Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Ministru kabineta noteikumi Nr. 45

Rīgā 2000.gada 8.februārī (prot. Nr.7, 6.§)

Grozījumi Ministru kabineta 1998.gada 8.septembra noteikumos Nr.339 "Kārtība, kādā izpildāma muitas procedūra - tranzīts"

Izdoti saskaņā ar Muitas likuma 24.panta otro daļu

 

Izdarīt Ministru kabineta 1998.gada 8.septembra noteikumos Nr.339 "Kārtība, kādā izpildāma muitas procedūra - tranzīts" (Latvijas Vēstnesis, 1998, 265./266., 289./290.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 9.punkta pēdējo teikumu šādā redakcijā:

"Preču autopārvadājumos nosūtītāja muitas iestāde termiņu preču nogādāšanai saņēmējā muitas iestādē nosaka pēc pārvadātāja ierosinājuma, taču ņemot vērā muitas iestāžu darba laiku un to, ka minētais termiņš nedrīkst pārsniegt 48 stundas."

2. Svītrot 17.3.apakšpunktu.

3. Svītrot 20.2.apakšpunktu.

4. Svītrot 22.punkta ievaddaļā vārdus "saņemta attiecīga muitas iestāžu atļauja un".

5. Papildināt noteikumus ar 22.1, 22.2, 22.3, 22.4, 22.5, 22.6 un 22.7 punktu šādā redakcijā:

"22.1 Dzelzceļa darbinieki palīdz muitas iestādei veikt muitas kontroli - pēc muitas iestādes pieprasījuma uzrāda kravas un to pavaddokumentus, norīko speciālistus pārbaudes darbiem. Pēc muitas amatpersonas pamatota (norādot iemeslu) rakstiska lēmuma preču nodošanas stacijā ar aizturēto kravu tiek veiktas visas kravas operācijas (pārkraušana, izkraušana, iekraušana). Preču valdītājs sedz ar muitas kontroli (ar pārkraušanu, pārvietošanu u.c.) saistītās izmaksas.

22.2 Dzelzceļa darbinieki saskaņā ar Muitas likumu un citiem normatīvajiem aktiem bez maksas sniedz muitas iestādei nepieciešamo dzelzceļa elektroniskajā datu bāzē iekļauto informāciju par muitas kravām.

22.3 Preču pārvadājumos pa dzelzceļu pārvadātājs ir tranzīta procedūras principāls, izņemot gadījumu, ja principāla atbildību uzņemas cita persona. Principāls sniedz galvojumu iespējamā muitas parāda segšanai. Ja pārvadātājs ir valsts dzelzceļa sabiedrība, galvojums par tranzīta procedūru nav jāsniedz.

22.4 Pēc vilciena sastāva noformēšanas, bet ne vēlāk par vilciena atiešanas laiku, principāls nodrošina Valsts ieņēmumu dienestu ar elektronisku informāciju par natūrlapām.

22.5 Pārvadātājs ir atbildīgs par transportlīdzeklim uzlikto muitas nodrošinājumu saglabāšanu. Ja muitas nodrošinājums ir bojāts, pārvadātājs ir atbildīgs par preces iztrūkumu un radušos muitas parādu, ja viņš nevar pierādīt, ka nav vainīgs. Izvedot preces, par preces nosaukuma vai šķiras neatbilstību kravas pārvadājuma dokumentos norādītajām ziņām un faktiskajai precei ir atbildīgs kravas nosūtītājs.

22.6 Transportējot pa dzelzceļu muitas kontrolei pakļautās preces no Latvijas Republikas brīvās zonas muitas iestādes uz dzelzceļa stacijas muitas iestādi, tām piemēro tranzīta procedūru un noformē tranzīta deklarāciju.

22.7 Piesakot tranzīta procedūru precēm, kas tiek pārvadātas pasažieru vilcienu bagāžas vagonos, pārvadātāja pilnvarotais pārstāvis preču nodošanas- pieņemšanas stacijas muitas iestādē iesniedz tranzīta deklarāciju."  

Ministru prezidents A.Šķēle

Finansu ministrs E.Krastiņš

12.02.2000