1. Atbalstīt Latvijas Republikas pasta nozares pamatnostādņu 2005.–2009.gadam (turpmāk — pamatnostādnes) kopsavilkumā ietverto risinājumu.
3. Satiksmes ministrijai līdz 2005.gada 1.jūlijam iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā pamatnostādņu īstenošanas programmu 2005.–2009.gadam.
4. Satiksmes ministrijai reizi divos gados (sākot ar 2006.gadu) sagatavot un līdz attiecīgā gada 1.oktobrim iesniegt Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par pamatnostādņu īstenošanas gaitu un aktualizēšanas nepieciešamību.
(Grozīts ar MK 15.12.2005. rīkojumu Nr.967)
Latvijas Republikas pasta nozares pamatnostādnes 2005.–2009.gadam (turpmāk — pamatnostādnes) ir izstrādātas, lai formulētu valsts politikas pamatprincipus, mērķus un prioritātes pasta nozares efektīvai attīstībai.
Pamatnostādnes saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa noteikumu Nr.242 “Satiksmes ministrijas nolikums” 6.1.apakšpunktu ir izstrādājusi Satiksmes ministrija.
Pamatnostādņu uzdevums ir, balstoties uz situācijas analīzi un problēmu formulējumu, definēt politikas pamatprincipus un galvenos rīcības virzienus, lai sasniegtu virsmērķi — liberāla pasta pakalpojumu tirgus izveidi — un sekmētu sektora turpmāko ekonomisko attīstību.
Lai nodrošinātu pasta nozares darba efektivitāti, 1997.gadā un 2002.gadā Eiropas Savienība pieņēma Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 97/67/EK un Direktīvu 2002/39/EK, kuras nosaka pasta nozares turpmāko attīstību līdz 2009.gadam un pakāpenisku tirgus atvēršanu konkurencei.
Pamatnostādnēs noteiktie rīcības virzieni atbilst Tautsaimniecības vienotās stratēģijas noteiktajām prioritātēm — ekonomikas funkcionēšanai labvēlīgu nosacījumu nodrošināšana, efektīvas un konkurētspējīgas nozaru struktūras izveidošanas stimulēšana, sociāli ekonomisko disproporciju un risku mazināšana.
Pamatnostādņu projektā ir formulēti pieci rīcības virzieni:
1) pilnveidot pasta nozares normatīvo bāzi;
2) nodrošināt pasta pakalpojumu tarifu veidošanas principu piemērošanu;
3) nodrošināt noteiktām kvalitātes un tehnisko standartu prasībām atbilstošu vispārējo pasta pakalpojumu sniegšanu visā Latvijas teritorijā;
4) izvērtēt vispārējo pasta pakalpojumu kompensācijas fonda vai cita finansēšanas mehānisma nepieciešamību;
5) nodrošināt uz jaunajām tehnoloģijām un zināšanām balstītu un uz klientu orientētu pasta pakalpojumu sniegšanu un veicināt jaunu pasta pakalpojumu veidu attīstību.
Pamatnostādņu īstenošanas ietekme uz valsts budžetu ir atkarīga no Ministru kabineta pieņemtā lēmuma par finansēšanas mehānismu vispārējo pasta pakalpojumu kompensēšanai.