Tiesību akts: spēkā esošs
Ministru kabineta noteikumi Nr. 352

Rīgā 2023. gada 27. jūnijā (prot. Nr. 34 52. §)
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība vietējo rīcības grupu darbības nodrošināšanai un sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas 2023.–2027. gadam iedzīvināšanas pārvaldībai, uzraudzībai un novērtēšanai
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir un administrē valsts un Eiropas Savienības atbalstu vietējās rīcības grupas darbības nodrošināšanai un sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas 2023.–2027. gadam (turpmāk – vietējās attīstības stratēģija) iedzīvināšanas pārvaldībai, uzraudzībai un novērtēšanai (turpmāk – atbalsts):

1.1. Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošanu" (turpmāk – stratēģiskā plāna intervence);

1.2. programmas zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam darbības veidā "Vietējo rīcības grupu administrēšana" (turpmāk – programmas zivsaimniecības attīstībai pasākums).

2. Atbalstu piešķir un īsteno atbilstoši:

2.1. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulai (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);

2.2. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulai (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115);

2.3. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulai (ES)  2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139).

3. Atbalsta mērķis ir sekmēt efektīvu vietējās attīstības stratēģijas īstenošanu, piešķirot atbalstu vietējās rīcības grupas darbības nodrošināšanai un vietējās attīstības stratēģijas iedzīvināšanas pārvaldībai, uzraudzībai, kā arī novērtēšanai, tādējādi veicinot lauku un zivsaimniecībai nozīmīgu teritoriju attīstības nepārtrauktību.

4. Atbalsta pretendenta pieteikšanās un atbalsta saņemšanas nosacījumus, projektu īstenošanas nosacījumus, publicitātes pasākumus, maksājuma pieprasījuma izvērtēšanas un lēmumu pieņemšanas kārtību, publiskā finansējuma pieprasīšanas un maksājumu kārtību nosaka arī normatīvie akti par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.

5. Atbalsta apmēru nosaka normatīvie akti par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gadam sagatavošanai un īstenošanai.

6. Atbalsta pretendents ir biedrība vai nodibinājums, kam piešķirts atbalsts vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai stratēģiskā plāna intervencē vai programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gadam sagatavošanai un īstenošanai (turpmāk – vietējā rīcības grupa).

7. Atbalstu var saņemt šādām darbībām:

7.1. vietējās rīcības grupas darbības nodrošināšanai;

7.2. mācībām, kas palielina vietējās attīstības stratēģijas īstenošanā iesaistīto vietējās rīcības grupas pārstāvju zināšanas un prasmes attiecīgajā kompetences jomā, izņemot mācības, kas saistītas ar vidējās profesionālās vai augstākās izglītības iegūšanu;

7.3. sadarbībai vai tīklošanai – vietējās attīstības stratēģijas īstenošanā iesaistīto vietējās rīcības grupas pārstāvju dalībai vietējo rīcības grupu sadarbības vai tīklošanās sanāksmēs, tostarp Eiropas Savienības Kopējās lauksaimniecības politikas tīkla, Zivsaimniecības un akvakultūras uzraudzības, novērtēšanas un vietējā atbalsta tīkla, valsts Kopējās lauksaimniecības politikas tīkla un Zivsaimniecības sadarbības tīkla organizētajās tikšanās reizēs, kā arī dalībai vietējo rīcības grupu sadarbības tīklos reģionālajā, nacionālajā un Eiropas Savienības mērogā;

7.4. vietējās sabiedrības aktivizēšanai – organizēšanai un dalības nodrošināšanai tīklošanās pasākumos, sadarbības un iesaistes veicināšanai vietējās attīstības procesiem nozīmīgu jautājumu risināšanā, kā arī pieredzes, zināšanu un informācijas apmaiņas veicināšanai starp iesaistītajām un ieinteresētajām personām;

7.5. informācijas, mācību nodrošināšanai un pieredzes apmaiņas pasākumiem, kas sniedz atbalstu potenciālajiem projektu iesniedzējiem un ieinteresētajām personām projektu ideju radīšanā, projektu izstrādāšanā un projektu iesniegumu sagatavošanā, kā arī projekta īstenošanas un uzraudzības laikā;

7.6. publicitātes pasākumiem, kas sniedz informāciju par vietējās rīcības grupas darbību un vietējās attīstības stratēģiju un popularizē to;

7.7. vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas uzraudzībai, kā arī novērtēšanai, tostarp vietējās rīcības grupas darbības teritorijas pētījumiem, kas saistīti ar vietējo vajadzību noskaidrošanu, teritorijai piemērotu un vietējās attīstības stratēģijā izvirzīto prioritāšu mērķiem atbilstošu vietējā potenciāla izmantošanu, integrētu inovatīvu risinājumu atrašanu un sasniegto rezultātu vai vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas gaitā gūtās pievienotās vērtības izvērtēšanu.

8. Vietējās attīstības stratēģijas īstenošanā iesaistītie vietējās rīcības grupas pārstāvji šo noteikumu izpratnē ir:

8.1. administratīvais vadītājs un vietējās attīstības stratēģijas īstenošanā iesaistītie vietējās rīcības grupas darbinieki. Vietējā rīcības grupa, kas saņem stratēģiskā plāna intervences atbalstu un atbalstu programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā, var nodarbināt divus administratīvos vadītājus;

8.2. par vietējās attīstības stratēģijas īstenošanu atbildīgās vietējās rīcības grupas pārvaldes institūcijas (turpmāk – lēmējinstitūcija) pārstāvji.

9. Vietējā rīcības grupa, izmantojot šo noteikumu 1. punktā minēto atbalstu, neveic saimniecisko darbību. Ja vietējā rīcības grupa īsteno citu Eiropas Savienības fondu vai valsts, vai pašvaldību finansēto programmu pasākumus vai veic saimniecisko darbību, tā nodrošina, ka attiecīgo darbību īstenošana un ar to saistītā dokumentācija un grāmatvedības uzskaite ir nošķirta. Vietējā rīcības grupa nevar saņemt atbalstu par šo noteikumu 10. punktā minētajām attiecināmajām izmaksām no pašvaldību, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem.

II. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

10. Stratēģiskā plāna intervencē vai programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā ir attiecināmas šādas izmaksas:

10.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas, kas saistītas ar vietējās rīcības grupas darbības nodrošināšanu un vietējās attīstības stratēģijas iedzīvināšanas pārvaldību, uzraudzību un novērtēšanu:

10.1.1. administratīvā vadītāja darba alga, kas nepārsniedz 2174 euro mēnesī, nodarbinot viņu Darba likumā noteikto normālo darba laiku. Ja administratīvais vadītājs vietējā rīcības grupā ir nodarbināts nepilnu darba laiku, atalgojums tiek samazināts proporcionāli nostrādātajām stundām;

10.1.2. darbinieka darba alga, kas nepārsniedz 1746 euro mēnesī, nodarbinot viņu Darba likumā noteikto normālo darba laiku. Ja darbinieks ir nodarbināts vietējā rīcības grupā nepilnu darba laiku, atalgojums tiek samazināts proporcionāli nostrādātajām stundām;

10.1.3. šo noteikumu 8.1. apakšpunktā minētā vietējās rīcības grupas administratīvā vadītāja un darbinieku atvaļinājuma izmaksas;

10.1.4. darba devēja segtie ar personāla atalgojumu saistītie nodokļi un nodevas;

10.1.5. vietējās rīcības grupas administratīvā vadītāja un darbinieku veselības, dzīvības un nelaimes gadījumu apdrošināšanas izmaksas;

10.1.6. personāla atlīdzības izmaksas saskaņā ar noslēgto uzņēmuma vai pakalpojuma līgumu par juridiskiem, grāmatvedības, teritorijas aktivizēšanas un vietējās attīstības stratēģijas projektu vērtēšanas pakalpojumiem, kā arī lēmējinstitūcijas pārstāvju atlīdzība par lēmumu pieņemšanu, tai skaitā nodokļi no aprēķinātās atlīdzības par uzņēmuma vai pakalpojuma līguma izpildi, nodrošinot, ka izmaksas par personāla atlīdzību ir skaidri nodalāmas no pārējo sniegto pakalpojumu izmaksām;

10.2. pārējās attiecināmās izmaksas, kas saistītas ar vietējās rīcības grupas darbības nodrošināšanu un vietējās attīstības stratēģijas iedzīvināšanas pārvaldību, uzraudzību un novērtēšanu, ja tās, piemērojot vienotas likmes finansējumu, veido 40 procentu no tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām atbilstoši regulas 2021/1060 56. panta 1. punktam:

10.2.1. maksa par sabiedrisko transportu un transporta pakalpojumiem, tai skaitā par transporta nomu vai līzingu, kā arī ar transportu saistītās uzturēšanas izmaksas;

10.2.2. degvielas izmaksas;

10.2.3. darbiniekam piederoša un saskaņā ar darba līgumu darba vajadzībām izmantota personiskā transportlīdzekļa amortizācijas izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kuros noteikta likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" normu piemērošanas kārtība;

10.2.4. maksa par autostāvvietu izmantošanu;

10.2.5. transporta izmaksas līdz pasākuma norises vietai un atpakaļ, tai skaitā transporta noma, maksa par sabiedrisko transportu un transporta pakalpojumiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, ja pasākums notiek ārvalstīs;

10.2.6. telpu noma un telpu apsaimniekošanas izmaksas, tostarp par apkuri, ūdensapgādi, kanalizāciju un elektroenerģiju;

10.2.7. kancelejas preču iegādes izmaksas;

10.2.8. izdevumi par reprezentācijas priekšmetiem, tostarp par apģērbu ar nepieciešamajiem vizuālajiem elementiem vietējās rīcības grupas atpazīstamības veicināšanai, ja tā izgatavošanā ievērota attiecīgā publicitāte;

10.2.9. biroja aprīkojuma un tehnikas iegādes izmaksas, tai skaitā datortehnikas, drukas iekārtas un tās izejmateriālu, kopēšanas tehnikas un tās izejmateriālu, datu glabāšanas aprīkojuma un informācijas tehnoloģiju programmnodrošinājuma un programmatūras iegādes, apkopes, nomas un remonta izmaksas;

10.2.10. sakaru pakalpojumu, tai skaitā telekomunikāciju un interneta, izmaksas;

10.2.11. pakalpojuma izmaksas, izņemot šo noteikumu 10.1.6. apakšpunktā minētās izmaksas;

10.2.12. dokumentu kopēšanas izmaksas;

10.2.13. elektroniskā paraksta ieviešanas izmaksas;

10.2.14. pasta izmaksas;

10.2.15. kafijas pauzes izmaksas;

10.2.16. ar dalību pasākumā saistīto darbību izmaksas – organizatora noteiktā reģistrācijas un dalības maksa, viesnīcas izmaksas, dienas nauda un ceļojumu apdrošināšanas izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

10.2.17. dalības maksa citās organizācijās, kas saistītas ar lauku un zivsaimniecībai nozīmīgu teritoriju attīstību un darbojas Latvijas Republikā vai citā Eiropas Savienības dalībvalstī;

10.2.18. vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas teritorijas izpētes un ar to saistīto datu iegūšanas izmaksas, tostarp par informācijas publicēšanu, paziņojot vietējās rīcības grupas tīmekļvietnē par izpētes uzsākšanu un tās rezultātiem;

10.2.19. izdevumi publicitātes pasākumiem, kas sniedz informāciju par vietējās rīcības grupas darbību un vietējās attīstības stratēģiju un popularizē to:

10.2.19.1. informatīvo izdales materiālu, videomateriālu, audiomateriālu un informatīvo plakātu, vietējās rīcības grupas logotipa un vietējās rīcības grupas darbības vietā izvietojamās informatīvās plāksnes izgatavošanas izmaksas;

10.2.19.2. izdevumi par tīmekļvietnes izveidi un uzturēšanu;

10.2.19.3. izdevumi par informācijas sniegšanu plašsaziņas līdzekļos, tostarp tādas informācijas publicēšanu, kas paredzēta potenciālajiem projektu iesniedzējiem, piemēram, par projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanu atbilstoši vietējās attīstības stratēģijai, kā arī preses un mediju monitoringa izmaksas;

10.2.20. tehniskā nodrošinājuma noma;

10.2.21. izdevumi par drukātiem izdales materiāliem, kas tiek izmantoti mācībām un paliek mācību dalībniekiem;

10.2.22. izdevumi par vietējās rīcības grupas pamatlīdzekļu apdrošināšanu;

10.2.23. pievienotās vērtības nodoklis, ja to nav tiesību atskaitīt no valsts budžetā maksājamās nodokļa summas kā priekšnodokli normatīvajos aktos par pievienotās vērtības nodokli noteiktajā kārtībā.

11. Stratēģiskā plāna intervencē vai programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā neattiecināmas ir šādas izmaksas:

11.1. jebkura samaksa par papildu darbu, virsstundu darbu vai darbu svētku dienās, prēmijas, materiālā stimulēšana un naudas balvas;

11.2. izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar regulas 2021/1060 64. pantu, regulas 2021/2115 73. pantu un regulas 2021/1139 13. pantu.

III. Atbalsta saņemšanas kārtība

12. Pēc stratēģijas apstiprināšanas Lauku atbalsta dienests visu ar projekta īstenošanu saistīto līdzekļu saņemšanai un izdevumu segšanai vietējās rīcības grupas norēķinu kontā iemaksā maksājumu 15 procentu apmērā no publiskā finansējuma, kas piešķirts vietējās rīcības grupas darbības nodrošināšanai un sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas 2023.–2027. gadam iedzīvināšanas pārvaldībai, uzraudzībai un novērtēšanai.

13. Vietējā rīcības grupa katru gadu līdz 15. janvārim, 15. maijam un 15. septembrim saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai iesniedz Lauku atbalsta dienestā maksājuma pieprasījumu, lai segtu attiecināmās izmaksas par iepriekšējiem četriem mēnešiem. Maksājuma pieprasījumu iesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā, pievienojot šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas apliecinošus dokumentus un informāciju:

13.1. ar vietējās rīcības grupas darbinieku noslēgto darba līgumu;

13.2. rīkojumu par atvaļinājuma piešķiršanu vietējās rīcības grupas darbiniekam, iesniegumu par ikgadējā atvaļinājuma piešķiršanu un atvaļinājuma naudas aprēķinu;

13.3. informāciju no Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmas par vietējās rīcības grupas darbinieka darbnespējas lapas datiem un slimības naudas aprēķinu;

13.4. ja vietējās rīcības grupas darbinieks ir nodarbināts vairākos projektos, atsevišķi norāda attiecīgā darbinieka nostrādāto stundu skaitu citos projektos;

13.5. darba laika uzskaites tabulu, atsevišķi norādot:

13.5.1. attiecīgā pasākuma īstenošanai nostrādāto stundu skaitu un atalgojuma aprēķinu, ja vietējā rīcības grupa īsteno stratēģiskā plāna intervenci un programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumu;

13.5.2. attiecīgā projekta īstenošanai nostrādāto stundu skaitu un atalgojuma aprēķinu, ja vietējās rīcības grupas darbinieks pilda pienākumus, kas minēti šo noteikumu 13.4. apakšpunktā;

13.6. līdz 15. janvārim – darbinieku plānoto ikgadējo atvaļinājumu grafiku;

13.7. šo noteikumu 10.1.6. apakšpunktā noteikto uzņēmuma vai pakalpojuma līgumu, kā arī darbu nodošanas un pieņemšanas aktus par šo līgumu izpildi, norādot pakalpojumu izpildei atvēlēto stundu skaitu;

13.8. norēķinu konta izrakstu par šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minētajām izmaksām.

IV. Projekta īstenošanas nosacījumi

14. Atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai Lauku atbalsta dienests:

14.1. apstiprina šo noteikumu 13. punktā minēto maksājuma pieprasījumu, ja tajā ietvertās izmaksas ir attiecināmas, un apstiprināto attiecināmo izmaksu daļu iemaksā vietējās rīcības grupas norēķinu kontā, kas atvērts kredītiestādē visu ar projekta īstenošanu saistīto līdzekļu saņemšanai un izdevumu segšanai. Izmaksājamā summa nepārsniedz kopējo vietējās rīcības grupas darbības nodrošināšanai un teritorijas aktivizēšanai piešķirto finansējumu;

14.2. neapstiprina neatbilstošo izdevumu summu, ja maksājuma pieprasījumā ietvertās izmaksas nav attiecināmas.

15. Vietējā rīcības grupa savā tīmekļvietnē publicē:

15.1. informāciju par projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanu atbilstoši vietējās attīstības stratēģijai, norādot informācijas ievietošanas datumu;

15.2. ziņas par plānotajiem pasākumiem un mācībām;

15.3. informāciju par vietējās rīcības grupas organizētajiem un apmeklētajiem pasākumiem;

15.4. īstenotos un apstiprinātos vietējās attīstības stratēģijas projektus;

15.5. vietējās rīcības grupas darbības teritorijas pētījumu rezultātus.

16. Vietējā rīcības grupa:

16.1. nodrošina iedzīvotājiem konkrētu pieņemšanas laiku vietējās rīcības grupas birojā un informāciju par to ievieto vietējās rīcības grupas tīmekļvietnē;

16.2. nodrošina vietējās attīstības stratēģijas projektu vērtēšanu, pamatojoties vismaz uz trim projektu vērtētāju rakstiskiem viedokļiem;

16.3. trīs darbdienas pirms lēmējinstitūcijas sēdes, kurā tiek pieņemts lēmums par projektu iesniegumu atbilstību vietējās attīstības stratēģijai, informē Lauku atbalsta dienestu par sēdes norises vietu un laiku;

16.4. nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību ne mazāk kā vienu reizi katram projektam uzraudzības laikā līdz sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai piešķirtā publiskā finansējuma izlietojumam;

16.5. nodrošina normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai noteiktos projekta informācijas un publicitātes pasākumus.

17. Vietējā rīcības grupa var atteikties no atbalsta saņemšanas, par to rakstiski informējot Lauku atbalsta dienestu. Ja vietējā rīcības grupa atsakās no atbalsta saņemšanas:

17.1. tā kārtējo maksājuma pieprasījumu Lauku atbalsta dienestā iesniedz mēneša laikā pēc attiecīgā iesnieguma iesniegšanas;

17.2. tā atmaksā pārmaksāto atbalstu atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai.

18. Lauku atbalsta dienests lēmumu par atbalsta palielināšanu vietējās rīcības grupas darbības nodrošināšanai un vietējās attīstības stratēģijas iedzīvināšanas pārvaldībai, uzraudzībai un novērtēšanai pieņem piecu darbdienu laikā pēc tam, kad atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gadam sagatavošanai un īstenošanai lēmumu par atbalsta palielināšanu ir pieņēmusi atlases komiteja.

19. Pēc pēdējā maksājuma pieprasījuma apstiprināšanas Lauku atbalsta dienests pārbauda vietējās rīcības grupas saņemtā atbalsta atbilstību regulas 2021/1060 34. panta 2. punkta nosacījumam, kā arī normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gadam sagatavošanai un īstenošanai noteiktajam atbalsta apmēram. Ja Lauku atbalsta dienests konstatē neatbilstību minētajiem nosacījumiem, tas vietējai rīcības grupai pieprasa neatbilstošās summas atmaksu.

20. Lauku atbalsta dienests un vietējā rīcības grupa izmaksas apliecinošus dokumentus, tostarp fiziskās personas datus, uzglabā un apstrādā atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Zemkopības ministra pienākumu izpildītājs ‒ iekšlietu ministrs M. Kučinskis
30.06.2023