Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 2008. gada 11. marta noteikumus Nr. 173 "Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas kārtība".

Ministru kabineta noteikumi Nr.217

 

Rīgā 2006.gada 21.martā (prot. Nr.16 17.§)

Noteikumi par pašvaldību ceļu un ielu finansēšanai un attīstībai piešķirto mērķdotāciju

Izdoti saskaņā ar likuma "Par autoceļiem" 12.panta septīto daļu

 

I. Vispārīgais jautājums

1. Noteikumi nosaka:

1.1. pašvaldību ceļu un ielu finansēšanai un attīstībai piešķirtās mērķdotācijas (turpmāk - mērķdotācija) daļas lielumu;

1.2. kārtību, kādā mērķdotācija sadalāma starp pašvaldībām;

1.3. kārtību, kādā izlietojama mērķdotācija;

1.4. kārtību, kādā veicama mērķdotācijas izlietošanas likumības un pareizības kontrole;

1.5. kārtību, kādā pašvaldības sniedz pārskatu par mērķdotācijas izlietojumu.

II. Mērķdotācijas daļas lielums

2. Mērķdotācija ir 30 procenti no valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirtajiem līdzekļiem (atskaitot izdevumus speciālajām budžeta autoceļu apakšprogrammām).

3. Mērķdotāciju aprēķina Satiksmes ministrija.

III. Mērķdotācijas sadalīšana starp pašvaldībām

4. Satiksmes ministrija pārskaita mērķdotācijai paredzētos līdzekļus:

4.1. Rīgas, Daugavpils, Liepājas, Jelgavas, Vents­pils, Jūrmalas un Rēzeknes pilsētas domei;

4.2. rajonu padomēm.

5. Mērķdotāciju starp pašvaldībām sadala šādi:

5.1. trīsdesmit procentu no mērķdotācijas sadala proporcionāli attiecīgās pašvaldības teritorijā reģistrēto transportlīdzekļu (ja tiem iepriekšējā gadā veikta valsts tehniskā apskate) skaitam, kas reizināts ar šādiem koeficientiem (k):

5.1.1. vieglie automobiļi

k = 1,0;

5.1.2. kravas automobiļi

k = 3,4;

5.1.3. autobusi

k = 2,8;

5.1.4. piekabes un puspiekabes

k = 5,7;

5.2. trīsdesmit piecus procentus no mērķdotācijas sadala proporcionāli pašvaldību valdījumā esošajam ielu brauktuvju un tiltu (satiksmes pārvadu) laukumam, kas reizināts ar šādiem koeficientiem (k):

5.2.1. pagastu ielu brauktuvju
laukums k = 1;

5.2.2. ielu brauktuvju laukums pilsētās ar iedzīvotāju skaitu līdz 7000:

5.2.2.1.  90 % ielu brauktuvju
laukuma k = 1;

5.2.2.2.  10 % ielu brauktuvju
laukuma k = 5;

5.2.3. ielu brauktuvju laukums pilsētās ar iedzīvotāju skaitu no 7000 līdz 38000:

5.2.3.1.  30 % ielu brauktuvju
laukuma k = 1;

5.2.3.2.  70 % ielu brauktuvju
laukuma k = 5;

5.2.4. ielu brauktuvju laukums pilsētās ar iedzīvotāju skaitu vairāk
par 38000:

5.2.4.1.  30 % ielu brauktuvju
laukuma k = 1;

5.2.4.2.  50 % ielu brauktuvju
laukuma k = 5;

5.2.4.3.  20 % ielu brauktuvju
laukuma k = 10;

5.2.5. tiltu (satiksmes pārvadu)
laukums k = 10;

5.3. trīsdesmit piecus procentus no mērķdotācijas sadala proporcionāli pašvaldību valdījumā esošo ceļu garumam, kas reizināts ar šādiem koeficientiem (k):

5.3.1. pašvaldību reģistrētie
ceļi ar melno segumu k = 3;

5.3.2. pārējie pašvaldību
reģistrētie ceļi k = 1.

6. Satiksmes ministrija ieskaita mērķdotāciju Rīgas, Daugavpils, Liepājas, Jelgavas, Ventspils, Jūrmalas un Rēzeknes pilsētas un rajonu speciālajos budžetos - pašvaldību ceļu fondos.

7. Satiksmes ministrija, pamatojoties uz rajona pilsētas domes, novada domes vai pagasta padomes lēmumu, var pārskaitīt rajona pilsētas domei, novada domei vai pagasta padomei daļu no attiecīgajam rajonam paredzētās mērķdotācijas. Pilsētas dome, novada dome vai pagasta padome, kas saņem mērķdotāciju no Satiksmes ministrijas, ir atbildīga par savu saistību ar rajona padomi (par rajona speciālā budžeta - rajona ceļu fonda - līdzekļu saņemšanu) izpildi.

8. Mērķdotācijas daļu, kas, pamatojoties uz šo noteikumu 7.punktu, pārskaitāma rajona pilsētai, novadam vai pagastam, aprēķina no attiecīgajam rajonam pārskaitāmās daļas saskaņā ar šo noteikumu 5.punktu.

9. Rajona pilsētu domes, novadu domes un pagastu padomes, kas saņem mērķdotāciju no rajona speciālā budžeta - rajona ceļu fonda -, izveido attiecīgi rajona pilsētu, novadu un pagastu speciālos budžetus - rajona pilsētu, novadu un pagastu ceļu fondus.

10. Pašvaldības nodrošina mērķdotācijas līdzekļu uzskaiti atsevišķi no citiem pašvaldības speciālā budžeta ieņēmumiem un izdevumiem.

11. Satiksmes ministrija ieskaita mērķdotāciju pašvaldību ceļu fondos - katru mēnesi vienu divpadsmito daļu no kārtējam gadam paredzētās summas.

IV. Mērķdotācijas sadalīšanai izmantojamie dati

12. Kārtējā gada mērķdotācijas sadalīšanai izmanto šādus datus:

12.1. tādu pašvaldības teritorijā reģistrēto transportlīdzekļu skaits, kuriem iepriekšējā gadā veikta valsts tehniskā apskate;

12.2. kārtējā gada 1.janvārī pašvaldības valdījumā esošo ielu un tiltu laukumi;

12.3. kārtējā gada 1.janvārī pašvaldību valdījumā esošo reģistrēto ceļu garums.

13. Datus par tādu pašvaldības teritorijā reģistrēto transportlīdzekļu skaitu, kuriem iepriekšējā gadā veikta valsts tehniskā apskate, iegūst no transportlīdzekļu un vadītāju valsts nozīmes reģistra.

14. Datus par pašvaldības valdījumā esošo ielu un tiltu (satiksmes pārvadu) laukumiem iegūst no šo noteikumu 16.punktā minētajiem pašvaldību valdījumā esošo ielu un tiltu (satiksmes pārvadu) sarakstiem (turpmāk - saraksts), kurus pašvaldības iesniedz valsts akciju sabiedrībai "Latvijas Valsts ceļi". Pašvaldības līdz kārtējā gada 1.decembrim nodrošina informācijas aktualizāciju par valdījumā esošo ielu un tiltu (satiksmes pārvadu) sarakstiem.

15. Iela šo noteikumu izpratnē ir transportlīdzekļu satiksmei paredzēts ceļš apdzīvotā vietā. Ielas statusu pašvaldības valdījumā esošiem ceļiem piešķir pašvaldība. Ielas brauktuve ir ielas daļa, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai.

16. Sarakstā norāda šādu informāciju:

16.1. ielas nosaukums;

16.2. ielas garums metros ar precizitāti līdz vienam metram;

16.3. ielas brauktuves platums metros ar precizitāti līdz metra desmitdaļai;

16.4. ielas brauktuves laukums kvadrātmetros ar precizitāti līdz vienam kvadrātmetram;

16.5. ielas brauktuves seguma veids (melnais, grants vai bez seguma);

16.6. tilta (satiksmes pārvada) atrašanās vieta (upes nosaukums, ceļa kilometrs, šķērsojošo ielu nosaukums un citi);

16.7. tilta (satiksmes pārvada) garums metros ar precizitāti līdz metra des­mitdaļai;

16.8. tilta (satiksmes pārvada) platums metros ar precizitāti līdz metra des­mitdaļai;

16.9. tilta (satiksmes pārvada) laukums kvadrātmetros ar precizitāti līdz vienam kvadrātmetram;

16.10. tilta (satiksmes pārvada) balstu un laidumu materiāls.

17. Ja ielas krustojas, brauktuves laukumu krustojuma robežās pieskaita tikai vienai no ielām.

18. Ja ielas iekļaujas viena otrā, brauktuves laukumu iekļāvuma robežās pieskaita ielai, kurā iekļaujas cita iela.

19. Ja ielas krustojas divos līmeņos, uzbrauktuvju un nobrauktuvju laukumu pieskaita vienai no ielām.

20. Ja ielas segums nav izbūvēts, par pamatu brauktuves laukuma aprēķinam pieņem, ka brauktuves platums ir četri metri.

21. Sarakstā neietver informāciju par dzīvojamo namu, namu kvartālu un uzņēmumu piebraucamajām ielām un ielām piegulošajiem laukumiem.

22. Datus par pašvaldību valdījumā esošo reģistrēto ceļu garumu iegūst no valsts akciju sabiedrības "Latvijas Valsts ceļi" izveidotā pašvaldību valdījumā esošo ceļu reģistra (turpmāk - ceļu reģistrs). Ceļu reģistrā ietverto informāciju pašvaldības precizē katru gadu līdz 1.decembrim.

V. Mērķdotācijas izlietojums

23. Mērķdotāciju izlieto šādiem mērķiem:

23.1. pašvaldību ceļu un ielu ikdienas un periodiskajai uzturēšanai, rekonstrukcijai un būvniecībai, kā arī satiksmes drošības uzlabošanai;

23.2. pašvaldību ceļu un ielu programmu un projektu izstrādāšanai un vadībai;

23.3. darbu tehniskajai uzraudzībai un autoruzraudzībai;

23.4. zemes pirkšanai, lai uzlabotu un attīstītu pašvaldību ceļus un ielas;

23.5. starpvalstu sadarbības pasākumiem autoceļu nozarē;

23.6. pašvaldību ceļu un ielu pārvaldīšanai;

23.7. sabiedrības informēšanai par autoceļu nozares jautājumiem;

23.8. pašvaldību ceļu un ielu tīkla finansēšanai ņemto kredītu atmaksāšanai;

23.9. avārijas seku un dabas katastrofu izraisīto postījumu likvidācijai pašvaldību ceļu un ielu tīklā;

23.10. pašvaldību ceļu un ielu uzturēšanas tehniskās bāzes izveidošanai un uzturēšanai.

24. Pašvaldību ceļu un ielu fondu izlieto atbilstoši pašvaldību apstiprinātām ikgadējām programmām.

25. Mērķdotācija nav izmantojama depozītnoguldījumu veidošanai.

VI. Mērķdotācijas izlietojuma kontrole

26. Satiksmes ministrija kontrolē mērķdotācijas izlietojuma likumību un pareizību. Mērķdotācijas izlietojuma likumības un pareizības kontrolei Satiksmes ministrija ir tiesīga pieaicināt ekspertus autoceļu uzturēšanas un būvniecības, kā arī finanšu vadības un grāmatvedības jomā. Pašvaldības nodrošina Satiksmes ministrijas vai ekspertu pieprasīto ziņu un dokumentu iesniegšanu pieprasītājam.

27. Ja Satiksmes ministrija, pamatojoties uz grāmatvedības uzskaites datiem, konstatējusi mērķdotācijas nelikumīgu vai nepareizu izlietojumu, Satiksmes ministrija aiztur konstatētajam pārkāpumam atbilstošu pašvaldībai paredzētās mērķdotācijas daļu. Aizturēto mērķdotācijas daļu pārskaita pašvaldībai pēc tam, kad tā ieskaitījusi pašvaldības speciālajā budžetā visu attiecīgo summu. Mērķdotācijas daļu aiztur un pārskaita saskaņā ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāra rīkojumu.

28. Nelikumīgi vai nepareizi izlietoto summu pašvaldība atmaksā speciālajā budžetā - pašvaldību ceļu fondā - līdz kārtējā budžeta gada beigām.

VII. Pārskatu sniegšana par mērķdotācijas izlietojumu

29. Pašvaldības vai to apvienības, kas mērķdotāciju saņem tieši no Satiksmes ministrijas, pārskatu par mērķdotācijas izlietojumu iesniedz Satiksmes ministrijā četras reizes gadā šādos termiņos:

29.1. par I ceturksni - līdz pārskata gada 20.aprīlim;

29.2. par 1.pusgadu - līdz pārskata gada 20.jūlijam;

29.3. par deviņiem mēnešiem - līdz pārskata gada 20.oktobrim;

29.4. par gadu - līdz pārskata gadam sekojošā gada 20.janvārim.

30. Pirmo pārskatu par pašvaldību ceļu un ielu finansēšanai paredzētās valsts budžeta valsts autoceļu fonda programmas mērķdotācijas izlietojumu (1.pielikums) sagatavo pilsētas dome, novada dome, pagasta padome, kas mērķdotāciju saņem tieši no Satiksmes ministrijas.

31. Otro pārskatu par pašvaldību ceļu un ielu finansēšanai paredzētās valsts budžeta valsts autoceļu fonda programmas mērķdotācijas izlietojumu (2.pielikums) sagatavo rajona padome, ja mērķdotāciju ieskaita rajona padomes ceļu un ielu fondā, vai pašvaldību apvienības vadība, ja mērķdotāciju ieskaita pašvaldību apvienības ceļu un ielu fondā. Pārskatā norāda visas pašvaldības, kas saņem mērķdotāciju no rajona ceļu un ielu fonda vai pašvaldību apvienības ceļu un ielu fonda.

32. Pārskata ailē "Izdevumu veids" norāda izdevumus, kas klasificēti atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada 30.marta noteikumu Nr.211 "Kārtība, kādā Satiksmes ministrija un pašvaldības uzskaita valsts autoceļu un pašvaldību pārziņā esošo ceļu un ielu finansēšanai izmantotos līdzekļus" 4., 5., 6., 7. un 8.punktam.

33. Pārskatam pievieno paskaidrojuma rakstu par rindā (ailē) "Pārējie izdevumi" norādīto līdzekļu izlietojuma mērķiem.

34. Satiksmes ministrija no mērķdotācijas saņēmējiem var pieprasīt papildu informāciju par mērķdotācijas līdzekļu izlietojumu pārskata periodā.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Vides ministrs R.Vējonis

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 29.martu.

 

 

1.pielikums

Ministru kabineta

2006.gada 21.marta noteikumiem Nr.217

01.JPG (72748 bytes)

Vides ministrs R.Vējonis

 

 

2.pielikums

Ministru kabineta

2006.gada 21.marta noteikumiem Nr.217

02.JPG (56986 bytes)

03.JPG (11536 bytes)

Vides ministrs R.Vējonis

29.03.2006