Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Ministru kabineta rīkojums Nr.574

Rīgā 2014.gada 13.oktobrī (prot. Nr.51 31.§)

Par Eiropas Savienības fondu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.1.3.specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt nepieciešamo infrastruktūru uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst maģistrālo ielu fragmentāro raksturu" 1. kārtas projekta priekšlikuma "Salu tilta kompleksa rekonstrukcija" īstenošanu

1. Atbalstīt Eiropas Savienības fondu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt nepieciešamo infrastruktūru uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst maģistrālo ielu fragmentāro raksturu" 1. kārtas projekta priekšlikuma "Salu tilta kompleksa rekonstrukcija" (turpmāk - projekta priekšlikums) īstenošanu pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, ievērojot Eiropas Savienības un Latvijas Republikas tiesību aktus, tai skaitā publisko iepirkumu, budžeta plānošanu un izpildi regulējošos tiesību aktus.

2. Noteikt, ka par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu atbildīgā iestāde ir Satiksmes ministrija.

3. Noteikt, ka sadarbības iestādes funkcijas specifiskā atbalsta mērķa īstenošanā veic Centrālā finanšu un līgumu aģentūra.

4. Satiksmes ministrijai un Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai noslēgt ar Rīgas pilsētas pašvaldību sadarbības līgumu par projekta priekšlikuma īstenošanas uzraudzību, līdz tas noteiktā kārtībā tiek pārkvalificēts par Eiropas Savienības fondu projektu.

5. Noteikt, ka projekta attiecināmās izmaksas ir:

5.1. tiltu, satiksmes pārvadu, tuneļu (turpmāk - transportbūves) un ielu būvniecības izmaksas;

5.2. zemes iegādes izmaksas, ja zemes iegāde ir tieši nepieciešama projektā paredzētās būvniecības īstenošanai (ne vairāk kā 10 % no attiecināmo izmaksu kopsummas);

5.3. būvlaukuma ierīkošanas un novākšanas izmaksas;

5.4. apbraucamo ielu būvniecības, nojaukšanas un uzturēšanas izmaksas transportbūvju un ielu būvniecības laikā;

5.5. ar velosipēdistu un gājēju ceļiem saistītās izmaksas, lai novērstu infrastruktūras pārrāvumus, kas saistīti ar projekta īstenošanu, ar nosacījumu, ka minētajām darbībām nav nepieciešama zemes iegāde;

5.6. labiekārtošanas izmaksas (autobusu pieturvietas, apgaismojuma līnijas, apzaļumošana);

5.7. transportbūvju un ielu kompleksam piederošo inženiertīklu (apgaismojuma līnijas, lietusūdens savākšanas un attīrīšanas iekārtu izbūve atbilstoši tehniskā projekta risinājumam) būvniecības izmaksas (izmaksas ir attiecināmas tikai tad, ja tiek nodrošināts sertificēta būvinženiera ekspertīzes atzinums, kurā konstatēts, ka, veicot projekta ietvaros plānotos ieguldījumus noteiktās teritorijās, nav iespējams izvairīties no minētās infrastruktūras bojāšanas vai pārbūves, vienlaikus nepalielinot tās apkalpes jaudu raksturojošos tehniskos parametrus) ne vairāk kā 10 % apmērā no attiecināmo izmaksu kopsummas;

5.8. satiksmes drošības aprīkojuma uzstādīšanas un atjaunošanas izmaksas (piemēram, ceļa zīmes, luksofori, signālstabiņi, aizsargbarjeras, gājēju barjeras, vertikālie un horizontālie ceļa apzīmējumi);

5.9. satiksmes vadības aprīkojuma uzstādīšanas un atjaunošanas izmaksas (piemēram, meteoroloģiskās stacijas un satiksmes uzskaites punkti, kas nepieciešami konkrētās transportbūves un ielu posma seguma stāvokļa un slodzes noteikšanai);

5.10. būvdarbu uzraudzības un autoruzraudzības izmaksas;

5.11. ceļu drošības audita un ekspertīžu izmaksas;

5.12. projektēšanas izmaksas;

5.13. obligātās informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas, ciktāl to paredz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību regulējošie normatīvie akti;

5.14. pasākumu izmaksas vides aizsardzības obligāto prasību nodrošināšanai, ciktāl to paredz normatīvie akti;

5.15. neatgūstamie pievienotās vērtības nodokļa maksājumi;

5.16. izdevumi neparedzētu izmaksu segšanai ne vairāk kā 5 % apmērā no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas.

6. Noteikt, ka šā rīkojuma 5.4., 5.5. un 5.6. apakšpunktā minētās izmaksas kopā nepārsniedz 10 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kā arī šā rīkojuma 5.10., 5.11. un 5.12. apakšpunktā minētās izmaksas kopā nepārsniedz 10 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

7. Satiksmes ministrijai nekavējoties informēt Ministru kabinetu, ja izmaksas, kas projekta priekšlikumā veiktas pirms tā pārkvalificēšanas par Eiropas Savienības fondu projektu, varētu netikt vai netiek attiecinātas no Kohēzijas fonda, sagatavojot attiecīgu informatīvo ziņojumu, kurā detalizēti aprakstīta radusies situācija un skaidroti neatbilstības rašanās cēloņi, kā arī norādīta finansiālā ietekme uz valsts budžetu un turpmākie iespējamie risinājumi, lai turpinātu attiecīgā projekta priekšlikuma īstenošanu. Projekta turpmākā īstenošana un Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta līdzfinansējuma piešķiršana vai pārtraukšana notiek, ņemot vērā Ministru kabinetā nolemto.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss

13.10.2014