Tiesību akts: spēkā esošs
Ministru kabineta rīkojums Nr.255

Rīgā 2005.gada 21.aprīlī (prot. Nr.21 21.§)
Par Latvijas Republikas elektronisko sakaru nozares politikas pamatnostādņu 2004.–2008.gadam īstenošanas programmu

1. Atbalstīt Latvijas Republikas elektronisko sakaru nozares politikas pamatnostādņu 2004.–2008.gadam īstenošanas programmas (turpmāk — programma) kopsavilkumā ietverto risinājumu.

2. Noteikt Satiksmes ministriju par atbildīgo institūciju programmas īstenošanā.

3. Par programmas pasākumu izpildi atbildīgajām institūcijām atbilstoši kompetencei katru gadu (laikposmā no 2006.gada līdz 2009.gadam) līdz 15.februārim iesniegt Satiksmes ministrijā informāciju par pro­grammas pasāku­mu īstenošanu.

4. 2005.gadā programma īstenojama piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu 2006.gadam un turpmākajiem gadiem programmā paredzēto jaunās politikas iniciatīvas pasākumu finansēšanai izskatīt vienlaikus ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot valsts budžeta projektu attiecīgajam gadam.

5. Satiksmes ministrijai katru gadu (laikposmā no 2006.gada līdz 2009.gadam) līdz 30.martam iesniegt Ministru kabinetā informatīvu ziņojumu par programmas pasākumu īstenošanu.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Satiksmes ministra vietā — bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
(Ministru kabineta 2005.gada 21.aprīļa rīkojums Nr.255)
Latvijas Republikas elektronisko sakaru nozares politikas pamatnostādņu 2004.–2008.gadam īstenošanas programmas kopsavilkums

1. Risināmā jautājuma būtība

Saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 9.marta rīkojuma Nr.154 “Par Latvijas Republikas elektronisko sakaru nozares politikas pamatnostādnēm 2004.–2008.gadam” 3.punktu Satiksmes ministrija ir izstrādājusi Latvijas Republikas elektronisko sakaru nozares politikas pamat­nostādņu 2004.–2008.gadam (turpmāk — pamatno­stādnes) īstenošanas programmu (turpmāk — pro­gramma). Programmā ir noteikti uzdevumi un pasākumi pamatnostādnēs noteikto politikas mērķu sasniegšanai, ievērojot:

1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta Direktīvu 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem;

2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta Direktīvu 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām un to savstarpēju savienojumu;

3) Eiropas Komisijas 2002.gada 16.septembra Direktīvu 2002/77/EK par konkurenci elektronisko komunikāciju tīklu un pakalpojumu tirgū;

4) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta Direktīvu 2002/22/EK par universālo pakalpojumu un lietotāju tiesībām attiecībā uz elektronisko sakaru tīkliem un pakalpojumiem;

5) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 12.jūlija Direktīvu 2002/58/EK par personu datu apstrādi un privātās dzīves aizsardzību elektronisko komunikāciju nozarē;

6) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta Direktīvu 2002/20/EK par elektronisko komunikāciju tīklu un pakalpojumu atļaušanu;

7) Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada 18.decembra Regulu Nr. 2887/2000 par neierobežotu piekļuvi vietējai abonentlīnijai.

2. Piedāvātais risinājums

Programmā ir noteikti šādi galvenie rīcības virzieni elektronisko sakaru nozares attīstīšanai:

1) tehniskās un pakalpojumu infra­struktūras attīstība un modernizācija;

2) nozares normatīvo aktu pilnveidošana;

3) uzņēmējdarbības vides attīstība, veicinot konkurenci elektronisko sakaru nozarē.

3. Plānotie rezultāti

Īstenojot programmu, tiks panākti šādi rezultāti:

1) elektronisko sakaru pakalpojumu lietotāju skaita pieauguma rādītāji visā valsts teritorijā (attiecīgi līdz 2008.gadam) būs šādi:

• publisko fiksēto elektronisko sakaru tīklu līniju skaits uz 100 iedzīvo­tājiem — 65 (01.01.2004. — 28,34);

• publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu abonentu skaits uz 100 iedzīvotājiem — 75 (01.01.2004. — 52,86);

• interneta lietotāju skaits uz 100 iedzīvotājiem — 75 (01.01.2004. — 29,15);

2) komersantu piedāvāto elektronisko sakaru pakalpojumu klāsta pie­augums;

3) investīciju pieaugums elektronisko sakaru nozarē;

4) universālā pakalpojuma pieejamība ikvienam valsts iedzīvotājam;

5) ierobežoto nacionālo resursu efektīvāka pārvaldīšana un racionālāka izmantošana (to apliecinās rezervēto numuru skaita samazināšanās attiecībā pret izmantoto numuru skaitu, tādu elektronisko sakaru komersantu skaita pieaugums, kuri izmanto ierobežotos nacionālos resursus, kā arī citi rādītāji);

6) elektronisko sakaru tīklu infrastruktūras racionālāka un efektīvāka izmantošana (piemēram, starpsavienojumu sniedzēju skaita pieaugums, tādu elektronisko sakaru komersantu skaita pieaugums, kas sniedz tikai gala pakalpojumus);

7) uzlabota personas datu aizsardzība, pilnveidots patērētāju tiesību aizsardzības mehānisms.

4. Paredzētais finansēšanas avots

Programma īstenojama likumā par valsts budžetu kārtējam gadam piešķirto līdzekļu ietvaros. Jautājums par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu pro­grammas pasākumu finansēšanai izskatāms kopā ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot valsts budžeta projektu kārtējam gadam.

Programmā ir iekļauta tās uzdevumu īstenošanas indikatīvā ietekme uz valsts budžetu.

Satiksmes ministra vietā — bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
21.04.2005