1. Intelektuālā īpašuma padome (turpmāk — padome) ir konsultatīva institūcija, kuras darbības mērķis ir koordinēt un sekmēt Latvijas valsts pārvaldes iestāžu darbību autortiesību un blakustiesību, datu bāzu aizsardzības (sui generis), preču zīmju un ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu, patentu, dizainparaugu, augu šķirņu aizsardzības un pusvadītāju izstrādājumu topogrāfijas (turpmāk — intelektuālā īpašuma tiesības) jomā.
2. Padomes funkcijas ir koordinēt un sekmēt valsts pārvaldes iestāžu darbību, kā arī savstarpējo sadarbību intelektuālā īpašuma un tā tiesību aizsardzības jomā.
3. Padomei ir šādi uzdevumi:
3.1. izskatīt politikas plānošanas dokumentu projektus saistībā ar intelektuālo īpašumu un tā tiesību aizsardzību;
3.2. izskatīt priekšlikumus par normatīvo aktu projektu izstrādi intelektuālā īpašuma tiesību jomā;
3.3. apspriest prioritāros darbības virzienus, lai veicinātu sabiedrības izpratni par intelektuālo īpašumu, tā tiesību aizsardzību un ar to saistīto pārkāpumu novēršanu.
4. Padomei ir tiesības ierosināt nepieciešamo politikas plānošanas dokumentu un normatīvo aktu projektu izstrādi, kas saistīti ar intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzību.
5. Padomes sastāvā ir:
5.1. tieslietu ministrs (padomes priekšsēdētājs);
5.2. Tieslietu ministrijas valsts sekretārs (padomes priekšsēdētāja vietnieks);
5.3. Kultūras ministrijas valsts sekretārs;
5.4. Zemkopības ministrijas valsts sekretārs;
5.5. Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs;
5.6. Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs;
5.7. Finanšu ministrijas valsts sekretārs;
5.8. Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretārs;
5.9. Ārlietu ministrijas valsts sekretārs;
5.10. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas valsts sekretārs;
5.11. ģenerālprokurors;
5.12. Augstākās tiesas priekšsēdētājs;
5.13. (svītrots ar MK 16.02.2010. noteikumiem Nr.144).
(Grozīts ar MK 22.08.2006. noteikumiem Nr.685; MK 26.05.2009. noteikumiem Nr.463)
7. Padomes sekretariāta funkciju izpildi nodrošina Tieslietu ministrija.
(MK 18.12.2007. noteikumu Nr.883 redakcijā)
8. Padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām var piedalīties padomes priekšsēdētāja vai padomes locekļu uzaicinātas personas.
9. Padomes priekšsēdētājs:
9.1. apstiprina padomes sēdes darba kārtību;
9.2. vada padomes sēdes;
9.3. paraksta padomes lēmumus un citus ar padomes lēmumiem saistītos dokumentus.
10. Padomes priekšsēdētājs var pilnvarot padomes priekšsēdētāja vietnieku sagatavot un apstiprināt padomes sēdes darba kārtību.
11. Padomes sēdes notiek ne retāk kā reizi gadā. Ārkārtas sēdes sasauc, ja to pieprasa padomes priekšsēdētājs vai vismaz viena trešdaļa no padomes locekļiem. Padomes locekļus par sēdes sasaukšanu informē sekretariāts.
(Grozīts ar MK 16.02.2010. noteikumiem Nr.144)
12. Sekretariāts vismaz piecas darbdienas pirms padomes sēdes nosūta padomes locekļiem uzaicinājumu uz sēdi un sēdes darba kārtību. Sēdes dokumentus padomes locekļiem nosūta elektroniski. Sekretariāts sēdē izskatāmo jautājumu sagatavošanā sadarbojas un konsultējas ar speciālistiem intelektuālā īpašuma jomā.
13. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās ne mazāk kā puse no padomes locekļiem. Ja padomes loceklis objektīvu iemeslu dēļ nevar piedalīties padomes sēdē, viņš rakstiski pilnvaro citu attiecīgās ministrijas vai institūcijas pārstāvi piedalīties padomes sēdē un pieņemt lēmumus attiecīgā padomes locekļa vārdā.
(MK 16.02.2010. noteikumu Nr.144 redakcijā)
15. Padome lēmumus pieņem, atklāti balsojot, ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss.
17. Sekretariāts nodrošina padomes sēžu protokolēšanu. Protokolā ieraksta darba kārtības jautājumus un pieņemtos lēmumus, kā arī norāda personas, kuras ir piedalījušās sēdē, un personas, kuras ir ziņojušas par attiecīgo jautājumu. Protokolu paraksta sēdes vadītājs un persona, kas protokolējusi.
19. Ja padomes loceklis nepiekrīt padomes lēmumam, viņam ir tiesības izteikt savu viedokli rakstiski un lūgt to pievienot sēdes protokolam.
20. Padomes locekļi sekmē padomes lēmumu ievērošanu valsts pārvaldes iestādēs un citās institūcijās.
21. Sekretariāts piecu darbdienu laikā pēc padomes sēdes nosūta elektroniski sēdes protokola projektu visiem padomes locekļiem. Padomes locekļi triju darbdienu laikā pēc protokola projekta saņemšanas elektroniski informē padomes sekretāru par saskaņojumu vai nosūta komentārus. Pēc protokola parakstīšanas tā kopiju nosūta visiem padomes locekļiem.