Darbības ar dokumentu

Tiesību akts ir zaudējis spēku.

 LATVIJAS REPUBLIKAS AUGSTĀKĀS PADOMES LĒMUMS

Par Latvijas banku privatizācijas fonda statūtu apstiprināšanu

Latvijas Republikas Augstākā Padome nolemj:

l. Apstiprināt Latvijas banku privatizācijas fonda statūtus.

2. Noteikt, ka Latvijas banku privatizācijas fonda īpašums veidojas, pārņemot no Latvijas Bankas to valsts mantu, kas saistīta ar komercfunkciju veikšanu.

3. Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Latvijas Republikas Augstākās Padomes priekšsēdētājs A. GORBUNOVS

Latvijas Republikas Augstākās Padomes sekretārs I. DAUDIŠS

Rīgā 1993. gada 26. janvārī

 

Latvijas Republikas Augstākās Padomes
1993. gada 26. janvāra lēmuma
«Par Latvijas banku privatizācijas fonda statūtu apstiprināšanu»
pielikums

Latvijas banku privatizācijas fonda
STATŪTI

I. Vispārīgie noteikumi

1. Latvijas banku privatizācijas fonds (turpmāk - Fonds) ir valsts institūcija, kas nodibināta Latvijas Bankas komercfunkcijas veicošo nodaļu privatizācijai un valsts īpašumā paliekošā kapitāla pārvaldīšanai.

2. Fondam ir juridiskās personas statuss, tas patstāvīgi veido savu organizatorisko struktūru, tam pieder uz īpašuma tiesību pamata nošķirta manta, kas veidojusies saskaņā ar šiem statūtiem, tas spēj iegūt likumā noteiktās mantiskās un nemantiskās tiesības un uzņemties no likuma un statūtiem izrietošos pienākumus, savā vārdā Par prasītāju un atbildētāju tiesā, Saimnieciskajā tiesā un šķīrējtiesā ar visām no civilprocesuālās likumdošanas aktiem izrietošajām tiesībām.

3. Fonds atbild par savām civiltiesiskajām saistībām ar visu savu mantu likumā un šajos statūtos noteiktajā apmērā.

4. Fondam ir savs zīmogs un nepieciešamie spiedogi kancelejas, transporta un īpašuma uzskaites dokumentu apliecināšanai.

Valsts atbild par Fonda saistībām atbilstoši saviem ieguldījumiem Fondā.

II. Darbības mērķi, uzdevumi un termiņš

5. Fonda darbības mērķis ir pārvaldīt Latvijas Bankas komercfunkcijas veicošo nodaļu īpašumu līdz tā privatizācijai, kā arī par privatizācijas pārvaldīt privatizētajās sabiedrībās valsts īpašumā paliekošo mantu un kapitālu.

6. Fonda uzdevums ir:

- veikt Latvijas Bankas nodaļu reorganizāciju un privatizāciju;

- nodrošināt īpašuma pārvaldīšanu, nepieļaujot kaitējuma nodarīšanu tam;

- nodrošināt valsts īpašumā paliekošā kapitāla pārvaldīšanai privatizētajās sabiedrībās, kas izveidotas uz Latvijas Bankas komercfunkcijas veicošo nodaļu bāzes;

- pārvaldīt par neatmaksājamiem kvalificētos kredītus.

7. Fonds tiek dibināts uz nenoteiktu laiku un darbojas līdz tā likvidācijai.

II. Fonda īpašums un ienākumi

8. Fonda īpašums veidojas, pārņemot no Latvijas Bankas ar komercfunkciju veikšanu saistīto īpašumu.

9. Fonda izdevumi tiek segti no ieņēmumiem, kas tiek gūti no banku nodaļu privatizācijas un nekustāmā īpašuma nomas maksas.

IV. Pārvaldes struktūra

10. Fonda pārvaldes institūcija ir padome un tās iecelts Fonda priekšsēdētājs (turpmāk - priekšsēdētājs).

11. Fonda darbību pārbauda zvērināts revidents.

V. Padome

12. Padome šo statūtu izpratnē ir Latvijas Bankas privatizācijas un reorganizācijas komisija.

13. Padomes loceklis nevar uzticēt savu pienākumu veikšanu citai personai. Ja kāds Padomes loceklis atstāj amatu priekšlaikus, viņa vietā Augstākā Padome (Saeima) ievēlē citu personu.

14. Padomes uzdevums ir:

- pastāvīgi kontrolēt Fonda darbību;

- apstiprināt un pārbaudīt Fonda budžetu;

- izstrādāt Fonda stratēģiju;

- atcelt no amata un iecelt amata Fonda amatpersonas un revidentu lemt par prasības vai sūdzības celšanu pret tiem vai par prasības un sūdzības atsaukšanu, lemt par Fonda darbinieku algām;

- izskatīt jautājumus par nekustamā īpašuma pirkšanu vai pārdošanu.

15. Padomei ir tiesības:

- katrā laikā pieprasīt no priekšsēdētāja pārskatu par Fonda stāvokli;

- pārbaudīt Fonda dokumentus, pārskatus un kasi.

16. Padome pieņem lēmumus ar visu padomes locekļu vienkāršu balsu vairākumu.

VI. Priekšsēdētājs

17. Fonda operatīvo darbību vada priekšsēdētājs, kas pilda savas funkcijas padomes uzraudzībā.

18. Priekšsēdētājs pārzina Fonda saimniecisko darbību, atbild par likumam atbilstošu grāmatvedību, pārvalda Fonda mantu un rīkojas ar tā kapitāliem atbilstoši likumam un padomes lēmumiem.

19. Priekšsēdētājs nedrīkst darboties citā uzņēmējsabiedrībā bez padomes piekrišanas.

20. Priekšsēdētājs:

- kārto izdevumus Fonda budžeta ietvaros;

- paraksta Fonda dokumentus;

- reizi ceturksnī padomei sniedz par savu darbu rakstveida ziņojumu, kurā atspoguļo Fonda saimnieciskās un finansiālās darbības rezultātus;

- pārstāv Fonda intereses attiecībās ar trešajām personām;

- vada apkalpojošā tehniskā personāla, kā arī padomnieku un citu darbinieku darbu;

- informē padomi par ikvienu nozīmīgu Fonda darbības aspektu.

21. Padome var jebkurā brīdī atbrīvot priekšsēdētāju no viņam uzticēto pienākumu pildīšanas, ja viņš pārkāpj savus pienākumus vai neatbilst ieņemamajam amatam vai veicamajam darbam.

22. Ja priekšsēdētājs ir iesniedzis lūgumu par viņa atbrīvošanu no ieņemamā amata, tiek sasaukta padomes sēde, kurā izskata viņa darbu un pieņem lēmumu par atbrīvošanu no viņam uzticēto pienākumu pildīšanas.

VII. Zvērināts revidents

23. Zvērinātu revidentu (turpmāk - revidentu) ieceļ padome.

24. Revidents pārbauda gada pārskata sastādīšanu, tā atbilst likumiem, Fonda statūtiem un ierakstiem grāmatvedības dokumentos.

25. Revidents pieprasa visas nepieciešamās ziņas no priekšsēdi tajā, kuram šādu ziņu sniegšana ir obligāta.

26. Revidents iesniedz pārskatu par Fonda darbu padomei Augstākajai Padomei (Saeimai).

27. Revidentam ir tiesības veikt tūlītējus kontroles un pārbaudi pasākumus, ja rodas šaubas par Fonda saimnieciskās vai finansiālās darbības likumību.

28. Revidents veic savu darbību saskaņā ar spēkā esošajiem likumdošanas aktiem. Viņš atbild Fondam un trešajām personām par zaudējumiem, kas radušies viņa nepamatotas vai kļūdainas darbības rezultātā. Revidents neatbild par Fonda pārvaldes institūtu pārkāpumiem.

VIII. Gada pārskats

29. Fonds organizē lietvedību, grāmatvedību un statistisko uzskaiti, sastāda un iesniedz pārskatus atbilstoši spēkā esošajiem likumdošanas aktiem.

30. Ne vēlāk kā divus mēnešus pēc kalendāra gada beigās priekšsēdētājs iesniedz revidentam pārbaudīšanai Fonda gada pārskatu, kas sagatavots saskaņā ar Latvijas Republikas 1992. gada 14. oktobra likumu «Par uzņēmumu gada pārskatiem» (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 44/45),arī rakstveida ziņojumu par aizvadīto darbības gadu.

31. Gada pārskatu izskata un apstiprina padome.

32. Fonds publicē gada pārskatu.

Latvijas Republikas Augstākās Padomes sekretārs I. DAUDIŠS

 

26.01.1993