Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.56
Rīgā 2005.gada 11.martā (prot. Nr.13(222), 8.p.)
Par Noteikumiem numura saglabāšanas pakalpojuma ieviešanai
Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likuma 17.panta pirmo daļu un pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 8.panta otro daļu un 57.panta otro daļu un likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 9.panta otro daļu,
padome nolemj:
1. Apstiprināt Noteikumus numura saglabāšanas pakalpojuma ieviešanai (pielikumā).
2. Noteikt, ka šī lēmuma 1.punktā minētie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
3. Ar šī lēmuma 1.punktā minēto noteikumu stāšanos spēkā spēku zaudē ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2004.gada 18.augusta lēmumu Nr.211 apstiprinātie Noteikumi numura saglabāšanas pakalpojuma ieviešanai (Latvijas Vēstnesis, 2004, 133.nr.).
Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja I. Šteinbuka
Noteikumi numura saglabāšanas pakalpojuma ieviešanai
Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 57.panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Šajos noteikumos ir lietoti šādi termini:
1.1. abonenta numurs - abonentam sākotnējā tīkla operatora piešķirtais numurs elektronisko sakaru pakalpojumu saņemšanai;
1.2. donora tīkls (angļu valodā - donor network) - publiskais telefonu tīkls, caur kuru abonenta numurs tiek pārnests uz saņēmēja tīklu;
1.3. donora tīkla operators (angļu valodā - donor operator) - publiskā telefonu tīkla operators, caur kura publisko telefonu tīklu abonenta numurs tiek pārnests uz saņēmēja tīklu;
1.4. izziņu tīkls (angļu valodā - interrogating network) - telefonu tīkls, ko izmanto maršrutēšanas numura noskaidrošanai;
1.5. maršrutēšana - izsaukumu (signālu) pārraide vienā virzienā;
1.6. maršrutēšanas numurs (angļu valodā - routing number) - numurs, kas tiek izmantots izsaukumu maršrutēšanai;
1.7. pārmaršrutēšana - izsaukumu (signālu) pārraide vienā virzienā un to tālāka pārraide citā virzienā;
1.8. pārvietotais numurs (angļu valodā - ported number) - abonenta numurs, kas tiek saglabāts un pārvietots uz citu publisko telefonu tīklu;
1.9. publiskā telefonu tīkla operators - elektronisko sakaru komersants, kurš elektronisko sakaru tīklu izmanto balss telefonijas pakalpojumu, kā arī citu pakalpojumu pārraidi (tai skaitā faksu ziņojumu un datu pārraidi) starp elektronisko sakaru tīkla pieslēguma punktiem;
1.10. saņēmēja tīkls (angļu valodā - recipient network) - publiskais telefonu tīkls, uz kuru tiek pārvietots abonenta numurs;
1.11. saņēmēja tīkla operators (angļu valodā - recipient operator) - publiskā telefonu tīkla operators, uz kura publisko telefonu tīklu tiek pārvietots izsaucamā abonenta numurs;
1.12. sākotnējais tīkls (angļu valodā - originating network) - publiskais telefonu tīkls, kurā sākotnēji ir ieslēgts izsaucamā abonenta numurs;
1.13. tranzīta tīkls (angļu valodā - transit network) - publiskais telefonu tīkls, kurā veic izsaukumu pārmaršrutēšanu;
1.14. viesabonēšanas tīkls - publiskais telefonu tīkls, kas nodrošina cita publiskā mobilā telefonu tīkla abonentam piekļuvi elektronisko sakaru pakalpojumiem.
2. Šie noteikumi attiecas uz publiskā telefonu tīkla operatoru, kura abonents vēlas saglabāt lietošanā sev nodoto publiskā telefonu tīkla pieslēguma punkta numuru, mainot publiskā telefonu tīkla operatoru ģeogrāfiskās numerācijas rajonā vai jebkurā citā vietā, ja publiskā telefonu tīkla pieslēguma punkta numurs nav saistīts ar ģeogrāfisko numerāciju.
3. Numuru pārvieto šādos veidos:
3.1. ģeogrāfiskās numerācijas numurs no viena publiskā fiksētā telefonu tīkla uz citu publisko fiksēto telefonu tīklu noteiktajā ģeogrāfiskajā numerācijas rajonā;
3.2. neģeogrāfiskās numerācijas numurs no viena publiskā fiksētā telefonu tīkla uz citu publisko fiksēto telefonu tīklu;
3.3. neģeogrāfiskās numerācijas numurs no viena publiskā mobilā telefonu tīkla uz citu publisko mobilo telefonu tīklu.
4. Saskaņā ar nacionālo numerācijas plānu ģeogrāfiskās numerācijas numuru saglabā tikai attiecīgajam ģeogrāfiskajam numuram paredzēto pakalpojumu lietošanai noteiktajā numerācijas rajonā.
5. Saskaņā ar nacionālo numerācijas plānu neģeogrāfiskās numerācijas numuru saglabā tikai attiecīgajam neģeogrāfiskajam numuram paredzēto pakalpojumu lietošanai.
II. Tehniskie risinājumi publiskajā fiksētajā telefonu tīklā
6. Numura pārvietošanai var izmantot šādus izsaukumu pārmaršrutēšanas risinājumus:
6.1. "Uz priekšu" (angļu valodā - onward routing):
6.1.1. no donora tīkla (pielikuma 1.zīmējums);
6.1.2. caur donora tīklu apvienojumā ar pieprasījumu no saņēmēja tīkla (pielikuma 2.zīmējums).
6.2. "Visu izsaukumu pieprasījums" (angļu valodā - all call query):
6.2.1. caur tranzīta tīklu (pielikuma 3.zīmējums);
6.2.2. caur sākotnējo tīklu (pielikuma 4.zīmējums);
6.2.3. caur tranzīta tīklu apvienojumā ar pieprasījumu no saņēmēja tīkla (pielikuma 5.zīmējums);
6.2.4. caur sākotnējo tīklu apvienojumā ar pieprasījumu no saņēmēja tīkla (pielikuma 6.zīmējums).
6.3. "Atbrīvot" (angļu valodā - query on Release (QoR)):
6.3.1. caur tranzīta tīklu (pielikuma 7.zīmējums);
6.3.2. caur sākotnējo tīklu (pielikuma 8.zīmējums);
6.3.3. apvienojumā ar pieprasījumu no saņēmēja tīkla (pielikuma 9.zīmējums).
7. Par izsaukumu pārmaršrutēšanas kārtību publisko fiksēto telefonu tīklu operatori savstarpēji vienojas, noslēdzot rakstveida līgumus.
8. Ja publisko fiksēto telefonu tīklu operatori savstarpēji vienojas par centralizētas abonentu numuru datu bāzes izveidošanu numura saglabāšanas pakalpojuma ieviešanai, katra publisko fiksēto telefonu tīklu operatora pienākums ir rakstveidā informēt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju (turpmāk - Komisija) par šādu vienošanos viena mēneša laikā pēc noslēgtās vienošanās.
III. Tehniskie risinājumi publiskajā mobilajā telefonu tīklā
9. Numura pārvietošana publiskajos mobilajos telefonu tīklos attiecas uz:
9.1. savienojuma pakalpojumiem (piemēram, izsaukumi uz publiskajiem mobilajiem telefonu tīkliem);
9.2. bezsavienojuma pakalpojumiem (piemēram, īsziņas).
10. Numuru pārvietošanas tehnisko nodrošinājumu realizē, izmantojot:
10.1. intelektiskā tīkla funkciju (angļu valodā - intelligent network) tikai savienojuma pakalpojumiem, izmantojot pārmaršrutēšanas principus (pielikuma 10. zīmējums);
10.2. signalizācijas releja funkciju (angļu valodā - signaling relay function) savienojuma un bezsavienojuma pakalpojumiem (pielikuma 11. un 12. zīmējums);
10.3. intelektiskā tīkla funkciju un signalizācijas releja funkciju kombināciju savienojuma un bezsavienojuma pakalpojumiem.
11. Par izsaukumu pārmaršrutēšanas kārtību publisko mobilo telefonu tīklu operatori savstarpēji vienojas, noslēdzot rakstveida līgumus.
12. Ja publisko mobilo telefonu tīklu operatori savstarpēji vienojas par centralizētas abonentu numuru datu bāzes izveidošanu numura saglabāšanas pakalpojuma ieviešanai, katra publiskā mobilo telefonu tīklu operatora pienākums ir rakstveidā informēt Komisiju par šādu vienošanos viena mēneša laikā pēc noslēgtās vienošanās.
IV. Numura saglabāšanas pakalpojuma nodrošināšana
13. Abonents rakstveidā iesniedz numura saglabāšanas pakalpojuma pieteikumu tam publiskā telefonu tīkla operatoram (saņēmēja tīkla operatoram), pie kura elektronisko sakaru pakalpojumu saņemšanai vēlas saglabāt esošo abonenta numuru.
14. Saņēmēja tīkla operators ne ilgāk kā 3 (trīs) darba dienu laikā informē donora tīkla operatoru par saņemto pieteikumu numura saglabāšanas pakalpojumam.
15. Donora tīkla operators ne ilgāk kā 10 (desmit) darba dienu laikā pēc abonenta rakstveida pieteikuma numura saglabāšanas pakalpojumam saņemšanas nodrošina abonenta numura pārvietošanu uz saņēmēja tīkla operatora tīklu.
16. Ja saņēmēja tīkla operators tehnisku iemeslu dēļ nevar nodrošināt abonentlīniju, tam ir jānodrošina abonentam numura saglabāšanas pakalpojums ne vēlāk kā 25 (divdesmit piecu) darba dienu laikā pēc abonenta rakstveida pieteikuma numura saglabāšanas pakalpojumam saņemšanas dienas.
V. Līgums par numura saglabāšanas pakalpojuma saņemšanu
17. Numura saglabāšanas pakalpojuma saņemšanai abonents noslēdz rakstveida līgumu ar saņēmēja tīkla operatoru.
18. Saņēmēja tīkla operators numura saglabāšanas pakalpojuma saņemšanas līgumā nedrīkst ierobežot abonenta gribu saņemt numura saglabāšanas pakalpojumu, vienojoties par minimālo vai maksimālo līguma darbības termiņu.
VI. Numura saglabāšanas pakalpojuma uzskaite
19. Donora tīkla operatoriem un saņēmēja tīkla operatoriem ir pienākums regulāri veikt uzskaiti par pārvietotajiem numuriem.
20. Katru gadu līdz 15. janvārim un 15. jūlijam publisko telefonu tīklu operatori (donora tīkla operatoriem un saņēmēja tīkla operatori) Komisijai iesniedz informāciju par kopējo pārvietoto numuru skaitu attiecīgi uz 1.janvāri un 1.jūliju.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja I.Šteinbuka
Pielikums
Noteikumiem numura saglabāšanas pakalpojuma ieviešanai, kas apstiprināti ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2005.gada 11.marta lēmumu Nr. 56 (protokola Nr. 13(222), 8.p.)