1. "Normatīvie noteikumi par īpašā administratora amata kandidāta atlasi, kandidāta piemērotības izvērtēšanas kartību un izvērtēšanai nepieciešamo informāciju" (turpmāk tekstā – noteikumi) nosaka īpašā administratora amata kandidāta atlases procesa nodrošināšanai nepieciešamo informāciju un kārtību, kādā Finanšu un kapitāla tirgus komisija (turpmāk tekstā – Komisija) izvērtē īpašā administratora amata kandidāta, kuru ieceļ Segto obligāciju likumā noteiktajos gadījumos, lai pārvaldītu segto obligāciju programmu kredītiestādes (emitenta) vietā, atbilstību Segto obligāciju likuma un Kredītiestāžu likuma prasībām.
2. Īpašā administratora amata kandidāta atlases procesā Komisija sadarbojas ar Latvijas Zvērinātu advokātu padomi (turpmāk tekstā – Advokātu padome), Latvijas Zvērinātu revidentu asociāciju (turpmāk tekstā – Revidentu asociācija) un citiem profesionālo apvienību pārstāvjiem, tiesībsargājošajām iestādēm un Maksātnespējas kontroles dienestu, kuri sniedz Komisijai nepieciešamo informāciju kandidātu atlases procesā.
4. Komisija reizi kalendārā gada laikā, bet ne vēlāk kā 31. martā informē Advokātu padomi un Revidentu asociāciju par nepieciešamību iesniegt iespējamo īpašā administratora amata kandidātu sarakstu un to kontaktinformāciju, ietverot ne vairāk kā piecus īpašā administratora amata kandidātus.
5. Zvērināti advokāti, zvērināti revidenti un zvērinātu revidentu komercsabiedrības (turpmāk tekstā – zvērināti revidenti), iesniedzot pieteikumu Advokātu padomē un Revidentu asociācijā, tajā norāda šādu informāciju:
5.1. pieredze kredītiestāžu un finanšu instrumentu tirgus darbības tiesiskā regulējuma piemērošanā;
5.2. profesionālā darbība sabiedrību likvidācijas procesos, ievērojot šo likvidācijas procesu apjomu un sarežģītību;
5.3. pieejamie resursi segto obligāciju programmas pārvaldīšanas nodrošināšanai;
5.4. iegūtā izglītība (fiziskām personām).
6. Zvērināti advokāti papildus šo noteikumu 5. punktā noteiktajam norāda šādu informāciju:
6.1. kvalifikācija maksātnespējas procesa jomā (vai Maksātnespējas kontroles dienesta direktors ir izdevis maksātnespējas procesa administratoram amata apliecību);
6.2. darbības ilgums zvērinātu advokātu kolēģijā;
6.3. iegūtie kvalifikācijas punkti.
7. Zvērināti revidenti papildus šo noteikumu 5. punktā noteiktajam norāda šādu informāciju:
7.1. vai un kā tie normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir pilnveidojuši savu kvalifikāciju Revidentu asociācijas atzītā tālākizglītības procesā;
7.2. kura persona tiks pilnvarota segto obligāciju programmas pārvaldīšanas procesa nodrošināšanai un vai uz to var attiecināt Kredītiestāžu likuma 132. panta pirmās un otrās daļas prasības.
8. Ja Advokātu padome vai Revidentu asociācija konstatē apstākļus, tai skaitā no šo noteikumu 5., 6. un 7. punktā noteiktās informācijas izrietošus, kas ietekmē vai var ietekmēt īpašā administratora amata kandidāta atbilstību amatam, Advokātu padome un Revidentu asociācija, iesniedzot kandidātu sarakstu, par to atsevišķi informē Komisiju. Vienlaikus Advokātu padome un Revidentu asociācija informē Komisiju par:
8.1. kandidāta reputāciju negatīvi ietekmējošiem apstākļiem, ja tādi pastāv;
8.2. kandidātam pēdējo divu gadu laikā pirms pieteikuma iesniegšanas piemērotajiem disciplinārsodiem.
9. Ja Advokātu padome vai Revidentu asociācija ir iesniegusi sarakstu ar vairāk nekā pieciem īpašā administratora amata kandidātiem, Komisija, piedaloties Advokātu padomes un Revidentu asociācijas pārstāvjiem, veic kandidātu izlozi, lai izveidotu kandidātu sarakstus ar ne vairāk kā pieciem kandidātiem no katras profesionālās apvienības iesniegtajiem kandidātiem. Advokātu padomes un Revidentu asociācijas pārstāvju nepiedalīšanās izlozē neietekmē izlozes norisi.
10. Īpašā administratora amata kandidātu sarakstu ar ne vairāk kā pieciem kandidātiem no katras profesionālās apvienības Komisija nosūta tiesībsargājošajām iestādēm, pieprasot par visiem kandidātiem sniegt to rīcībā esošo informāciju, ko tās var sniegt savas kompetences ietvaros un kas var ietekmēt kandidāta reputāciju.
11. Pirms lēmuma par atbilstošāko īpašā administratora amata kandidātu segto obligāciju programmas pārvaldīšanai pieņemšanas Komisija pieprasa:
11.1. Maksātnespējas kontroles dienestam par īpašā administratora amata kandidātu, kas vienlaikus ir maksātnespējas procesa administrators, un profesionālo apvienību pārstāvjiem (organizācijām, institūcijām u.tml.) sniegt viedokli par kandidāta izdarītajiem darbību reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumiem un to raksturu pēdējo divu gadu laikā, kā arī citu informāciju, kas ir Maksātnespējas kontroles dienesta un profesionālo apvienību pārstāvju rīcībā un kas raksturo kandidāta profesionālo darbību;
11.2. īpašā administratora amata kandidātiem rakstveidā sniegt:
11.2.1. viedokli par iespējamo veicamo pasākumu plānu segto obligāciju programmas pārvaldīšanas procesa vadīšanai, iekļaujot tajā turpmāk veicamās darbības un risinājumus, lai nodrošinātu ieguldītāju un segto obligāciju kreditoru interešu aizsardzību un efektīvu segto obligāciju programmas pārvaldīšanas procesa norisi;
11.2.2. iespējamos risinājumus, lai pēc iespējas panāktu pilnīgāku visu segto obligāciju prasījumu pienācīgu izpildi;
11.2.3. informāciju par iespēju nodot segto obligāciju programmas pārvaldīšanu citam emitentam;
11.2.4. informāciju par šo noteikumu 5. punktā minētajiem pieredzi, kvalifikāciju un resursus raksturojošajiem kritērijiem.
12. Komisija, izvērtējusi šo noteikumu 11. punktā minēto informāciju, uz pārrunām aicina trīs atbilstošākos īpašā administratora amata kandidātus.
13. Ja īpašā administratora amata kandidāta atlases procesā Komisija konstatē normatīvajos aktos noteiktus tiesiskus šķēršļus, kas kandidātam liedz pildīt īpašā administratora funkcijas, Komisija attiecīgo kandidātu no atlases procedūras izslēdz.
14. Komisijas padome, pieņemot lēmumu par īpašā administratora iecelšanu, izvērtē šo noteikumu 8., 10., 11. un 12. punktā minēto profesionālo apvienību, iestāžu un īpašā administratora amata kandidātu sniegto informāciju.
15. Noteikumu 4. punktā noteikto pienākumu iesniegt Komisijai īpašā administratora amata kandidātu sarakstu Advokātu padome un Revidentu asociācija veic ar brīdi, kad Komisija ir izsniegusi pirmo atļauju segto obligāciju programmas īstenošanai. Komisija rakstveidā informē Advokātu padomi un Revidentu asociāciju par šādas atļaujas izsniegšanu un nepieciešamību iesniegt īpašā administratora amata kandidātu sarakstu un no šo noteikumu 8. punkta izrietošo informāciju.
16. Komisija šo noteikumu 10., 11. un 12. punktā noteiktās darbības nepieciešamās informācijas iegūšanai no tiesībsargājošajām iestādēm, Maksātnespējas kontroles dienesta, profesionālo apvienību pārstāvjiem un īpašā administratora amata kandidātiem sāk veikt, ja ir radusies nepieciešamība Komisijai iecelt īpašo administratoru saskaņā ar Segto obligāciju likuma 64. panta pirmajā daļā noteikto.