Tiesību akts: spēkā esošs
Ogres novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 30/2023

Ogrē 2023. gada 21. decembrī (prot. Nr. 20; 27.)
Par uguņošanas ierīču un skatuves pirotehnisko izstrādājumu izmantošanas laiku
Izdoti saskaņā ar Pirotehnisko izstrādājumu
aprites likuma
17. panta piekto daļu

1. Saistošie noteikumi nosaka uguņošanas ierīču un skatuves pirotehnisko izstrādājumu izmantošanas laiku Ogres novada administratīvajā teritorijā.

2. Uguņošanas ierīču un skatuves pirotehnisko izstrādājumu izmantošana Ogres novada administratīvajā teritorijā gadumijā atļauta laikā no 31. decembra plkst. 24.00 līdz 1. janvāra plkst. 1.00.

Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis
Saistošo noteikumu Nr. 30/2023 "Par uguņošanas ierīču un skatuves pirotehnisko izstrādājumu izmantošanas laiku"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļasNorādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saskaņā Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 14. apakšpunktu, pašvaldības autonomā funkcija ir piedalīties sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanā. Pirotehnisko izstrādājumu aprites likuma 17. panta piektā daļa nosaka, ka attiecīgā pašvaldība, izdodot saistošos noteikumus, ir tiesīga ierobežot uguņošanas ierīču un skatuves pirotehnisko izstrādājumu izmantošanas vietu un laiku.

Saistošie noteikumi nepieciešami, lai noteiktu ierobežojumus uguņošanas ierīču un skatuves pirotehnisko izstrādājumu izmantošanas laikam 31. decembrī.

Saeimas 2023. gada 28. septembrī apstiprinātajā Nacionālās drošības koncepcijā aplūkotas apdraudējuma jomas, ņemot vērā starptautiskās drošības situācijas būtisku pasliktināšanos pēc Krievijas uzsāktā pilna mēroga kara Ukrainā. Latvijas valsts sniegtais atbalsts Ukrainai izsauca agresijas vilni pret Krieviju pozitīvi noskaņoto iedzīvotāju vidū, kas ikdienā izpaužas komentāros sociālajos tīklos un video koplietošanas platformās, dažkārt arī ielu vidē fiksētajos incidentos. Koncepcijas 6. punkts paredz prioritātes iekšējai drošībai un konstitucionālajai iekārtai radītā apdraudējuma novēršanai, nosakot, ka ir veicināma sabiedrības vairākuma saliedēšana ap kopīgām vērtībām, kuru pamatā ir valsts neatkarība. Atbildīgajām valsts institūcijām ir jāturpina mērķtiecīgs darbs, lai mazinātu svešu režīmu atstātā mantojuma atrašanos Latvijas kultūrvidē.

Novērojams, ka gadumijā, t.i. 31. decembrī, pirotehnikas izstrādājumu izmantošana tiek uzsākta jau plkst. 23.00, kas liecina par atsevišķas sabiedrības grupas uzskatiem un vēlmi paust atbalstu, un piederību Krievijas režīmam, kas nesakrīt ar Latvijas sabiedrības vairākuma vērtībām, līdz ar to, ievērojot Nacionālās drošības koncepcijā noteiktos valsts apdraudējuma novēršanas stratēģiskos pamatprincipus un prioritātes, saistošo noteikumu projektā ir noteikts atsevišķs regulējumus, paredzot laika posmu 31. decembrī, kad pirotehnikas izstrādājumus drīkst izmantot.

 Saistošie noteikumi nosaka uguņošanas ierīču un skatuves pirotehnisko izstrādājumu izmantošanas laiku 31. decembrī.

Atbilstoši Pirotehnisko izstrādājumu aprites likuma 27. pants paredz administratīvo atbildību par pirotehnisko izstrādājumu aprites noteikumu pārkāpšanu, nosakot, ka par minēto noteikumu pārkāpšanu piemēro naudas sodu fiziskajai personai no septiņām līdz septiņdesmit naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai – no septiņām līdz divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Piemērojot saistošos noteikumus, nav plānoti papildus budžeta ieņēmumi. Nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas vai darba vietas, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Saistošo noteikumu projektam ir pozitīva ietekme uz cilvēku labsajūtu un sabiedrību kopumā, veicinot sabiedrības vairākuma saliedēšanu ap kopīgām vērtībām.
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. Nav plānotas administratīvo procedūru izmaksas.

Jautājumu un neskaidrību gadījumā par saistošo noteikumu piemērošanu iedzīvotāji var vērsties Ogres novada pašvaldībā.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošo noteikumu izpilde neietekmēs pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Kontroli par saistošo noteikumu prasību ievērošanu saskaņā ar pirotehnisko izstrādājumu aprites likuma 27. pantu un 29. pantu veiks Valsts policija un Ogres novada pašvaldības policija.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošo noteikumu prasības un izpilde neradīs papildu izmaksas.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Saistošie noteikumi un tam pievienotais paskaidrojuma raksts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai no 2023. gada 1. decembra līdz 2023. gada 15. decembrim. Saņemts viens viedoklis, norādot, ka saistošie noteikumi ir pretrunā ar Latvijas Republikas Satversmes 96. pantu, ANO Vispārējās cilvēka tiesību deklarācijas 12. pantu, ANO Starptautiskā pakta par pilsoniskajām un politiskajām tiesībām 17. pantu un Eiropas Cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas 8. pantu.

Pašvaldība ir izvērtējusi iesniegto viedokli un secina, ka saistošie noteikumi nav pretrunā ar Latvijas Republikas Satversmes 96. pantu, ANO Vispārējās cilvēka tiesību deklarācijas 12. pantu, ANO Starptautiskā pakta par pilsoniskajām un politiskajām tiesībām 17. pantu un Eiropas Cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas 8. pantu. Iebildumi nav ņemti vērā.

Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis
30.12.2023