Tiesību akts: spēkā esošs
Ministru kabineta noteikumi Nr. 322

Rīgā 2017. gada 13. jūnijā (prot. Nr. 30 18. §)
Noteikumi par Latvijas izglītības klasifikāciju
Izdoti saskaņā ar Statistikas likuma 21. panta 1. punktu
un Izglītības likuma 14. panta 1.1 punktu

1. Noteikumi nosaka Latvijas izglītības klasifikāciju, tai skaitā Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmeņiem atbilstošus zināšanu, prasmju un kompetenču aprakstus.

2. Latvijas izglītības klasifikācijas struktūru veido šādi līmeņi:

2.1. pirmais klasifikācijas līmenis (izglītības pakāpe un pirmais koda cipars) (1. pielikums);

2.2. otrais klasifikācijas līmenis (izglītības programmas veids un otrais koda cipars (ar burtu/bez burta) kopā ar pirmo ciparu) (1. pielikums);

2.3. trešais klasifikācijas līmenis (izglītības tematiskā grupa un trešais koda cipars) (2. pielikums);

2.4. ceturtais klasifikācijas līmenis (izglītības tematiskā joma un ceturtais koda cipars kopā ar trešo ciparu) (2. pielikums);

2.5. piektais klasifikācijas līmenis (izglītības programmu grupa un piektais koda cipars kopā ar trešo un ceturto ciparu) (2. pielikums).

3. Izglītības programmu licencēšanā un izglītības programmu reģistra veidošanā papildus var lietot sesto klasifikācijas līmeni:

3.1. vispārējā izglītībā – vispārējās izglītības programmu īpašie veidi, mācību valoda un izglītības ieguves forma (sestais, septītais un astotais koda cipars) (3. pielikums);

3.2. profesionālajā izglītībā – izglītības programmu grupām atbilstošās profesionālās izglītības programmu kopas, kas ietver saturiski radniecīgas profesionālās pilnveides, profesionālās ievirzes izglītības programmas (izņemot profesionālās augstākās izglītības programmas) un izglītības programmas, kurās iegūst pirmā, otrā vai trešā līmeņa profesionālo kvalifikāciju (sestais un septītais koda cipars) (4. pielikums).

4. Licence vai akreditācijas lapa, kas izsniegta tādu izglītības programmu īstenošanai, kuru pirmais un otrais koda cipars ir 00, 26 vai 48 un kuru kodā nav ietverts astotais koda cipars vai kuru astotais koda cipars ir trīs, derīga līdz tajā norādītā termiņa beigām.

5. Licence vai akreditācijas lapa, kas izsniegta tādu izglītības programmu īstenošanai, kuru trešais, ceturtais un piektais koda cipars ir 222, 224, 225, 310, 420, 440, 481, 524, 763, 850 vai kuru trešais, ceturtais, piektais, sestais un septītais koda cipars ir 54303, 54801, 76203, derīga līdz tajā norādītā termiņa beigām.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis
1. pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 13. jūnija
noteikumiem Nr. 322

Pirmais un otrais klasifikācijas līmenis un tā salīdzinājums ar Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūru (LKI), Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūru (EKI) un Starptautisko standartizēto izglītības klasifikāciju (ISCED-2011)

1. tabula

Pirmais klasifikācijas līmenis

Otrais klasifikācijas līmenis

LKI/EKI

ISCED–2011
(trīs ciparu kodējumā)

pirmais koda cipars

izglītības pakāpe

pirmais un otrais koda cipars (ar burtu/bez burta)

izglītības programmas veids

ISCED-P
(izglītības programmas)

ISCED-A
(izglītības kvalifikācijas)

1

2

3

4

5

6

7

0

Pirmsskolas izglītība

01

Pirmsskolas izglītības programmas

 

0101

0201

0202

0202

1

Pamatizglītības pirmais posms

11

Vispārējā izglītība, pamatizglītības pirmā posma (1.–6. klase) programmas

 

100

100

10V

Profesionālās ievirzes izglītība, īstenojama līdztekus pamatizglītības pirmā posma programmai

 

100

030

10T

Profesionālā tālākizglītība (pirmā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama bez iepriekšējās izglītības ierobežojuma. Mācību ilgums vismaz 480 stundu

2

251

100

2

Pamatizglītības otrais posms

21

Vispārējā izglītība, pamatizglītības (1.–9. klase) programmas

1–2

1003

1003

2444

2444

2435

2435

23

Vispārējā izglītība, pamatizglītības otrā posma (7.–9. klase) programmas

2

244

244

22

Profesionālā pamatizglītība, īstenojama bez iepriekšējās izglītības ierobežojuma (pirmā līmeņa profesionālā kvalifikācija). Mācību ilgums viens–trīs gadi

2

254

254

20T

Profesionālā tālākizglītība (otrā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc pilnīgas vai daļējas pamatizglītības programmas apguves. Mācību ilgums 480, 640 vai vairāk stundu

3

351

254

20P

Profesionālā pilnveide, īstenojama pēc pilnīgas vai daļējas pamatizglītības programmas apguves

2

351

254

20V

Profesionālās ievirzes izglītība, īstenojama līdztekus vispārējās pamatizglītības (1.–9. klase) programmai

2

251

100

3

Vidējās izglītības pakāpe

31

Vispārējā vidējā izglītība, īstenojama pēc pamatizglītības ieguves. Mācību ilgums trīs gadi

4

344

344

32

Arodizglītība (otrā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc pamatizglītības ieguves. Mācību ilgums trīs gadi

3

353

353

32a

Arodizglītība (otrā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc pamatizglītības ieguves. Mācību ilgums viens gads

3

351

254

32b

Arodizglītība (otrā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc daļējas pamatizglītības programmas apguves. Mācību ilgums trīs gadi

3

254

254

33

Profesionālā vidējā izglītība (trešā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc pamatizglītības ieguves. Mācību ilgums četri gadi

4

354

354

35a

Arodizglītība (otrā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Mācību ilgums viens gads

3

453

453

35b

Profesionālā vidējā izglītība (trešā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vidējās izglītības ieguves. Mācību ilgums 1,5–trīs gadi

4

453

453

36

Vispārējā vidējā izglītība, turpinājums izglītības programmai ar kodu 32. Mācību ilgums viens gads

4

344

344

37

Profesionālā vidējā izglītība (trešā līmeņa profesionālā kvalifikācija), turpinājums izglītības programmai ar pirmo un otro koda ciparu 32. Mācību ilgums divi gadi

4

354

354

30T

Profesionālā tālākizglītība (otrā vai trešā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Mācību ilgums 640, 960 vai vairāk stundu

3-4

453

453

30P

Profesionālā pilnveide, īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves

4

451

354

30V

Profesionālās ievirzes izglītība, īstenojama līdztekus vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguvei

4

351

254

4

Augstākās izglītības pakāpe

41

Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (ceturtā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās divi–trīs gadi

5

554

550

42

Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā bakalaura grāds) vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās četri gadi

6

655

650

6566

6506

43

Akadēmiskā izglītība (bakalaura grāds), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās trīs–četri gadi

6

645

640

44

Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), turpinājums izglītības programmai ar kodu 41. Studiju ilgums pilna laika studijās vismaz viens–divi gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz četri gadi

6

655

650

45

Akadēmiskā izglītība (maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura vai profesionālā bakalaura grāda ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās viens–divi gadi. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz pieci gadi

7

747

740

46

Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc bakalaura, profesionālā bakalaura grāda vai piektā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās vismaz viens gads. Kopējais pilna laika studiju ilgums vismaz četri gadi

6

657

650

47

Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (profesionālā maģistra grāds vai piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija un profesionālā maģistra grāds), īstenojama pēc bakalaura, profesionālā bakalaura grāda vai piektā līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās vismaz viens gads. Kopējais pilna laika studiju ilgums pieci gadi

7

757

750

49

Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība (piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija), īstenojama pēc vispārējās vai profesionālās vidējās izglītības ieguves. Studiju ilgums pilna laika studijās vismaz pieci gadi

7

756

750

5

 

51

Doktora studijas (doktora grāds), īstenojamas pēc maģistra vai profesionālā maģistra grāda ieguves vai kā turpinājums izglītības programmai ar kodu 49. Studiju ilgums pilna laika studijās trīs–četri gadi

8

864

860

Piezīmes.
1 Pirmsskolas izglītības programmas, kuras apgūst izglītojamie līdz triju gadu vecumam.
2 Pirmsskolas izglītības programmas, kuras apgūst izglītojamie pēc triju gadu vecuma.
3 Izglītības programmas, kuras apgūst izglītojamie 1.–6. klasē.
4 Izglītības programmas, kuras apgūst izglītojamie 7.–9. klasē.
5 Izglītības programmas ar piekto un sesto koda ciparu 58 vai 59, kuras apgūst izglītojamie 7.–9. klasē.
6 Izglītības programmas, kuru ilgums pilna laika studijās ir vairāk nekā četri gadi.

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras (LKI) līmenim atbilstošo zināšanu, prasmju un kompetenču apraksti

2. tabula

LKI līmenis

Zināšanas (zināšanas un izpratne)

Prasmes (spēja lietot zināšanas, komunikācija, vispārējās prasmes)

Kompetence (analīze, sintēze un novērtēšana)

1.

Spēj parādīt elementāras zināšanas, kuras izpaužas atpazīstot vai atceroties Spēj izmantot elementāras praktiskas un kognitīvas iemaņas, kuras var izpildīt tiešā uzraudzībā, izmantojot vienkāršus instrumentus.
Spēj veikt vienkāršus uzdevumus, kas saturiski atkārtojas un ir paredzami
Spēj veikt vienkāršus uzdevumus strukturētā vidē, darboties ierobežotā kontekstā. Pēc parauga spēj izpildīt elementārus uzdevumus, apgūt pašapkalpošanās iemaņu pamatus

2.

Spēj parādīt darba vai konkrētas mācību priekšmetu programmās noteiktās pamatzināšanas apgūstamajā profesionālās darbības vai mācību jomā Spēj izmantot pamata kognitīvās un praktiskās prasmes, kas nepieciešamas, lai, izmantojot attiecīgu informāciju, veiktu uzdevumus un, izmantojot pamata noteikumus un līdzekļus, risinātu ikdienas problēmas.
Spēj izprast savas darbības sekas attiecībā uz sevi un citiem
Spēj veikt uzdevumus speciālista pārraudzībā, dotos uzdevumus pildot individuāli vai darba grupā, vai daļēji patstāvīgi.
Spēj piedalīties atsevišķu mācību vai darba uzdevumu mērķu izvirzīšanā un darbības procesa plānošanā

3.

Spēj parādīt faktu, principu, procesu un vispārējo jēdzienu zināšanas un izmanto tās mācību un profesionālās darbības jomā.
Spēj izprast dažādu veidu informāciju par materiāliem, aprīkojumu, tehnoloģijām atbilstošā mācību jomā vai noteiktā profesijā
Spēj izmantot dažādas kognitīvās un praktiskās prasmes, kas nepieciešamas, lai veiktu uzdevumus un risinātu problēmas, izvēloties piemērotas darba pamatmetodes, līdzekļus, materiālus, informāciju un tehnoloģijas Spēj apzināties un uzņemties atbildību par darba vai mācību uzdevumu veikšanu.
Risinot uzdevumus, spēj pielāgot savu rīcību apstākļiem un atbildēt par darba rezultātu

4.

Spēj parādīt vispusīgas faktu, teoriju un likumsakarību zināšanas, kas ir nepieciešamas personiskai izaugsmei un attīstībai, pilsoniskai līdzdalībai, sociālajai integrācijai un izglītības turpināšanai.
Spēj detalizēti izprast un parādīt daudzveidīgu specifisku faktu, principu, procesu un jēdzienu zināšanas noteiktā mācību vai profesionālās darbības jomā standarta un nestandarta situācijās.
Pārzina tehnoloģijas un metodes mācību uzdevumu vai darba uzdevumu veikšanai profesijā
Spēj plānot un organizēt darbu, izmantot dažādas metodes, tehnoloģijas (tai skaitā informācijas un komunikācijas tehnoloģijas), ierīces, instrumentus un materiālus uzdevumu veikšanai.
Spēj atrast, izvērtēt un radoši izmantot informāciju mācību vai profesionālo darba uzdevumu izpildei un problēmu risinājumiem.
Spēj sazināties vismaz divās valodās rakstiski un mutiski gan pazīstamā, gan nepazīstamā kontekstā.
Spēj patstāvīgi strādāt profesijā, mācīties un pilnveidoties.
Spēj sadarboties
Ir motivēts turpmākās karjeras veidošanai, izglītības turpināšanai, mūžizglītībai uz zināšanām orientētā demokrātiskā, daudzvalodu un daudzkultūru sabiedrībā Eiropā un pasaulē.
Spēj plānot un veikt mācību vai darba uzdevumus profesijā individuāli, komandā vai vadot komandas darbu.
Spēj uzņemties atbildību par mācību vai profesionālās darbības rezultātu kvalitāti un kvantitāti

5.

Spēj parādīt vispusīgas un specializētas attiecīgajai profesionālajai jomai atbilstošas faktu, teoriju, likumsakarību un tehnoloģiju zināšanas un izpratni Spēj, balstoties uz analītisku pieeju, veikt praktiskus uzdevumus attiecīgajā profesijā, parādīt prasmes, kas profesionālajām problēmām ļauj rast radošus risinājumus, pārrunāt un argumentēti apspriest praktiskus jautājumus un risinājumus attiecīgajā profesijā ar kolēģiem, klientiem un vadību, ar attiecīgu patstāvības pakāpi mācīties tālāk, pilnveidojot savas kompetences.
Spēj izvērtēt un pilnveidot savu un citu cilvēku darbību, strādāt sadarbībā ar citiem, plānot un organizēt darbu, lai veiktu konkrētus uzdevumus savā profesijā, veikt vai pārraudzīt tādas darba aktivitātes, kurās iespējamas neprognozējamas izmaiņas
Spēj formulēt, aprakstīt un analizēt praktiskas problēmas savā profesijā, atlasīt nepieciešamo informāciju un izmantot to skaidri definētu problēmu risināšanai, piedalīties attiecīgās profesionālās jomas attīstībā, parādīt, ka izprot attiecīgās profesijas vietu plašākā sociālā kontekstā

6.

Spēj parādīt attiecīgajai zinātnes nozarei vai profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni, turklāt daļa zināšanu atbilst attiecīgās zinātnes nozares vai profesijas augstāko sasniegumu līmenim.
Spēj parādīt attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni
Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu, māksliniecisku, inovatīvu vai pētniecisku darbību, formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus savā zinātnes nozarē vai profesijā, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos
Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas attiecīgajā zinātnes nozarē vai profesijā, parādīt, ka izprot profesionālo ētiku, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties attiecīgās profesionālās jomas attīstībā

7.

Spēj parādīt padziļinātas vai paplašinātas zināšanas un izpratni, no kurām daļa atbilst attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas jaunākajiem atklājumiem un kuras nodrošina pamatu radošai domāšanai vai pētniecībai, tajā skaitā darbojoties dažādu jomu saskarē Spēj patstāvīgi izmantot teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku vai māksliniecisku darbību, vai augsti kvalificētas profesionālas funkcijas.
Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Spēj patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un specializāciju, uzņemties atbildību par personāla grupu darba rezultātiem un to analīzi, veikt uzņēmējdarbību, inovācijas attiecīgajā zinātnes nozarē vai profesijā, veikt darbu, pētniecību vai tālāku mācīšanos sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un, ja nepieciešams, tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas
Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas, pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt papildu analīzi.
Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību

8.

Spēj parādīt, ka pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās teorijas un atziņas, pārvalda pētniecības metodoloģiju un mūsdienu pētniecības metodes attiecīgajā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā un dažādu jomu saskarē Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties zinātniskiem pētījumiem atbilstošas metodes, ir veicis ieguldījumu zināšanu robežu paplašināšanā vai devis jaunu izpratni esošām zināšanām un to lietošanai praksē, īstenojot būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamu publikāciju līmenī.
Spēj gan mutiski, gan rakstiski komunicēt par savu zinātniskās darbības jomu (savu nozari) ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā.
Spēj patstāvīgi paaugstināt savu zinātnisko kvalifikāciju, īstenot zinātniskus projektus, gūstot zinātnes nozares starptautiskiem kritērijiem atbilstošus sasniegumus, vadīt pētnieciskus vai attīstības uzdevumus uzņēmumos, iestādēs un organizācijās, kur nepieciešamas plašas pētnieciskas zināšanas un prasmes
Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus pētnieciskus vai inovāciju uzdevumus, patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot, strukturēt un vadīt liela apjoma zinātniskus projektus, tajā skaitā starptautiskus

Piezīme. Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras nākamajā līmenī ir ietvertas iepriekšējam līmenim noteiktās zināšanas, prasmes un kompetences.

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis
2. pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 13. jūnija
noteikumiem Nr. 322
Trešais, ceturtais un piektais klasifikācijas līmenis (izglītības tematiskās grupas, tematiskās jomas un programmu grupas) un tā salīdzinājums ar Izglītības un mācību nozaru klasifikāciju (ISCED-F 2013)

Trešais klasifikācijas līmenis

Ceturtais klasifikācijas līmenis

Piektais klasifikācijas līmenis

ISCED-F 2013

Trešais koda cipars

Izglītības tematiskā grupa

Trešais un ceturtais koda cipars

Izglītības tematiskā joma

Trešais, ceturtais un piektais koda cipars

Izglītības programmu grupa

 

1

2

3

4

5

6

7

0

Vispārējā izglītība

01

Vispārizglītojošā

011

Vispārizglītojoša virziena izglītības programmas

0011

012

Humanitārā un sociālā virziena izglītības programmas

0011

013

Matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena izglītības programmas

0011

014

Profesionāli orientētā virziena izglītības programmas

0011

015

Speciālās izglītības programmas

0011

09

Personības attīstība

090

Personības attīstība

0031

1

Izglītība

14

Pedagogu izglītība un izglītības zinātnes

141

Pedagogu izglītība

0112; 0113; 0114

142

Izglītības zinātne

0111

2

Humanitārās zinātnes un māksla

21

Mākslas

211

Vizuāli plastiskā māksla

0213

212

Mūzika un skatuves māksla

0215

213

Audiovizuālā māksla un mediju māksla

0211

214

Dizains

0212

215

Amatniecība

0214

216

Lietišķā māksla

0214

217

Radošās industrijas

0219

22

Humanitārās zinātnes

221

Reliģija un teoloģija

0221

223

Dzimtās valodas studijas

0232

226

Literatūra un lingvistika

0232

227

Valodu studijas un programmas

0231

228

Vēsture un arheoloģija

0222

229

Filozofija un ētika

0223

3

Sociālās zinātnes, komerczinības un tiesības

31

Sociālās un cilvēkrīcības zinātnes

311

Ekonomika

0311

312

Politikas zinātne

0312

313

Psiholoģija

0313

314

Socioloģija un kultūras studijas

0314

32

Informācijas un komunikācijas zinātnes

321

Žurnālistika un komunikācija

0321

322

Bibliotēku, informācijas un arhīvu zinības

0322

34

Komerczinības un administrēšana

341

Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība

0416

342

Tirgzinības un reklāma

0414

343

Finanses, banku lietas un apdrošināšana

0412

344

Grāmatvedība un nodokļi

0411

345

Vadība un administrēšana

0413

346

Sekretariāta un biroja darbs

0415

347

Darba dzīve

0417

38

Tiesību zinātne

380

Tiesību zinātne

0421

4

Dabaszinātnes, matemātika un informācijas tehnoloģijas

42

Dzīvās dabas zinātnes

421

Bioloģija

0511

422

Bioķīmija

0512

44

Fizikālās zinātnes

441

Ķīmija

0531

442

Ģeogrāfija un zemes zinātnes

0532

443

Fizika

0533

46

Matemātika un statistika

460

Matemātika un statistika

0541;

0542

48

Datorika

482

Datoru lietošana

0611

483

Datorsistēmas, datubāzes un datortīkli

0612

484

Programmēšana

0613

5

Inženierzinātnes, ražošana un būvniecība

52

Inženierzinātnes un tehnoloģijas

521

Mehānika un metālapstrāde

0715

522

Enerģētika

0713

523

Elektronika un automātika

0714

525

Mašīnzinības (Mehāniskie transportlīdzekļi, kuģi un gaisa kuģi)

0716

526

Citas inženierzinātnes

0719

527

Medicīnas inženierija

0914

528

Ķīmijas tehnoloģijas

0711

529

Vides inženierzinātnes

0712

54

Ražošana un pārstrāde

541

Pārtikas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

0721

542

Tekstiliju ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

0723

543

Kokapstrādes tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

0722

544

Derīgo izrakteņu ieguve

0724

545

Poligrāfijas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

0722

546

Ādas apstrādes tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

0723

547

Stikla un keramikas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

0722

548

Materiālu ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

0722

58

Arhitektūra un būvniecība

581

Arhitektūra un pilsētu plānošana

0731

582

Būvniecība un civilā celtniecība

0732

6

Lauksaimniecība

62

Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība

621

Lauksaimniecība

0811

622

Dārzkopība

0812

623

Mežsaimniecība

0821

624

Zivsaimniecība

0831

64

Veterinārija

640

Veterinārija

0841

7

Veselības aprūpe un sociālā labklājība

72

Veselības aprūpe

721

Ārstniecība

0912

722

Medicīniskie pakalpojumi

0915

723

Māszinības

0913

724

Zobārstniecība

0911

725

Farmācija

0916

726

Sabiedrības veselība

0919

76

Sociālā labklājība

761

Bērnu un jauniešu attīstību veicinošie pakalpojumi

0922

762

Sociālie pakalpojumi

0921;
0923

764

Sociālā aprūpe

0923

8

Pakalpojumi

81

Individuālie pakalpojumi

811

Viesnīcu un restorānu serviss

1013

812

Tūrisma un atpūtas organizācija

1015

813

Sports

1014

814

Mājsaimniecības pakalpojumi

1011

815

Skaistumkopšanas pakalpojumi

1012

816

Audio, video un foto pakalpojumi

0211

817

Floristikas pakalpojumi

0214

818

Citi pakalpojumi

1019

84

Transporta pakalpojumi

840

Transporta pakalpojumi

1041

85

Vides aizsardzība

851

Vides zinātne un vides pārvalde

0521

852

Dabas aizsardzība

0522

853

Vide un ūdenssaimniecība

1021

86

Civilā un militārā aizsardzība

861

Personu un īpašuma aizsardzība

1032

862

Darba aizsardzība un drošība

1022

863

Militārā aizsardzība

1031

9

Citur neklasificētās tematiskās grupas

99

Citur neklasificētās tematiskās jomas

999

Citur neklasificētās programmu grupas

9999

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis
3. pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 13. jūnija
noteikumiem Nr. 322
Sestais klasifikācijas līmenis vispārējā izglītībā (vispārējās izglītības programmu īpašie veidi, mācību valoda un izglītības ieguves forma)

Sestais klasifikācijas līmenis

Piektais un sestais koda cipars

Izglītības programmu īpašais veids, LKI/EKI līmenis

Septītais koda cipars

Mācību valoda

Astotais koda cipars

Izglītības ieguves forma

1

2

3

4

5

6

18

Pedagoģiskās korekcijas programmas

1

Latviešu mācībvaloda

1

Dienas

2

Vakara (maiņu)

2

Mazākumtautību mācībvaloda

19

Sociālās korekcijas programmas

3

Neklātienes

3

Cita mācībvaloda

51

Speciālās izglītības programmas izglītojamiem ar redzes traucējumiem – 2. līmenis

52

Speciālās izglītības programmas izglītojamiem ar dzirdes traucējumiem – 2. līmenis

   

4

Tālmācība

53

Speciālās izglītības programmas izglītojamiem ar fiziskās attīstības traucējumiem – 2. līmenis

       

54

Speciālās izglītības programmas izglītojamiem ar somatiskām saslimšanām – 2. līmenis

       

55

Speciālās izglītības programmas izglītojamiem ar valodas traucējumiem – 2. līmenis

       

56

Speciālās izglītības programmas izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem (jauktiem attīstības traucējumiem – pirmsskolā) – 2. līmenis

       

57

Speciālās izglītības programmas izglītojamiem ar garīgās veselības traucējumiem – 2. līmenis

       

58

Speciālās izglītības programmas izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem – 1. līmenis

       

59

Speciālās izglītības programmas izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem – 1. līmenis

       

Piezīme. Pirmsskolas un pamatizglītības programmām sestais cipars ir 1, pārējām programmām – 0.

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis
4. pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 13. jūnija
noteikumiem Nr. 322
Sestais klasifikācijas līmenis profesionālajā izglītībā (profesionālās izglītības programmu kopas un izglītības ieguves forma)

Trešais, ceturtais un piektais koda cipars

Izglītības programmu grupa

Trešais, ceturtais, piektais, sestais un septītais koda cipars

Izglītības programmu kopas

Astotais koda cipars

Izglītības ieguves forma

1

2

3

4

5

6

141

Pedagogu izglītība

141 06

Profesionālās izglītības pedagogu tālākizglītība

1

Klātienes

211

Vizuāli plastiskā māksla

211 01

Mākslas

3

Neklātienes

211 02

Mākslas zinātnes

4

Tālmācība

211 03

Restaurācija    

212

Mūzika un skatuves māksla

212 01

Taustiņinstrumentu spēle    

212 02

Stīgu instrumentu spēle    

212 03

Pūšaminstrumentu spēle    

212 04

Sitaminstrumentu spēle    

212 05

Diriģēšana    

212 06

Vokālā mūzika    

212 07

Mūzikas vēsture un teorija    

212 08

Kompozīcija    

212 09

Mūzika    

212 10

Deja    

212 11

Horeogrāfija    

212 12

Teātra māksla    

212 13

Instrumentālā mūzika    

213

Audiovizuālā māksla un mediju māksla

213 01

Vizuālās saziņas līdzekļu māksla    

214

Dizains

214 01

Datordizains    

214 02

Vides dizains    

214 03

Interjera dizains    

214 04

Reklāmas dizains    

214 05

Koka izstrādājumu dizains    

214 06

Tekstilizstrādājumu dizains    

214 07

Metāla izstrādājumu dizains    

214 08

Keramikas izstrādājumu dizains    

214 09

Stikla izstrādājumu dizains    

214 10

Ādas izstrādājumu dizains    

214 11

Apģērbu dizains    

214 12

Multimediju dizains    

214 13

Foto dizains    

214 14

Materiālu dizains un tehnoloģijas    

215

Amatniecība

215 01

Tautas māksla un amatniecība    

215 02

Rokdarbi    

215 03

Juvelierdarbi    

215 04

Mūzikas instrumentu izgatavošana un labošana    

215 05

Akmens kalšana    

215 06

Aušana    

215 07

Kokgriešana    

216

Lietišķā māksla

216 01

Metāla mākslinieciskā apstrāde    

216 02

Koka mākslinieciskā apstrāde    

216 03

Tekstila mākslinieciskā apstrāde    

216 04

Ādas mākslinieciskā apstrāde    

216 05

Stikla mākslinieciskā apstrāde    

216 06

Keramikas mākslinieciskā apstrāde    

216 07

Rokdarbi    

227

Valodu studijas un programmas

227 00

Valodu studijas un programmas    

311

Ekonomika

311 01

Ekonomika    

313

Psiholoģija

313 01

Psiholoģija    

322

Bibliotēku, informācijas un arhīvu zinības

322 00

Bibliotēku, informācijas un arhīvu zinības    

341

Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība

341 01

Elektroniskā komercija    

341 02

Komerczinības    

341 03

Nekustamā īpašuma tirdzniecība un apsaimniekošana    

342

Tirgzinības un reklāma

342 01

Mārketings un tirdzniecība    

342 02

Sabiedriskās attiecības    

342 03

Reklāmas zinības    

342 04

Tirgzinības    

342 05

Reklāma un sabiedriskās attiecības    

342 06

Reklāmas vadība    

343

Finanses, banku lietas un apdrošināšana

343 01

Banku zinības un finanses    

343 02

Finanšu vadība    

343 03

Apdrošināšana    

344

Grāmatvedība un nodokļi

344 01

Grāmatvedība un finanses    

344 02

Grāmatvedība    

345

Vadība un administrēšana

345 01

Biznesa vadība    

345 02

Eiropas ekonomika un bizness    

345 03

Eiropas Savienības bizness un tiesības    

345 04

Kvalitātes nodrošināšana un vadība    

345 05

Mazā un vidējā biznesa vadība    

345 06

Ostu vadība    

345 07

Telemātika un loģistika    

345 08

Vadības zinātne    

345 09

Komercdarbība (Uzņēmējdarbība)    

345 10

Komercdarbība un ekonomika    

345 11

Komercdarbība un uzņēmuma vadība    

345 12

Telemehānika un loģistika    

345 13

Kultūras vadība    

345 14

Sabiedrības vadība    

345 15

Ēdināšanas un viesnīcu komercdarbība    

345 16

Viesnīcu vadība    

345 17

Tūrisma vadība    

345 18

Kvalitātes sistēmas vadība    

345 19

Personāla vadība    

345 20

Projektu vadība    

345 21

Iestāžu un organizāciju ārējie sakari    

345 22

Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība    

345 23

Mūzikas projektu vadība    

345 24

Ražošanas inženierzinības un vadība    

345 25

Darbs ar jaunatni un tā vadība    

346

Sekretariāta un biroja darbs

346 01

Administratīvie un sekretāra pakalpojumi    

347

Darba dzīve

347 01

Personāla sagatavošana darbam    

482

Datoru lietošana

482 00

Datoru lietošana    

483

Datorsistēmas, datubāzes un datortīkli

483 01

Datorsistēmas, datubāzes un datortīkli    

484

Programmēšana

484 01

Programmēšana    

521

Mehānika un metālapstrāde

521 01

Metālapstrāde    

521 02

Inženiermehānika    

521 03

Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūves tehnoloģija    

521 04

Bionika un protezēšana    

521 05

Materiālzinātne    

521 06

Mehatronika    

521 07

Ostu tehnika    

521 08

Ražošanas tehnoloģija    

522

Enerģētika

522 01

Enerģētika un elektrotehnika    

522 02

Elektrotehnika un elektronika    

522 03

Elektriskās iekārtas    

522 04

Elektrotehnoloģiju datorvadība    

522 05

Lauksaimniecības enerģētika    

522 06

Siltumenerģētika    

523

Elektronika un automātika

523 01

Automātika un datortehnika    

523 02

Elektronika    

523 03

Telekomunikācijas    

523 04

Datortehnikas remonts    

523 05

Transporta datorvadības, informācijas un elektroniskās sistēmas    

525

Mašīnzinības (Mehāniskie transportlīdzekļi, kuģi un gaisa kuģi)

525 01

Autotransports    

525 02

Kuģu mehānika    

525 03

Transports    

525 04

Dzelzceļa transports    

525 05

Aviācijas transports    

525 06

Jūras transports    

525 07

Lauksaimniecības tehnika    

525 08

Mežsaimniecības tehnika    

525 09

Lauksaimniecības inženierzinātne    

525 10

Transporta sistēmu inženierija    

527

Medicīnas inženierija

527 01

Medicīnas inženierija    

528

Ķīmijas tehnoloģijas

528 01

Ķīmijas tehnoloģijas    

529

Vides inženierzinātnes

529 01

Vides inženierzinātnes    

541

Pārtikas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

541 01

Pārtikas produktu tehnoloģija    

541 02

Pārtikas zinātne    

541 03

Pārtikas produktu kvalitātes kontrole    

541 04

Miltu izstrādājumu ražošana    

541 05

Gaļas produktu ražošana    

541 06

Piena produktu ražošana    

541 07

Augļu un dārzeņu pārstrāde    

541 08

Zivju apstrādes tehnoloģija    

541 09

Dzērienu ražošana    

542

Tekstiliju ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

542 01

Tekstila un apģērbu tehnoloģija    

542 02

Šūto izstrādājumu ražošanas tehnoloģija    

542 03

Trikotāžas izstrādājumu ražošanas tehnoloģija    

543

Kokapstrādes tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

543 01

Kokapstrāde    

543 02

Koksnes materiāli un tehnoloģija    

543 04

Kokizstrādājumu izgatavošana    

545

Poligrāfijas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

545 01

Grāmatu iesiešana    

545 02

Poligrāfija un izdevējdarbība    

546

Ādas apstrādes tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

546 00

Ādas apstrādes tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana    

547

Stikla un keramikas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

547 00

Stikla un keramikas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana    

548

Materiālu ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana

548 02

Materiālu ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana    

581

Arhitektūra un pilsētu plānošana

581 01

Arhitektūra    

581 02

Ainavu arhitektūra    

581 03

Ģeodēzija un kartogrāfija    

581 04

Zemes ierīcība    

582

Būvniecība un civilā celtniecība

582 01

Būvdarbi    

582 02

Būvniecība    

582 03

Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģija    

582 04

Hidroinženierzinātne    

582 05

Transportbūves    

621

Lauksaimniecība

621 01

Augkopība    

621 02

Augļkopība    

621 03

Dārzeņkopība    

621 04

Lopkopība    

621 05

Biškopība    

621 06

Mājdzīvnieku kopšana    

622

Dārzkopība

622 01

Puķkopība    

622 02

Stādu audzēšana    

622 03

Apzaļumošanas darbi    

622 04

Dārzu un parku kopšana    

623

Mežsaimniecība

623 01

Meža darbi un tehnika    

623 02

Meža ekoloģija un mežkopība    

623 03

Mežizstrāde    

623 04

Meža ekonomika un politika    

623 05

Mežzinātne    

624

Zivsaimniecība

624 01

Zivkopība    

624 02

Vēžveidīgo audzēšana    

640

Veterinārija

640 01

Veterinārmedicīna    

640 02

Dzīvnieku veselības aprūpe    

721

Ārstniecība

721 01

Medicīna    

721 02

Pediatrija    

722

Veselības aprūpes pakalpojumi

722 01

Audiologopēdija    

722 02

Ergoterapija    

722 04

Fizioterapija    

722 05

Medicīnas inženierija un fizika    

722 06

Ortozēšana, protezēšana    

722 07

Optometrija    

722 08

Uzturzinātne    

722 09

Kosmetoloģija    

722 11

Mūzikas terapija    

723

Māszinības

723 00

Māszinības    

724

Zobārstniecība

724 00

Zobārstniecība    

724 01

Zobu higiēna    

725

Farmācija

725 00

Farmācija    

726

Sabiedrības veselība

726 00

Sabiedrības veselība    

761

Bērnu un jauniešu attīstību veicinošie pakalpojumi

761 01

Bērnu aprūpe    

761 02

Bērnu atpūtas organizēšana    

762

Sociālie pakalpojumi

762 01

Sociālais darbs    

762 02

Sociālā rehabilitācija    

764

Sociālā aprūpe

764 01

Sociālā aprūpe    

811

Viesnīcu un restorānu pakalpojumi

811 01

Saimniecības vadīšana    

811 02

Ēdināšanas pakalpojumi    

811 03

Viesnīcu pakalpojumi    

811 04

Restorānu pakalpojumi    

811 05

Apkalpošana uz kuģiem    

811 06

Apkalpošana lidmašīnās    

812

Tūrisma un atpūtas organizācija

812 01

Tūrisma pakalpojumi    

812 02

Lauku tūrisma pakalpojumi    

813

Sports

813 01

Sporta trenera sagatavošana    

813 02

Invalīdu sporta organizatora sagatavošana    

813 03

Tiesnešu sagatavošana    

813 04

Sporta instruktora sagatavošana    

814

Mājsaimniecības pakalpojumi

814 01

Mājturība    

815

Skaistumkopšanas pakalpojumi

815 01

Dekoratīvā kosmētika    

815 02

Frizieru pakalpojumi    

815 03

Nagu kopšanas pakalpojumi    

815 04

Fitness un svara kontrole    

816

Audiopakalpojumi, videopakalpojumi un fotopakalpojumi

816 01

Fotopakalpojumi    

817

Floristikas pakalpojumi

817 00

Floristikas pakalpojumi    

818

Citi pakalpojumi

818 01

Pakalpojumi degvielas uzpildes stacijās    

818 02

Azartspēļu un izložu vadīšana    

840

Transporta pakalpojumi

840 01

Kuģu vadīšana    

840 02

Pasta pakalpojumi    

840 03

Gaisa satiksmes vadība    

840 04

Starptautisko pārvadājumu organizācija    

840 05

Gaisa satiksmes pakalpojumi    

840 06

Kuģniecības pakalpojumi    

840 07

Pilsētas elektrotransporta pakalpojumi    

840 08

Dzelzceļa pakalpojumi    

840 09

Autotransporta pakalpojumi    

840 10

Pašgājējmašīnu vadīšana    

851

Vides zinātne un vides pārvalde

851 01

Vides zinātne un vides pārvalde    

852

Dabas aizsardzība

852 01

Dabas aizsardzība    

853

Vide un ūdenssaimniecība

853 01

Vide un ūdenssaimniecība    

861

Personu un īpašuma aizsardzība

861 00

Personu un īpašuma aizsardzība    

861 01

Civilā drošība un aizsardzība    

861 02

Organizāciju drošība    

861 03

Penitenciārais darbs    

861 04

Policijas darbs    

861 05

Robežapsardze    

861 06

Ugunsdrošība un aizsardzība    

861 07

Ieslodzījuma vietu apsardze    

861 08

Ugunsdrošība un ugunsdzēsība    

861 09

Muitas un nodokļu administrēšana    

861 10

Muita    

862

Darba aizsardzība un drošība

862 00

Darba aizsardzība un drošība    

863

Militārā aizsardzība

863 00

Valsts aizsardzība    

999

Citur neklasificētas programmu grupas        

Piezīme. Citur neklasificētu profesionālās izglītības programmu kopu klasificēšanai konkrētas profesionālās izglītības programmas grupas ietvaros kā sesto un septīto koda ciparu lieto "00".

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis