Ministru kabineta noteikumi Nr.728
Rīgā 2005.gada 27.septembrī (prot. Nr.54 1.§)
Vietējas nozīmes un plānošanas reģionu nozīmes investīciju projektu pieteikumu sagatavošanas, iesniegšanas un izvērtēšanas kārtība
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 2.panta piekto daļu
1. Noteikumi nosaka 2006.gada vietējas nozīmes un plānošanas reģionu nozīmes investīciju projektu pieteikumu (turpmāk - projekta pieteikums) sagatavošanas, iesniegšanas un izvērtēšanas kārtību.
2. Projekta pieteikumus atbilstoši normatīvo aktu prasībām par Valsts investīciju programmas sagatavošanu, kā arī ievērojot normatīvajos aktos noteiktos Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (turpmāk - ministrija) investīciju politikas prioritāros darbības virzienus (1.pielikums) sagatavo pašvaldības dome (padome) vai rajona padome (turpmāk - pieteicējs) un iesniedz ministrijā.
3. Triju nedēļu laikā pēc tam, kad Ministru kabinetā apstiprināts Valsts investīciju programmas finansējuma apmērs vidējam termiņam, ministrija izvērtē projekta pieteikumus saskaņā ar administratīvās atbilstības kritērijiem (2.pielikums) un kvalitātes un specifiskajiem kritērijiem (3.pielikums).
4. Pēc projektu pieteikumu atbilstības izvērtēšanas ministrija nodod tos reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra (turpmāk - ministrs) izveidotajai Starpinstitūciju investīciju projektu pieteikumu vērtēšanas komisijai (turpmāk - komisija). Komisijas sastāvā ir Ekonomikas ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas, Kultūras ministrijas, Labklājības ministrijas, Satiksmes ministrijas, Vides ministrijas un Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta pārstāvji, un tā darbojas saskaņā ar ministra apstiprinātu nolikumu.
5.Projekta pieteikumu ministrija nevirza tālākai vērtēšanai, ja tas:
5.1. neatbilst kādam no administratīvās atbilstības kritērijiem;
5.2. kvalitātes novērtējumā ieguvis mazāk par septiņiem punktiem. Punktu skaitu aprēķina, summējot par individuālajiem kritērijiem iegūtos punktus.
6. Ja projekta pieteikums neatbilst kādam no administratīvās atbilstības kritērijiem, ministrija pieprasa projekta pieteicējam sniegt papildu informāciju projekta pieteikuma precizēšanai. Ja projekta pieteicējs piecu darbdienu laikā no pieprasījuma nosūtīšanas dienas nesniedz pieprasīto informāciju, ministrija projekta pieteikumu nevirza tālākai vērtēšanai.
7. Komisijas locekļi pirms komisijas sēdes izskata ministrijas sagatavotās projektu pieteikumu kvalitātes izvērtējuma tabulas un iepazīstas ar konkrētajiem attiecīgā sektora projektu pieteikumiem. Komisijas sēdē izvērtē katra konkrētā projekta atbilstību nozares politikas plānošanas dokumentiem.
8. Pamatojoties uz komisijas lēmumu, ministrija sagatavo vietējas nozīmes un plānošanas reģionu nozīmes investīciju programmu (turpmāk - programma) un normatīvajos aktos noteiktajā kārtība iesniedz to Ekonomikas ministrijā un Finanšu ministrijā.
9. Ministrija, pamatojoties uz Ministru kabinetā apstiprināto Valsts investīciju programmu pa nozarēm, sadarbībā ar Finanšu ministriju precizē programmu, prioritāri novirzot pieejamos finanšu resursus komisijā apstiprināto novadu projektu pieteikumu īstenošanai.
10. Programmā iekļauto projektu pieteikumu sarakstu publicē ministrijas mājas lapā (www.raplm.gov.lv) sadaļā "Reģionālā attīstība/Valsts atbalsta instrumenti".
11. Dokumenti, kas saistīti ar projektu pieteikumu vērtēšanu, un komisijas lēmumi par projektu pieteikumu iekļaušanu programmā vai noraidīšanu, kā arī programmā iekļauto projektu pieteikumu dokumentācija glabājas ministrijā atbilstoši likuma "Par arhīviem" prasībām.
Ministru prezidents A.Kalvītis
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 8.oktobri.
1.pielikums
Ministru kabineta
2005.gada 27.septembra noteikumiem Nr.728
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas investīciju politikas prioritārie darbības virzieni
I. Administratīvās teritorijas attīstība un pašvaldību darba modernizācija
1. Mērķis ir sekmēt dzīves vides kvalitātes paaugstināšanos pašvaldībās, modernizējot un attīstot administratīvo un/vai attīstības centru infrastruktūru, nodrošinot informācijas un sakaru (komunikāciju) tehnoloģiju (IKT) pieejamību pašvaldību darbiniekiem un iedzīvotājiem, tai skaitā cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kā arī komersantiem un komercdarbības uzsācējiem.
2. Veicamie pasākumi:
2.1. publisko objektu (administratīvās ēkas, tai skaitā iestādes un pakalpojumu centri) sakārtošana, modernizācija, tai skaitā energoefektivitātes paaugstināšana, un jaunu objektu būvniecība;
2.2. administratīvo un attīstības centru teritoriju (skvēri, parki, atpūtas un rehabilitācijas zonas (sporta un bērnu laukumi)) renovācija un jaunu objektu izveide;
2.3.lokālā tīkla (pašvaldībās, bibliotēkās, informācijas un uzņēmējdarbības centros) un interneta pieejas punktu modernizācija, tai skaitā nepieciešamā programmnodrošinājuma iegāde;
2.4. apmācības un informatīvie pasākumi zināšanu paaugstināšanai lokālo tīklu apkalpojošam personālam un lietotājiem IKT izmantošanā.
3. Izstrādājot investīciju projekta pieteikumu (turpmāk - pieteikums), prioritātēs neiekļauj pasākumus, kuru īstenošanu paredz šādas Vienotā programmdokumenta un programmas papildinājuma 1.3.pasākuma "Informācijas un sakaru tehnoloģiju attīstība" aktivitātes:
3.1. nacionālā programma "Elektroniskās pārvaldes infrastruktūras bāzes attīstība un pilnveidošana" - projekts "Pašvaldību e-pārvaldes bāzes izveide" (iepriekš programma "Pašvaldību vienotās informācijas sistēmas izveide");
3.2. atklātais konkurss "Publisko interneta pieejas punktu attīstība".
II. Mājokļu attīstība
4. Mērķis ir sekmēt dzīves vides kvalitātes paaugstināšanu vietējo pašvaldību iedzīvotājiem, tai skaitā maznodrošinātajiem un daudzbērnu ģimenēm, samazināt siltumenerģijas zudumus mājās un ārējos tīklos, kā arī samazināt patērētājiem maksu par apkuri un karsto ūdeni.
5. Veicamie pasākumi:
5.1. pašvaldības īpašumā esošo īres un/vai sociālo māju (arī dzīvokļu) rekonstrukcija/renovācija, tai skaitā energoefektivitātes paaugstināšana;
5.2.pašvaldības siltumenerģijas apgādes uzņēmumu (izņemot komersantus), tai skaitā pārvades tīklu, rekonstrukcija/renovācija un jaunu objektu būvniecība.
III. Pašvaldības īpašumā esošo izglītības iestāžu attīstība un nostiprināšana
6. Mērķis ir attīstīt pirmsskolas, interešu un profesionālās ievirzes izglītības iestāžu infrastruktūru un nodrošināt šo iestāžu atbilstību sanitārajām, higiēnas, ugunsdrošības un citām normām.
7. Veicamie pasākumi:
7.1. iestāžu rekonstrukcija/renovācija (tai skaitā energoefektivitātes paaugstināšana), sporta zāļu un laukumu izbūve;
7.2. jaunu iestāžu, sporta zāļu un laukumu būvniecība.
IV. Kultūrvides objektu modernizācija
8. Mērķis ir saglabāt un attīstīt pašvaldību īpašumā esošos kultūrvides objektus (bibliotēkas, muzeji, kultūras nami un centri), izveidojot tajos mūsdienu prasībām atbilstošus un funkcionējošus radošos centrus.
9. Veicamie pasākumi:
9.1. objektu rekonstrukcija/renovācija, tai skaitā energoefektivitātes paaugstināšana;
9.2. objektiem piegulošās teritorijas labiekārtošana.
V. Sociālās aprūpes infrastruktūras attīstība
10. Mērķis ir nodrošināt kvalitatīvu un klienta vajadzībām atbilstošu sociālo pakalpojumu pieejamību.
11. Veicamie pasākumi:
11.1. pašvaldību īpašumā esošo sociālās aprūpes un rehabilitācijas iestāžu (grupu māju, dienas aprūpes un krīzes centru, servisa dzīvokļu, patversmju, specializēto darbnīcu) izveidošana, labiekārtošana, modernizēšana, tai skaitā energoefektivitātes paaugstināšana;
11.2. sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas iestāžu renovācija un/vai būvniecība.
VI. Atbalsts uzņēmējdarbības attīstībai
12. Mērķis ir veicināt jaunu uzņēmumu veidošanu un esošo uzņēmumu attīstību, sekmējot saimniecisko darbību vietējās pašvaldībās un/vai reģionos un paātrinot teritoriju sociālo un ekonomisko atšķirību mazināšanos.
13. Veicamie pasākumi vērsti uz uzņēmējdarbības vides uzlabošanu, izveidojot un/vai atjaunojot (rekonstruējot) objektus vai to daļas uz pašvaldību un/vai valsts īpašumā esošās zemes:
13.1. bijušo militāro un rūpniecisko/saimniecisko teritoriju/objektu pārstrukturēšana (industriālie un tehnoloģiskie parki, jauni komercdarbības atbalsta centri (biznesa inkubatori), reģionālie bezdarbnieku pārkvalifikācijas un nodarbināto kvalifikācijas paaugstināšanas centri), izveidojot vai atjaunojot pieejas ceļus, inženierkomunikācijas, stāvlaukumus, informācijas zīmes. Pirms minēto teritoriju/objektu pārstrukturēšanas veic piesārņojuma izpēti un rekultivāciju Vides ministrijas noteiktā kārtībā;
13.2. komercdarbības atbalsta centru (biznesa inkubatoru, tehnoloģisko parku), informācijas centru, kā arī semināru un konferenču telpu renovācija/modernizācija un jaunu centru izveide.
VII. Transporta sistēmas attīstība
14. Mērķis ir sekmēt ekonomisko izaugsmi un jaunu darba vietu radīšanu vietējās pašvaldībās un reģionos, paaugstinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadāšanas iespējas.
15. Veicamie pasākumi vērsti uz pašvaldību īpašumā esošo asfaltēto ceļu renovāciju, grantēto ceļu asfaltēšanu, grantēto ceļa posmu, caurteku un tiltu rekonstrukciju, ielu, ietvju, tiltu, caurteku un stāvlaukumu rekonstrukciju/renovāciju un jaunu objektu izbūvi, tai skaitā apgaismojuma sakārtošanu vai ierīkošanu.
16. Pašvaldību administratīvo un/vai attīstības centru tranzīta ielu un reģionālas nozīmes tiltu rekonstrukcijai atbalsts nav paredzēts.
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
2.pielikums
Ministru kabineta
2005.gada 27.septembra noteikumiem Nr.728
Administratīvās atbilstības kritēriji
Nr. p.k. |
Kritērijs |
Jā |
Nē |
1. |
Vai projekta pieteikums ir iesniegts noteiktajā termiņā |
||
2. |
Vai projekta pieteikums iesniegts atbilstoši Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas valsts investīciju politikas veidošanas prioritārajiem darbības virzieniem 2006.-2010.gadā, to mērķiem un aktivitātēm |
||
3. |
Vai projekta pieteikums noformēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām (veidlapa ir pilnībā aizpildīta un informācija nav pretrunīga, tajā nav neatrunātu labojumu) |
||
4. |
Vai iesniegts projekta pieteikuma oriģināls un tā kopija, kā arī ir pievienota projekta elektroniskā versija |
||
5. |
Vai projekta pieteikuma veidlapu iesniedzējs ir parakstījis |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
3.pielikums
Ministru kabineta
2005.gada 27.septembra noteikumiem Nr.728
Kvalitātes un specifiskie vērtēšanas kritēriji
Nr. p.k. |
Kritēriju apraksts |
Projekta atbilstība kritērijiem |
Punkti |
A. Projekta kvalitātes kritēriji |
|||
1. |
Projekta atbilstība Vietējas nozīmes un plānošanas reģionu nozīmes investīciju programmas mērķiem un aktivitātēm |
1.1. projekta mērķis un paredzētās aktivitātes daļēji atbilst programmas mērķim un aktivitātēm |
1 |
1.2. projekta mērķis un paredzētās aktivitātes pilnībā atbilst programmas mērķim un aktivitātēm |
3 |
||
2. |
Projekta atbilstība plānošanas reģiona attīstības programmai |
2.1. projekta mērķis un paredzētās aktivitātes neatbilst plānošanas reģiona attīstības programmai |
0 |
2.2. projekta mērķis un paredzētās aktivitātes daļēji atbilst plānošanas reģiona attīstības programmai |
1 |
||
2.3. projekta mērķis un paredzētās aktivitātes pilnībā atbilst plānošanas reģiona attīstības programmai |
3 |
||
3. |
Projekta aprakstā sniegtās informācijas nepārprotamība un savietojamība |
3.1. projekta aprakstā nav izvērsta izklāsta, nodaļās ir faktu un datu pretrunas |
0 |
3.2. projekta aprakstā fakti un dati ir izklāstīti, bet nav pārbaudīti un ir savstarpēji nesavietojami |
1 |
||
3.3. projekta aprakstā informācija ir papildinoša, fakti un dati ir savstarpēji savietojami |
3 |
||
4. |
Projekta neatliekamība |
4.1. projekts nav vērsts uz problēmas risinājumu, neveicina būtisku situācijas uzlabošanos |
0 |
4.2. projekts daļēji atklāj problēmas risinājumu un sekmē situācijas uzlabošanos tālākā nākotnē |
1 |
||
4.3. projekts atrisina neatliekamu problēmu |
3 |
B. Specifiskie kritēriji |
|||
1. |
Projektu iesniedz vietējā pašvaldība |
Teritorijas attīstības indekss (atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada 2.marta noteikumiem Nr.124 "Noteikumi par kritērijiem valsts budžeta dotācijas piešķiršanai pašvaldībām Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanai") ir: |
|
1.1. pirmajā rangu grupā |
0 |
||
1.2. otrajā rangu grupā |
5 |
||
1.3. trešajā rangu grupā |
10 |
||
1.4. ceturtajā rangu grupā |
15 |
||
1.5. piektajā rangu grupā |
20 |
||
2. |
Pēc projekta īstenošanas tiks izveidotas jaunas darba vietas un/vai saglabātas esošās darba vietas |
2.1.projektā nav paredzēta jaunu darba vietu izveidošana |
0 |
2.2.projektā paredzēts izveidot līdz trim jaunām darba vietām vai sezonas darba vietām |
3 |
||
2.3. projektā paredzēts izveidot vairāk par trim jaunām darba vietām vai sezonas darba vietām |
5 |
||
3. |
Projektam ir multiplikatīvs (sinerģētisks) efekts |
3.1. projektam ir lokāls raksturs |
0 |
3.2. projekts sekmē vismaz divu blakus esošo teritoriju attīstību |
3 |
||
3.3. projekts sekmē vairāk nekā divu teritoriju attīstību |
5 |
||
4. |
Privāto investīciju piesaiste |
4.1. nav paredzēta |
0 |
4.2. ir paredzēta |
3 |
||
Maksimālais punktu skaits (A + B) |
45 |
Piezīme.
Ja punktu skaits ir vienāds, augstāka vieta rangu tabulā tiek piešķirta projektam, kuram ir lielāks punktu skaits, nosakot teritorijas attīstības indeksa līmeni un projekta neatliekamību.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis