Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Ministru kabineta noteikumi Nr. 753

Rīgā 2016. gada 29. novembrī (prot. Nr. 65 17. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 30. augusta noteikumos Nr. 662 "Akcīzes preču aprites kārtība"

Izdoti saskaņā ar likuma "Par akcīzes nodokli" 2. panta septīto daļu,
18. panta ceturto daļu, 21. panta otro daļu un
Alkoholisko dzērienu aprites likuma 3. panta sesto daļu

1. Izdarīt Ministru kabineta 2005. gada 30. augusta noteikumos Nr. 662 "Akcīzes preču aprites kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2005, 138. nr.; 2006, 208. nr.; 2008, 162. nr.; 2009, 157., 201. nr.; 2010, 34., 51./52., 138. nr.; 2012, 25. nr., 2013, 223. nr., 2014, 64. nr., 2016, 50., 194. nr.) šādus grozījumus:

1.1. svītrot 173. punktu;

1.2. izteikt 178. punktu šādā redakcijā:

"178. Apstiprināts noliktavas turētājs nemaksā nodokli par faktiskajiem alkoholisko dzērienu zudumiem, kas rodas ražošanas procesā (ieskaitot fasēšanu) konkrētajā taksācijas periodā, ja tie nepārsniedz šādus daudzumus:

178.1. spirtam - 0,2 % no ražošanas procesa tehniskajos noteikumos noteiktā teorētiskā iznākuma daudzuma;

178.2. citiem alkoholiskajiem dzērieniem, izņemot alu un spirtu, no ražošanas procesā izmantotā spirtu saturošo produktu daudzuma kopā:

178.2.1. alkoholisko dzērienu ražošanas izejvielām - 5,7 %;

178.2.2. vīnam, raudzētajiem dzērieniem un starpproduktiem - 1,8 %;

178.2.3. liķierim - 1,6 %;

178.2.4. brendijam, konjakam - 1 %;

178.2.5. viskijam - 1,8 %;

178.2.6. balzamam, kas ražots no augu valsts izcelsmes ekstraktiem spirtā, pievienojot balzama eļļas, citas bioloģiski aktīvas vielas un sastāvdaļas, - 2,7 %;

178.2.7. degvīnam un citiem iepriekš neminētiem alkoholiskajiem dzērieniem - 0,8 %;

178.3. alum - 2,5 % no alus daudzuma (litros) noliktavā.";

1.3. svītrot 178.1 un 178.2 punktu;

1.4. papildināt noteikumus ar 178.3, 178.4, 178.5, 178.6 un 178.7 punktu šādā redakcijā:

"178.3 Apstiprināts noliktavas turētājs, kas veic tikai alkoholisko dzērienu fasēšanu, nemaksā nodokli par faktiskajiem alkoholisko dzērienu zudumiem, kas rodas fasēšanas procesā konkrētajā taksācijas periodā, ja tie nepārsniedz 0,1 % no fasēšanai izmantotā alkoholisko dzērienu daudzuma.

178.4 Apstiprināts noliktavas turētājs nemaksā nodokli par faktiskajiem nefasēto alkoholisko dzērienu zudumiem, kas rodas uzglabāšanas laikā konkrētajā taksācijas periodā, ja tie nepārsniedz šādus daudzumus no grāmatvedības reģistros uzskaitīto krājumu daudzuma inventarizācijas veikšanas dienā:

178.4 1. vīnam, pārējiem raudzētajiem dzērieniem, starpproduktiem un alum - 0,3 %;

178.4 2. pārējiem alkoholiskajiem dzērieniem un citiem alkoholiskajiem dzērieniem, t. sk. izejvielām, - 0,1 %;

178.4 3. spirtam - 0,2 %.

178.5 Komersants nemaksā nodokli par faktiskajiem nefasēto alkoholisko dzērienu zudumiem, kas rodas pārvietošanas laikā, ja tie nepārsniedz šādus daudzumus no elektroniskajā administratīvajā dokumentā norādītā daudzuma:

178.5 1. vīnam, pārējiem raudzētajiem dzērieniem, starpproduktiem un alum - 0,3 %;

178.5 2. pārējiem alkoholiskajiem dzērieniem un citiem nefasētiem alkoholiskajiem dzērieniem, t. sk. izejvielām, - 0,1 %;

178.5 3. spirtam - 0,2 %.

178.6 Komersants nemaksā nodokli par fasēto (primārā (tirdzniecības) iepakojumā safasēto) alkoholisko dzērienu zudumiem, kas rodas:

178.6 1. uzglabāšanas laikā konkrētajā taksācijas periodā, ja tie nepārsniedz 0,1 % no noliktavas uzskaites dokumentos norādītā daudzuma;

178.6 2. pārvietošanas laikā, ja tie nepārsniedz 0,1 % no elektroniskajā administratīvajā dokumentā norādītā daudzuma.

178.7 Šo noteikumu 178.4 punktā un 178.6 1. apakšpunktā noteiktos zudumus aprēķina saskaņā ar faktisko alkoholisko dzērienu uzglabāšanas laiku noliktavā. Dienas faktisko zudumu normu iegūst, taksācijas perioda zuduma normu dalot ar dienu skaitu attiecīgajā taksācijas periodā."

2. Noteikumi stājas spēkā 2017. gada 1. janvārī.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola

01.01.2017