Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs
Ministru kabineta rīkojums Nr.317

Rīgā 2014.gada 20.jūnijā (prot. Nr.33 76.§)
Grozījumi darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājumā

1. Izdarīt darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājumā (apstiprināts ar Ministru kabineta 2008. gada 29. aprīļa rīkojumu Nr. 236 "Par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma apstiprināšanu") šādus grozījumus:

1.1. izteikt 342. punktu šādā redakcijā:

"342. Maksimālais projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: 28 961 303 EUR.";

1.2. svītrot 344. un 345. punktu;

1.3. izteikt 345.2 un 345.punktu šādā redakcijā:

"345.2 Aktivitātes mērķis: Piekrastes teritorijas ilgtspējīga apsaimniekošana, nodrošinot vēsturiski piesārņotā Karostas kanāla sagatavošanu sanācijas darbu veikšanai saskaņā ar Baltijas jūras rīcības plānu.

345.3 Atbalsta veids: Atbalsts paredzēts tehnogēnā piesārņojuma likvidēšanai ostas akvatorijā, lai piesārņoto vietu sagatavotu sanācijas darbu veikšanai, kur piesārņojums ar smagajiem metāliem un naftas produktiem pārsniedz pieļaujamās normas un šī teritorija ir atzīta par prioritāti Nacionālajā vides politikas plānā, un saskaņā ar piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistra datiem atzīta par piesārņotu vietu (1. kategorija), un nevar piemērot principu "piesārņotājs maksā", jo struktūra, kas ir atbildīga par piesārņojuma radīšanu, valstī vairs nepastāv un nav arī tieša saistību un pienākumu pārņēmēja.";

1.4. izteikt 345.punktu šādā redakcijā:

"345.6 Maksimālais projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: 8 114 435 EUR.";

1.5. svītrot 349. punkta trešo teikumu;

1.6. svītrot 352. punkta otrajā teikumā vārdus ""Rīgas transporta sistēmas sasaiste ar VIA Baltica (Daugavas Ziemeļu šķērsojums ar pievadceļiem)"";

1.7. izteikt 3.3.1. pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:

"Finanšu plāns

Nr.
p. k.
Investīciju jomaKopā,
EUR
Publiskais finansējums, EURKF,
EUR
Nacionālais publiskais finansējums, EURPrivātais finansējums, EUR
 1 = 2 + 52=3+4345
1.3.3.1. Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība989 820 785907 460 589826 374 81681 085 77382 360 196
2.3.3.1.1. TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi362 815 026362 815 026308 392 77354 422 2530
3.3.3.1.2. TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica)286 545 530250 419 482243 563 7016 855 78136 126 048
4.3.3.1.3. Lielo ostu infrastruktūras attīstība "Jūras maģistrāļu" ietvaros201 224 623173 990 852171 040 8522 950 00027 233 771
5.3.3.1.4. Lidostu infrastruktūras attīstība95 617 18278 048 76466 301 75211 747 01217 568 418
6.3.3.1.5. Pilsētu infrastruktūras uzlabojumi sasaistei ar TEN-T34 072 03034 072 03028 961 3035 110 7270
7.3.3.1.6. Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšana9 546 3948 114 4358 114 43501 431 959"

1.8. izteikt 3.3.1. pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulu "Uzraudzības rādītāji" šādā redakcijā:

"Uzraudzības rādītāji

RādītājsKvantifikācija 2004. gadāKvantifikācija 2009. gadāKvantifikācija 2013. gadāKvantifikācija 2015. gadāSaiknes ar investīciju virzienu pamatojumsAprēķina skaidrojums
Iznākuma rādītāji
1. Izbūvētā un rekonstruētā TEN autoceļa kopgarums09,74 km56,4 km3.3.1.1. aktivitāte3,8 milj. EUR viena km vidējā cena
2. Izbūvētā TEN dzelzceļa kopgarums00052 km3.3.1.2. aktivitāte1,35 milj. EUR viena km vidējā cena
3. Rekonstruēto sliežu ceļu kopgarums00090 km3.3.1.2. aktivitāte0,45 milj. EUR viena km vidējā cena (tikai materiāli, daļēji darbs)
4. Nomainītās pārmiju pārvedas000180 gab.3.3.1.2. aktivitāte0,09 milj. EUR vienas pārmijas nomaiņa
5. Ostu skaits, kurās veiktas investīcijas pieejamības un hidrotehnisko būvju uzlabošanā00033.3.1.3. aktivitāteTEN-T tīkla ostu skaits
6. Lidostu skaits, kurās veikta infrastruktūras izbūve un/vai rekonstrukcija00023.3.1.4. aktivitāteTEN-T tīkla lidostu skaits
7. Realizēto projektu skaits lielajās pilsētās00013.3.1.5. aktivitātePašvaldības, kurās ir virs 100 000 iedzīvotāju
8. Piesārņotās vietas platība, kas sagatavota sanācijas darbu veikšanai, ha000783.3.1.6. aktivitāte
Rezultāta rādītāji
1. Laika ietaupījuma vērtība pasažieriem izbūvēta un rekonstruēta TEN autoceļa dēļ0010,3 milj. EUR gadā3.3.1.1. aktivitāteProjekts "Ludza–Terehova". Būvniecība jaunā trasē, kur laika ietaupījums rodas sakarā ar to, ka nav jāšķērso dzelzceļš un km skaita samazināšanos. Esošajā trasē braukšanas ātrums sakarā ar neatbilstošām plāna un garenprofila līknēm un seguma stāvokli ir vidēji par 20 km/h mazāks nekā jaunajā trasē.

Projekts "Tīnūži–Koknese". Esošajā trasē braukšanas ātrums sakarā ar neatbilstošām plāna un garenprofila līknēm un seguma stāvokli ir vidēji par 20 km/h mazāks nekā jaunajā trasē, kura pēc izbūves būs ātrsatiksmes autoceļš

2. Dzelzceļa posma
Rīga–Krustpils (t. sk. Skrīveri–Krustpils iecirknis) caurlaides spēja
28 milj. tonnu gadā28 milj. tonnu gadā28 milj. tonnu gadā55 milj. tonnu gadā3.3.1.2. aktivitāte2004. gadā dzelzceļa posmā
Rīga–Krustpils (t. sk. Skrīveri–Krustpils iecirknis) caurlaides spēja ir 28 milj. tonnu gadā, 2009. gadā atbilstoši projekta īstenošanas plānam caurlaides spēja saglabājas iepriekšējā līmenī, 2015. gadā pēc projekta īstenošanas posma caurlaides spēja būs 55 milj. tonnu gadā, t.i., praktiski bez ierobežojumiem
3. Rīgas dzelzceļa mezgla staciju pārstrādes spēja26,1 milj. tonnu gadā26,1 milj. tonnu gadā26,1 milj. tonnu gadā39,3 milj. tonnu gadā3.3.1.2. aktivitāte2004. gadā Rīgas dzelzceļa mezgla staciju pārstrādes spēja – 26,1 milj. tonnu, kas ierobežo kravas plūsmu caur Rīgas dzelzceļa mezglu, 2009. gadā situācija saglabājas tāda pati (projektēšanas un būvniecības darbu sākums), 2015. gadā Rīgas dzelzceļa mezgla staciju pārstrādes spēja palielināta līdz 39,3 milj. tonnu
4. Palielināta ostu caurlaides spēja000Par 7%3.3.1.3. aktivitāte
5. Lidostas "Rīga" termināla jaudas palielinājums000Par 25%3.3.1.4. aktivitāteApkalpotie pasažieri (prognoze)
6. Radīti priekšnoteikumi regulāro reisu uzsākšanai reģionālajās lidostās0001 reģionālā lidosta3.3.1.4. aktivitāteReģionālo lidostu skaits"


1.9. izteikt 3.3.1. pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" tabulu "Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums" šādā redakcijā:

"Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums

RādītājiPlānošanas reģionsKvantifikācija 2004. gadāKvantifikācija 2009. gadāKvantifikācija 2013. gadāKvantifikācija 2015. gadā
Iznākuma rādītāji
1. Izbūvētā un rekonstruētā TEN autoceļa kopgarumsRīga0023,7 km
Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale09,74 km32,7 km
2. Izbūvētā TEN dzelzceļa kopgarumsRīga
Vidzeme
Kurzeme
Zemgale52 km
Latgale000
3. Rekonstruēto sliežu ceļu kopgarumsRīgaVidzemes reģionā darbi netiks veikti. Pārējais teritoriālais sadalījums nav nosakāms, jo darbi tiks veikti dažādos plānošanas reģionu posmos.
Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale
4. Nomainītās pārmiju pārvedasRīgaTeritoriālais sadalījums nav nosakāms, jo darbi tiks veikti dažādos plānošanas reģionu posmos.
Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale
5. Ostu skaits, kurās veiktas investīcijas pieejamības un hidrotehnisko būvju uzlabošanāRīga0001
Vidzeme
Kurzeme0002
Zemgale
Latgale
6. Lidostu skaits, kurās veikta infrastruktūras izbūve un/vai rekonstrukcijaRīga0001
Vidzeme
Kurzeme0001
Zemgale
Latgale
7. Realizēto projektu skaits lielajās pilsētāsRīga
Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale0001
8. Piesārņotās vietas platība, kas sagatavota sanācijas darbu veikšanai, haRīga0000
Vidzeme0000
Kurzeme00078,0
Zemgale0000
Latgale0000
Rezultāta rādītāji
1. Laika ietaupījuma vērtība pasažieriem izbūvēta un rekonstruēta TEN autoceļa dēļRīga007,05 milj. EUR gadā
Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale003,25 milj. EUR gadā
2. Dzelzceļa posma
Rīga–Krustpils (t. sk. Skrīveri–Krustpils iecirknis) caurlaides spēja
Rīga
Vidzeme
Kurzeme
Zemgale28 milj. tonnu gadā28 milj. tonnu gadā28 milj. tonnu gadā55 milj. tonnu gadā
Latgale
3. Rīgas dzelzceļa mezgla staciju pārstrādes spējaRīga26,1 milj. tonnu gadā26,1 milj. tonnu gadā26,1 milj. tonnu gadā39,3 milj. tonnu gadā
Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale

4. Palielināta ostu caurlaides spēja

Rīga000Par 15,42 %
Vidzeme
Kurzeme000Par 2,22 %
Zemgale
Latgale
5. Lidostas "Rīga" termināla jaudas palielinājumsRīga000Par 25 %
Vidzeme
Kurzeme
Zemgale
Latgale
6. Radīti priekšnoteikumi regulāro reisu uzsākšanai reģionālajās lidostāsRīga
Vidzeme
Kurzeme0001
Zemgale
Latgale

"


1.10. izteikt 3.5.1. pasākuma "Vides aizsardzības infrastruktūra" tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:

"Finanšu plāns

Nr.
p. k.
Investīciju jomaKopā,
EUR
Publiskais finansējums, EURKF,


EUR
Nacionālais publiskais finansējums, EURPrivātais finansējums, EUR
1 = 2 + 52 = 3 + 4345
1.3.5.1. Vides aizsardzības infrastruktūra672 843 986590 135 922556 571 55233 564 37082 708 064
2.3.5.1.1. Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu lielāku par 2000501 002 131 464 103 312440 899 15123 204 16136 898 819
3.3.5.1.2. Reģionālu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība150 452 991104 643 74695 420 2189 223 52845 809 245
4.3.5.1.2.1. Normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivācija26 057 19226 057 19216 833 6649 223 5280
5.3.5.1.2.2. Reģionālu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība46 867 92539 822 61739 822 61707 045 308
6.3.5.1.2.3. Dalītās atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība77 527 87438 763 93738 763 937038 763 937
7.3.5.1.3. Infrastruktūras izveide Natura 2000 teritorijās10 052 18310 052 18310 052 18300
8.3.5.1.4. Vides monitoringa un kontroles sistēmas attīstība11 336 68111 336 68110 200 0001 136 6810"

2. Satiksmes ministrijai nedēļas laikā iesniegt precizēto darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājumu Valsts kancelejā, pirms tam to saskaņojot ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss
20.06.2014