Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 2006. gada 4. aprīļa noteikumus Nr. 255 "Kārtība, kādā piešķiramas valsts mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošanai".

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.604

Rīgā 2004.gada 22.jūlijā (prot. Nr.42, 55.§)

Kārtība, kādā piešķiramas valsts mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanai un administratīvo teritoriju izpētei

Izdoti saskaņā ar likuma "Par valsts budžetu 2004.gadam" 3.panta 7.punktu

 

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķiramas valsts mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanai un administratīvo teritoriju izpētei.

2. Valsts mērķdotāciju piešķir:

2.1. pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projekta (turpmāk - apvienošanās projekts) sagatavošanai - līdz 10000 latiem;

2.2. administratīvo teritoriju izpētei - līdz 2000 latiem.

3. Valsts mērķdotāciju apvienošanās projekta sagatavošanai vai administratīvo teritoriju izpētei attiecīgajai pašvaldībai piešķir un izmaksā, pamatojoties uz reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra (turpmāk - ministrs) rīkojumu.

4. Lai saņemtu valsts mērķdotāciju, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā (turpmāk - ministrija) iesniedzami šādi dokumenti:

4.1. apvienošanās projekta sagatavošanai:

4.1.1. pašvaldību grupas pieteikums apvienošanās projekta sagatavošanai;

4.1.2. attiecīgajā pašvaldību grupā ietilpstošo pašvaldību domju (padomju) lēmumi par apvienošanās projekta sagatavošanas uzdošanu vienai no tām;

4.1.3. attiecīgās pašvaldības domes (padomes) lēmums par apņemšanos sagatavot apvienošanās projektu saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 8.pantu;

4.1.4. ja kāda no pašvaldību grupas pašvaldībām ir atteikusies iesniegt pieteikumu apvienošanās projekta sagatavošanai - atteikuma pamatojums;

4.1.5. apvienošanās projekta izstrādes izdevumu tāme un priekšlikumi par projekta izpildes termiņu;

4.2. administratīvo teritoriju izpētei:

4.2.1. pašvaldību grupas pieteikums administratīvo teritoriju izpētei;

4.2.2. attiecīgajā pašvaldību grupā ietilpstošo domju (padomju) lēmumi par administratīvo teritoriju izpētes uzdošanu vienai no tām;

4.2.3. attiecīgās pašvaldības domes (padomes) lēmums par apņemšanos veikt administratīvo teritoriju izpēti saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 7.pantu;

4.2.4. administratīvo teritoriju izpētes uzdevumu tāme un priekšlikumi par izpētes izpildes termiņu.

5. Mērķdotāciju piešķir pašvaldību grupai, ja ministrijā saņemti šo noteikumu 4.punktā minētie dokumenti un pašvaldību grupas vienošanās par nodomu izveidot novadu atbilst parakstītajam sarunu protokolam, kurā panākta vienošanās saskaņā ar Ministru kabineta noteikto sarunu procedūru par novadu izveidošanas modeļa precizēšanu (turpmāk - sarunu protokols), un Administratīvi teritoriālās reformas likuma 2.pantā noteiktajam reformas mērķim.

6. Ministrija šo noteikumu 4.punktā minētos dokumentus un sarunu protokolu iesniedz Administratīvi teritoriālās reformas padomei, kura izvērtē pieteikuma atbilstību sarunu protokolam un Administratīvi teritoriālās reformas likuma 2.pantā noteiktajam reformas mērķim.

7. Ja Administratīvi teritoriālās reformas padome atzīst, ka pašvaldību grupas pieteikums atbilst sarunu protokolam un Administratīvi teritoriālās reformas likuma 2.pantā noteiktajam reformas mērķim, ministrija mēneša laikā pēc Administratīvi teritoriālās reformas padomes atzinuma saņemšanas sagatavo ministra rīkojuma projektu par valsts mērķdotācijas piešķiršanu apvienošanās projekta sagatavošanai vai administratīvo teritoriju izpētei saskaņā ar valsts pamatbudžeta programmas 06.00.00 "Mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanai un administratīvo teritoriju izpētei" finansēšanas plānu.

8. Ja administratīvi teritoriālās reformas padome atzīst, ka pieteikums neatbilst sarunu protokolam un Administratīvi teritoriālās reformas likuma 2.pantā noteiktajam reformas mērķim, ministrs nosūta attiecīgajām pašvaldībām pamatotu atteikumu piešķirt valsts mērķdotāciju.

9. Ja valsts budžetā apvienošanās projekta sagatavošanai vai administratīvo teritoriju izpētei paredzētie finanšu līdzekļi ir izlietoti, iesniegtos dokumentus izvērtē Administratīvi teritoriālās reformas padome, bet ministrs rīkojumu par valsts mērķdotācijas piešķiršanu paraksta pēc attiecīgā finansējuma piešķiršanas budžeta programmā.

10. Šo noteikumu 2.1.apakšpunktā norādītās valsts mērķdotācijas apmērs tiek samazināts par 10%, ja pašvaldību grupā, kas iesniegusi pieteikumu apvienošanās projekta sagatavošanai, ir mazāk par četrām pašvaldībām.

11. Šo noteikumu 2.punktā minētā valsts mērķdotācija pašvaldībai netiek piešķirta, ja par pieteikto projektu mērķdotācija jau bijusi piešķirta agrāk vai piešķiršana ir pretrunā ar sarunu protokolu.

12. Ministra parakstīto rīkojumu par valsts mērķdotācijas piešķiršanu Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija piecu darbdienu laikā nosūta attiecīgajām pašvaldībām.

13. Pamatojoties uz ministra rīkojumu par valsts mērķdotācijas piešķiršanu, ministrija divu nedēļu laikā pārskaita attiecīgās pašvaldības budžetā 40% no noteiktās valsts mērķdotācijas summas. Atlikušos 60% no noteiktās mērķdotācijas summas pārskaita pēc tam, kad ministrijā iesniegts izstrādātais projekts un attiecīgo projektā ietverto pašvaldību domju (padomju) lēmumi par apvienošanos.

14. Ministrija divas reizes gadā informē Ministru kabinetu par pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošanai un administratīvo teritoriju izpētei piešķirto valsts mērķdotāciju izlietojumu.

15. Mērķdotāciju saņēmējs reizi divos mēnešos iesniedz ministrijā pārskatu par projekta izpildes gaitu un grafiku, kā arī mērķdotācijas izlietojumu.

Ministru prezidents I.Emsis

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs A.Radzevičs

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 24.jūliju.

24.07.2004