Tiesību akts: spēkā esošs
Attēlotā redakcija: 10.05.2024. - ... / Spēkā esošā
Ministru kabineta noteikumi Nr. 582

Rīgā 2022. gada 20. septembrī (prot. Nr. 48 15. §)
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virzienu "Reģionālā politika" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
(MK 11.10.2022. noteikumu Nr. 627 redakcijā)
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 3. komponentes "Nevienlīdzības mazināšana" 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.r. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" (turpmāk – pasākums) īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā:

1.1. pasākuma mērķi un mērķa grupu;

1.2. sasniedzamos atskaites punktus un mērķrādītāju (turpmāk – atskaites punkti);

1.3. pieejamo finansējumu;

1.4. projekta iesniedzēju;

1.5. īstenošanā iesaistītās institūcijas, to tiesības un pienākumus;

1.6. atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.7. projekta īstenošanas nosacījumus un uzraudzības kārtību;

1.8. līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – līgums par projekta īstenošanu) vienpusēja uzteikuma nosacījumus.

2. Noteikumos lietoti šādi termini:

2.1. projekta veidlapa – aizpildīta projekta iesnieguma veidlapa un tās pielikumi, ko šajos noteikumos noteiktajā kārtībā iesniedz šo noteikumu 13. punktā minētais projekta iesniedzējs, lai pieteiktos projekta īstenošanai nepieciešamā atbalsta saņemšanai;

2.2. projekts – projekta veidlapa, kas atbilst šo noteikumu nosacījumiem un kuras atbilstību šiem nosacījumiem ir pārbaudījusi Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra);

2.3. finansējuma saņēmējs – projekta iesniedzējs, ar kuru aģentūra noslēgusi līgumu par projekta īstenošanu;

2.4. ēka (šo noteikumu izpratnē) ir:

2.4.1. būve, tās daļa vai telpu grupa ar zemi, kas ir vienots nekustamais īpašums;

2.4.2. būve, tās daļa vai telpu grupa, kas ir kopīpašumā un par kuru ir noslēgts līgums par īpašuma lietošanas kārtību, un tas ir nostiprināts zemesgrāmatā;

2.4.3. būve, tās daļa vai telpu grupa, kas atrodas uz zemes vienības, kas ir kopīpašumā un par kuru ir noslēgts līgums par īpašuma lietošanas kārtību, un tas ir nostiprināts zemesgrāmatā;

2.4.4. būve, tās daļa vai telpu grupa, kas ir kopīpašumā un atrodas uz zemes vienības, kas ir kopīpašumā, un par kuru ir noslēgts līgums par īpašuma lietošanas kārtību, un tas ir nostiprināts zemesgrāmatā;

2.4.5. būve, tās daļa vai telpu grupa, kas atrodas uz zemes vienības, uz kuru ir attiecināmas likumiskās zemes lietošanas tiesības.

(Grozīts ar MK 04.07.2023. noteikumiem Nr. 361)

3. Pasākuma mērķis ir palielināt sabiedrībai paredzēto labklājības nozares publisko pakalpojumu un publisko ēku skaitu, kurās tiek sniegti labklājības nozares valsts pakalpojumi vai pašvaldību sociālie pakalpojumi un kurās ir nodrošināta vides, nodarbinātības un informācijas pieejamība visām sabiedrības grupām, tostarp personām ar invaliditāti un funkcionālajiem traucējumiem.

4. Pasākuma mērķa grupa ir personas ar invaliditāti un personas ar funkcionālajiem traucējumiem.

5. Pasākums paredzēts 3.1.2.r. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" īstenošanai, kuras mērķis ir nodrošināt augstam sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, kuriem ir ierobežoti finanšu resursi, pieeju būtiski nepieciešamiem sociālajiem un nodarbinātības pakalpojumiem.

6. Par pasākuma īstenošanu atbildīgā nozares ministrija ir Labklājības ministrija (turpmāk – ministrija).

7. Pasākuma ietvaros sasniedzami šādi atskaites punkti:

7.1. līdz 2022. gada 31. martam – to valsts un pašvaldību ēku izvēle, kurās jāveic vides pielāgojumi;

7.2. līdz 2024. gada 30. jūnijam – līgumu slēgšanas tiesību piešķiršana, lai nodrošinātu piekļuvi publiskām telpām valsts un pašvaldību ēkās;

7.3. līdz 2026. gada 30. jūnijam – būvniecības pabeigšana, lai nodrošinātu piekļuvi publiskām telpām 63 valsts un pašvaldību ēkās.

(Grozīts ar MK 04.07.2023. noteikumiem Nr. 361; 7.2. un 7.3. apakšpunkts stājas spēkā 23.12.2023., sk. 34. punktu)

8. Šo noteikumu 7. punktā noteikto atskaites punktu sasniegšanu apliecina dokumentu kopums, kas iesniegts Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma), tai skaitā:

8.1. šo noteikumu 7.1. apakšpunktā noteiktā atskaites punkta sasniegšanai:

8.1.1. to ēku saraksts (​pielikums), kuras atbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem vides pieejamības nodrošināšanā;

8.1.2. ministrijas vadlīnijas vienlīdzības, iekļaušanas, nediskriminācijas un pamattiesību ievērošanai, kurās apkopota informācija par to, kādi minimālie vides pieejamības standarti ēkās ir jānodrošina;

8.2. šo noteikumu 7.2. apakšpunktā noteiktā atskaites punkta sasniegšanai – finansējuma saņēmēja sagatavots pārskats, kurā ietverts izraksts no attiecīgā būvdarbu iepirkuma dokumentācijas daļām un informācija par noslēgto būvdarbu līgumu vides pieejamības nodrošināšanai publiskām telpām valsts un pašvaldību ēkās;

8.3. šo noteikumu 7.3. apakšpunktā noteiktā atskaites punkta sasniegšanai:

8.3.1. būvniecības jomu regulējošajos normatīvajos aktos paredzētais apliecinājums (kopija) par būvdarbu pabeigšanu un 63 ēku vai to daļu nodošanu ekspluatācijā;

8.3.2. finansējuma saņēmēja sagatavots pārskats par ēkām, kurās pabeigti būvdarbi, un tajās veiktajiem vides pielāgojumiem minimālo vides pieejamības prasību nodrošināšanai;

8.3.3. finansējuma saņēmēja veikts pašnovērtējums par ēkā nodrošināto vides pieejamības pielāgojumu atbilstību normatīvajiem aktiem par būvju vispārīgajām prasībām (turpmāk – pašnovērtējums).

9. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējs neuzkrāj informāciju par dalībniekiem un Komisijas 2021. gada 28. septembra Deleģētajā regulā (ES) 2021/2106, ar kuru, nosakot atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, noteiktajiem Atveseļošanas fonda plāna kopējiem rādītājiem.

10. Pasākuma atbalsta veids ir grants.

11. Pasākuma Atveseļošanas fonda finansējums ir 7 000 000 euro, bet pēc Eiropas Komisijas lēmuma par papildu Atveseļošanas fonda finansējuma pieejamību – 9 758 196 euro. Papildu finansējumu veido valsts budžeta finansējums (pievienotās vērtības nodoklis) – indikatīvi 422 855 euro un cits finansējums (pašvaldības finansējums vai privātais finansējums) pievienotās vērtības nodokļa segšanai vai projekta atbalstāmo darbību īstenošanai, ja projekta izmaksas pārsniedz tam pieejamo Atveseļošanas fonda finansējumu un valsts budžeta finansējumu pievienotās vērtības nodokļa segšanai, bet tās ir tieši saistītas ar šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minēto atskaites punktu sasniegšanu, atbilst šo noteikumu 14. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām un šo noteikumu 15. punktā minētajām attiecināmo izmaksu pozīcijām. Pēc pozitīva Eiropas Komisijas viedokļa saņemšanas par Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda plāna grozījumiem un līdz Eiropas Komisijas lēmumam par plānotā Atveseļošanas fonda finansējuma pieejamību finansējumu 2 758 196 euro apmērā sedz no valsts budžeta līdzekļiem.

(MK 04.07.2023. noteikumu Nr. 361 redakcijā)

12. Šo noteikumu 14. punktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanai vienas ēkas vides pieejamības nodrošināšanas izmaksas nepārsniedz 154 892 euro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokļa izmaksas. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas pasākuma ietvaros finansē atbilstoši šo noteikumu 18. punktā noteiktajai kārtībai.

(MK 04.07.2023. noteikumu Nr. 361 redakcijā)

13. Projekta iesniedzējs ir šo noteikumu pielikumā noteiktās ēkas īpašnieks, tiesiskais valdītājs vai pārvaldītājs, kas ir:

13.1. pašvaldība vai pašvaldības iestāde;

13.2. pašvaldības kapitālsabiedrība vai pašvaldības kontrolēta kapitālsabiedrība, kas nodrošina pašvaldības nekustamo īpašumu pārvaldīšanu un apsaimniekošanu vai sociālo pakalpojumu sniegšanu;

13.3. valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi";

13.4. valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Šampētera nams".

(MK 04.07.2023. noteikumu Nr. 361 redakcijā)

II. Atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumi

14. Pasākuma ietvaros atbalstāmas šādas darbības:

14.1. projekta vadība;

14.2. vizuālās identitātes prasību nodrošināšana;

14.3. projekta īstenošanu pamatojošās dokumentācijas izstrāde, izņemot projekta veidlapas aizpildīšanu;

14.4. ēkas vides pieejamības nodrošināšanas būvdarbi un teritorijas labiekārtošana, būvekspertīze, būvuzraudzība un autoruzraudzība;

14.5. vides pieejamības konsultācija;

14.6. vides pieejamības tehnoloģiju, iekārtu, aprīkojuma un cita materiāltehniskā nodrošinājuma iegāde, piegāde un montāža.

15. Pasākuma ietvaros attiecināmas šādas izmaksas:

15.1. šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kas radušās uz darba līguma vai rīkojuma pamata;

15.2. pakalpojuma (uzņēmuma) līguma izmaksas šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, tai skaitā:

15.2.1. šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanas gadījumā, ja projekta vadības personālu piesaista kā pakalpojuma sniedzēju;

15.2.2. šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanas gadījumā, ja vizuālās identitātes prasību nodrošināšanai piesaista pakalpojuma sniedzēju.

16. Šo noteikumu 15. punktā noteiktās izmaksas pasākuma ietvaros plāno, ievērojot šādus nosacījumus:

16.1. izmaksas šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju 10 procentu apmērā no pārējā attiecināmā Atveseļošanas fonda finansējuma apmēra;

16.2. izmaksas šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai nepārsniedz vienu procentu no projektā attiecināmā Atveseļošanas fonda finansējuma apmēra.

(MK 04.07.2023. noteikumu Nr. 361 redakcijā)

17. Pasākuma ietvaros Atveseļošanas fonda finansējums nesedz šādas izmaksas:

17.1. izmaksas, kas radušās pirms 2022. gada 1. janvāra, vai tādu darbību izmaksas, kas pabeigtas līdz 2021. gada 31. decembrim;

17.2. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, bet šādas izmaksas ir iekļaujamas projektā;

17.3. izmaksas šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas pārsniedz līgumā par projekta īstenošanu noteikto projekta Atveseļošanas fonda finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēru pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai, bet šādas izmaksas ir iekļaujamas projektā kā pašvaldības finansējums šo noteikumu 13.1. un 13.2. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam vai privātais finansējums šo noteikumu 13.2. un 13.3. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam.

(MK 04.07.2023. noteikumu Nr. 361 redakcijā)

18. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumiem piemēro šādus nosacījumus:

18.1. ja finansējuma saņēmējs atbilstoši normatīvajiem aktiem par pievienotās vērtības nodokli var atgūt projekta ietvaros samaksāto nodokli, izmaksas sedz no finansējuma saņēmēja līdzekļiem;

18.2. ja finansējuma saņēmējs – valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi" un valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Šampētera nams" – atbilstoši normatīvajiem aktiem par pievienotās vērtības nodokli nevar atgūt projekta ietvaros samaksāto nodokli, projekta īstenošanai nepieciešamās pievienotās vērtības nodokļa izmaksas sedz no valsts budžeta.

III. Pasākuma īstenošanas nosacījumi un uzraudzības kārtība

19. Pasākuma un projekta īstenošanai un uzraudzībai nepieciešamo informāciju iesniedz vadības informācijas sistēmā.

20. Pasākuma īstenošanai:

20.1. ministrija 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās šo noteikumu ​pielikumā noteiktajiem projektu iesniedzējiem nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta veidlapu, informējot aģentūru par ministrijas nosūtītajiem uzaicinājumiem un aicinot aģentūru veikt šo noteikumu 20.3. apakšpunktā un 29. punktā minētās darbības. Uzaicinājumā katram projekta iesniedzējam norāda šādu informāciju:

20.1.1. uz projekta iesniedzēju attiecināmie šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētie sasniedzamie atskaites punkti;

20.1.2. projekta iesniedzējam pieejamā Atveseļošanas fonda atbalsta saņemšanai noteiktās ēkas un to adreses;

20.1.3. projekta iesniedzējam pieejamais Atveseļošanas fonda atbalsta apmērs, ņemot vērā projekta iesniedzējam noteikto ēku skaitu un šo noteikumu 12. punktā minētās izmaksas vienas ēkas vides pieejamības nodrošināšanai;

20.1.4. projekta veidlapas iesniegšanas un projekta īstenošanas termiņš;

20.1.5. vadības informācijas sistēmā pieejamie norādījumi projekta veidlapas aizpildīšanai;

20.2. projekta iesniedzējs 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētā uzaicinājuma saņemšanas iesniedz projekta veidlapu. Par visām ēkām, kuras norādītas ministrijas uzaicinājumā un kurās plānots nodrošināt vides pieejamību, sagatavo vienu projekta veidlapu. Ja projekta veidlapa sagatavota par vairākām ēkām, kopējo Atveseļošanas fonda finansējumu var pārdalīt starp minētajām ēkām, atkāpjoties no šo noteikumu 12. punktā minētā Atveseļošanas fonda finansējuma apmēra vienai ēkai, bet nepārsniedzot ēkām kopējo pieejamo Atveseļošanas fonda finansējuma kopsummu;

20.3. aģentūra, ja nepieciešams, sadarbojoties ar ministriju, veic šādas darbības:

20.3.1. viena mēneša laikā pēc šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētās projekta veidlapas saņemšanas pārliecinās par tās atbilstību šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajā uzaicinājumā iekļautajai informācijai, šo noteikumu nosacījumiem, projekta veidlapā pieprasītajai informācijai, kā arī pārliecinās, ka uz projekta iesniedzēju nav attiecināmi Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136. pantā noteiktie izslēgšanas kritēriji (turpmāk – izslēgšanas kritēriji);

20.3.2. pēc šo noteikumu 20.3.1. apakšpunktā minēto darbību veikšanas nosūta līgumu par projekta īstenošanu parakstīšanai, ja tiek izpildītas šo noteikumu 20.3.1. apakšpunktā minētās prasības;

20.3.3. lūdz projekta iesniedzēju veikt precizējumus projekta veidlapā, nosakot precizējumu veikšanas termiņu, ja projekta veidlapa neatbilst šo noteikumu 20.3.1. apakšpunktā minētajām prasībām;

20.3.4. ja projekta iesniedzējs nav precizējis projekta veidlapu vai nav iesniedzis precizēto projekta veidlapu aģentūras norādītajā termiņā vai arī ja projekta iesniedzējs atbilst kādam no izslēgšanas kritērijiem, informē projekta iesniedzēju, ka līgums par projekta īstenošanu netiks slēgts.

(Grozīts ar MK 04.07.2023. noteikumiem Nr. 361)

20.1 Ja šo noteikumu pielikumā minētais projekta iesniedzējs nav iesniedzis projekta veidlapu, ministrija, neievērojot šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minēto termiņu, nosūta uzaicinājumu to iesniegt. Projekta iesniedzēja iesniegto projekta veidlapu izskata šo noteikumu 20. punktā noteiktajā kārtībā.

(MK 04.07.2023. noteikumu Nr. 361 redakcijā)

20.2 Ja pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas tiek konstatēts, ka finansējuma saņēmējs nav norādījis projekta veidlapā kādu no tam piekritīgajām šo noteikumu pielikumā minētajām ēkām, finansējuma saņēmējs un aģentūra veic projekta grozījumus šo noteikumu 27. punktā noteiktajā kārtībā.

(MK 04.07.2023. noteikumu Nr. 361 redakcijā)

21. Līgumā par projekta īstenošanu aģentūra  iekļauj vismaz šādu informāciju:

21.1. pušu rekvizīti;

21.2. pušu tiesības un pienākumi;

21.3. kopējais finansējuma apmērs;

21.4. laikposms, kurā veiktās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām;

21.5. projekta īstenošanas un uzraudzības nosacījumi, tai skaitā dokumentu iesniegšanai un izskatīšanai, vizuālās identitātes prasību nodrošināšanai, atskaites punktu pamatošanai, pašnovērtējuma sagatavošanai, pārbaužu veikšanai un datu ievadei vadības informācijas sistēmā;

21.6. maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtība;

21.7. ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu uzglabāšanas termiņi;

21.8. līguma par projekta īstenošanu darbības laiks, tā grozīšanas un izbeigšanas kārtība;

21.9. rīcība nepārvaramas varas gadījumā;

21.10. strīdu izšķiršanas kārtība;

21.11. nosacījumi aģentūras vienpusējam uzteikuma līgumam par projekta īstenošanu.

(Grozīts ar MK 04.07.2023. noteikumiem Nr. 361)

22. Finansējuma saņēmējs 10 darbdienu laikā pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas iesniedz aģentūrai šādu dokumentāciju:

22.1. plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafiku, kurā norāda maksājumu veidu (avansa maksājums, starpposma maksājums vai noslēguma maksājums), maksājuma apmēru un pieprasīšanas termiņu. Plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafiku izstrādā, ņemot vērā šo noteikumu 25.10. apakšpunktā minētos termiņus informācijas ievadei vadības informācijas sistēmā;

22.2. iepirkumu plānu.

23. Pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas finansējuma saņēmējs var pieprasīt aģentūrai veikt avansa maksājumu, starpposma maksājumus un noslēguma maksājumu, ievērojot šādu maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtību un nosacījumus:

23.1. maksājumu pieprasa un veic šādā kārtībā:

23.1.1. finansējuma saņēmējs sagatavo pieprasījumu avansa maksājumam, kurā pamato avansa maksājuma nepieciešamību un apmēru. Avansa maksājumu var pieprasīt veikt vairākos maksājumos, nākamo avansa daļu izmaksājot pēc tam, kad iepriekšējo finansējuma saņēmējs ir apguvis pilnā apmērā. Avansa maksājuma kopsumma nevar pārsniegt 30 procentus no Atveseļošanas fonda finansējuma un valsts budžeta kopējā projekta finansējuma. Avansa maksājums ir jāapgūst sešu mēnešu laikā no tā saņemšanas dienas saimnieciskā gada ietvaros;

23.1.2. aģentūra pārbauda šo noteikumu 23.1.1. apakšpunktā minēto pieprasījumu avansa maksājumam un, ja aģentūrai nav iebildumu pret avansa maksājuma pamatojumu, veic avansa maksājumu;

23.2. starpposma maksājumu pieprasa un veic šādā kārtībā:

23.2.1. finansējuma saņēmējs sagatavo pieprasījumu starpposma maksājumam, kurā pamato projektā faktiski veiktās izmaksas un starpposma maksājuma apmēru. Pieprasījumu starpposma maksājumam finansējuma saņēmējs var iesniegt ne biežāk kā reizi ceturksnī. Pirmo pieprasījumu starpposma maksājumam iesniedz, pamatojot šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanu, tai skaitā iesniedzot šo noteikumu 8.2. apakšpunktā minēto dokumentu un informācijas kopumu;

23.2.2. aģentūra pārbauda šo noteikumu 23.2.1. apakšpunktā minēto pieprasījumu starpposma maksājumam un, ja aģentūrai nav iebildumu pret starpposma maksājuma pamatojumu, veic starpposma maksājumu;

23.3. noslēguma maksājumu pieprasa un veic šādā kārtībā:

23.3.1. finansējuma saņēmējs sagatavo pieprasījumu noslēguma maksājumam, kurā pamato projektā faktiski veiktās izmaksas, to apmēru un šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanu, tai skaitā iesniedzot šo noteikumu 8.3. apakšpunktā minēto dokumentu un informācijas kopumu;

23.3.2. aģentūra pārbauda šo noteikumu 23.3.1. apakšpunktā minēto pieprasījumu noslēguma maksājumam un, ja aģentūrai nav iebildumu pret maksājuma pamatojumu, veic noslēguma maksājumu (starpību starp projekta Atveseļošanas fonda finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēru un avansa maksājuma un starpposma maksājumu kopsummu);

23.4. šo noteikumu 23.1. un 23.2. apakšpunktā minēto maksājumu kopsumma nevar pārsniegt 90 procentus no Atveseļošanas fonda finansējuma un valsts budžeta kopējā projekta finansējuma;

(MK 04.07.2023. noteikumu Nr. 361 redakcijā)

24. Īstenojot šo noteikumu 14. punktā minētās atbalstāmās darbības, finansējuma saņēmējs ievēro šādus nosacījumus:

24.1. šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros piesaista projekta vadības personālu un nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr. 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula Nr. 2021/241), 22. pantam tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi;

24.2. šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros vizuālās identitātes prasības nodrošina atbilstoši regulas Nr. 2021/241 34. pantam, līgumam par projekta īstenošanu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantam;

24.3. šo noteikumu 14.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros piesaista pakalpojuma sniedzēju, kas nodrošina:

24.3.1. būvniecības jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktās dokumentācijas izstrādi;

24.3.2. citas dokumentācijas izstrādi, ja tā nepieciešama šo noteikumu 14.4. vai 14.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

24.3.3. atzinuma izstrādi par šo noteikumu 25.15. apakšpunktā minēto pašnovērtējumu, ja nepieciešams;

24.4. šo noteikumu 14.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros piesaista pakalpojuma sniedzēju, kas nodrošina:

24.4.1. tādus ēkas vides pieejamības nodrošināšanas būvdarbus un teritorijas labiekārtošanu, kas:

24.4.1.1. sekmē šo noteikumu 7.3. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanu;

24.4.1.2. atbilst būvniecības jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajiem pieejamības principiem;

24.4.1.3. nepieciešami, lai nodrošinātu ēkā sniegtā labklājības nozares valsts pakalpojuma vai pašvaldības sociālā pakalpojuma vides pieejamības atbilstību normatīvajiem aktiem par būvju prasībām;

24.4.2. tikai tādus ēkas vides pieejamības nodrošināšanas būvdarbus un teritorijas labiekārtošanu, kas tieši saistīti ar šo noteikumu ​pielikumā minētajās ēkās sniegtā labklājības nozares valsts pakalpojuma vai pašvaldības sociālā pakalpojuma vietas, tai skaitā koplietošanas telpu grupas, vides pieejamību;

24.4.3. ēkas restaurācijas un iekšējās apdares darbus (ja, nodrošinot ēkas vides pieejamības būvdarbus, tiek skarta ēkas iekšējā apdare), lai nodrošinātu ēkas arhitektonisko un iekštelpu apdares detaļu sākotnējo vizuālo un tehnisko stāvokli;

24.5. šo noteikumu 14.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros, ja nepieciešams, piesaistot pakalpojuma sniedzēju, var nodrošināt vides pieejamības konsultācijas, lai īstenotu šo noteikumu 14.3., 14.4. un 14.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības, tai skaitā, ja nepieciešams, izstrādā atzinumu par šo noteikumu 25.15. apakšpunktā minēto pašnovērtējumu. Vides pieejamības konsultāciju sniegšanai var piesaistīt būvspeciālistu vai tādu fizisku vai juridisku personu, kura būvniecības projektos vai būvniecības vietās sniegusi vismaz 20 individuālās konsultācijas par vides un informācijas pieejamības nodrošināšanu šo noteikumu 4. punktā ​​​​​​​ minētajām mērķa grupas personām;

24.6. šo noteikumu 14.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs veic nepieciešamo vides pieejamības tehnoloģiju, iekārtu, aprīkojuma un cita materiāltehniskā nodrošinājuma piegādi un uzstādīšanu, lai nodrošinātu ēkā sniegtā labklājības nozares valsts pakalpojuma vai pašvaldības sociālā pakalpojuma vides pieejamību.

25. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

25.1. no saviem līdzekļiem sedz projekta izmaksu sadārdzinājumu un izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda;

25.2. sagatavo šo noteikumu 8.2. un 8.3. apakšpunktā minēto dokumentu kopumu atbilstoši līgumam par projekta īstenošanu;

25.3. novērš dubultfinansēšanas riskus, nodrošinot, ka projekta ietvaros apstiprinātās darbības un to izmaksas pēdējo piecu gadu laikā nav finansētas, netiek finansētas, kā arī tās nav plānots finansēt no citām valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu palīdzības programmām;

25.4. nodrošina, ka projekta izmaksas, kas radušās līdz līguma par projekta īstenošanu noslēgšanai, ja nepieciešams, priekšfinansē no saviem līdzekļiem, ievērojot šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minēto nosacījumu;

25.5. iepirkumus veic atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātas, pārredzamas, nediskriminējošas un konkurenci nodrošinošas iepirkuma procedūras, tai skaitā ievērojot normatīvos aktus par publisko būvdarbu līgumos obligāti ietveramajiem noteikumiem un to saturu.  Ja nepieciešams, pašvaldības var vienoties par centralizēta publiskā iepirkuma organizēšanu;

25.6. ja vien iespējams, organizējot publiskā iepirkuma procedūru, ievēro zaļā publiskā iepirkuma un sociāli atbildīgā iepirkuma principus;

25.7. pakalpojumu (uzņēmumu) līgumos avansa maksājumu var paredzēt ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas;

25.8. nodrošina atsevišķu grāmatvedības uzskaiti par projekta izmaksām;

25.9. nodrošina, ka normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību noteiktajām institūcijām ir pieejami ar projekta īstenošanu saistītie dati un dokumentācija. Dokumentācijas pieejamību nodrošina vadības informācijas sistēmā vai pie finansējuma saņēmēja. Ja dokumentācija ir pieejama tikai pie finansējuma saņēmēja, nodrošina tās iesniegšanu institūcijai, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību noteiktajai kompetencei to pieprasa;

25.10. nodrošinot normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību noteiktā finansējuma saņēmēja pienākuma izpildi attiecībā uz informācijas ievadi vadības informācijas sistēmā Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai, datus uzkrāj un ievada vadības informācijas sistēmā atbilstoši līgumā par projekta īstenošanu noteiktajam termiņam, bet ne vēlāk kā līdz kārtējā gada 10. janvārim (ar statusu uz iepriekšējā gada 31. decembri) un 30. jūnijam (ar statusu uz kārtējā gada 30. jūniju);

25.11. nekavējoties informē aģentūru par problēmām (tai skaitā par konstatētiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem) projekta īstenošanā, kas saistītas ar normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību un šajos noteikumos noteikto finansējuma saņēmēja pienākumu izpildi, un riskiem, kuri apdraud šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanu;

25.12. nodrošina normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību minēto institūciju konstatēto pārkāpumu vai trūkumu novēršanu, tai skaitā izdevumu atmaksu, ja par šiem izdevumiem finansējuma saņēmējs jau ir saņēmis avansa, starpposma vai noslēguma maksājumu;

25.13. nodrošina ar projekta īstenošanu saistītās dokumentācijas uzglabāšanu līdz 2031. gada 31. decembrim;

25.14. ir uzskatāms par datu pārzini saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu (ES) Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu Nr. 95/46/EK (turpmāk – regula Nr. 2016/679), attiecībā uz tādu personas datu apstrādi vadības informācijas sistēmā, lai īstenotu projektu, kā arī sagatavotu un iesniegtu šo noteikumu 25.10. apakšpunktā minēto informāciju;

25.15. pēc būvdarbu pabeigšanas sagatavo pašnovērtējumu par ēkā sniegtā labklājības nozares valsts pakalpojuma vai pašvaldības sociālā pakalpojuma vides pieejamību;

25.16. pēc šo noteikumu 25.15. apakšpunktā minētā pašnovērtējuma sagatavošanas pieaicina būvspeciālistu vai vides pieejamības ekspertu, kas sagatavo atzinumu par pašnovērtējuma atbilstību faktiski nodrošinātajai vides pieejamībai ēkā;

25.17. nodrošina, ka projekta darbības ir vērstas uz regulas Nr. 2021/241  5. panta 2. punkta un Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 18. jūnija Regulas (ES) Nr. 2020/852 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar kuru groza Regulu (ES) Nr. 2019/2088, 17. panta principa "Nenodarīt būtisku kaitējumu" vides mērķu sasniegšanu;

25.18. nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā un ēkā veikto ieguldījumu lietderīgas izmantošanas termiņā, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc šo noteikumu 23.3.2. apakšpunktā minētā noslēguma maksājuma veikšanas datuma, netiek mainīts ēkā veikto vides pieejamības pielāgojumu izmantošanas mērķis – vides pieejamības pielāgojumi izmantojami labklājības nozares valsts pakalpojuma vai pašvaldības sociālā pakalpojuma nodrošināšanai;

25.19. līgumā par projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā informē aģentūru, ja šo noteikumu 25.18. apakšpunktā minētajā termiņā tiek mainīts ēkā veikto vides pieejamības pielāgojumu izmantošanas mērķis vai mainās šo noteikumu ​pielikumā minētā informācija par finansējuma saņēmēja ēkām;

25.20. atmaksā aģentūrai saņemto Atveseļošanās fonda finansējumu un šo noteikumu 18.2. apakšpunktā minētie finansējuma saņēmēji – arī valsts budžeta finansējumu (pievienotās vērtības nodokli), ja tiek konstatēts vismaz viens no šādiem apstākļiem:

25.20.1. projekta īstenošanas laikā un ēkā veikto ieguldījumu lietderīgas izmantošanas termiņā, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc šo noteikumu 23.3.2. apakšpunktā minētā noslēguma maksājuma veikšanas datuma, mainās ēkā veikto vides pieejamības pielāgojumu izmantošanas mērķis un ēkā vairs netiek sniegts labklājības nozares valsts pakalpojums vai pašvaldības sociālais pakalpojums;

25.20.2. ēkā veiktie vides pielāgojumi neatbilst minimālajām vides pieejamības prasībām.

(Grozīts ar MK 04.07.2023. noteikumiem Nr. 361; MK 21.11.2023. noteikumiem Nr. 666)

26. Finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu, ja tiek konstatēts, ka projekta īstenošanas laikā un šo noteikumu 25.18. apakšpunktā minētajā termiņā mainās ēkā veikto vides pieejamības pielāgojumu izmantošanas mērķis, uzsākot saimniecisko darbību, kas klasificējama kā komercdarbības atbalsts.

27. Ja, īstenojot projektu, nepieciešami projekta, šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētā plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika vai šo noteikumu 22.2. apakšpunktā minētā iepirkumu plāna grozījumi, tos izdara šādā kārtībā:

27.1. finansējuma saņēmējs iesniedz projekta, plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika vai iepirkuma plāna grozījumu priekšlikumu vadības informācijas sistēmā;

27.2. aģentūra pārbauda iesniegto projekta grozījumu lietderību, pamatotību un nepieciešamību, bet plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika grozījumus pieņem zināšanai vai informē finansējuma saņēmēju par nepieciešamajiem precizējumiem, nosakot arī termiņu precizējumu iesniegšanai;

27.3. ja aģentūra noraida grozījumu priekšlikumu, tā norāda atteikuma pamatojumu un, ja nepieciešams, informāciju par veicamajiem precizējumiem un tā atkārtotas iesniegšanas termiņu;

27.4. (svītrots ar MK 04.07.2023. noteikumiem Nr. 361);

27.5. ja nepieciešams, aģentūra veic atbilstošus grozījumus līgumā par projekta īstenošanu.

(Grozīts ar MK 04.07.2023. noteikumiem Nr. 361)

28. Projekta uzraudzību nodrošina aģentūra sadarbībā ar normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību minētajām institūcijām un atbilstoši tajos noteiktajai kārtībai un veic vismaz šādas pārbaudes:

28.1. interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas pārbaudes;

28.2. dubultfinansējuma riska novēršanas pārbaudes;

28.3. šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā ​​​​​​​ minēto atskaites punktu un to pamatojošās dokumentācijas atbilstības pārbaudes, tai skaitā ietverot datu ticamības pārbaudes.

29. Aģentūra:

29.1. nodrošina šo noteikumu 8.2. un 8.3. apakšpunktā minētās informācijas apkopošanu un iesniegšanu vadības informācijas sistēmā Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai;

29.2. uzskatāma par datu pārzini saskaņā ar regulu Nr. 2016/679 attiecībā uz tādu personas datu apstrādi, kas nepieciešami normatīvajos aktos par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību un šajos noteikumos noteikto funkciju izpildei;

29.3. uzrauga projektu īstenošanas procesā šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā ​​​​​​​ minēto atskaites punktu izpildi un veic uzraudzību atbilstoši šiem noteikumiem;

29.4. informē ministriju par projektā identificētajām problēmām (tai skaitā par konstatētiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem), kas saistītas ar normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību un šajos noteikumos noteikto finansējuma saņēmēja pienākuma izpildi un riskiem, kuri apdraud šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanu;

29.5. veic šo noteikumu 25.18. apakšpunktā minētā nosacījuma uzraudzību;

29.6. piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 25.19. apakšpunktā minētās informācijas saņemšanas informē ministriju, ja projekta īstenošanas laikā mainās šo noteikumu ​pielikumā norādītā informācija par finansējuma saņēmēja ēkām.

(Grozīts ar MK 21.11.2023. noteikumiem Nr. 666)

30.  Ministrija:

30.1. publicē ministrijas tīmekļvietnē vadlīnijas "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana", metodisko materiālu "Labās prakses ieteikumi vides piekļūstamības nodrošināšanai papildus LBN 200-21 noteiktajam" un anketu pašnovērtējuma veikšanai, kur apkopota informācija par minimālajām vides pieejamības prasībām, kas jānodrošina ēkās;

30.2. sagatavo un nosūta aģentūrai metodiskās norādes finansējuma saņēmējam par pārskata sagatavošanu šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanas pamatošanai;

30.3. pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā reizi pusgadā organizē projektu īstenošanas uzraudzības sanāksmes, uzaicinot aģentūru un, ja nepieciešams, arī finansējuma saņēmējus;

30.4. nekavējoties informē Finanšu ministriju kā Atveseļošanas fonda plāna koordinatoru un, ja nepieciešams, Ministru kabinetu, ja ministrija pasākuma ietvaros ir konstatējusi vai saņēmusi no aģentūras vai Iepirkumu uzraudzības biroja, Finanšu ministrijas kā Atveseļošanas fonda plāna revīzijas iestādes, Eiropas Komisijas, citām kontrolējošām iestādēm vai finansējuma saņēmēja informāciju par konstatētajiem trūkumiem un pārkāpumiem saistībā ar Atveseļošanas fonda plāna prasību ievērošanu un riskiem šo noteikumu 7. punktā minēto atskaites punktu sasniegšanai, detalizēti aprakstot radušos situāciju, pārkāpuma vai trūkuma rašanās cēloņus, finansiālo ietekmi, kā arī sniedzot risinājumu par veicamajām darbībām un uzlabojumiem, lai novērstu konstatētās nepilnības.

31. Aģentūrai ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma par projekta īstenošanu šādos gadījumos:

31.1. finansējuma saņēmējs nepilda līguma nosacījumus, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanu;

31.2. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti sniedzis nepatiesu informāciju;

31.3. citos gadījumos, kas noteikti līgumā par projekta īstenošanu.

32. Pasākuma īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

33. Pasākumu īsteno līdz 2026. gada 30. jūnijam.

(MK 04.07.2023. noteikumu Nr. 361 redakcijā)

IV. Noslēguma jautājumi

(Nodaļa MK 04.07.2023. noteikumu Nr. 361 redakcijā)

34. Grozījumi šo noteikumu 7.2. un 7.3. apakšpunktā par izmaiņām pasākuma ietvaros sasniedzamo atskaites punktu termiņos stājas spēkā nākamajā dienā pēc tam, kad oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicēts paziņojums, ka Eiropas Komisija pieņēmusi pozitīvu lēmumu par Atveseļošanas fonda plāna grozījumu priekšlikumiem par izmaiņām pasākuma ietvaros sasniedzamo atskaites punktu termiņos.

(MK 04.07.2023. noteikumu Nr. 361 redakcijā)

35. Labklājības ministrija pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par Atveseļošanas fonda plāna grozījumu priekšlikumiem, nosūta attiecīgu paziņojumu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

(MK 04.07.2023. noteikumu Nr. 361 redakcijā)

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Labklājības ministrs G. Eglītis
Pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. septembra
noteikumiem Nr. 582

(Pielikums MK 07.05.2024. noteikumu Nr. 279 redakcijā)

Ēku saraksts, kuras atbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem vides pieejamības nodrošināšanai

Nr.
p. k.

Ēkas īpašnieks

Projekta iesniedzējs/
finansējuma saņēmējs

Kontakti

Labklājības nozares valsts pakalpojuma/
pašvaldības sociālā pakalpojuma sniedzējs

Ēkas faktiskā adrese

Ēkas kadastra numurs

Ēkas kadastra apzīmējuma numurs

Vides pieejamības svērtais koeficients1 vai vides pieejamības koeficients2 publiskajām ēkām

Numurs sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā

1.

Aizkraukles novada pašvaldība

Aizkraukles novada pašvaldība

Lāčplēša iela 1A, Aizkraukle, Aizkraukles novads, LV-5101,
e-pasts: dome@aizkraukle.lv,
tālrunis: 65133925, 65133934, 65133930

Aizkraukles novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

Lāčplēša iela 11, Jaunjelgava, Aizkraukles novads, LV-5134

32070020388

32070020388001

3.501

1559

2.

Aizkraukles novada pašvaldība

Aizkraukles novada pašvaldība

Lāčplēša iela 1A, Aizkraukle, Aizkraukles novads, LV-5101,
e-pasts: dome@aizkraukle.lv,
tālrunis: 65133925, 65133934, 65133931

Aizkraukles novada Sociālais dienests

Daugavas iela 1, Aizkraukle, Aizkraukles novads, LV-5101

32010020152

32010020106002

4.060

1559

3.

Aizkraukles novada pašvaldība

Aizkraukles novada pašvaldība

Lāčplēša iela 1A, Aizkraukle, Aizkraukles novads, LV-5101,
e-pasts: dome@aizkraukle.lv,
tālrunis: 65133925, 65133934, 65133932

Nodarbinātības valsts aģentūra

Lāčplēša iela 1, Aizkraukle, Aizkraukles novads, LV-5101

32010020275

32010020217002

4.304

N/A

4.

Aizkraukles novada pašvaldība

Aizkraukles novada pašvaldība

Lāčplēša iela 1A, Aizkraukle, Aizkraukles novads, LV-5101,
e-pasts: dome@aizkraukle.lv,
tālrunis: 65133925, 65133934, 65133933

Aizkraukles novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

Daugavas iela 4, Pļaviņas, Aizkraukles novads, LV-5120

32130011563

32130011563001

4.667

1559

5.

Augšdaugavas novada pašvaldība

Augšdaugavas novada pašvaldība

Rīgas iela 2, Daugavpils, LV-5401,
e-pasts: pasts@augsdaugavasnovads.lv,
tālrunis: 65422238

Augšdaugavas novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

Brīvības iela 7, Ilūkste, Augšdaugavas novads, LV-5447

44070020168

44070020091001

3.734

443

6.

Augšdaugavas novada pašvaldība

Augšdaugavas novada pašvaldība

Rīgas iela 2, Daugavpils, LV-5401,
e-pasts: pasts@augsdaugavasnovads.lv,
tālrunis: 65422239

Augšdaugavas novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

Tirgus laukums 18, Subate, Augšdaugavas novads, LV-5471

44150020040

44150020040001

3.837

443

7.

Augšdaugavas novada pašvaldība

Augšdaugavas novada pašvaldība

Rīgas iela 2, Daugavpils, LV-5401,
e-pasts: pasts@augsdaugavasnovads.lv,
tālrunis: 65422240

Augšdaugavas novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

Stendera iela 7, Eglaine, Eglaines pagasts, Augšdaugavas novads, LV-5444

44560070097

44560070097001

3.878

443

8.

Balvu novada pašvaldība

Balvu novada pašvaldība

Bērzpils iela 1a, Balvi, LV-4501,
e-pasts: dome@balvi.lv,
tālrunis: 26104539, 64522453

Nodarbinātības valsts aģentūra

Bērzpils iela 2a, Balvi, Balvu novads, LV-4501

38010030515

38010030515001

5.229

N/A

9.

Bauskas novada pašvaldība

Bauskas novada pašvaldība

Uzvaras iela 1, Bauska, Bauskas novads, LV-3901,
e-pasts: dome@bauska.lv,
tālrunis: 63922238

Bauskas novada Sociālais dienests

Rūpniecības iela 7, Bauska, Bauskas novads, LV-3901

40010030036

40010030036001

3.874

689

10.

Bauskas novada pašvaldība

Bauskas novada pašvaldība

Uzvaras iela 1, Bauska, Bauskas novads, LV-3901,
e-pasts: dome@bauska.lv,
tālrunis: 63922238

Bauskas novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

Rīgas iela 29A, Vecumnieki, Vecumnieku pagasts, Bauskas novads, LV-3933

40940120675

40940120675001

4.946

689

11.

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība

Krišjāņa Valdemāra iela 1, Daugavpils, LV-5401,
e-pasts: info@daugavpils.lv,
tālrunis: 65404344, 65404399

Daugavpils pilsētas pašvaldības iestāde "Sociālais dienests"

Krišjāņa Valdemāra iela 13, Daugavpils, LV-5401

05000016101

05000016101001

5.133

1166

12.

Dienvidkurzemes novada pašvaldība

Dienvidkurzemes novada pašvaldība

Lielā iela 76, Grobiņa, Dienvidkurzemes novads, LV-3430,
e-pasts: pasts@dkn.lv,
tālrunis: 63490458, 29447641

Dienvidkurzemes novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

Avotu iela 2, Aizpute, Dienvidkurzemes novads, LV-3456

64055100301

64050100301001

3.025

1525

13.

Dobeles novada pašvaldība

Dobeles novada pašvaldība

Brīvības iela 15, Dobele, Dobeles novads, LV-3701,
e-pasts: apic@dobele.lv,
tālrunis: 63707269

Dobeles novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

"Pagastmāja", Vītiņi, Vītiņu pagasts, Dobeles novads, LV-3708

46940050285

46940050285001

2.525

1543

14.

Dobeles novada pašvaldība

Dobeles novada pašvaldība

Brīvības iela 15, Dobele, Dobeles novads, LV-3701,
e-pasts: apic@dobele.lv,
tālrunis: 63707269

Dobeles novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

"Ezerkarsti 1", Lielauce, Lielauces pagasts, Dobeles novads, LV-3723

46760040203

46760040203003

3.018

1543

15.

Dobeles novada pašvaldība

Dobeles novada pašvaldība

Brīvības iela 15, Dobele, Dobeles novads, LV-3701,
e-pasts: apic@dobele.lv,
tālrunis: 63707269

Dobeles novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

"Stariņi", Ukri, Ukru pagasts, Dobeles novads, LV-3729

46900040188

46900040188001

3.550

1543

16.

Dobeles novada pašvaldība

Dobeles novada pašvaldība

Brīvības iela 15, Dobele, Dobeles novads, LV-3701,
e-pasts: apic@dobele.lv,
tālrunis: 63707269

Dobeles novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

"Mālnieki", Īle, Īles pagasts, Dobeles novads, LV-3716

46640020313

46640020313001

3.783

1543

17.

Dobeles novada pašvaldība

Dobeles novada pašvaldība

Brīvības iela 15, Dobele, Dobeles novads, LV-3701,
e-pasts: apic@dobele.lv,
tālrunis: 63707269

Dobeles novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

"Krimūnu skola", Krimūnas, Krimūnu pagasts, Dobeles novads, LV-3719

46720050183

46720050183002

2.000

1543

18.

Finanšu ministrija

VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

Talejas iela 1, Rīga, LV-1026,
e-pasts: vni@vni.lv,
tālrunis: 80002000

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

Pasta iela 43, Jelgava, LV-3001

09000060021

09000060021001

4.587

N/A

19.

Jēkabpils novada pašvaldība

Jēkabpils novada pašvaldība

Brīvības iela 120, Jēkabpils, Jēkabpils novads, LV-5201,
e-pasts: pasts@jekabpils.lv,
tālrunis: 80205008

Nodarbinātības valsts aģentūra

Jaunā iela 79e, Jēkabpils, LV-5201

56010023199

56010023121001

4.763

N/A

20.

Krāslavas novada pašvaldība

Krāslavas novada pašvaldība

Rīgas iela 51, Krāslava, LV-5601,
e-pasts: dome@kraslava.lv,
tālrunis: 65624383

Krāslavas novada pašvaldības iestādes "Sociālais dienests" attālinātais klientu apkalpošanas punkts

Daugavpils iela 8, Dagda, Krāslavas novads, LV-5674

60090010284

60090010284001

5.138

684

21.

Ķekavas novada pašvaldība

Ķekavas novada pašvaldība

Gaismas iela 19, k-9–1, Ķekava, Ķekavas novads, LV-2123,
e-pasts: novads@kekava.lv,
tālrunis: 8488

Pašvaldības aģentūras "Ķekavas sociālās aprūpes centrs" Dienas centrs "Adatiņas"

"Adatiņas", Daugmale, Daugmales pagasts, Ķekavas novads, LV-2124

80560020543

80560020543001

3.826

1554

22.

Labklājības ministrija

VSIA "Šampētera nams"

Citadeles iela 7, Rīga, LV-1010,
e-pasts: info@sampeteranams.lv,
tālrunis: 66154051

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

Šveices iela 12, Sigulda, Siguldas novads, LV-2150

80150023307

80150023307001

1.378

N/A

23.

Labklājības ministrija

VSIA "Šampētera nams"

Citadeles iela 7, Rīga, LV-1010,
e-pasts: info@sampeteranams.lv,
tālrunis: 66154051

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

Baložu bulvāris 3, Alūksne, Alūksnes novads, LV-4301

36010062003

36010062003001

1.629

N/A

24.

Labklājības ministrija

VSIA "Šampētera nams"

Citadeles iela 7, Rīga, LV-1010,
e-pasts: info@sampeteranams.lv,
tālrunis: 66154051

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

Viļānu iela 8, Rēzekne, LV-4601

21005110212

21000110205001

2.232

N/A

25.

Labklājības ministrija

VSIA "Šampētera nams"

Citadeles iela 7, Rīga, LV-1010,
e-pasts: info@sampeteranams.lv,
tālrunis: 66154051

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

Fridriķa iela 9, Rīga, LV-1019

01000482013

01000482013001

2.276

N/A

26.

Labklājības ministrija

VSIA "Šampētera nams"

Citadeles iela 7, Rīga, LV-1010,
e-pasts: info@sampeteranams.lv,
tālrunis: 66154051

Nodarbinātības valsts aģentūra, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

Rīgas iela 13, Valka, Valkas novads, LV-4701

94010010403

94010010403001

2.693

N/A

27.

Labklājības ministrija

VSIA "Šampētera nams"

Citadeles iela 7, Rīga, LV-1010,
e-pasts: info@sampeteranams.lv,
tālrunis: 66154051

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

Mārupes iela 1, Rīga, LV-1002

01000560043

01000560043001

2.767

N/A

28.

Labklājības ministrija

VSIA "Šampētera nams"

Citadeles iela 7, Rīga, LV-1010,
e-pasts: info@sampeteranams.lv,
tālrunis: 66154051

Sociālās integrācijas valsts aģentūra

Līgatnes iela 5, Jūrmala, LV-2008

13005111103

13000111107001

2.778

N/A

29.

Labklājības ministrija

VSIA "Šampētera nams"

Citadeles iela 7, Rīga, LV-1010,
e-pasts: info@sampeteranams.lv,
tālrunis: 66154051

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

Lāčplēša iela 70a, Rīga, LV-1011

01000300156

01000300156001

2.833

N/A

30.

Labklājības ministrija

VSIA "Šampētera nams"

Citadeles iela 7, Rīga, LV-1010,
e-pasts: info@sampeteranams.lv,
tālrunis: 66154051

Nodarbinātības valsts aģentūra, Valsts darba inspekcija

Krišjāņa Valdemāra iela 38, k-1, Rīga, LV-1010

01000200153

01000200153001

3.243

N/A

31.

Labklājības ministrija

VSIA "Šampētera nams"

Citadeles iela 7, Rīga, LV-1010,
e-pasts: info@sampeteranams.lv,
tālrunis: 66154051

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

Varakļānu iela 2, Rīga, LV-1019

01000482013

01000482013003

3.444

N/A

32.

Labklājības ministrija

VSIA "Šampētera nams"

Citadeles iela 7, Rīga, LV-1010,
e-pasts: info@sampeteranams.lv,
tālrunis: 66154051

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras Ventspils reģionālā nodaļa, Nodarbinātības valsts aģentūras Ventspils filiāle, Valsts darba inspekcijas Kurzemes reģionālā nodaļa

Lakstīgalu iela 1, Ventspils, LV-3601

27005100011

27000100306001

4.280

N/A

33.

Labklājības ministrija

VSIA "Šampētera nams"

Citadeles iela 7, Rīga, LV-1010,
e-pasts: info@sampeteranams.lv,
tālrunis: 66154051

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras Valmieras reģionālās nodaļas Cēsu klientu apkalpošanas centrs

Vaļņu iela 13, Cēsis, Cēsu novads, LV-4101

42010053301

42010053301001

2.150

N/A

34.

Liepājas valstspilsētas pašvaldība

Liepājas valstspilsētas pašvaldība

Rožu iela 6, Liepāja, LV-3401,
e-pasts: pasts@liepaja.lv, tālrunis: 63404750

Liepājas pilsētas domes Sociālā dienesta Dienas centrs personām ar garīgās attīstības traucējumiem

Teodora Breikša iela 16/20, Liepāja, LV-3401

17005120887

17000200135003

5.778

299

35.

Limbažu novada pašvaldība

Limbažu novada pašvaldība

Rīgas iela 16, Limbaži, Limbažu novads, LV-4001,
e-pasts: pasts@limbazunovads.lv,
tālrunis: 64023003, 28398978

Nodarbinātības valsts aģentūra

Vecā Sārmes iela 10, Limbaži, Limbažu novads, LV-4001

66015030019

66010030001005

4.430

N/A

36.

Ludzas novada pašvaldība

Ludzas novada pašvaldība

Raiņa iela 16, Ludza, Ludzas novads, LV-5701,
e-pasts: pasts@ludzasnovads.lv,
tālrunis: 65707400

Ludzas novada Sociālais dienests

Raiņa iela 16A, Ludza, Ludzas novads, LV-5701

68010060494

68010060494001

3.538

433

37.

Madonas novada pašvaldība

Madonas novada pašvaldība

Saieta laukums 1, Madona, Madonas novads, LV-4801,
e-pasts: pasts@madona.lv,
tālrunis: 64860090

Madonas novada Sociālais dienests

Blaumaņa iela 3, Madona, Madonas novads, LV-4801

70010011046

70010011046001

2.000

1502

38.

Rēzeknes novada pašvaldība

Rēzeknes novada pašvaldība

Atbrīvošanas aleja 95a, Rēzekne, LV-4601,
e-pasts: info@rezeknesnovads.lv,
tālrunis: 64622238

Rēzeknes novada Sociālā dienesta struktūrvienība Sociālā atbalsta centrs "Cerība"

Rēzeknes iela 1A, Viļāni, Rēzeknes novads, LV-4650

78175020715

78170020731038

5.333

1749

39.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Biedrība "Saule", organizācija cilvēkiem ar intelektuālo invaliditāti

Ezera iela 21, Rīga, LV-1034

01000680109

01000680109001

5.870

902

40.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Evaņģēlisko kristiešu draudzes "Zilais krusts" nakts patversme

Mazjumpravas iela 8, Rīga, LV-1063

01001250174

01001250174001

3.560

389

41.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Rīgas Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

Avotu iela 31, k-2, Rīga, LV-1009

01000292005

01000292005001

4.356

465

42.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Biedrības "Rīgas pilsētas "Rūpju bērns"" Dienas aprūpes centrs "Cerību ligzda"

Balvu iela 11, Rīga, LV-1003

01005480015

01000480088001

4.503

313

43.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Biedrības "Rīgas pilsētas "Rūpju bērns"" Dienas aprūpes centrs personām ar garīga rakstura traucējumiem "Cerību skola"

Ludzas iela 43, Rīga, LV-1003

01005450024

01000452002001

4.503

1048

44.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Biedrības "Resiliences centrs" Kopienas centrs "Resiliences avots"

Avotu iela 31, k-1, Rīga, LV-1009

01000292003

01000292003001

4.959

1760

45.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Biedrība "Saule", organizācija cilvēkiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem

Kolkasraga iela 18, Rīga, LV-1002

01005560029

01000560158003

4.990

193

46.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Nodibinājuma "LELB Diakonijas centrs" Daudz-
funkcionālais sociālo pakalpojumu dienas centrs "Paaudzes"

Ūnijas iela 49, Rīga, LV-1039

01000700218

01000700218001

5.137

995

47.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Rīgas patversme

Eiženijas iela 1, Rīga, LV-1007

01005640099

01000640424001

5.150

779

48.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Biedrība "Latvijas Kustība par neatkarīgu dzīvi"

Imantas 8. līnija 1, Rīga, LV-1083

01000930362

01000930362003

5.207

1034

49.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Rīgas Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

Vidrižu iela 1A, Rīga, LV-1006

01005860034

01000862059001

5.313

465

50.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Centra "Dzīves oāze" Grupu dzīvoklis

Biešu iela 6, Rīga, LV-1004

01000540053

01000540053001

5.390

309

51.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Rīgas patversme

Latgales iela 208, Rīga, LV-1019

01000720063

01000720063001

5.570

97

52.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centra struktūrvienība "Krīzes centrs"

Latgales iela 180B, Rīga, LV-1019

01000480066

01000480066002

4.677

30

53.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centrs

Apes iela 8, Rīga, LV-1006

01005860034

01000862059002

4.705

1247

54.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centra struktūrvienība "Jauniešu atbalsta centrs"

Imantas 7. līnija 4, Rīga, LV-1083

01000930224

01000930224015

3.695

1246

55.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centra struktūrvienība "Ģimenes atbalsta centrs"

Sudrabu Edžus iela 11, Rīga, LV-1014

01000840045

01000840045001

3.124

1472

56.

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rīgas valstspilsētas pašvaldība

Rātslaukums 1, Rīga, LV-1539,
e-pasts: riga@riga.lv,
tālrunis: 67012222, 80000800

Biedrības "Latvijas Sarkanais Krusts" Krīzes centrs "Burtnieks"

Burtnieku iela 37, Rīga, LV-1084

01000890621

01000890621001

2,51

1056

57.

Salaspils novada pašvaldība

Salaspils novada pašvaldība

Līvzemes iela 8, Salaspils, LV-2169,
e-pasts: dome@salaspils.lv,
tālrunis: 67981012

Salaspils novada Sociālā dienesta attālinātais klientu apkalpošanas punkts

"Acone 1"–1, Acone, Salaspils pagasts, Salaspils novads, LV-2119

80319001617

80310010306001

4.648

339

58.

Salaspils novada pašvaldība

Salaspils novada pašvaldība

Līvzemes iela 8, Salaspils, LV-2169,
e-pasts: dome@salaspils.lv,
tālrunis: 67981012

Salaspils novada Sociālais dienests

Kalnu iela 2, Salaspils, Salaspils novads, LV-2121

80110041407

80110041407001

5.707

339

59.

Smiltenes novada pašvaldība

Smiltenes novada pašvaldība

Dārza iela 3, Smiltene, LV-4729,
e-pasts: dome@smiltenesnovads.lv,
tālrunis: 64707588, 20022348

Nodarbinātības valsts aģentūra, Smiltenes novada Sociālais dienests

Dārza iela 11, Smiltene, Smiltenes novads, LV-4729

94150010404

94150010404001

1.878

1541

60.

Smiltenes novada pašvaldība

Smiltenes novada pašvaldība

Dārza iela 3, Smiltene, LV-4729,
e-pasts: dome@smiltenesnovads.lv,
tālrunis: 64707588, 20022348

Smiltenes novada Bērnu un ģimenes atbalsta centrs

Galdnieku iela 10, Smiltene, Smiltenes novads, LV-4729

94150050120

94150050120001

5.464

332

61.

Tukuma novada pašvaldība

Tukuma novada pašvaldība

Talsu iela 4, Tukums, LV-3101,
e-pasts: pasts@tukums.lv,
tālrunis: 63122707, 26603299

Nodibinājums "Zantes ģimenes atbalsta centrs"

Skolas iela 4, Zante, Zantes pagasts, Tukuma novads, LV-3134

90920030219

90920030219001

3.801

450

62.

Tukuma novada pašvaldība

Tukuma novada pašvaldība

Talsu iela 4, Tukums, LV-3101,
e-pasts: pasts@tukums.lv,
tālrunis: 63122707, 26603299

Tukuma novada pašvaldības iestādes "Tukuma novada sociālais dienests" attālinātais klientu apkalpošanas punkts

Zīļu iela 2, Kandava, Tukuma novads, LV-3120

90110010693

90110010693001

4.744

1484

63.

Valmieras novada pašvaldība

Valmieras novada pašvaldība

Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201,
tālrunis: 64207120,
e-pasts: pasts@valmierasnovads.lv

Valmieras novada Sociālo lietu pārvaldes attālinātais klientu apkalpošanas punkts

Skolas laukums 2, Seda, Valmieras novads, LV-4728

94130010108

94130010108001

4,064

1520

Piezīmes.

1 Ja ēkas vides un informācijas piekļūstamības pašvērtējumam ir izmantota 2020. gada informācijas piekļūstamības pašvērtējuma anketas veidlapa.

2 Ja ēkas vides un informācijas piekļūstamības pašvērtējumam ir izmantota 2022. gada informācijas piekļūstamības pašvērtējuma anketas veidlapa.

10.05.2024