1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.prioritātes “Kvalitatīvas vides dzīvei un ekonomiskajai aktivitātei nodrošināšana” 3.4.1.pasākuma “Vide” 3.4.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000” (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projektu iesniedzējiem, atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Aktivitātes mērķis ir ūdenssaimniecības pakalpojumu – ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas – kvalitātes uzlabošana un ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju eitrofikāciju, sekmējot ūdens resursu un energoresursu racionālu izmantošanu.
3. Aktivitātes ietvaros tiek atbalstīta ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstības projektu īstenošana:
3.1. apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu no 200 līdz 2000;
3.2. apdzīvotās vietās, kur iedzīvotāju skaits ir mazāks nekā 200, kā arī autonomas ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas (skolas un citi) attīstība, ja ir būtiski:
3.2.1. vides piesārņojuma riski;
3.2.2. sabiedrības veselības riski;
3.2.3. ieguvumi reģionālās attīstības veicināšanai.
4. Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem. Aktivitātes ietvaros pieejamais publiskais finansējums sastāv no Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma 100 848 003 latu apmērā un nacionālā publiskā finansējuma, ko nodrošina projekta iesniedzēji, un tā minimālais apjoms ir 17 796 708 lati.
(MK 28.07.2009. noteikumu Nr.842 redakcijā)
7. Aktivitātes īstenošanā atbildīgā iestāde ir Vides ministrija. Atbildīgajai iestādei ir šādas funkcijas:
7.1. nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu (turpmāk – projekta iesniegums) atlasi, vērtējot projektu iesniegumus Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņemšanai;
7.2. sniegt projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu;
7.3. divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās publicēt Vides ministrijas mājaslapā internetā (www.vidm.gov.lv) iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus;
7.4. piedalīties civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu (turpmāk – civiltiesiskais līgums) vai vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk –vienošanās) izstrādē;
7.5. plānot informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu un publiskot informāciju, tai skaitā par aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem;
7.6. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzraudzīt pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi.
8. Sadarbības iestāde ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra. Sadarbības iestādei ir šādas funkcijas:
8.1. izstrādāt un slēgt civiltiesisku līgumu vai vienošanos ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs);
8.2. izskatīt finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā un atbildīgajā iestādē;
8.3. nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma un valsts budžeta finansējuma plānošanu un līdzekļu izlietošanu saskaņā ar vienošanos vai civiltiesisko līgumu, kas noslēgts ar finansējuma saņēmēju;
8.4. izskatīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja iesniegtos progresa pārskatus un pārbaudīt maksājumu pieprasījumus, apstiprināt maksājumu pieprasījumos iekļauto attiecināmo izdevumu summas, sagatavot maksājumu uzdevumus un iesniegt tos maksājumu iestādē;
8.5. sagatavot izdevumu deklarācijas un iesniegt tās vadošajā iestādē;
8.6. sagatavot Eiropas Reģionālās attīstības fonda maksājuma prognozes un iesniegt tās maksājumu iestādē un vadošajā iestādē;
8.7. nodrošināt informācijas iesniegšanu atbildīgajā iestādē par aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apguvi;
8.8. nodrošināt informācijas uzkrāšanu par projektiem un šīs informācijas nodošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmai;
8.9. plānot un īstenot informācijas un publicitātes pasākumus projektu līmenī, tai skaitā sniegt informāciju Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējam par civiltiesiskā līguma vai vienošanās nosacījumu izpildi un projektu īstenošanas vietās uzraudzīt publicitātes pasākumu nodrošināšanu, kas noteikti Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulā Nr. 1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulu (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu. Pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās noslēgšanas savā mājaslapā internetā (www.cfla.gov.lv) publicēt informāciju par projektiem;
8.10. nodrošināt aktivitātes uzraudzību un kontroli, tajā skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas Nr. 1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī, kā arī izvērtēt projektu riskus un sagatavot ikgadējo plānu par pārbaudēm projektu īstenošanas vietās, sadarbībā ar atbildīgo iestādi veikt pārbaudes projektu īstenošanas vietās;
8.11. izvērtēt civiltiesiskā līguma vai vienošanās grozījumus, pieņemt lēmumu par grozījumu atbalstīšanu vai noraidīšanu un saskaņot tos ar atbildīgo iestādi, ja grozījumi ietver izmaiņas projekta:
8.11.1. uzraudzības rādītājos;
8.11.2. aktivitātēs, paredzot jaunu aktivitāšu iekļaušanu projektā vai tādas aktivitāšu izmaiņas, kas finanšu izteiksmē pārsniedz 20 procentus no projekta kopējām izmaksām;
8.11.3. izmaksās vairāk par 20 procentiem no projekta kopējām izmaksām.
9. Aktivitātes ietvaros atbalsta:
9.1. kvalitatīva dzeramā ūdens sagatavošanu, piegādes nodrošināšanu un ūdens resursu aizsardzību;
9.2. ar komunālajiem notekūdeņiem vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšanu;
9.3. normatīvajos aktos noteiktajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem atbilstošu ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības nodrošināšanu.
10. Aktivitātes ietvaros neatbalsta:
10.1. lietus notekūdeņu kanalizācijas būvniecību vai rekonstrukciju, ciktāl tā nav tieši saistīta ar lietus notekūdeņu kanalizācijas atdalīšanu no kopējās komunālo notekūdeņu kanalizācijas sistēmas;
10.2. ūdensapgādes sadales un kanalizācijas savākšanas tīklu izbūvi ārpus esošās apbūves teritorijām saskaņā ar spēkā esošo vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu;
10.3. darbības ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai, kas paredz kvalitātes mērķu sasniegšanu augstākā līmenī, nekā tas paredzēts normatīvajos aktos, ja tas sadārdzina projektā paredzēto objektu izbūvi un ekspluatāciju, salīdzinot ar tehnoloģijām, kas nodrošina normatīvo aktu prasību ievērošanu minimālā līmenī.
11. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr. 1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999, un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulu (EK) Nr. 1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Regulas (EK) Nr. 1183/1999 atcelšanu, attiecināmas ir šādas izmaksas:
11.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, kā arī būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 10 procentu no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām;
11.2. autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā četri procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;
11.3. būvdarbu izmaksas;
11.4. piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādes, montāžas un noregulēšanas izmaksas, izņemot šo noteikumu 13.3.apakšpunktā minētās izmaksas.
(Grozīts ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189)
12. Projekta kopējo budžetu veido arī finanšu rezerve, kas var būt līdz pieciem procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Projekta finanšu rezervi izmanto šajos noteikumos 11.punktā noteikto attiecināmo izmaksu segšanai, pirms finanšu rezerves izmantošanas veicot attiecīgos grozījumus civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos.
13. Izmaksas nevar uzskatīt par attiecināmām, ja projekta iesnieguma iesniegšanas dienā būves ir pieņemtas ekspluatācijā un ir parakstīti preču nodošanas un pieņemšanas akti. Neattiecināmas ir šādas izmaksas:
13.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas un būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kas pārsniedz 10 procentu no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām;
13.2. autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, kas pārsniedz četrus procentus no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;
13.3. iegādes izmaksas aprīkojumam, kas attiecas uz tīklu uzturēšanas un izbūves pasākumiem;
13.4. nekustamā īpašuma (esošas ēkas un zeme, uz kuras tās uzbūvētas) iegādes izdevumi;
13.5. ekspluatācijai neatbilstošu objektu demontāžas izdevumi, izņemot gadījumus, ja šo objektu atrašanās vietā ir ekonomiski un tehniski pamatoti veidot projekta infrastruktūru un tas īpaši minēts lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos.
(Grozīts ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189)
14. Projekta izmaksās neiekļauj:
14.1. projekta īstenošanai īpaši pirktu vai ražotu ilglietojuma iekārtu (arī iekārtu, kuras tiek izmantotas būvniecības procesā) iegādes izmaksas;
14.2. administratīviem vai projekta vadības mērķiem izmantojamo ilglietojuma iekārtu (arī datortehnikas un transportlīdzekļu) izmaksas;
14.3. lietotu iekārtu iegādes izmaksas;
14.4. maksu par grāmatvedības un revīzijas pakalpojumiem;
14.5. izdevumus, kas neparedz tūlītēju iekārtu pirkumu, piemēram, līzingu;
14.6. maksu par juridiskām, tehniskām un finanšu konsultācijām, kas sniegtas par projektu tā īstenošanas laikā;
14.7. infrastruktūras ekspluatācijas izdevumus;
14.8. finansējuma saņēmēja kārtējās uzturēšanas izmaksas;
14.9. apgrozāmo un aizņēmuma līdzekļu iegādes izmaksas, samaksu par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksu par finanšu transakcijām, nokavējuma procentus, līgumsodus un tiesvedības izdevumus;
14.10. projekta vadībā iesaistītā personāla atalgojumu un administratīvos izdevumus projekta vadībai.
(Grozīts ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189)
15. Projekta iesniedzējs ir ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas saskaņā ar pārvaldes lēmumu, pārvaldes līgumu vai pašvaldības un kapitālsabiedrības līgumu (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus projekta teritorijā.
17. Ja pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība, tā ar pašvaldību noslēdz līgumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Līgumā nosaka:
17.1. konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus;
17.2. prasību ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam uzturēt un atjaunot nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai minēto pakalpojumu vai pakalpojumus varētu sniegt atbilstoši konkrētajam pakalpojumam noteiktajām prasībām;
17.3. līguma darbības laiku;
17.4. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;
17.5. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības;
17.6. iespējas saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus – investīcijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā – un nosacījumus atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai.
18. Ja ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde, pieņem pārvaldes lēmumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Lēmumā nosaka:
18.1. konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus;
18.2. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;
18.3. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus.
19. Ja ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra, noslēdz pārvaldes līgumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Līgumā nosaka:
19.1. pašvaldības aģentūrai noteiktās funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā, tajā skaitā konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus;
19.2. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;
19.3. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus.
21. Uz Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu nevar pretendēt šādos gadījumos:
21.1. ja projekta iesniedzējam uz projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo datumu ir nodokļu parādi;
21.2. ja kapitālsabiedrība atzīta par maksātnespējīgu, atrodas sanācijas procesā vai saskaņā ar Uzņēmumu reģistrā pieejamo informāciju atrodas likvidācijas procesā;
21.3. ja projekta iesniedzējs ir saņēmis no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros;
21.4. ja infrastruktūra ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai atbilstoši pašvaldības un kapitālsabiedrības noslēgtajā līgumā noteiktajam nav projekta iesniedzēja īpašumā.
22. Projektu iesniegumu atlasi izsludina trijās atlases kārtās atbilstoši attiecīgajai kārtai pieejamajiem Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma līdzekļiem un plānošanas reģionam pieejamai līdzekļu kvotai kārtas ietvaros, kas tiek noteikta proporcionāli attiecīgajā plānošanas reģionā esošajām apdzīvotajām vietām ar iedzīvotāju skaitu no 200 līdz 2000 (2.pielikums). Pirmo projektu iesniegumu atlases kārtu izsludina triju gadu periodam, pārējās divas atlases kārtas – divu gadu periodam.
23. Atbildīgā iestāde paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu izsludina:
23.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai – ne vēlāk kā divus mēnešus pēc šo noteikumu stāšanās spēkā;
23.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2009.gada 1.septembrim;
23.3. trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2012.gada 1.martam;
23.4. ja pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai paredzētais finansējums netiek piešķirts vai izlietots, to novirza otrās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai atbilstoši plānošanas reģioniem pieejamai kvotai. Ja abu projektu iesniegumu atlases kārtu finansējums plānošanas reģionā netiek piešķirts vai izlietots, atbildīgā iestāde trešās projektu iesniegumu atlases kārtas finansējumu un atlikušo finansējumu no pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas pārdala starp plānošanas reģioniem.
(Grozīts ar MK 28.07.2009. noteikumiem Nr.842)
24. Paziņojumā norāda projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu, tās sākuma un beigu termiņu. Paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu un izbeigšanu atbildīgā iestāde izsludina:
24.1. laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”;
24.2. Vides ministrijas mājaslapā internetā – www.vidm.gov.lv.
25. Projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē iesniedz triju mēnešu laikā pēc atklātas projektu iesniegumu atlases kārtas izsludināšanas. Atbildīgā iestāde var pagarināt projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu uz laiku līdz diviem mēnešiem, publicējot sludinājumu par projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa pagarinājumu savā mājaslapā internetā un laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”:
25.1. ja Uzraudzības komiteja pieņēmusi lēmumu par izmaiņām projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos;
25.2. ja pēc paziņojuma par projektu iesniegumu iesniegšanu šajos noteikumos tiek izdarīti grozījumi.
(MK 06.01.2009. noteikumu Nr.22 redakcijā)
(Nodaļas nosaukums MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā)
26. Maksimālā atbalsta intensitāte no Eiropas Reģionālās attīstības fonda nepārsniedz 85 procentus no kopējām attiecināmajām izmaksām. Projekta iesniedzējs nodrošina finansējumu vismaz 15 procentu apmērā no kopējām attiecināmajām izmaksām un finansējumu projekta neattiecināmo izmaksu segšanai.
(MK 28.07.2009. noteikumu Nr.842 redakcijā)
27. Minimālās attiecināmās izmaksas aktivitātes ietvaros vienam projektam nav noteiktas, maksimālās attiecināmās izmaksas vienam projektam ir 351 402 lati.
28. Projekta iesniegumā drīkst iekļaut tikai vienu apdzīvotu vietu. Projekta iesniedzējam aktivitātes, kā arī atbilstošās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir tiesības iesniegt neierobežotu skaitu projektu iesniegumu. Vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par vienu apdzīvotu vietu projekta iesniedzējs var iesniegt vienu projekta iesniegumu.
(MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā)
29. Projekta iesniedzējs iesniegumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā un iesniedz atbildīgajā iestādē tās norādītajā termiņā vienā no šādiem veidiem:
29.1. papīra dokumenta formā, aizpildot projekta iesnieguma veidlapu (3.pielikums). Projekta iesniegumu paraksta attiecīgā projekta iesniedzējas institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona. Projekta iesniedzējs papīra dokumenta formā iesniedz vienu caurauklotu projekta iesnieguma oriģinālu un trīs caurauklotas tā kopijas, kā arī elektronisko versiju, kurai pielikumā ir tikai izmaksu ieguvumu analīze. Pievienoto dokumentu lapas numurē;
29.2. elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu. Projekta iesniegumu un pielikumus izstrādā un noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti. Projekta iesniegumu izstrādā DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā.
(Grozīts ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189)
30. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapai pielikumā pievieno šādus dokumentus:
30.1. ūdenssaimniecības attīstības projekta tehniski ekonomisko pamatojumu, tai skaitā papildu dokumentāciju (ja tāda ir nepieciešama), kas paskaidro vai aktualizē tehniski ekonomisko projekta pamatojumu;
30.2. projekta kartogrāfisko materiālu atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par projekta aktivitāšu izvietojumu projekta īstenošanas teritorijā un to ietekmi uz dabas objektiem apkārtējā teritorijā;
30.3. būvdarbu tāmi;
30.4. (svītrots ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189);
30.5. pašvaldības apliecinājumu par iesniegtā projekta atbilstību spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam un detālplānojumam;
30.6. Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmumu par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu, vai Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes atzinumu par to, ka sākotnējais ietekmes uz vidi novērtējums nav nepieciešams;
30.7. ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akceptu tehniski ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem;
30.8. pārvaldes lēmuma, pārvaldes līguma vai pašvaldības un kapitālsabiedrības (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) līguma kopiju par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu projekta teritorijā;
30.9. licences kopiju par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu, ja pakalpojumus sniedz kapitālsabiedrība;
30.10. noslēgtā kredītlīguma kopiju vai kredītiestādes izdota dokumenta kopiju, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma;
30.11. pašvaldības lēmumu:
30.11.1. par finansējuma piešķiršanu vai nodrošināšanu;
30.11.2. par galvojumu vai aizņēmumu, ja projektā paredzēts pašvaldības galvojums vai aizņēmums;
30.11.3. par to, ka pašvaldība saskaņo projekta iesniedzēja sagatavoto projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu;
30.12. (svītrots ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189);
30.13. projekta naudas plūsmas prognozi;
30.14. (svītrots ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189);
30.15. (svītrots ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189).
(Grozīts ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189)
(Nodaļas nosaukums MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā)
36. Atbildīgās iestādes vadītājs izveido atklātas projektu iesniegumu atlases Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu (ietverot komisijas locekļu aizstāšanas kārtību to prombūtnes laikā un ekspertu piesaistes kārtību). Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības un nevalstisko vides organizāciju pārstāvji, kā arī vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji novērotāja statusā. Novērotājs sagatavo atzinumu par vērtēšanas komisijas darbu un iesniedz atbildīgās iestādes vadītājam tādos termiņos, kādos vērtēšanas komisija sagatavo atzinumu par projektu iesniegumu vērtēšanas rezultātiem.
37. Atbildīgā iestāde:
37.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku;
37.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto savā mājaslapā internetā (www.vidm.gov.lv) atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesnieguma veidlapu (3.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (4.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus;
37.3. reģistrē iesniegtos projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā projekta iesniedzējam izsniedz, nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) vai pa pastu apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu.
37.1 Projektu iesniegumus vērtē atbilstoši administratīvajiem, atbilstības, kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem (4.pielikums).
(MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā)
38. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar “Jā” vai “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu. Ja projekta iesnieguma administratīvais vai atbilstības kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē.
39. Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu:
39.1. projekta iesnieguma vērtējumā atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1., 2., 3., 5. un 6.punktā minētajam kritērijam jāsaņem vismaz viens punkts;
39.2. par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma 4., 7., 8., 9., 10., 11., 12. un 13.punktā minētajiem kritērijiem var saņemt papildu punktus.
(MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā)
40. Ja projekta iesniegums nav iesniegts atbildīgajā iestādē noteiktā termiņā (šo noteikumu 29.punkts) vai nav sagatavots latviešu valodā, atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.
41. Vērtēšanas komisija vērtē projektu iesniegumus šādā secībā:
41.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem administratīvajiem, projekta iesnieguma atbilstības un projekta iesniedzēja atbilstības kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir “Nē”, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina. Ja projekta iesniegums šajos kritērijos novērtēts ar “Jā”, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši kvalitātes kritērijiem;
41.2. ja projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši katram no šo noteikumu 4.pielikuma 1., 2., 3., 5. un 6.punktā minētajiem kritērijiem ir vismaz viens punkts, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 58.punktā minētajam kritērijam. Ja vērtējums atbilstoši katram no šo noteikumu 4.pielikuma 1., 2., 3., 5. un 6.punktā minētajiem kritērijiem nav vismaz viens punkts, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina;
41.3. projektu iesniegumus, kas novērtēti ar “Jā” atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 58.punktā minētajam kritērijam, sarindo prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu atbilstoši kvalitātes kritērijiem) un vērtē, vai projektu iesniegumu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek finansējuma.
(MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā)
42. Ja divi vai vairāki projektu iesniegumi ir ieguvuši vienādu punktu skaitu, tos projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā sarindo šādā secībā:
42.1. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1.punktā minētajam kritērijam;
42.2. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 10.punktā minētajam kritērijam;
42.3. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 12.punktā minētajam kritērijam;
42.4. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 13.punktā minētajam kritērijam;
42.5. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 6.punktā minētajam kritērijam;
42.6. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 7.punktā minētajam kritērijam.
(MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā)
43. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja:
43.1. tas atbilst šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem administratīvajiem, projekta iesnieguma atbilstības, projekta iesniedzēja atbilstības un kvalitātes kritērijiem;
43.2. tas atbilst šo noteikumu 4.pielikuma 57. un 58.punktā minētajiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem.
(MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā)
44. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai tas varētu noslēgt civiltiesisku līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu:
44.1. precizēt informāciju par projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (3.pielikums);
44.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 30.punktam;
44.3. noformēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 49. un 50.punktam;
44.4. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11. un 27.punktam;
44.5. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 13.punktam;
44.6. precizēt projekta finansējuma sadalījumu atbilstoši šo noteikumu 26.punktam;
44.7. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām projekta aktivitātēm;
44.8. precizēt naudas plūsmas prognozi (4.pielikuma 30.punkts);
44.9. precizēt plānoto projekta ieviešanu un plānotos cilvēkresursus finansējuma saņēmēja funkciju nodrošināšanai (4.pielikuma 31.punkts);
44.10. precizēt plānotos publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumus (4.pielikuma 32.punkts);
44.11. precizēt līgumu, pārvaldes lēmumu vai pārvaldes līgumu (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu (4.pielikuma 35., 36. un 37.punkts).
(MK 24.02.2009. noteikumu Nr.189 redakcijā)
45. Šo noteikumu 44.punktā minētajā lēmumā ietvertos nosacījumus projekta iesniedzējs izpilda atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nav ilgāks par diviem mēnešiem no attiecīgā lēmuma saņemšanas dienas. Šajā lēmumā noteikto termiņu nevar pagarināt.
46. 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 45.punktā minētā termiņa beigām vērtēšanas komisija vērtē, kā izpildīts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumiem, un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi.
47. Ja projekta iesniedzējs lēmumā ietvertos nosacījumus nav izpildījis noteiktajā termiņā vai šo noteikumu 46.punktā minētais atzinums ir negatīvs, projekta iesniegumu uzskata par noraidītu. Projekta iesniegumā norādīto finansējumu, ja lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti, novirza nākamajai projektu iesniegumu atlases kārtai.
(MK 28.07.2009. noteikumu Nr.842 redakcijā)
48. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu).
49. Finansējuma saņēmējs – ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas saskaņā ar pārvaldes lēmumu, pārvaldes līgumu vai pašvaldības un kapitālsabiedrības līgumu (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus projekta teritorijā, – visas projekta aktivitātes īsteno divu gadu laikā pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās noslēgšanas.
50. Finansējuma saņēmējs ne retāk kā reizi trijos mēnešos nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu savā mājaslapā internetā (ja tāda ir) par projekta īstenošanas procesu.
53. Civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos grozījumus neizdara:
53.1. ja faktiskās neattiecināmās izmaksas attiecībā pret sākotnējām projektā noteiktajām neattiecināmajām izmaksām mainās mazāk nekā par 20 procentiem;
53.2. ja projekta fizisko rādītāju izmaiņas nepārsniedz piecus procentus no projekta apstiprinātā apjoma naudas izteiksmē projekta īstenošanas laikā;
53.3. ja izmaiņas projekta iepirkumu plānā nemaina iepirkumu kopējo apjomu.
54. Finansējuma saņēmējs nodrošina pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē saskaņā ar civiltiesisko līgumu vai vienošanos.
55. Finansējuma saņēmējs ir tieši atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas.
56. Finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc projekta īstenošanas reizi gadā saskaņā ar šo noteikumu 5.pielikumu sniedz atbildīgajai iestādei informāciju par:
56.1. projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību projekta iesniegumā noteiktajiem mērķiem;
56.2. projekta ietvaros sasniegtajiem projekta iznākuma un rezultātu rādītājiem;
56.3. projekta ietvaros sasniedzamo rezultātu atbilstību vides kvalitātes mērķiem un vides normatīvo aktu prasībām;
56.4. ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības atbilstību plānotajam;
56.5. radīto pamatlīdzekļu īpašnieka statusu;
56.6. īstenotās pakalpojumu tarifu politikas atbilstību plānotajai;
56.7. projekta īstenošanā radušos ieņēmumu atbilstību plānotajam;
56.8. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja statusu un statusa izmaiņām;
56.9. sabiedrības informēšanas pasākumiem par projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai.
57. Pirmo reizi 5.pielikumā noteikto veidlapu iesniedz gada laikā pēc projekta pabeigšanas un turpmāk reizi gadā civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos noteiktajā kārtībā.
58. Atbildīgā iestāde nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu vismaz piecus gadus pēc visu Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu īstenošanas aktivitātes ietvaros, ja civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos nav noteikts ilgāks laikposms.
59. Šo noteikumu 4.pielikuma 21.punktā minētais vērtēšanas kritērijs nav attiecināms uz otrās un trešās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu iesniegumu vērtēšanu.
(Pielikums grozīts ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189)
1. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektam izstrādā šādas izmaksu un ieguvumu analīzes sadaļas:
1.1. finanšu analīze;
1.2. risku analīze;
1.3. alternatīvu analīze.
2. Finanšu analīzi veic, piemērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību reglamentējošajos tiesību aktos noteiktos makroekonomiskos rādītājus. Finanšu analīzes galvenais mērķis ir pārliecināties par principa “piesārņotājs maksā” ievērošanu un projekta finansiālo dzīvotspēju.
3. Finanšu analīzē ietver šādas sadaļas:
3.1. finansējuma likmes aprēķins saskaņā ar Padomes Regulas (EK) Nr. 1083/2006 55.pantu (Ministru kabineta 2008.gada 28.jūlija noteikumu
Nr.606 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000”” 3.pielikums);
3.2. tarifu aprēķins. Maksājumi par ūdenssaimniecības pakalpojumiem nav mazāki par diviem procentiem no mājsaimniecības ikmēneša vidējiem ieņēmumiem;
3.3. darbības izdevumu un ieguvumu analīze. Analīzi sagatavo naudas plūsmas prognozes formā 30 gadu pārskata periodam. Pārskata perioda sākums ir gads, kad visi būvobjekti ir pieņemti ekspluatācijā;
3.4. pamatlīdzekļu nolietojums. Pamatlīdzekļu kalpošanas laiks tiek noteikts, pamatojoties uz alternatīvu analīzi.
4. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver šādus rādītājus:
4.1. ieņēmumi no ūdenssaimniecības pakalpojumiem;
4.2. izdevumi, kuri saistīti ar ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu.
5. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē neietver pamatlīdzekļu nolietojumu, maksājumus par kredītiem un ar tiem saistītajiem procentiem. Tos ietver peļņas vai zaudējuma aprēķinā un pievieno darbības izdevumu un ieguvumu analīzei par tādu pašu laikposmu.
6. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver vismaz šādas sadaļas:
6.1. investīciju izmaksas un esošie pamatlīdzekļi;
6.2. saimnieciskās pamatdarbības ieņēmumu un izdevumu izmaiņas, faktiskajās cenās, t.sk. projekta iesniedzēja ieņēmumi no ūdenssaimniecības pakalpojumiem par pēdējiem trim gadiem;
6.3. finanšu avoti;
6.4. kredītsaistības, to analīze triju gadu laikposmam;
6.5. darbības tehniskā analīze, pakalpojumu patērētāju grupas. Pakalpojumu apjoms un prognozētās patēriņa izmaiņas;
6.6. iedzīvotāju maksātspēja un debitoru parādu analīze;
6.7. tarifi. Pašreizējie tarifi, atsevišķi norādot tarifu par ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem, un tarifu plāns pārskata periodam.
6.8. projekta naudas plūsma, kas ir pozitīva visos gados.
7. Analizējot izmaksas un ieguvumus, ievēro šādus nosacījumus:
7.1. patēriņa cenu indeksa inflācija ir piemērojama projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido darba samaksa;
7.2. iekšzemes kopprodukta deflators piemērots jaukta tipa izmaksu projektiem dažādās nozarēs. Tas ir atbilstošs rādītājs, lai diskontētu sagaidāmās finanšu plūsmas no uzņēmējdarbības;
7.3. kopējā pamatkapitāla veidošanas deflators ir piemērots projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido investīciju ieguldījumi pamatkapitālā.
Plānošanas reģioniem ūdenssaimniecības infrastruktūras sakārtošanai tiek noteikta pieejamo līdzekļu kvota, kas ir proporcionāla attiecīgajā plānošanas reģionā esošo apdzīvoto vietu skaitam, kurās iedzīvotāju skaits ir no 200 līdz 2000.
I. Finansējuma kvotu sadalījums pa plānošanas reģioniem
Nr. | Plānošanas | Apdzīvotās vietas* (skaits) | Apdzīvoto vietu* īpatsvars (%) | Kvota |
1. | Rīga | 105 | 18 | 18 152 641 |
2. | Vidzeme | 114 | 19 | 19 161 121 |
3. | Kurzeme | 95 | 16 | 16 135 681 |
4. | Zemgale | 134 | 23 | 23 195 041 |
5. | Latgale | 140 | 24 | 24 203 521 |
Kopā | 588 | 100 | 100 848 003 |
Piezīme. *Ar iedzīvotāju skaitu no 200 līdz 2000.
II. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma sadalījums plānošanas reģioniem pa gadiem
Nr. | Plānošanas reģions | I kārta | II kārta | III kārta | KOPĀ |
2007–2009 | 2010–2011 | 2012–2013 | |||
1. | Rīga | 6 518 250 | 5 367 191 | 6 267 199 | 18 152 641 |
2. | Vidzeme | 6 880 375 | 5 665 369 | 6 615 377 | 19 161 121 |
3. | Kurzeme | 5 794 000 | 4 770 837 | 5 570 844 | 16 135 681 |
4. | Zemgale | 8 328 875 | 6 858 078 | 8 008 088 | 23 195 041 |
5. | Latgale | 8 691 000 | 7 156 255 | 8 356 266 | 24 203 521 |
Kopā | 36 212 501 | 29 817 729 | 34 817 773 | 100 848 003 |
(Pielikums grozīts ar MK 24.02.2009. noteikumiem Nr.189; MK 28.07.2009. noteikumiem Nr.842)
Nr. | Kritērijs | Vērtējums | |
1. KVALITĀTES KRITĒRIJI | Vērtējums punktos | ||
1. | Projektā plānoto aktivitāšu gatavība uzsākšanai: | Jāiegūst vismaz 1 punkts | |
1.1. | projekts nav gatavs uzsākšanai (veicamo būvdarbu saraksts nav sagatavots vai sagatavots nekvalitatīvi) | 0 | |
1.2. | projektam ir zema gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu saraksts, iepirkuma dokumentācija nav sagatavota) | 1 | |
1.3. | projektam ir vidēja gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu saraksts, sagatavota iepirkuma dokumentācija tehniskā projekta izstrādei vai ir noslēgts līgums tehniskā projekta izstrādei) | 3 | |
1.4. | projektam ir augsta gatavība uzsākšanai (akceptēts būvdarbu tehniskais projekts, sagatavotas tehniskās specifikācijas iepirkumam) | 5 | |
2. | Projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu pieaugums: | Jāiegūst vismaz 1 punkts | |
2.1. | projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums | 0 | |
2.2. | projekta iesniegumā iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts nepilnīgi | 1 | |
2.3. | projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi | 2 | |
2.4. | projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai | 3 | |
3. | Projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās alternatīvas (finanšu, tehnoloģiskais, tehniskais risinājums): | Jāiegūst vismaz 1 punkts | |
3.1. | nav veikta alternatīvu analīze | 0 | |
3.2. | alternatīvu analīze veikta tikai vienam no parametriem | 1 | |
3.3. | ir veikta alternatīvu analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli | 2 | |
3.4. | ir veikta alternatīvu analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli, un izvēlētā alternatīva ir ar viszemākajām izmaksām | 3 | |
4. | Izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (iedzīvotāju skaits, kuriem projekta īstenošanas rezultātā tiks uzlabota ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāte un nodrošināta to pieejamība attiecībā pret sākotnējām kopējām izmaksām): Piezīme. Vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju aprēķina attiecībā uz projektu iesniegumiem, kuri atbilst administratīvajiem un atbilstības kritērijiem – projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa attiecībā pret atlases kārtas projektu iesniegumu skaitu | Kritērijs dod papildu punktus | |
4.1. | projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir lielāka par 20 procentiem | 1 | |
4.2. | projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir no 10 līdz 20 procentiem | 2 | |
4.3. | projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir vienāds ar vidējo aprēķināto vai par 10 procentiem (neieskaitot) to pārsniedz, vai par 10 procentiem (neieskaitot) mazāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju | 3 | |
4.4. | projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir no 10 līdz 20 procentiem | 4 | |
4.5. | projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir lielāka par 20 procentiem | 5 | |
5. | Ilgtermiņa ieguldījuma novērtējums ūdenssaimniecības sistēmai pēc projekta īstenošanas: | Jāiegūst vismaz 1 punkts | |
5.1. | nav veikts novērtējums par plānotajiem ilgtermiņa ieguldījumiem vai ilgtermiņa ieguldījumi plānoti termiņā līdz 1 gadam (neieskaitot) | 0 | |
5.2. | ilgtermiņa ieguldījumi plānoti termiņā no 1 līdz 5 gadiem (neieskaitot) | 1 | |
5.3. | ilgtermiņa ieguldījumi plānoti termiņā no 5 līdz 10 gadiem | 2 | |
5.4. | ilgtermiņa ieguldījumi plānoti termiņā, kas pārsniedz 10 gadus | 3 | |
6. | Pēc projekta īstenošanas nodrošināta normatīvo aktu prasībām atbilstoša ūdenssaimniecības pakalpojumu (ūdensapgāde vai kanalizācija) kvalitāte: | Jāiegūst vismaz 1 punkts | |
6.1. | mazāk nekā 50 procentiem apdzīvotās vietas iedzīvotāju | 0 | |
6.2. | no 50 līdz 60 procentiem (neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju | 1 | |
6.3. | no 60 līdz 75 procentiem (neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju | 2 | |
6.4. | no 75 līdz 90 procentiem (neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju | 3 | |
6.5. | no 90 līdz 95 procentiem (neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju | 4 | |
6.6. | no 95 līdz 100 procentiem apdzīvotās vietas iedzīvotāju | 5 | |
7. | Projekta nozīmība teritorijas attīstībā: | Kritērijs dod papildu punktus | |
7.1. | projekta īstenošanas rezultātā plānots uzlabot ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāti vai pieejamību apdzīvotā vietā ar iedzīvotāju skaitu, mazāku par 500 | 1 | |
7.2. | projekta īstenošanas rezultātā plānots uzlabot ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāti vai pieejamību apdzīvotā vietā ar iedzīvotāju skaitu no 501 līdz 1000 | 3 | |
7.3. | projekta īstenošanas rezultātā plānots uzlabot ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāti vai pieejamību apdzīvotā vietā ar iedzīvotāju skaitu no 1001 līdz 2000 | 5 | |
8. | Pašvaldībai, kuras teritorijā tiks īstenots ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstības projekts, ir piešķirts vides pārvaldības un audita sistēmas (EMAS) sertifikāts: | Kritērijs dod papildu punktus | |
8.1. | vides pārvaldības un audita sistēmas (EMAS) sertifikāts nav piešķirts | 0 | |
8.2. | vides pārvaldības un audita sistēmas (EMAS) sertifikāts ir piešķirts | 1 | |
1.1. kritēriji par horizontālām prioritātēm | Vērtējums punktos | ||
9. | Pieprasītā atbalsta intensitāte. | 0–5 | Kritērijs dod papildu punktus |
10. | Projekta ietekme uz riska ūdens objektiem – ūdens objektiem, kuros biogēno elementu slodzes dēļ ir risks līdz 2015.gadam nesasniegt labu ūdens kvalitāti (ilgtspējīga attīstība): | Kritērijs dod papildu punktus | |
10.1. | nav pozitīvas ietekmes uz riska ūdens objektiem | 0 | |
10.2. | ir pozitīva ietekme uz potenciālajiem riska ūdens objektiem | 3 | |
10.3. | ir pozitīva ietekme uz riska ūdens objektiem | 5 | |
11. | Projekta īstenošanai ir pozitīva ietekme uz īpaši aizsargājamām dabas teritorijām (ilgtspējīga attīstība): | Kritērijs dod papildu punktus | |
11.1. | nav pozitīvas ietekmes | 0 | |
11.2. | ir pozitīva ietekme | 5 | |
12. | Projekta ietvaros plānots būvēt vai rekonstruēt notekūdeņu attīrīšanas iekārtas (ilgtspējīga attīstība): | Kritērijs dod papildu punktus | |
12.1. | projekta ietvaros nav paredzēta notekūdeņu attīrīšanas iekārtu būvniecība vai rekonstrukcija | 0 | |
12.2. | projekta ietvaros plānots būvēt vai rekonstruēt notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuru darbība atbilst reģionālās vides pārvaldes noteiktajām prasībām, bet tās ir nolietotas un neefektīvas | 3 | |
12.3. | projekta ietvaros plānots būvēt vai rekonstruēt notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuru darbība neatbilst reģionālās vides pārvaldes noteiktajām prasībām, vai vispār nav notekūdeņu attīrīšanas iekārtu | 5 | |
13. | Projekta rezultātā plānota normatīvo aktu prasībām atbilstoša notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte un dzeramā ūdens kvalitāte (ilgtspējīga attīstība): | Kritērijs dod papildu punktus | |
13.1. | projektā nav plānota normatīvo aktu prasībām atbilstoša notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte un dzeramā ūdens kvalitāte | 0 | |
13.2. | projektā plānots nodrošināt normatīvo aktu prasībām atbilstošu dzeramā ūdens kvalitāti vai notekūdeņu attīrīšanas kvalitāti | 3 | |
13.3. | projektā plānots nodrošināt normatīvo aktu prasībām atbilstošu dzeramā ūdens kvalitāti un notekūdeņu attīrīšanas kvalitāti | 5 | |
13.4. | projektā plānota viena ūdenssaimniecības komponente (ūdensapgāde vai notekūdeņu savākšana un attīrīšana), kuru īstenojot nodrošināta normatīvo aktu prasībām atbilstoša dzeramā ūdens kvalitāte un notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte | 5 | |
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | |||
2.1. Projekta atbilstības kritēriji | Jā/Nē/NA | ||
14. | Iedzīvotāju skaits apdzīvotajā vietā nepārsniedz 2000 | N | |
15. | Ja attiecīgajā apdzīvotajā vietā iedzīvotāju skaits ir mazāks par 200 vai projekts plānots atsevišķā objektā (piemēram, skolā) ar autonomu ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu, projekta iesniegumā sniegts projekta pamatojums vides piesārņojuma riskam, sabiedrības veselības riskam vai ieguvumiem reģionālās attīstības veicināšanai (pievienots kompetentās institūcijas atzinums) | N | |
16. | Projekta iesniegums atbilst aktivitātes mērķim – ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas kvalitātes uzlabošana un pakalpojumu pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju eitrofikāciju, kā arī sekmējot ūdens resursu un energoresursu racionālu izmantošanu | N | |
17. | Projekta iesniegums atbilst vismaz vienai no aktivitātes atbalstāmajām darbībām: | N | |
17.1. | kvalitatīva dzeramā ūdens sagatavošanas un piegādes nodrošināšana un ūdens resursu aizsardzība | ||
17.2. | ar komunālajiem notekūdeņiem vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšana | ||
17.3. | normatīvajos aktos noteiktajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem atbilstošu ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības nodrošināšana | ||
18. | Projekta iesniegums atbilst aktivitātes attiecināmajām izmaksām: | P | |
18.1. | tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas, ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas un būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 10 procenti no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām, ja šādas izmaksas paredzētas | ||
18.2. | autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 4 procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām, ja šādas izmaksas paredzētas | ||
18.3. | būvdarbu izmaksas | ||
18.4. | piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādes, montāžas un noregulēšanas izmaksas, ja tādas paredzētas | ||
19. | Projekta iesniegums atbilst aktivitātes neattiecināmajām izmaksām | P | |
20. | Projekta maksimālās attiecināmās izmaksas nepārsniedz 351402 latus | P | |
21. | Valsts budžeta finansējums ir 10 procenti no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām, pašvaldības budžeta finansējums – vismaz pieci procenti no plānotajām projekta kopējām attiecināmajām izmaksām | P | |
22. | Projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām: | N | |
22.1. | ir veicamo darbību tehniskais raksturojums | ||
22.2. | norādīti rezultāta un iznākuma rādītāji, un tie atbilst aktivitātes mērķim | ||
22.3. | norādīts veicamo darbību izvietojums projekta īstenošanas teritorijā | ||
22.4. | norādīti veicamo darbību ekonomiskie ieguvumi | ||
22.5. | norādīti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi | ||
22.6. | norādīti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu prasību ieviešanā vides aizsardzības un ūdenssaimniecības jomā | ||
22.7. | paredzēta principa “piesārņotājs maksā” ievērošana, īstenojot projektu | ||
23. | Projekta laika grafiks atbilst plānotajām projekta aktivitātēm | P | |
24. | Projekta iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspēju: | N | |
24.1. | ir atbilstoša institucionālā struktūra | ||
24.2. | ir atbilstoši plānotas projekta rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas un uzturēšanas izmaksas | ||
24.3. | ir plānota atbilstoša tarifu politika, kas nodrošinās nepieciešamos ekspluatācijas un attīstības izdevumus (ja ņemts aizņēmums – arī aizdevuma atmaksāšanu) | ||
24.4. | ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu projekta īstenošanas rezultātā radīto pamatlīdzekļu atbilstošu ekspluatāciju | ||
25. | Projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji (piemēram, tīklu garums, infrastruktūras objekti, piegādājamā tehnika) atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto projekta mērķu sasniegšanu | N | |
26. | Projekta finanšu analīze veikta, ievērojot: | N | |
26.1. | reālo sociālo diskonta likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi | ||
26.2. | reālo finansiālo diskonta likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi | ||
26.3. | atbilstošus konversijas faktoru rādītājus | ||
26.4. | atbilstošas vidēja termiņa un ilgtermiņa prognozes | ||
27. | Projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti | N | |
28. | Pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte pamatota ar projekta finanšu analīzes rezultātiem | N | |
29. | Projekta budžetā iekļautās izmaksas: | N | |
29.1. | ietver visas projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas | ||
29.2. | ir saskaņā ar būvdarbu tāmi | ||
29.3. | ir samērīgas un pamatotas, norādīti skaidri pieņēmumi izmaksu aprēķinam | ||
29.4. | ir tieši nepieciešamas projekta īstenošanai | ||
29.5. | atbilst prognozētajām tirgus cenām | ||
30. | Projekta naudas plūsmas prognoze: | P | |
30.1. | parāda gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu prognozi | ||
30.2. | ir atbilstoša plānotajam laika grafikam | ||
30.3. | ir atbilstoša projekta finanšu plānam | ||
31. | Projekta iesniegumā plānotā projekta ieviešana un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas: | P | |
31.1. | projekta administratīvajai (piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība) vadībai | ||
31.2. | projekta finanšu (piemēram, grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana) vadībai | ||
31.3. | projekta tehniskajai (piemēram, saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana) vadībai | ||
32. | Projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu | P | |
2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji | Jā/Nē/NA | ||
33. | Projekta iesniedzējs – pašvaldība, pašvaldības iestāde vai aģentūra, kapitālsabiedrība – sniedz sabiedriskos pakalpojumus projekta iesniegumā norādītajā teritorijā | N | |
34. | Vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par vienu apdzīvotu vietu projekta iesniedzējs ir iesniedzis vienu projekta iesniegumu | N | |
35. | Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība, ar pašvaldību ir noslēgts līgums, kurā nosaka: | P | |
35.1. | konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus | ||
35.2. | prasību ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam uzturēt un atjaunot nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai minētos pakalpojumus varētu sniegt atbilstoši katram konkrētajam pakalpojumam noteiktajām prasībām | ||
35.3. | līguma darbības laiku | ||
35.4. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju | ||
35.5. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības | ||
35.6. | iespējas saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus – investīcijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā – un nosacījumi atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai | ||
36. | Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde, par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ir pieņemts pārvaldes lēmums, kurā nosaka: | P | |
36.1. | konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus | ||
36.2. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju | ||
36.3. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus | ||
37. | Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra, par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ir noslēgts pārvaldes līgums, kurā nosaka: | P | |
37.1. | pašvaldības aģentūrai uzdotās funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā, tajā skaitā konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus | ||
37.2. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju | ||
37.3. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus | ||
38. | Projekta iesniedzēja īpašumā ir visa infrastruktūra ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai atbilstoši pašvaldības un kapitālsabiedrības noslēgtajam līgumam, ja projekta iesniedzējs ir kapitālsabiedrība | N | |
39. | Projekta iesniedzējam iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmajā darbdienā nav nodokļu parādu | N | |
40. | Kapitālsabiedrība neatrodas likvidācijas vai maksātnespējas procesā | N | |
41. | Projekta iesniedzēja finanšu situācijas novērtējums apliecina finansiālo stabilitāti pēc projekta īstenošanas | N | |
42. | Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka nodrošinās finansējumu no saviem līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas | N | |
43. | Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi | N | |
3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI | Jā/Nē/NA | ||
44. | Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā | N | |
45. | Projekta iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai | N | |
46. | Projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā | N | |
47. | Projekta iesniegums sagatavots datorrakstā | N | |
48. | Projekta iesniegumu parakstījusi pilnvarota persona | N | |
49. | Iesniegts viens projekta iesnieguma oriģināls un trīs kopijas, kā arī elektroniskā versija, kurai pielikumā ir tikai izmaksu ieguvumu analīze (ja projekta iesniegums iesniegts papīra dokumenta formā) | P | |
50. | Gan projekta iesnieguma oriģināls, gan kopijas iesniegtas caurauklotas, pievienoto dokumentu lapas ir numurētas (ja projekta iesniegums iesniegts papīra dokumenta formā) | P | |
51. | Projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā) | N | |
52. | Projekta iesniegums parakstīts ar drošu elektronisko parakstu (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā) | N | |
53. | Projekta iesniegums izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā) | N | |
54. | Projekta iesnieguma pielikumi ir izstrādāti un noformēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā) | N | |
55. | Projekta iesnieguma veidlapā ir aizpildītas visas sadaļas | N | |
56. | Projekta iesniegumam ir pievienoti visi norādītie pielikumi: | P | |
56.1. | ūdenssaimniecības attīstības tehniski ekonomiskais pamatojums (tai skaitā papildu dokumentācija, kas paskaidro vai aktualizē tehniski ekonomisko pamatojumu, ja tāda nepieciešama) | ||
56.2. | projekta kartogrāfiskais materiāls ir atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par projekta aktivitāšu izvietojumu projekta īstenošanas teritorijā un to ietekmi uz dabas objektiem apkārtējā teritorijā | ||
56.3. | būvdarbu tāme | ||
56.4. | pašvaldības apliecinājums, ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam un detālplānojumam | ||
56.5. | Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu, vai Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes atzinums par to, ka sākotnējais ietekmes uz vidi novērtējums nav nepieciešams | ||
56.6. | ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akcepts tehniski ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem | ||
56.7. | pārvaldes lēmuma, pārvaldes līguma vai pašvaldības un kapitālsabiedrības (atbilstoši projekta iesniedzēja juridiskajam statusam) līguma par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu kopija | ||
56.8. | licences par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu kopija, ja pakalpojumus sniedz kapitālsabiedrība | ||
56.9. | noslēgtā kredītlīguma kopija vai kredītinstitūcijas izdota dokumenta kopija, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma | ||
56.10. | pašvaldības lēmums par finansējuma piešķiršanu vai nodrošināšanu | ||
56.11. | pašvaldības lēmums par galvojumu vai aizņēmumu, ja projektā paredzēts pašvaldības galvojums vai aizņēmums | ||
56.12. | pašvaldības lēmums par to, ka pašvaldība saskaņo projekta iesniedzēja sagatavoto projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu | ||
56.13. | projekta naudas plūsmas prognoze | ||
4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJI | Jā/Nē | ||
57. | Ja projekta iesniegums atbilst administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, tad 1., 2., 3., 5., 6., 7. un 13.kritērija kopējais vērtējums ir vismaz 10 punktu | N | |
58. | Sarindojot 57.punktā minētajā kritērijā ar “Jā” novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu), projektu iesniegumu atlases kārtā attiecīgā reģiona finansējuma kvotas ietvaros projekta iesniegumam pietiek finansējuma | N |
Apzīmējumi.
N – ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.
P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā).
NA (neattiecas) – ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.