UZMANĪBU!
Jūs lietojat neatjaunotu interneta pārlūkprogrammu,
tāpēc Likumi.lv pilnās versijas funkcionalitāte darbosies nepilnīgi.
Atvērt pilno versiju
Turpināt lietot vienkāršoto versiju
Satura rādītājs
I nodaļa
Vispārīgie noteikumi
1.pants.
Likumā lietotie termini
2.pants.
Likuma mērķis
2.
1
pants.
Likuma piemērošanas joma
3.pants.
Patērētāja tiesību pārkāpums
3.
1
pants.
Atšķirīgas attieksmes aizliegums
4.pants.
Patērētāja izvēles brīvība un griba
4.
1
pants.
Atsevišķu likuma normu piemērošana
4.
2
pants.
Dažādu valstu tiesību normu piemērošanas nosacījumi
II nodaļa
Līgumi
5.pants.
Līgumslēdzēju pušu tiesiskā vienlīdzība
6.pants.
Netaisnīgi līguma noteikumi
7.pants.
Līgumi, kuros patērētājs ir trešā persona
8.pants.
Patērētāja kreditēšana
8.
1
pants.
Īpaši noteikumi attiecībā uz kredītiem, kuru atmaksa nodrošināta ar nekustamā īpašuma hipotēku vai kuru mērķis ir iegūt vai saglabāt tiesības uz nekustamo īpašumu
8.
2
pants.
Kārtība, kādā reģistrē kredīta starpnieku un kredīta starpnieka pārstāvi, kas piedāvā patērētājam kredītu, kura atmaksa nodrošināta ar nekustamā īpašuma hipotēku vai kura mērķis ir iegūt vai saglabāt tiesības uz nekustamo īpašumu
8.
3
pants.
Patērētāju kreditēšanas reklāmas ierobežojumi
8.
4
pants.
Hipotekārā kredīta ņēmēju aizsardzības nodeva
8.
5
pants.
Hipotekārā pārkreditēšana
9.pants.
Līgums, kas noslēgts ārpus pastāvīgās saimnieciskās vai profesionālās darbības vietas
10.pants.
Distances līgums
11.pants.
Brīvdienu mītnes ilgtermiņa lietošanas tiesību līgums, brīvdienu pakalpojumu ilgtermiņa līgums, brīvdienu mītnes ilgtermiņa lietošanas tiesību vai ilgtermiņa brīvdienu pakalpojumu tālākpārdošanas līgums un brīvdienu mītnes ilgtermiņa lietošanas tiesību apmaiņas līgums
12.pants.
Atteikuma tiesības attiecībā uz distances līgumu un līgumu, kas noslēgts ārpus saimnieciskās vai profesionālās darbības vietas
12.
1
pants.
Atteikuma tiesības attiecībā uz patērētāja kreditēšanas līgumu
III nodaļa
Preces un pakalpojuma atbilstība līguma noteikumiem
13. pants.
Pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja pienākums nodrošināt preces un pakalpojuma atbilstību līguma noteikumiem
14. pants.
Preces atbilstība līguma noteikumiem
14.
1
pants.
Pakalpojuma atbilstība līguma noteikumiem
15.pants.
Izņēmums attiecībā uz nepienācīgas kvalitātes preces piedāvāšanu un pārdošanu vai pakalpojuma sniegšanu
16. pants.
Komercgarantija
III
1
nodaļa
Digitālā satura un digitālā pakalpojuma atbilstība līguma noteikumiem
16.
1
pants.
Pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja pienākums nodrošināt digitālā satura un digitālā pakalpojuma atbilstību līguma noteikumiem
16.
2
pants.
Digitālā satura vai digitālā pakalpojuma atbilstība
16.
3
pants.
Digitālā satura vai digitālā pakalpojuma piegāde
16.
4
pants.
Digitālā satura vai digitālā pakalpojuma nepareiza integrēšana
16.
5
pants.
Digitālā satura vai digitālā pakalpojuma modificēšana
IV nodaļa
Informācija par precēm, pakalpojumiem, digitālo saturu un digitālajiem pakalpojumiem
17.pants.
Informācijas nodrošināšana
18.pants.
Informācija par ražotāju
19.pants.
Informācija par sevišķām preču īpašībām
19.
1
pants.
Informācija par ārpustiesas strīdu risināšanu
20.pants.
Preču marķējumam izvirzāmās vispārīgās prasības
21.pants.
Sevišķais preču marķējums
21.
1
pants.
Izpārdošana un cenu pazemināšana
IV
1
nodaļa
Kārtība, kādā organizē tirdzniecību un pakalpojumu sniegšanu
21.
2
pants.
Labas komercprakses principu ievērošana
21.
3
pants.
Informācija par pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju
21.
4
pants.
Pakalpojuma sniegšanas un tirdzniecības vietas iekārtošana
21.
5
pants.
Tirdzniecības organizēšana ar pašvaldību saskaņojamās tirdzniecības vietās
V nodaļa
Patērētāju tiesību aizsardzības biedrības
22.pants.
Patērētāju tiesību aizsardzības biedrību izveidošana
23.pants.
Patērētāju tiesību aizsardzības biedrību tiesības
V
1
nodaļa
Kvalificētā institūcija un vienotais kontaktpunkts
23.
1
pants.
Kvalificētās institūcijas statusa piešķiršana un atņemšana
23.
2
pants.
Latvijas kvalificēto institūciju saraksts
23.
3
pants.
Eiropas Komisijas apkopotais pastāvīgo kvalificēto institūciju saraksts
23.
4
pants.
Vienotais kontaktpunkts
23.
5
pants.
Kvalificētās institūcijas tiesības un pienākumi
23.
6
pants.
Patērētāju informēšana par kvalificētās institūcijas darbībām
VI nodaļa
Patērētāju tiesību aizsardzības uzraudzība un kontrole
24.pants.
Uzraudzības un kontroles iestādes
25.pants.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
25.
1
pants.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra lēmums par pagaidu noregulējumu
25.
2
. pants
26.pants.
Patērētāju sūdzību un iesniegumu izskatīšana un patērētāju konsultēšana
VI
1
nodaļa
Patērētāja un pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja strīdu risināšanas kārtība
26.
1
pants.
Strīda risināšana ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju
26.
2
pants.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra palīdzība strīda risināšanā
VI
2
nodaļa
Patērētāju strīdu risināšanas komisija
26.
3
pants.
Patērētāju strīdu risināšanas komisija un tās kompetence
26.
4
pants.
Komisijas sastāvs
26.
5
pants.
Komisijas priekšsēdētāju un locekļu kandidātiem izvirzāmās prasības
26.
6
pants.
Izdevumi, kas saistīti ar strīdu izskatīšanu un Komisijas darbību
VI
3
nodaļa
Strīda izskatīšanas kārtība Patērētāju strīdu risināšanas komisijā
26.
7
pants.
Iesniegums par strīda izskatīšanu
26.
8
pants.
Sagatavošanās strīda izskatīšanai
26.
9
pants.
Komisijas sastāva uzaicināšana konkrēta strīda izskatīšanai
26.
10
pants.
Strīda izskatīšanas termiņš
26.
11
pants.
Strīda izskatīšana
26.
12
pants.
Komisijas lēmums
VI
4
nodaļa
Patērētāju kolektīvo interešu uzraudzība
26.
13
pants.
Patērētāju kolektīvo interešu uzraudzības iestāde
26.
14
pants.
Atļauja informācijas iegūšanai par datu plūsmām
26.
15
pants.
Pārkāpumu novēršana un izbeigšana
26.
16
pants.
Rakstveida apņemšanās
26.
17
pants.
Lēmums par pagaidu noregulējumu
26.
18
pants.
Lēmuma pārsūdzēšana
VI
5
nodaļa
Patērētāju kolektīvā prasība
26.
19
pants.
Patērētāju kolektīvā prasība un patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma konstatēšana
26.
20
pants.
Kaitējuma atlīdzināšana
26.
21
pants.
Paziņošana par sagatavošanos patērētāju kolektīvās prasības celšanai
26.
22
pants.
Pieteikums par dalību patērētāju kolektīvajā prasībā
26.
23
pants.
Patērētāju pieteikumu izvērtēšana
26.
24
pants.
Brīdināšana par kvalificētās institūcijas vēršanos tiesā un izlīgums
26.
25
pants.
Kvalificētās institūcijas tiesības vērsties tiesā
26.
26
pants.
Principi patērētāju grupas prasījumu sadalīšanai apakšgrupās
26.
27
pants.
Paziņošana par patērētāju pieteikšanos patērētāju kolektīvās prasības lietā
26.
28
pants.
Informēšana par patērētāju kolektīvo prasību un izlīgumiem
26.
29
pants.
Izstāšanās no patērētāju kolektīvās prasības
26.
30
pants.
Noilgums par patērētāju kolektīvo interešu pārkāpumiem
26.
31
pants.
Patērētāju kolektīvo prasību finansēšana
26.
32
pants.
Ar patērētāju kolektīvo prasību
26.
33
pants.
Ar patērētāju kolektīvo prasību saistīto izdevumu atlīdzināšana
26.
34
pants.
Piedzīto summu izmaksa
VII nodaļa
Patērētāja prasījumi
27. pants.
Patērētāja prasījums par līguma noteikumiem neatbilstošu preci, pakalpojumu, digitālo saturu vai digitālo pakalpojumu
28.pants.
Patērētāja tiesības, ja viņam pārdota vai nodota lietošanā līguma noteikumiem neatbilstoša prece
29.pants.
Patērētāja tiesības, ja sniegts līguma noteikumiem neatbilstošs pakalpojums
29.
1
pants.
Patērētāja tiesības neatbilstoša digitālā satura vai digitālā pakalpojuma gadījumā
30.pants.
Patērētāja tiesības, ja preci nepiegādā vai pakalpojumu nesniedz noteiktā termiņā
30.
1
pants.
Preces piegādes riska pāreja
30.
2
pants.
Patērētāja tiesības digitālā satura vai digitālā pakalpojuma nepiegādāšanas gadījumā
30.
3
pants.
Patērētāja, pārdevēja un pakalpojuma sniedzēja pienākumi digitālā satura vai digitālā pakalpojuma cenas samazināšanas un līguma atcelšanas gadījumā
31.pants.
Patērētāja prasījumi saistībā ar patērētāja kreditēšanu preču vai pakalpojumu iegādei
31.
1
pants.
Patērētāja tiesības, ja prettiesiski izmantota viņa maksājumu karte
31.
2
pants.
Papildu maksājumi
32.pants.
Zaudējuma atlīdzības noteikšana
33.pants.
Ražotāja, pārdevēja un pakalpojuma sniedzēja atbildība
34.pants.
Ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja atbrīvošana no garantijas saistību izpildes un zaudējumu atlīdzināšanas
35.pants.
Atbildība par preces vai pakalpojuma trūkumu nenovēršanu termiņā
VIII nodaļa
Uzraudzības un kontroles iestāžu atbildība
36.pants.
Zaudējumu atlīdzināšana sakarā ar nepamatotu uzraudzības un kontroles iestāžu rīcību
IX nodaļa
Administratīvie pārkāpumi patērētāju tiesību aizsardzības, tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas jomā un kompetence administratīvo pārkāpumu procesā
37. pants.
Administratīvā atbildība patērētāju tiesību aizsardzības, tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas jomā
38. pants.
Kompetence administratīvo pārkāpumu procesā
Pārejas noteikumi
1. punkts
2. punkts
3. punkts
4. punkts
5. punkts
6. punkts
7. punkts
8. punkts
9. punkts
10. punkts
11. punkts
12. punkts
13. punkts
14. punkts
15. punkts
16. punkts
17. punkts
18. punkts
19. punkts
20. punkts
21. punkts
22. punkts
23. punkts
24. punkts
25. punkts
25.
1
punkts
26. punkts
27. punkts
28. punkts
29. punkts
30. punkts
31. punkts
32. punkts
33. punkts
34. punkts
35. punkts
36. punkts
37. punkts
38. punkts
39. punkts
40. punkts
41. punkts
42. punkts
43. punkts
44. punkts
45. punkts
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām