Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 2010. gada 9. marta noteikumus Nr. 224 "Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli".
Ministru kabineta noteikumi Nr.871

Rīgā 2004.gada 19.oktobrī (prot. Nr.60 45.§)
Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 6.panta trešo daļu
1. Vispārīgais jautājums

1. Noteikumi nosaka valsts un pašvaldību autoceļu (turpmāk — autoceļi) ikdienas uzturēšanas prasības un to izpildes kontroles kārtību.

2. Autoceļu ikdienas uzturēšanas prasības

2. Ceļa pārvaldītājs autoceļu ikdienas uzturēšanai nodrošina šo noteikumu 1.pielikumā minēto darbu veikšanu, ievērojot prasības, kas saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumu noteiktas attiecīgajai autoceļu uzturēšanas klasei.

3. Autoceļa uzturēšanas klasi (A, A1, B, C un D) nosaka, ņemot vērā autoceļa klasifikāciju un transportlīdzekļu satiksmes intensitāti, autoceļa segumu, tā tehnisko stāvokli, autoceļu uzturēšanai plānoto (pieejamo) finansējumu un autoceļa ekonomisko un sociālo nozīmi.

4. Autoceļu vai to posmu sarakstus ar noteiktām uzturēšanas klasēm ziemas sezonai (no 1.novembra līdz 31.martam) un vasaras sezonai (no 1.aprīļa līdz 31.oktobrim) ne vēlāk kā mēnesi pirms attiecīgās sezonas sākuma apstiprina:

4.1. valsts autoceļiem — Satiksmes ministrija;

4.2. pašvaldību autoceļiem — attiecīgā pašvaldība.

5. Šo noteikumu 2.pielikumā noteiktās autoceļu uzturēšanas klases nepiemēro, ja:

5.1. attiecīgajā ceļa posmā tiek veikta autoceļa būvniecība vai rekonstrukcija;

5.2. attiecīgais autoceļš vai tā daļa tiek izmantota transportlīdzekļu satiksmes novirzīšanai autoceļu būvniecības un rekonstrukcijas laikā;

5.3. autoceļu uzturēšanai paredzētais (pieejamais) finansējums nav pietiekams, lai nodrošinātu klasei atbilstošo uzturēšanas prasību izpildi.

2.1. Autoceļu ikdienas uzturēšana pastāvīgos un mainīgos laikapstākļos

6. Lai nodrošinātu netraucētu transportlīdzekļu satiksmi pa autoceļiem pastāvīgos un mainīgos laikapstākļos, ceļa pārvaldītājs nodrošina autoceļu uzturēšanu, ievērojot prasības un darbu izpildes termiņus, kas attiecīgajai autoceļu uzturēšanas klasei noteikti saskaņā ar šo noteikumu 3., 4., 5., 6. un 7.pielikumu.

7. Pastāvīgi laikapstākļi šo noteikumu izpratnē ir tādi laikapstākļi, kad gaisa temperatūra ir pastāvīga, nav nokrišņu un vēja ātrums nepārsniedz 10 metrus sekundē.

8. Mainīgi laikapstākļi šo noteikumu izpratnē ir tādi laikapstākļi, kad mitrums no apkārtējā gaisa kondensējas uz autoceļa brauktuves, izveidojot apledojumu, nokrišņi (sniegs vai lietus) izveido autoceļa brauktuves apledojumu un vēja ātrums pārsniedz 10 metrus sekundē.

2.2. Autoceļu uzturēšana ārkārtējos laikapstākļos un avārijas stāvoklī esošu autoceļu uzturēšana

9. Autoceļu ārkārtas uzturēšana ir neatliekami uzturēšanas darbi, kurus veic, lai nodrošinātu transportlīdzekļu satiksmi pa autoceļiem ārkārtējos laikapstākļos un pa avārijas stāvoklī esošiem autoceļiem, un tos veic prioritārā kārtībā, ņemot vērā konkrētā autoceļa ekonomisko un sociālo nozīmi.

10. Ja avārijas stāvoklī esošā autoceļā vai tā posmā nav iespējams nodrošināt satiksmes drošībai atbilstošus braukšanas apstākļus, to aprīko ar ceļa zīmēm, kas brīdina ceļa lietotājus par iespējamām briesmām, un veic ārkārtas uzturēšanas darbus.

11. Ja autoceļa stāvoklis ir satiksmei bīstams, transportlīdzekļu satiksmi ierobežo vai slēdz kārtībā, kas noteikta Ministru kabineta 1998.gada 15.decembra noteikumos Nr.456 “Noteikumi par autoceļu valsts aizsardzību un kārtību, kādā ieviešami transportlīdzekļu satiksmes aizliegumi un ierobežojumi”.

12. Ārkārtēji apstākļi ziemas sezonā šo noteikumu izpratnē iestājas, ja nokrišņi turpinās nepārtraukti ilgāk par sešām stundām vai ar pārtraukumiem ilgāk par 12 stundām diennaktī, ja vēja ātrums pārsniedz 20 metrus sekundē ar puteni un sniegvilksni, ja nokrišņi izveido autoceļu brauktuves apledojumu divas vai vairākas reizes diennaktī vai ja nokrišņi noskalo no autoceļa brauktuves pretslīdes materiālu.

13. Ārkārtēji laikapstākļi vasaras sezonā šo noteikumu izpratnē iestājas, ja nokrišņi uz autoceļa brauktuves veido apledojumu, izraisa plūdus vai citādi bojā autoceļus vai ja vēja ātrums pārsniedz 20 metrus sekundē.

14. Autoceļš vai tā posms ir avārijas stāvoklī, ja tā konstrukciju nolietošanās dēļ nevar nodrošināt uzturēšanas klasei atbilstošu prasību izpildi.

3. Autoceļu uzturēšanas nosacījumi

15. Ceļa pārvaldītājs ne vēlāk kā mēnesi pirms ziemas un vasaras sezonas sākuma informē autoceļu lietotājus par noteiktajām autoceļu uzturēšanas klasēm. Informāciju publicē:

15.1. par valsts galvenajiem un pirmās šķiras autoceļiem — laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”;

15.2. par valsts otrās šķiras autoceļiem un pašvaldību autoceļiem — attiecīgās administratīvās teritorijas laikrakstā, kuram ir lielākā tirāža.

16. Ceļa pārvaldītājs mēnesi pirms vasaras un ziemas sezonas sākuma sastāda sarakstus par avārijas stāvoklī esošiem autoceļiem un informāciju publicē:

16.1. par valsts galvenajiem un pirmās šķiras autoceļiem — laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”;

16.2. par valsts otrās šķiras autoceļiem un pašvaldību autoceļiem — attiecīgās administratīvās teritorijas laikrakstā, kuram ir lielākā tirāža.

17. Lai uzturētu autoceļus, nepieciešami šādi dokumenti:

17.1. ja ceļa pārvaldītājs autoceļu uzturēšanai pieaicina komersantu, — līgums par autoceļu uzturēšanas darbu veikšanu, kas noslēgts saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkumu valsts vai pašvaldības vajadzībām;

17.2. autoceļu uzturēšanas darbu tehniskās specifikācijas;

17.3. autoceļu tehniskā stāvokļa apsekošanas žurnāls, kurā norāda autoceļa apsekošanas datumu, apsekotā autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, atklātos trūkumus, nepieciešamos pasākumus trūkumu novēršanai un trūkumu novēršanas termiņu;

17.4. darbu nodošanas un pieņemšanas žurnāls, kurā norāda autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, veikto darbu nosaukumu (izņemot slīdamības samazināšanu un sniega tīrīšanu valsts autoceļos), mērvienību, daudzumu (tai skaitā patērētos resursus cilvēkstundās vai mašīnstundās), izmantotos mehānismus, izlietotos materiālus un darbu veikšanas datumu;

17.5. valsts autoceļiem — ziemas dienesta žurnāls, kurā norāda atbildīgo personu par ziemas dienesta darbu organizēšanu, autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, meteoroloģiskos apstākļus, veiktos slīdamības samazināšanas un/vai tīrīšanas darbus, darbu sākšanas un pabeigšanas laiku, izmantoto mehānismu veidu, izlietoto materiālu nosaukumu un daudzumu.

4. Autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontrole

18. Pastāvīgos un mainīgos laikapstākļos attiecīgais ceļa pārvaldītājs nodrošina autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroli:

18.1. uz valsts autoceļiem:

18.1.1. uz A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem — reizi nedēļā;

18.1.2. uz B uzturēšanas klases autoceļiem — reizi divās nedēļās;

18.1.3. uz C uzturēšanas klases autoceļiem — reizi mēnesī;

18.1.4. uz D uzturēšanas klases autoceļiem — reizi ceturksnī;

18.2. uz pašvaldību autoceļiem:

18.2.1. uz A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem — reizi divās nedēļās;

18.2.2. uz B uzturēšanas klases autoceļiem — reizi mēnesī;

18.2.3. uz C uzturēšanas klases autoceļiem — reizi ceturksnī;

18.2.4. uz D uzturēšanas klases autoceļiem — reizi pusgadā.

19. Ārkārtējos laikapstākļos attiecīgais ceļa pārvaldītājs nodrošina autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroli:

19.1. uz A, A1 un B uzturēšanas klases valsts autoceļiem — reizi diennaktī;

19.2. uz A, A1 un B uzturēšanas klases pašvaldību autoceļiem — reizi divās diennaktīs.

20. Ja autoceļu uzturēšanu uz līguma pamata veic komersants, ceļu pārvaldītājs veic pārbaudi, sagatavo ziņojumu par autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroles rezultātiem un triju kalendāra dienu laikā iesniedz to komersantam. Ziņojumā norāda kontroles datumu, apsekotā autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, atklātos trūkumus, nepieciešamos pasākumus trūkumu novēršanai un izpildes termiņus.

5. Noslēguma jautājums

21. Noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 1.novembri.

Ministru prezidents I.Emsis

Satiksmes ministra vietas izpildītāja,
Ministru prezidentu biedra vietā — iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
1.pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 19.oktobra noteikumiem Nr.871
Autoceļu ikdienas uzturēšanas darbi

I. Autoceļu, tiltu, satiksmes pārvadu, caurteku, gājēju celiņu un veloceliņu ikdienas uzturēšana ziemā

1. Virziena spraužu uzstādīšana, novākšana un glabāšana.

2. Autoceļa attīrīšana no sniega un sniega aizvākšana:

2.1. autoceļa attīrīšana no irdena sniega, izmantojot automobiļus un mehānismus, kas aprīkoti ar sniega lāpstām;

2.2. autoceļa attīrīšana no sniega slīpi attiecībā pret ceļa asi;

2.3. sniega vaļņu pārvietošana ārpus autoceļa klātnes;

2.4. autopaviljonu, autobusu pieturvietu un atpūtas vietu attīrīšana no sniega;

2.5. sniega novākšana no tiltu un satiksmes pārvadu braucamās daļas un ietvēm;

2.6. sniega vaļņu un tranšeju izveidošana.

3. Sniega vairogu uzstādīšana un novākšana.

4. Slīdamības samazināšana:

4.1. ar smilšu un sāls maisījumu;

4.2. ar smiltīm vai šķembiņām;

4.3. ar mitro sāli;

4.4. ar sāls šķīdumu;

4.5. izveidojot rievas apledojumā.

5. Caurteku ieziemošana un atkausēšana vai atsegšana.

6. Tilta balstu atbrīvošana no ledus.

7. Autoceļu apsekošana.

8. Autoceļu operatīvā kopšana.

9. Ziemas dienesta dežūras.

10. Gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšana:

10.1. attīrīšana no sniega;

10.2. slīdamības mazināšana, kaisot smilti vai šķembiņas.

II. Tiltu, satiksmes pārvadu, caurteku un gājēju tuneļu uzturēšana

11. Tilta brauktuvju attīrīšana no sanesumiem un mazgāšana.

12. Tilta ūdens novadīšanas sistēmu attīrīšana.

13. Deformācijas šuvju kopšana:

13.1. tērauda šuvju attīrīšana no sanesumiem un regulēšana;

13.2. mastikas šuvju tīrīšana un aizpildīšana.

14. Tilta margu un barjeru bojāto posmu nomaiņa, remonts, tīrīšana un krāsošana.

15. Tilta konusu, ūdens līmeni regulējošo būvju un novadīšanas sistēmu, apskates kāpņu un atbalsta sienu uzturēšana:

15.1. izskaloto uzbērumu atjaunošana;

15.2. bojāto nostiprinājumu un to atbalsta konstrukciju atjaunošana;

15.3. bojāto ūdens novada tekņu nomaiņa;

15.4. apskates kāpņu kopšana un bojāto elementu nomaiņa.

16. Tilta segumu bojājumu novēršana:

16.1. asfaltbetona vai cementbetona seguma bojājumu novēršana;

16.2. koka klāju seguma bojājumu novēršana.

17. Upju gultņu un caurteku attīrīšana no sanesumiem.

18. Sīko bojājumu novēršana tilta konstrukcijās un caurtekās.

19. Caurteku bojāto posmu un gala sienu nomaiņa.

20. Gājēju tuneļu kopšana.

III. Satiksmes organizēšana

21. Autobusu pieturvietu, autopaviljonu un atpūtas vietu uzturēšana:

21.1. laukumu un teritoriju attīrīšana;

21.2. jaunu soliņu ierīkošana, soliņu krāsošana un virsmas latu nomaiņa;

21.3. platformas apmales akmeņu nomaiņa;

21.4. atsevišķu autopaviljona bojāto konstrukciju nomaiņa un autopaviljonu krāsošana.

22. Ceļa zīmju uzturēšana:

22.1. ceļa zīmju stabu nomaiņa;

22.2. ceļa zīmju stabu krāsošana;

22.3. ceļa zīmju nomaiņa;

22.4. ceļa zīmju mazgāšana.

23. Brauktuves apzīmējumu atjaunošana.

24. Signālstabiņu mazgāšana, krāsošana un nomaiņa, atstarotāju uzstādīšana.

25. Metāla barjeru mazgāšana, krāsošana, bojāto barjeru nomaiņa, izgāzto barjeru sakārtošana un atstarotāju uzstādīšana.

26. Betona barjeru mazgāšana un krāsošana.

27. Trošu barjeru kopšana.

28. Luksoforu uzturēšana, remonts un nomaiņa (arī pie tiltiem kuģu ceļos).

29. Autoceļu, tiltu, satiksmes pārvadu un gājēju tuneļu apgaismojuma ierīču apsaimniekošana, uzturēšana, remonts un nomaiņa.

IV. Segumu uzturēšana

30. Melno segumu uzturēšana:

30.1. plaisu aizliešana ar bitumenu vai bitumena emulsiju vai aizpildīšana ar bitumena mastiku;

30.2. bedrīšu aizpildīšana:

30.2.1. ar karsto asfaltbetonu, izmantojot pilno vai nepilno tehnoloģiju;

30.2.2. ar melnajām šķembām un bitumenu, izmantojot nepilno tehnoloģiju;

30.2.3. ar šķembām un bitumena emulsiju, izmantojot nepilno tehnoloģiju;

30.2.4. ar auksto asfaltbetonu vai melnajām šķembām, izmantojot nepilno tehnoloģiju;

30.3. bedrīšu vienlaidu remonts atsevišķās vietās sabrūkošās ceļa segās;

30.4. segumu tīrīšana;

30.5. svīduma vietu likvidēšana;

30.6. kūkumojošo vietu nosegšana ar smiltīm un smilšu novākšana no kūkumojošām vietām;

30.7. iesēdumu labošana;

30.8. virsmas raupjuma atjaunošana.

31. Grants un šķembu segumu uzturēšana, uzlaboto grunts ceļu uzturēšana:

31.1. autoceļu klātņu planēšana un profilēšana;

31.2. seguma atjaunošana, ja uzvedamā materiāla tilpums (daudzums) nav lielāks par 500 m3 uz vienu kilometru;

31.3. seguma atputekļošana ar bitumena emulsiju vai kalcija hlorīda (CaCl2) šķīdumu;

31.4. iesēdumu un bedru labošana grants segumos un uzlabotos grunts ceļos;

31.5. uzlaboto grunts segumu nošļūkšana.

V. Autoceļu kopšana

32. Izskalojumu likvidēšana.

33. Grāvju tīrīšana un to profila atjaunošana.

34. Segto lietus ūdens novadīšanas sistēmu (drenāža, kontrolakas, lietus ūdens kolektori) tīrīšana un kopšana.

35. Nomaļu planēšana, profilēšana un remonts.

36. Krūmu izciršana grāvjos, nogāzēs un autoceļa joslās, krūmu atvašu pļaušana.

37. Zāles pļaušana.

38. Apstādījumu kopšana:

38.1. augsnes kopšana;

38.2. kaitēkļu iznīcināšana;

38.3. apstādījumu un sniega aizsargstādījumu papildināšana;

38.4. dzīvžogu apgriešana;

38.5. sauso zaru izzāģēšana;

38.6. atsevišķu koku novākšana.

39. Autoceļu operatīvā kopšana un ceļa nodalījuma joslas sakopšana.

VI. Autoceļu apsekošana

40. Autoceļu apsekošana.

41. Transportlīdzekļu satiksmes vizuālā uzskaite.

42. Autoceļu kompleksā inventarizācija.

VII. Ceļa laikapstākļu informācijas sistēmas uzturēšana

43. Ceļa meteoroloģisko staciju un sakaru sistēmas uzturēšana.

VIII. Gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšana

44. Segumu tīrīšana.

45. Segumu uzturēšana:

45.1. bedrīšu labošana melnajās segās;

45.2. bruģakmens un plātnīšu segumu uzturēšana;

45.3. grants un šķembu segumu planēšana.

46. Apmales akmeņu nomaiņa.

Satiksmes ministra vietas izpildītāja,
Ministru prezidentu biedra vietā — iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
2.pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 19.oktobra noteikumiem Nr.871
Autoceļa uzturēšanas klases noteikšanas kārtība

1. Valsts autoceļa uzturēšanas klasi nosaka, ņemot vērā autoceļa klasifi­kāciju un transportlīdzekļu satiksmes intensitāti (1.tabula).

1.tabula

 Vidējā transportlīdzekļu satiksmes intensitāte (automašīnas diennaktī)

 Galvenie autoceļi

 Pirmās šķiras autoceļi

 Otrās šķiras autoceļi

 virs 5000

 A

 A

 –

 no 1000 līdz 5000

 A1

 A1

 A1

 no 500 līdz 1000

 A1

 B

 B

 no 100 līdz 500

 –

 C

 C

 zem 100

 –

 –

 D

Piezīmes.

1. Valsts autoceļi, kuriem ziemas sezonā noteikta A1 uzturēšanas klase, vasaras sezonā tiek uzturēti saskaņā ar A uzturēšanas klases prasībām.

2. D uzturēšanas klasi nosaka valsts autoceļiem, pa kuriem nenotiek regulāra pasažieru pārvadāšana ar autobusiem.

2. Pašvaldības autoceļa uzturēšanas klasi nosaka, ņemot vērā transport­līdzekļu satiksmes intensitāti (2.tabula).

2.tabula

 Vidējā transportlīdzekļu satiksmes intensitāte (automašīnas diennaktī)

 Pašvaldību autoceļi

 virs 5000

 A

 no 1000 līdz 5000

 A1

 no 500 līdz 1000

 B

 no 100 līdz 500

 C

 zem 100

 D

Piezīmes.

1. Pašvaldību autoceļi, kuriem ziemas sezonā noteikta A1 uzturēšanas klase, vasaras sezonā tiek uzturēti saskaņā ar A uzturēšanas klases prasībām.

2. D uzturēšanas klasi nosaka pašvaldību autoceļiem, pa kuriem nenotiek regulāra pasažieru pārvadāšana ar autobusiem.

Satiksmes ministra vietas izpildītāja,
Ministru prezidentu biedra vietā — iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
3.pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 19.oktobra noteikumiem Nr.871
Prasības valsts un pašvaldību autoceļu uzturēšanai ziemā

Nr.
p.k.

Prasības

Uzturēšanas klase

 A

 A1

 B

 C

 D

pieļaujamie rādītāji

 1

 2

 3

 4

 5

 6

 7

 1.

 Sasaluša vai piebraukta sniega biezums uz autoceļa brauktuves pastāvīgos laikapstākļos

 bez sniega

 bez sniega

 4 cm

 10 cm

 netiek normēts

 2.

 Sniega biezums uz autoceļa nomales 2/3 platumā no brauktuves malas pastāvīgos laikapstākļos

 3 cm

 3 cm

 4 cm

 10 cm

 netiek normēts

 3.

 Autoceļa brauktuves līdzenums pastāvīgos laikapstākļos

 virsma praktiski bez ledus grambām

 atsevišķas ledus grambas

 ledus risas līdz 20 mm

 ledus risas līdz 40 mm

 netiek normēts

 4.

 Laiks autoceļa brauktuves attīrīšanai no sniega

 3 stundas

 4 stundas

 6 stundas

 18 stundu

 netiek normēts

 5.

 Laiks autoceļu brauktuves kaisīšanai ar pretslīdes materiālu

 3 stundas

 4 stundas

 6 stundas

 netiek normēts

 netiek normēts

 6.

 Laiks rievu izveidošanai sasalušā vai piebrauktā sniegā uz autoceļa brauktuves

 –

 –

 6 stundas

 netiek normēts

 netiek normēts

 7.

 Svaiga sniega biezums uz autoceļa brauktuves mainīgos laikapstākļos

 6 cm

 6 cm

 8 cm

 10 cm

 netiek normēts

 8.

 Sniega sanesumu biezums uz autoceļa brauktuves atsevišķās vietās sniegputenī, ja vēja ātrums ir lielāks par 10 metriem sekundē

 12 cm

 12 cm

 16 cm

 20 cm

 netiek normēts

 9.

 Slapja sniega biezums vai ar sāli un smiltīm sajaukta sniega biezums uz autoceļa brauktuves mainīgos laikapstākļos

 3 cm

 3 cm

 5 cm

 6 cm

 netiek normēts

 10.

 Autoceļa brauktuves līdzenums mainīgos laikapstākļos

 ledus risas līdz 10 mm

 ledus risas līdz 20 mm

 ledus risas līdz 20 mm

 ledus risas līdz 40 mm

 netiek normēts

 11.

 Pieļaujamais sniega vaļņu augstums uz autoceļa klātnes šķautnes

 40 cm

 60 cm

 80 cm

 100 cm

 netiek normēts

 12.

 Uz brauktuves un nomalēm nedrīkst krāties ūdens. Atklātie trūkumi jānovērš

 jā

 jā

 jā

 jā

 jā

 13.

 Atpūtas laukumi jātīra, ja sniega sega sasniedz biezumu, kas lielāks par 10 cm

 24 stundās

 24 stundās

 netiek normēts

 netiek normēts

 netiek normēts

 14.

 Autobusu pieturvietas platforma jātīra, ja sniega sega sasniedz biezumu, kas lielāks par 10 cm

 24 stundās

 24 stundās

 24 stundās

 netiek normēts

 netiek normēts

 15.

 Tilti, ceļu pārvadi un gājēju tuneļi jāattīra no sniega

 jā

 jā

 jā

 jā

 jā

 16.

 Tiltu un ceļu pārvadu ūdensatvades sistēma jāuztur kārtībā

 jā

 jā

 jā

 jā

 jā

 17.

 Ja ziemā pēc sniegputeņa ceļa zīmju simboli nav skaidri saskatāmi, ceļa zīmes jāattīra no pielipušā sniega

 1 diennaktī

 1 diennaktī

 netiek normēts

 netiek normēts

 nav prasību

 18.

 Ceļu meteoroloģiskajām stacijām jābūt darba kārtībā

 jā

 jā

 nav prasību

 nav prasību

 nav prasību

 19.

 Autoceļu lietotāji jānodrošina ar informāciju par braukšanas apstākļiem

 jā

 jā

 nav prasību

 nav prasību

 nav prasību

 20.

 Uzturēšanas klases ir spēkā šādās diennakts stundās

 6.00–22.00

 6.00–20.00

 6.00–18.00

 6.00–18.00

 netiek normēts

Piezīmes.

1. Tiltu brauktuvēm, autoceļu paplašinājumiem un divlīmeņu mezglu nobrauktuvēm izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas pamatceļa brauktuvei.

2. Laiku autoceļu brauktuves attīrīšanai no sniega skaita no brīža, kad sniegs beidzis snigt, līdz brīdim, kad autoceļa brauktuve attīrīta no sniega.

3. Autoceļus, kuriem noteikta D uzturēšanas klase, attīra no sniega līdz četrām reizēm sezonā.

4. Laiku autoceļa brauktuves kaisīšanai ar pretslīdes materiālu un rievu izveidošanai sasalušā vai piebrauktā sniegā uz autoceļa brauktuves skaita no brīža, kad konstatēta apledojuma izveidošanās, līdz brīdim, kad attiecīgie darbi izpildīti.

5. Autoceļiem, kuriem noteikta A un A1 uzturēšanas klase, netiek paredzēta rievu izveide sasalušā vai piebrauktā sniegā.

6. Prasības gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšanai nosaka autoceļa īpašnieks.

7. Ārpus šīs tabulas 20.punktā norādītā laikposma pieļaujama autoceļiem noteiktās uzturēšanas klases samazināšana par vienu klasi.

Satiksmes ministra vietas izpildītāja,
Ministru prezidentu biedra vietā — iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
4.pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 19.oktobra noteikumiem Nr.871
Prasības valsts un pašvaldību autoceļu tiltu, ceļu pārvadu, tuneļu un caurteku uzturēšanai

Nr. p.k.

Prasības

Uzturēšanas klase

A

B

C

D

pieļaujamie rādītāji

1

2

3

4

5

6

1.

Tiltu un ceļu pārvadu brauktuvēm, ūdens novades caurulēm, teknēm, drošības joslām un ietvēm ir jābūt tīrām. Tilta klājs jāmazgā

katru pavasari un rudeni

katru pavasari

netiek normēts

netiek normēts

2.

Nenostiprinātas betona vai cita materiāla daļas, kas apdraud satiksmes drošību, nekavējoties jānovāc no tilta vai autoceļa pārvada

3.

Tiltu un ceļu pārvadu mastikas deformācijas šuvēm jābūt aizpildītām līdz malām, un tajās nav pieļaujamas plaisas. Atklātie trūkumi jānovērš ārpus ziemas sezonas

2 nedēļās

1 mēnesī

1 mēnesī

1 mēnesī

4.

Tiltu un ceļu pārvadu tērauda deformācijas šuvēm jābūt tīrām

5.

Tiltu un ceļu pārvadu tērauda deformācijas šuvēm jābūt noregulētām. Atklātie trūkumi jānovērš

1 diennaktī

1 diennaktī

1 diennaktī

1 diennaktī

6.

Tiltu, ceļu pārvadu brauktuvēs, drošības joslās un ietvēs nav pieļaujamas bedres, kas dziļākas par 25 mm. Bedres pēc to atklāšanas jāaizpilda

3 diennaktīs

7 diennaktīs

7 diennaktīs

7 diennaktīs

7.

Tiltu, ceļu pārvadu brauktuvēs, drošības joslās un ietvēs nav pieļaujamas plaisas, kuru atvērums ir lielāks par 5 mm. Plaisas vasaras sezonā jāaizlej vai jāaizpilda

8.

Tiltu koka klājā nav pieļaujami salauzti vai sapuvuši elementi. Atklātie trūkumi jānovērš

3 diennaktīs

7 diennaktīs

7 diennaktīs

7 diennaktīs

9.

Tiltu un ceļu pārvadu margām jābūt nostiprinātām. Atklātie trūkumi jānovērš

3 diennaktīs

7 diennaktīs

2 nedēļās

2 nedēļās

10.

Tiltu un ceļu pārvadu margām jābūt krāsotām vai pārklātām ar aizsargājošu segumu. Atklātie trūkumi vasaras sezonā jānovērš

11.

Tiltu un ceļu pārvadu konstrukcijās nav pieļaujami lokāli betona izdrupumi, kuros atsedzas stiegrojums. Atklātie trūkumi vasaras sezonā jānovērš

12.

Tiltu un ceļu pārvadu zemtilta zonā nav pieļaujams apaugums, kas pārsniedz 50 cm, sanesumi vai gadījuma priekšmeti. Atklātie trūkumi jānovērš

13.

Tiltu, ceļu pārvadu konusos nav pieļaujami izskalojumi, kas dziļāki par 50 cm, vai bojāti nostiprinājumi. Atklātie trūkumi jānovērš

1 mēnesī

1,5 mēnešos

2 mēnešos

2 mēnešos

14.

No caurtekas šķērsgriezuma laukuma nedrīkst būt aizsegti vairāk par

20 %

35 %

50 %

50 %

15.

Ja sanesumu daudzums ir lielāks par šī pielikuma 14.punktā minēto daudzumu, caurteka vasaras sezonā jāiztīra

16.

Virs caurtekām un tuneļiem nav pieļaujami tukšumi. Atklātie tukšumi nekavējoties jānorobežo vai jānovērš

17.

Caurteku posmos, uzgaļos, gultņu un nogāžu nostiprinājumos nav pieļaujami trūkumi, kas traucē ūdens noteci vai var izraisīt uzbēruma nestabilitāti. Atklātie trūkumi jānovērš

18.

Caurteku ieteces un izteces grāvjiem jābūt tīriem autoceļa zemes nodalījuma joslas platumā. Aizsērējušie un aizaugušie grāvji vasaras sezonā jāattīra

19.

Tuneļiem jābūt tīriem, tajos nav pieļaujams stāvošs ūdens. Segumā nav pieļaujamas bedres. Caur tuneļa saduršuvēm nedrīkst sūkties ūdens vai birt grunts. Atklātie trūkumi jānovērš

20.

Tuneļos nav pieļaujamas nenostiprinātas betona vai cita materiāla daļas. Atklātie trūkumi jānorobežo vai jānovērš

Piezīmes.

1. Tiltu, ceļu pārvadu un tuneļu brauktuves ziemā uztur saskaņā ar šo noteikumu 3.pielikumu.

2. Uz tiltu, ceļu pārvadu un tuneļu brauktuvēm attiecas šo noteikumu 6.pielikuma 3., 4., 5., 6. un 7.punktā minētās prasības.

3. Šī pielikuma 6., 7., 10. un 11.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem tiltiem un ceļu pārvadiem.

4. Attiecībā uz caurtekām, kurām iztecē ārpus ceļa joslas nav nodrošināta ūdens novade, pieļaujamas atkāpes no šī pielikuma 14.punktā minētajām prasībām.

5. Šī pielikuma 19. un 20.punktā izvirzītās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem tuneļiem.

6. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.

Satiksmes ministra vietas izpildītāja,
Ministru prezidentu biedra vietā — iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
5.pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 19.oktobra noteikumiem Nr.871
Prasības valsts un pašvaldību autoceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu uzturēšanai

Nr.
p.k.

Prasības

Uzturēšanas klase

A

B

C

D

pieļaujamie rādītāji

1

2

3

4

5

6

1.

Autobusu pieturvietā jābūt 534.ceļa zīmei, atkritumu tvertnei un soliņam

tikai ceļa zīmei

tikai ceļa zīmei

nav prasību

2.

Ceļa zīmju stabiem vai balstiem jābūt krāsotiem pelēkā krāsā vai pārklātiem ar pelēku aizsargājošu segumu. Bojājumi, kuru laukums ir lielāks par 30 % no kopējā laukuma, vasaras sezonā jānovērš

3.

Ceļa zīmju stabi vai balsti nedrīkst būt salauzti, deformēti vai sasvērušies. Atklātie trūkumi jānovērš

3 diennaktīs

10 diennaktīs

1 mēnesī

netiek normēts

4.

Ceļa zīmēm jāatbilst standartu LVS 77-1, LVS 77-2 un LVS 77-3 prasībām

Bojātās vai nozagtās brīdinājuma, aizlieguma vai priekšrocības ceļa zīmes jānomaina

1 diennaktī

3 diennaktīs

3 diennaktīs

3 diennaktīs

Pārējās ceļa zīmes, izņemot virzienrādītājus un informācijas zīmes, jānomaina

3 diennaktīs

1 nedēļā

1 mēnesī

netiek normēts

5.

Bojātās vai nozagtās informācijas zīmes un virzienrādītāji pēc bojājuma vai zuduma atklāšanas jānomaina

3 mēnešos

netiek normēts

netiek normēts

netiek normēts

6.

Ceļa zīmes pavasarī jānomazgā

līdz 1.maijam

netiek normēts

nav prasību

nav prasību

7.

Uz melnās ceļa segas jābūt horizontālajam apzīmējumam, kas atbilst standarta LVS 85 prasībām. Iepriekšējā apzīmējuma pēdu redzamība nav pieļaujama. Ja horizontālais apzīmējums 30 m garā posmā ir nodzisis vairāk par 50 % no tā laukuma, horizontālais apzīmējums jāatjauno līdz 31.augustam

tikai bīstamās vietās

nav prasību

nav prasību

8.

Ceļa klātnes malām jābūt apzīmētām ar signālstabiņiem, kas atbilst standarta LVS 93 prasībām

tikai bīstamās vietās

tikai bīstamās vietās

nav prasību

Bojātie vai iztrūkstošie signālstabiņi pavasarī jāatjauno

līdz 31.maijam

līdz 30.jūnijam

netiek normēts

Vēlāk līdz sala iestāšanās brīdim signālstabiņi pēc bojājuma vai zuduma atklāšanas jāatjauno

2 nedēļās

1 mēnesī

9.

Barjerām jābūt izlīdzinātām, bez bojātiem elementiem. Nomalei zem barjerām jābūt noplanētai

Ceļa metāla drošības barjerām jāatbilst standarta LVS 94 prasībām

Gaismas atstarotājiem jābūt uzstādītiem

nav prasību

nav prasību

nav prasību

Pavasarī barjeras jānomazgā

līdz 1.maijam

netiek normēts

netiek normēts

netiek normēts

Atklātie trūkumi jānovērš

2 nedēļās

1 mēnesī

vasaras sezonā

vasaras sezonā

10.

Žogiem jābūt krāsotiem vai pārklātiem ar aizsargājošu segumu un bez bojātiem elementiem. Atklātie trūkumi vasaras sezonā jānovērš

nav prasību

nav prasību

11.

Autoceļu satiksmes luksoforu ekspluatācijas laikā to gaismas atdevei jābūt ne mazākai kā 80 % no sākotnējās sertificētās vērtības. Gaismas signāliem jādarbojas atbilstoši apstiprinātai konkrētā luksofora satiksmes organizācijas shēmai

Bojātie gaismas avoti jānomaina

1 diennaktī

1 diennaktī

1 diennaktī

1 diennaktī

12.

Autoceļu satiksmes luksoforu elementiem, detaļām, kā arī stiprinājumu elementiem jābūt bez bojājumiem

Atklātie darbības traucējumi jānovērš, bojātās detaļas vai elementi jānomaina

3 diennaktīs

3 diennaktīs

3 diennaktīs

3 diennaktīs

13.

Autoceļu apgaismojums jāieslēdz diennakts tumšajā laikposmā

nav prasību

nav prasību

nav prasību

Bojātie gaismas elementi jānomaina

1 nedēļā

14.

Apgaismes stabiem, kā arī to stiprinājumu elementiem jābūt bez bojājumiem. Satiksmei bīstamie bojājumi jānovērš nekavējoties pēc to atklāšanas

Pārējie atklātie trūkumi jānovērš

1 mēnesī

netiek normēts

netiek normēts

netiek normēts

15.

Gājēju tuneļiem jābūt apgaismotiem

nav prasību

nav prasību

nav prasību

Ja apgaismojums tiek pārtraukts, tas jāatjauno

1 diennaktī

Bojātie gaismas elementi jānomaina

1 nedēļā

Piezīmes.

1. Šī pielikuma 9.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošām barjerām.

2. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.

3. Šī pielikuma 13.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošām apgaismojuma līnijām.

Satiksmes ministra vietas izpildītāja,
Ministru prezidentu biedra vietā — iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
6.pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 19.oktobra noteikumiem Nr.871
Prasības valsts un pašvaldību autoceļu segumu uzturēšanai

 Nr. p.k.

 Prasības

 Uzturēšanas klase

 A

 B

 C

 D

 pieļaujamie rādītāji

 1

 2

 3

 4

 5

 6

 1.

 Satiksmei bīstamie gadījuma priekšmeti no autoceļa asfalta seguma jānovāc nekavējoties pēc to atklāšanas

 jā

 jā

 jā

 jā

 2.

 Dubļi vai netīrumi no autoceļa asfalta seguma jānovāc

 1 diennaktī

 5 diennaktīs

 netiek normēts

 netiek normēts

 3.

 Asfalta segumos bedres nedrīkst būt dziļākas par 25 mm. Atklātie trūkumi jānovērš

 jā

 jā

 jā

 jā

 Izveidojoties šādām bedrēm, tās pavasarī jāaizpilda

 līdz 1.jūnijam

 līdz 15.jūnijam

 līdz 1.jūlijam

 līdz 1.jūlijam

 Vēlāk izveidojušās bedres jāaizpilda līdz 30.septembrim

 jā

 jā

 jā

 jā

 4.

 Satiksmei bīstamās bedres jāaizpilda

 1 diennaktī

 5 diennaktīs

 1 nedēļā

 2 nedēļās

 5.

 Autoceļa posmi ar avārijas stāvoklī esošiem segumiem jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm

 jā

 jā

 jā

 jā

 6.

 Asfalta segumos posmi, kuros ir šķērsviļņi, kas augstāki par 30 mm, vai risas, kas dziļākas par 25 mm, jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm vai trūkumi jānovērš

 1 diennaktī

 5 diennaktīs

 1 nedēļā

 2 nedēļās

 7.

 Asfalta segumos posmi ar krasām virsmas līmeņa izmaiņām (iesēdumiem un pacēlumiem) jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm vai trūkumi jānovērš

 1 diennaktī

 5 diennaktīs

 1 nedēļā

 nav prasību

 8.

 Asfalta seguma saķeres koeficientam (izņemot ziemas sezonu un ārkārtējus laikapstākļus) jābūt ne mazākam par 0,3. Ja saķeres koeficients ir mazāks, šāds autoceļa posms jāapzīmē ar 115.ceļa zīmi "Slidens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm vai jāveic pasākumi seguma raupjuma atjaunošanai

 1 diennaktī

 5 diennaktīs

 1 nedēļā

 nav prasību

 9.

 Plaisas asfalta segumā, kuru atvērums ir lielāks par 10 mm, jāaizpilda

 līdz 31.augustam

 nav prasību

 nav prasību

 nav prasību

 10.

 Asfalta segumos kūkumojošās vietas jāapzīmē ar nepieciešamajām ceļa zīmēm un jānosedz ar transporta slodzi sadalošu materiālu

 jā

 jā

 jā

 jā

 Pēc autoceļa klātnes nožūšanas segums jāsakārto

 3 diennaktīs

 5 diennaktīs

 10 diennaktīs

 netiek normēts

 11.

 Vasaras sezonā jānomaina salauztie un sadrupušie betona apmaļu akmeņi

 jā

 jā

 jā

 nav prasību

 12.

 Taisnos autoceļa posmos un liela rādiusa līknēs grants seguma šķērskritumam jābūt 3–5 %, virāžās tas var būt līdz 6 %. Seguma malās nedrīkst būt valnis. Uz seguma nedrīkst atrasties vaļēja velēna vai vaļēji akmeņi, kas lielāki par 70 mm. Atklātie trūkumi jānovērš

 jā

 jā

 jā

 Grants segumus profilē pavasarī, apžūstot zemes klātnei pēc atkušņa, bet ne vēlāk kā līdz

 1.maijam

 10.maijam

 netiek normēts

 Grants segumus profilē rudenī pirms sala iestāšanās

 jā

 jā

 jā

 13.

 Grants seguma virsmai jābūt līdzenai, tā nedrīkst radīt autobraucējam diskomforta sajūtu

 jā

 jā

 jā

 Ja laikposmā no pavasara atkušņa līdz sala iestāšanās brīdim grants segumā 30 % no apskatāmā laukuma veidojas šķērsviļņi, risas vai bedres, kas dziļākas par 60 mm, grants segums jānoplanē

 20 diennaktīs

 1 mēnesī

 1,5 mēnešos

 14.

 Grants segumā nav pieļaujami iesēdumi un bedres, kas dziļākas par 100 mm. Atklātie trūkumi jānovērš

 5 diennaktīs

 2 nedēļās

 1 mēnesī

 15.

 Bruģa segumā radušās bedres pavasarī jāsalabo pārbruģējot

 līdz 1.jūnijam

 līdz 15.jūnijam

 līdz 1.jūlijam

 līdz 1.jūlijam

 Vēlāk izveidojušās bedres jāsalabo līdz 30.septembrim

 jā

 jā

 jā

 Satiksmei bīstamās bedres jānovērš (drīkst labot ar citu materiālu)

1 diennaktī

 5 diennaktīs

 1 nedēļā

 2 nedēļās

Piezīmes.

1. Šī pielikuma 3. un 9.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem asfalta segumiem.

2. Par satiksmei bīstamām bedrēm uzskata tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m2 un kuras ir dziļākas par 50 mm.

3. Autoceļa posms, kurā ir satiksmei bīstamās bedres, triju stundu laikā pēc to konstatēšanas jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm.

4. Šī pielikuma 11.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem autoceļu segumiem.

5. Šķembu un grunts segumiem izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas grants segumam.

6. Šī pielikuma 13. un 14.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem grants segumiem.

7. Uz bruģa segumu attiecas arī šī pielikuma 1., 2. un 7.punktā minētās prasības.

8. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.

9. Autoceļus ar grants segumu nav paredzēts uzturēt saskaņā ar A uzturēšanas klases prasībām.

Satiksmes ministra vietas izpildītāja,
Ministru prezidentu biedra vietā — iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
7.pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 19.oktobra noteikumiem Nr.871
Prasības valsts un pašvaldību autoceļu kopšanai

 Nr.
p.k.

 Prasības

 Uzturēšanas klase

 A

 B

 C

 D

 pieļaujamie rādītāji

 1

 2

 3

 4

 5

 6

 1.

 Autoceļa zemes nodalījuma joslas, autobusu pieturvietas un atpūtas vietas pavasarī pirmo reizi jāattīra

 līdz 1.maijam

 līdz 15.maijam

 līdz 1.jūnijam

 netiek normēts

 Vēlāk līdz sala iestāšanās brīdim minētās vietas jātīra ne retāk kā

 2 reizes nedēļā

 reizi mēnesī

 reizi ceturksnī

 2.

 Uz autoceļa klātnes pēkšņi radušos satiksmi kavējošu vai satiksmes drošībai bīstamu šķēršļu (piemēram, izskalojumi, nogruvumi, izgāzti koki, stabi, avarējuši transportlīdzekļi) novēršana un nepieciešamo ceļa zīmju vai norobežojumu uzstādīšana jāuzsāk nekavējoties pēc to atklāšanas

 jā

 jā

 jā

 jā

 3.

 Autoceļa nomalēs un nogāzēs nav pieļaujama ilgstoša dažādu satiksmes līdzekļu stāvēšana, kravu un gadījuma priekšmetu atrašanās, kas var radīt draudus satiksmes drošībai. Atklājot šādus gadījumus, bīstamā vieta nekavējoties jāapzīmē ar nepieciešamajām ceļa zīmēm un norobežojumiem

 jā

 jā

 jā

 jā

 Nomales jāatbrīvo no tiem

 12 stundās

 1 diennaktī

 3 diennaktīs

 2 nedēļās

 Nogāzes jāatbrīvo no tiem

 netiek normēts

 netiek normēts

 netiek normēts

 netiek normēts

 4.

 Autoceļa zemes klātnes robežās nav pieļaujami izskalojumi un nogruvumi. Atklātie trūkumi jānovērš

 jā

 jā

 jā

 jā

 Izskalojumi un nogruvumi, kas dziļāki par 50 cm, jāaizber vai jāpieber

 1 nedēļā

 2 nedēļās

 1 mēnesī

 6 nedēļās

 5.

 Autoceļa sāngrāvjos nav pieļaujama ilgstoša ūdens krāšanās augstāk par 20 cm zem autoceļa segas konstrukcijas. Atklātie trūkumi jānovērš

 jā

 jā

 jā

 jā

 Sāngrāvji jāiztīra no aizsērējumiem

 1 nedēļā

 2 nedēļās

 1 mēnesī

 2 mēnešos

 6.

 Grāvju dibena un nogāžu nostiprinājumiem jābūt kārtībā. Atklātie trūkumi jānovērš

 1 nedēļā

 2 nedēļās

 1 mēnesī

 netiek normēts

 7.

 Gūlijām un drenāžas akām jābūt tīrām, bez sanesumiem. Pavasarī tās pirmo reizi jāiztīra

 līdz 1.jūnijam

 līdz 15.jūnijam

 netiek normēts

 netiek normēts

 Vēlāk līdz sala iestāšanās brīdim tās jāiztīra

 reizi 6 nedēļās

 reizi 2 mēnešos

 līdz ziemas sezonai

 līdz ziemas sezonai

 8.

 Drenāžas vai kanalizācijas caurulēs nav pieļaujami aizsērējumi. Caurules, kurās aizsērējums ir lielāks par norādīto procentuālo daudzumu, jāiztīra

 20 %;
6 nedēļās

 35 %;
2 mēnešos

 50 %;
līdz ziemas sezonai

 50 %;
līdz ziemas sezonai

 9.

 Gūlijām, kanalizācijas, drenāžas, ūdensvada akām un skatakām jābūt bez bojājumiem un izskalojumiem. Tām jābūt nosegtām ar vākiem vai restītēm. Pirms atkušņa no ietekām, akām un restītēm jāiztīra sniegs un ledus

 jā

 jā

 jā

 jā

 10.

 Autoceļa nomalei ar grants segumu jābūt šķērskritumam no 3–5 %. Virāžās nomales šķērskritums var būt līdz 6 %

 jā

 jā

 jā

 jā

 Nomales ar grants segumu profilē pavasarī, kad pēc atkušņa apžuvusi zemes klātne

 līdz 1.maijam

 līdz 1.maijam

 līdz 1.jūnijam

 netiek normēts

 Nomales profilē rudenī pirms sala iestāšanās

 jā

 jā

 jā

 jā

 11.

 Autoceļa nomales un asfalta seguma savienojumā augstumu atšķirība nedrīkst būt lielāka par

 3 cm

 5 cm

 5 cm

 5 cm

 Ja laikposmā no pavasara atkušņa līdz sala iestāšanās brīdim tiek konstatēta lielāka augstumu atšķirība, autoceļa posms jāapzīmē ar 119.ceļa zīmi
"Ceļš ar bīstamām nomalēm" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm vai atklātie trūkumi jānovērš

 3 diennaktīs

 7 diennaktīs

 2 nedēļās

 netiek normēts

 12.

 Nomalei ar grants segumu jābūt līdzenai. Ja laikposmā no pavasara atkušņa līdz sala iestāšanās brīdim seguma nomalē 30 % no apskatāmā laukuma veidojas šķērsviļņi, risas vai bedres, kas dziļākas par 60 mm, grants seguma nomale jānoplanē

 2 nedēļās

 3 nedēļās

 2 mēnešos

 netiek normēts

 13.

 Nomalē ar asfalta segumu nav pieļaujamas bedres, kas dziļākas par 25 mm. Ja izveidojušās bedres, tās pavasarī jāaizpilda

 līdz 1.jūnijam

 līdz 15.jūnijam

 līdz 1.jūlijam

 līdz 1.jūlijam

 Vēlāk izveidojušās bedres jāaizpilda līdz 30.septembrim

 jā

 jā

 jā

 jā

 14.

 Autoceļa zemes klātnes robežās augošie krūmi jāizpļauj

 reizi gadā

 reizi gadā

 nav prasību

 nav prasību

 15.

 Normatīvajos dokumentos noteikto autoceļa, ceļa zīmju vai krustojumu redzamību nodrošina, izcērtot traucējošos krūmus vai koku zarus. Atklātie trūkumi jānovērš

 nekavējoties

 1 nedēļā

 1 mēnesī

 1,5 mēnešos

 16.

 Uz autoceļa nomales un tai pieguļošas nogāzes 1,0–1,5 m platumā, kā arī uz sadalošās joslas, kas šaurāka par 12 m, augošā zāle veģetācijas periodā jāpļauj

 2 reizes

 1 reizi

 1 reizi

 nav prasību

 17.

 Dzīvžogi jāapgriež un sausie vai bojātie zari jāizgriež

 līdz 30.aprīlim

 nav prasību

 nav prasību

 nav prasību

 18.

 Sausie vai bojātie koku zari jāizgriež un nokaltušie koki jāizzāģē

 līdz 30.aprīlim

 nav prasību

 nav prasību

 nav prasību

 19.

 Atpūtas vietās jābūt uzstādītai atkritumu tvertnei

 jā

 jā

 Atkritumi no atkritumu tvertnes jāizved

 1 reizi nedēļā

 1 reizi mēnesī

 20.

 Atpūtas vietās nav pieļaujams salauzts vai sabojāts aprīkojums. Bojātais aprīkojums jāsaremontē vai jānovāc

 2 nedēļu laikā

 1 mēneša laikā

 21.

 Kāpnēm atpūtas vietās jābūt ar nostiprinātām margām. Kāpņu pakāpieniem jābūt noturīgiem un bez bojājumiem. Pēc trūkumu atklāšanas nekavējoties jāuzliek brīdinoši uzraksti un kāpnes jānorobežo

 jā

 jā

 Bojātie elementi jānomaina

 2 nedēļu laikā

 1 mēneša laikā

 22.

 Autopaviljonu un tualešu jumtiem jābūt ūdensnecaurlaidīgiem, sienām bez bojājumiem un trūkumiem, kuri var apdraudēt sienu noturību

 jā

 jā

 23.

 Autobusu pieturvietā vai atpūtas vietā uzstādītā tualete jātīra

 jā

 jā

Piezīmes.

1. Ja bojātos vai trūkstošos aku vākus vai gūliju restītes nav iespējams aizstāt nekavējoties, bīstamo vietu apzīmē ar nepieciešamajām ceļa zīmēm.

2. Šķembu un grunts segumiem nomalēs izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas grants segumam nomalēs.

3. Šī pielikuma 10., 12. un 13.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem segumiem.

4. Apzīmējums "–" nozīmē, ka minētā konstrukcija vai autoceļa elements attiecīgajai uzturēšanas klasei nav paredzēts.

5. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.

Satiksmes ministra vietas izpildītāja,
Ministru prezidentu biedra vietā — iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons
01.11.2004