ne tikai pilsētās, kurās atrodas konkrētais uzņēmums, bet veic šos pakalpojumus arī citās pilsētās vai reģionos, kuros atrodas klientu uzņēmumu filiāles, vai arī uzņēmumos, ar kuriem ir noslēgti pakalpojumu sniegšanas līgumi, bet tie atrodas citā Latvijas pilsētā vai reģionā. Šie pakalpojumi nav jebkādā veidā saistīti ar konkrētu vietu, kā tas ir, piemēram, ražošanas procesā. Ja tirgus dalībnieks šajā konkrētā tirgū nolems uzsākt pakalpojumu sniegšanu jebkurā Latvijas pilsētā vai reģionā, tam neradīsies ievērojami pārorientēšanās izdevumi, lai uzsāktu pakalpojumu sniegšanu izvēlētā teritorijā.
Pamatojoties uz Ziņojumā sniegto informāciju, SIA "L & T Serviss" veic ēku tīrīšanas un uzkopšanas pakalpojumus daudzās Latvijas pilsētās, jo klienti ("Rimi", Valsts ieņēmumu dienests, "Nordea"), kuri izmanto SIA "L & T Serviss" pakalpojumus, ir izvietoti visā Latvijas teritorijā. 2005.gadā arī SIA "EVUS" veica komercdarbību visā Latvijas teritorijā (lielākais klients "Latvijas Mobilais telefons").
Pēc Eiropas Komisijas norādījuma, nosakot precīzi tirgus iekļaušanās pakāpi valsts, reģiona vai pilsētas līmenī, ir jāidentificē iespējamie šķēršļi, kas nošķir konkrētā teritorijā izvietotos tirgus dalībniekus no tirgus konkurences spiediena, kuri atrodas ārpus šādas konkrētās teritorijas. Konkurences padome uzskata, ka konkrētās preces tirgū esošo pakalpojumu sniedzēju klienti saņem pakalpojumus no tirgus dalībniekiem, kas atrodas jebkurā Latvijas teritorijas vietā. Klienti veic cenu aptauju par sniegtiem pakalpojumiem un neatkarīgi no pakalpojumu sniedzēja ģeogrāfiskās atrašanās vietas Latvijā noslēdz līgumu ar sev pieejamākiem pakalpojumu sniegšanas nosacījumiem. Tas liecina par to, ka nevar sašaurināt konkrēto ģeogrāfisko tirgu līdz konkrētas Latvijas pilsētas robežām vai reģioniem, tādējādi par konkrēto ģeogrāfisko tirgu ir uzskatāma Latvijas teritorija.
Ņemot vērā iepriekš minēto, konkrētais tirgus Konkurences likuma 1.panta 4.punkta izpratnē ir ēku tīrīšanas un uzkopšanas pakalpojumu tirgus Latvijas teritorijā.
7. Saskaņā ar Ziņojumā sniegto informāciju (Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes dati) konkrētā tirgus lielums pēc apgrozījuma 2002., 2003., 2004. gadā bija:
Gads |
2004.gads |
2003.gads |
2002.gads |
Ārpakalpojumu tirgus apgroz. latos |
12706207 |
9870002 |
8100406 |
Apvienošanās tirgus dalībnieku tirgus daļa (%) pēc apgrozījuma Ārpakalpojumu tirgū (SIA "L & T Serviss" tirgus daļā iekļauts arī SIA "99 Perfekts" apgrozījums):
Gads |
2004.gads |
2003.gads |
2002.gads |
Gads |
2004.gads |
2003.gads |
2002.gads |
SIA "L & T Serviss" tirgus daļa procentos pēc apgrozījuma |
(*) |
(*) |
(*) |
SIA "EVUS" tirgus daļa procentos pēc apgrozījuma |
(*) |
(*) |
(*) |
Ziņojumā ir sniegta informācija par 2002., 2003. un 2004.gadu par ārpakalpojumu tirgus apgrozījumu latos (oficiālie dati par tirgus apjomu 2005.gadā vēl nav apkopoti), un tādēļ nav ņemti vērā apvienošanās dalībnieku iesniegtie 2005. finanšu gada apgrozījumi konkrētā tirgus daļu noteikšanai. Pamatojoties uz pieejamo informāciju, ir redzams, ka apvienošanās dalībnieku kopējā tirgus daļa 2004.gadā ir (*)%, un nav pamata domāt, ka apvienošanās rezultātā tā strauji pieaugs.
03.07.2006. vēstulē Nr.JUN06/225 tika saņemta informācija par apvienošanās dalībnieku komercdarbību lielākajās Latvijas pilsētās, kā arī par konkurentiem, kuri darbojās šajās pilsētās. Izanalizējot sniegto informāciju, Konkurences padome secināja, ka konkrētā tirgus apgrozījums šajās atsevišķās teritorijās ir vairākkārt mazāks salīdzinājumā ar Rīgas pilsētu, bet lielākie Rīgas pilsētā šajā tirgū darbojošies konkurenti (piem., SIA "Sev- Lat", SIA "Serviks Rīga") uzņēmējdarbību veic arī citās Latvijas pilsētās. Saskaņā ar iepriekš minētā vēstulē sniegto informāciju apvienošanās dalībnieku konkurējošo uzņēmumu klienti arī darbojās visā Latvijas teritorijā.
Pamatojoties uz Ziņojumā sniegto informāciju, Konkurences padome secina, ka konkrētā tirgū darbojas vairāki desmiti komercsabiedrību, un ir grūti noteikt izteiktu tirgus līderi: lielākie no tiem 2004.gadā bija - SIA "Serviks Rīga" -(*)%; SIA "Cleanhouse" -(*)%; SIA "P.Dussmann"; SIA "Sev-Lat" -(*)%.
8. Apvienošanās rezultātā neveidojas un nenostiprinās viena vai vairāku tirgus dalībnieku dominējošais stāvoklis jebkurā konkrētajā tirgū.
Izvērtējot Eiropas Komisijas praksi horizontālās apvienošanās lietās, Konkurences padome konstatē, ka "koncentrācijas, kas attiecīgo uzņēmumu ierobežoto tirgus daļu dēļ nevar traucēt efektīvu konkurenci, var uzskatīt par saderīgām ar kopējo tirgu. Neierobežojot Līguma 81. un 82. pantu, šādas pazīmes ir gadījumos, kad attiecīgo uzņēmumu tirgus daļa nepārsniedz 25 %5 kopējā tirgū vai ievērojamā tā daļā."6 Atkarībā no konkrētā tirgus specifikas un citām pazīmēm, izvērtējot apvienošanos saskaņā ar Konkurences likumu, iespējamā apvienošanās dalībnieku tirgus daļa, pie kuras būtiski samazinās konkurence, var būt zemāka nekā 25%. Taču pamatā Konkurences padome piekrīt, ka, ja apvienošanās dalībnieku konkrētā tirgus daļa Latvijas teritorijā ir mazāka par 25%, lielākā daļā gadījumu tas nevar radīt negatīvas sekas konkurencei un būtisku konkurences samazinājumu.
Ņemot vērā apvienošanās dalībnieku 2004.gada kopējo apgrozījumu, kas sastādīja (*)%, Konkurences padome secina, ka apvienošanās rezultātā neveidosies būtisks konkurences samazinājums.
Saskaņā ar minēto un pamatojoties uz Konkurences likuma 2.pantu, 6.panta pirmās daļas 4.punktu, 8.panta pirmās daļas 5.punktu, 15.panta pirmās daļas 3.punktu un otrās daļas 2.punktu, 16.panta pirmo un ceturto daļu un Ministru kabineta 26.10.2004. noteikumiem Nr.897 "Kārtība, kādā iesniedzams un izskatāms ziņojums par tirgus dalībnieku apvienošanos", Konkurences padome
nolēma:
atļaut SIA "L & T Serviss" un SIA "EVUS" apvienošanos.
Konkurences padomes lēmumu saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no šā lēmuma spēkā stāšanās dienas.
Konkurences padomes priekšsēdētāja v.i. T.Jefremova
(*) - Ierobežotas pieejamības informācija.
1 Konteineri, biotualetes, soliņi u.tml.
2 Konkurences padomes 2002.gada 15.maija lēmums lietā Nr.133/01/05/8.
3 Konkurences padomes 2002.gada 15.maija lēmums lietā Nr.133/01/05/8.
4 Komisijas paziņojums par jēdzienu "konkrētais tirgus" definīciju Kopienas Konkurences tiesībās (97/C 372/03).
5 Tirgus daļa tiek aprēķināta atbilstoši EK noteiktajam konkrētās preces tirgum un konkrētajam ģeogrāfiskajam tirgum.
6 Guidelines on the assesment of horizontal mergers under the Council Regulation on the control of concentrations between undertakings, JO C31, 05.02.2004., 18.punkts.