Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr.1041

Rīgā 2004.gada 21.decembrī (prot. Nr.74 12.§)
Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 24.februāra noteikumos Nr.95 “Tehniskās uzraudzības noteikumi trošu gaisa piekarceļiem ar kabīni (vagonu) pasažieriem”
Izdoti saskaņā ar likuma “Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību” 3.panta otro daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2004.gada 24.februāra noteikumos Nr.95 “Tehniskās uzraudzības noteikumi trošu gaisa piekarceļiem ar kabīni (vagonu) pasažieriem” (Latvijas Vēstnesis, 2004, 32.nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt noteikumu tekstā vārdus “pilnvarotā inspicēšanas institūcija” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “inspicēšanas institūcija” (attiecīgā locījumā).

2. Izteikt 3.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

“3.2. piekarceļi ar pārvietošanas elementu kustību turp un atpakaļ un vienā nesošā–velkošā trosē vai divās trosēs, no kurām viena trose ir nesošā, otra — velkošā, nostiprinātiem vagoniem;”.

3. Papildināt noteikumus ar 3.3. un 3.4.apakšpunktu šādā redakcijā:

“3.3. piekarceļi ar pārvietošanas elementu riņķveida kustību pa noslēgtu perimetru un vienā nesošā un vienā velkošā trosē nostiprinātiem krēsliem vai kabīnēm;

3.4. piekarceļi ar pārvietošanās elementu kustību turp un atpakaļ un vienā nesošā un vienā velkošā trosē nostiprinātiem vagoniem.”

4. Svītrot 4. un 5.punktā vārdus “bezpeļņas organizācija valsts” (attiecīgā locījumā).

5. Izteikt 6., 7. un 8.punktu šādā redakcijā:

“6. Piekarceļu tehniskās pārbaudes atbilstoši šajos noteikumos noteiktajām prasībām veic akreditēta institūcija, par kuru Ekonomikas ministrija ir publicējusi paziņojumu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” (turpmāk — inspicēšanas institūcija).

7. Inspicēšanas institūcija atbilst šādām minimālajām prasībām:

7.1. tā ir akreditēta Latvijas Nacionālajā akreditācijas birojā un atbilst standartā LVS EN 45004 “Galvenie kritēriji dažāda veida institūcijām, kas veic inspekciju” noteiktajiem kritērijiem un šo noteikumu prasībām;

7.2. tā ir apdrošinājusi savu civiltiesisko atbildību tādā apjomā, lai segtu iespējamās kļūdas dēļ radušos zaudējumus, kas institūcijas darbības jomas risku novērtējumā aprēķināti sadarbībā ar institūcijas izvēlēto apdrošinātāju.

8. Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs novērtē un uzrauga inspicēšanas institūcijas atbilstību šo noteikumu 7.punktā minētajām prasībām.”

6. Aizstāt 12.punktā vārdus “ražotājs, tā pilnvarotais pārstāvis, importētājs vai piekarceļa uzstādītājs” ar vārdiem “piekarceļa valdītājs”.

7. Izteikt 15.punkta ievaddaļu šādā redakcijā:

“15. Piekarceļa valdītājs piekarceļa pasei pievieno atbilstības deklarāciju un piekarceļa uzstādīšanas instrukciju valsts valodā, kā arī tehnisko dokumentāciju, rasējumus, diagrammas un aprēķinus, ja tie palīdz izprast instrukcijā sniegtās norādes. Instrukcijās norāda vismaz šādu informāciju:”.

8. Izteikt 16.1.apakšpunktu šādā redakcijā:

“16.1. nodrošina piekarceļa apkalpošanai pietiekamu skaitu personāla, kas ir apmācīts un instruēts saskaņā ar normatīvajiem aktiem par darba aizsardzību, lietojot darba aprīkojumu, kā arī nodrošina personāla apmācību darba aizsardzības jautājumos, ņemot vērā piekarceļa konstrukciju un lietošanas apstākļus;”.

9. Izteikt 16.6.apakšpunktu šādā redakcijā:

“16.6. nodrošina, lai inspicēšanas institūcija šo noteikumu III nodaļā noteiktajos termiņos un kārtībā veiktu piekarceļa tehniskās pārbaudes;”.

10. Izteikt 17.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

“17.2. nav veiktas piekarceļa tehniskās pārbaudes šo noteikumu III nodaļā noteiktajos termiņos.”

11. Izteikt 21.4. un 21.5.apakšpunktu šādā redakcijā:

“21.4. statisko pārbaudi ar pārslodzi, kas 2,0 reizes pārsniedz nominālo slodzi (vagoniem — 30 minūtes, krēsliem un kabīnēm — 15 minūtes);

21.5. dinamisko pārbaudi ar pārslodzi, kas 1,0 reizi pārsniedz aprēķināto nominālo slodzi (šo noteikumu 3.1.apakšpunktā minētajiem piekarceļiem — triju apļu garumā, noslogota puse krēslu vai kabīņu) un 1,25 reizes pārsniedz aprēķināto slodzi (šo noteikumu 3.2.apakšpunktā minētajiem piekarceļiem — triju ciklu laikā);”.

12. Izteikt 22.3.apakšpunktu šādā redakcijā:

“22.3. troses — veic tērauda trošu brāķēšanu un pārbauda to stiprinājumu atbilstoši šiem noteikumiem (3.pielikums);”.

13. Izteikt 31.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

“31.2. bīstamajā zonā — vietās, kur notiek piekarceļa apkope, remonts vai rekonstrukcija, — nedrīkst atrasties cilvēki, kam nav tieša sakara ar veicamo darbu;”.

14. Svītrot 1.pielikumā vārdus “Ražotāja preču zīme (logo)”.

15. Izteikt 1.pielikuma 5.punktu šādā redakcijā:

“5. Pasei pievienoti šādi dokumenti (norādīt cauršūtos pasei pievienotos dokumentus, piemēram, piekarceļa uzstādīšanas rasējums garenprofilā (galvenie izmēri, staciju un balstu plāni un šķērsgriezumi), elektrodzinēju principiālā vadības elektroshēma ar signalizācijas un apgaismojuma ķēdēm): ___________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________”.

16. Svītrot 1.pielikumā vārdus

“Piekarceļa ražotājs vai piegādātājs _____________________________________
(paraksts un tā atšifrējums)”

Ministru prezidents A.Kalvītis

Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš
28.12.2004