UZMANĪBU!
Jūs lietojat neatjaunotu interneta pārlūkprogrammu,
tāpēc Likumi.lv pilnās versijas funkcionalitāte darbosies nepilnīgi.
Atvērt pilno versiju
Turpināt lietot vienkāršoto versiju
Satura rādītājs
I NODAĻA
VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI
1. pants.
Likumā lietotie termini
2. pants.
Patērētāju tiesību aizsardzības likumdošanas akti
3. pants.
Patērētāju tiesību aizsardzības likumdošanas mērķis
4. pants.
Patērētāja tiesības
5. pants.
Izgatavotāja, pārdevēja un pakalpojumu sniedzēja pienākums nodrošināt kvalitāti
6. pants.
Patērētāju vienlīdzība preču iegādē un pakalpojumu izmantošanā
7. pants.
Līdzēju tiesiskā vienlīdzība
8. pants.
Patērētāja tiesības nepamatoti ierobežojošu līguma noteikumu spēkā neesamība un apstrīdamība
II NODAĻA
PREČU UN PAKALPOJUMU KVALITĀTE. GARANTIJAS SAISTĪBAS
9. pants.
Preču un pakalpojumu kvalitāte
10. pants.
Preču un pakalpojumu kvalitātes garantijas termiņu veidi
11. pants.
Izgatavotāja, pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja tiešā garantija
12. pants.
Ar likumu noteiktā (netiešā) garantija
13. pants.
Termiņi, kādos piesakāmas pretenzijas par preču un pakalpojumu trūkumiem garantijas laikā
14. pants.
Pārdevēja un pakalpojuma sniedzēja atbrīvošana no garantijas saistību izpildes
15. pants.
Pārdevēja tiesības uzdot garantijas saistību izpildi trešajai personai
16. pants.
Termiņš, līdz kuram piesakāmas pretenzijas par preču un pakalpojumu trūkumiem, ja nav noteikts garantijas termiņš
17. pants.
Patērētāja tiesības, ja viņam pārdota nepienācīgas kvalitātes prece
18. pants.
Patērētāja tiesības, ja pasūtījums izpildīts nepienācīgā kvalitātē
III NODAĻA
INFORMĀCIJA PAR PRECI UN PAKALPOJUMIEM
19. pants.
Patērētāja tiesības uz informāciju
19.
1
pants.
Informācija par importa preču kvalitāti
20. pants.
Informācija par izgatavotāju, pārdevēju un pakalpojumu sniedzēju
21. pants.
Informācija par sevišķām preču īpašībām
22. pants.
Informācija par pārtikas precēm
23. pants.
Informācija par medikamentiem un ķīmiskajām patēriņa precēm
24. pants.
Reklāmas ierobežojumi
25. pants.
Nepilnīgas un nepatiesas informācijas sniegšanas sekas
IV NODAĻA
PREČU UN PAKALPOJUMU DROŠUMS
26. pants.
Preču un pakalpojumu drošuma prasības
27. pants.
Brīdinājuma zīmes vai simboli, kas vērsti uz preces lietošanas drošumu
28. pants.
Bīstama prece vai pakalpojums
29. pants.
Pārdevēja un izgatavotāja pienākumi, uzzinot par preces bīstamību
30. pants.
Preču sertifikācija
31. pants.
Jaunu (modernizētu) preču ekspertīze
V NODAĻA
PATĒRĒTĀJU TIESĪBU UN INTEREŠU IEVĒROŠANAS KONTROLE
32. pants.
Kontroles iestādes
33. pants.
Kontroles iestāžu pamatuzdevums patērētāju tiesību aizsardzībā
34. pants.
Kontrolieru tiesības
35. pants.
Patērētāju sūdzība izskatīšana pašvaldības un kontroles iestādēs
36. pants.
Patērētāju interešu aizsardzības sabiedrisko organizāciju izveidošana
37. pants.
Patērētāju interešu aizsardzības sabiedrisko organizāciju tiesības
VII NODAĻA
ATBILDĪBA PAR PATĒRĒTĀJU TIESĪBU PĀRKĀPUMIEM
38. pants.
Patērētāja tiesības uz atlīdzību par kaitējumu (zaudējumu)
39. pants.
Prasības celšana sakarā ar patērētājam nodarīto kaitējumu (zaudējumu)
40. pants.
Atlīdzība par morālo kaitējumu
41. pants.
Izgatavotāja, pārdevēja un pakalpojumu sniedzēja atbrīvošana no kaitējuma (zaudējuma) atlīdzināšanas
42. pants.
Atbildība par preces vai pakalpojuma trūkumu nenovēršanu termiņā
43. pants.
Atbildība par nozaudēto vai sabojāto patērētāja materiālu vai izstrādājumu
44. pants.
Izgatavotāja, pārdevēja un pakalpojumu sniedzēja atbildība
45. pants.
Zaudējumu atlīdzināšana sakarā ar nepamatotu aresta uzlikšanu precei vai pakalpojumam, preces vai pakalpojuma ražošanas vai realizācijas aizliegumu