Eiropas valstu
  līgums attiecībā uz transporta līdzekļu apkalpju darbu
  starptautiskajos autopārvadājumos (AETR)
Ženēva 1970. gada 1.jūlijs
  Līguma 2. grozījums*
  UN PARAKSTĪŠANAS PROTOKOLS
1. pants
  Definīcijas
Izmainīt apakšpunktu (g) sekojošā
  redakcijā:
  "(g) "pārvadājumi pa autoceļiem" ir braucieni pa sabiedriskiem
  autoceļiem ar autotransporta līdzekli, ko izmanto pasažieru vai
  kravu pārvadāšanai un kas brauciena laikā pārvadā vai arī
  nepārvadā pasažierus vai kravu;"
  Izmainīt apakšpunktu (i) sekojošā redakcijā:
  "(i) "regulāri pārvadājumi" ir pārvadājumi, kas nodrošina
  pasažieru pārvadāšanu ar noteiktu kustības biežumu pa noteiktu
  maršrutu, kura laikā pasažieri var iekāpt autobusā vai izkāpt no
  tā iepriekš noteiktās pieturvietās.
  Pārvadājumu veikšanas noteikumos vai citos aizvietojošos
  dokumentos, ko apstiprinājušas Līgumslēdzēju Pušu kompetentās
  institūcijas un ko pārvadātājs publicējis pirms to stāšanās
  spēkā, jānosaka, ja vien tas jau nav norādīts kādā citā likumā
  vai noteikumā, pārvadājumu veikšanas kārtība, īpaši, kustības
  biežums, kustības saraksts, braukšanas maksas tarifi un pienākums
  uzņemt pasažierus.
  Neatkarīgi no tā, kas ir pārvadājuma organizators, par regulāriem
  pārvadājumiem uzskatāmi arī pārvadājumi, kas nodrošina noteiktu
  pasažieru kategoriju pārvadāšanu, neuzņemot citu kategoriju
  pasažierus, un kas tiek veikti saskaņā ar šīs definīcijas pirmajā
  rindkopā minētajiem nosacījumiem. šādi pārvadājumi, īpaši tie,
  kas nodrošina darbinieku pārvadāšanu uz un no darba vietas vai
  skolēnu pārvadāšanu uz un no mācību vietas, turpmāk tiek saukti
  par "speciāliem regulāriem pārvadājumiem"."
  Izmainīt apakšpunktu (l) sekojošā redakcijā:
  "(l) "nedēļa" ir periods starp pirmdienas 00.00 stundu un
  svētdienas 24.00 stundu;"
  Izmainīt apakšpunktu (m) sekojošā redakcijā:
  "(m) "atpūta" ir nepārtraukts vismaz vienu stundu ilgs laika
  periods, kuru autotransporta līdzekļa vadītājs var izmantot brīvi
  pēc saviem ieskatiem."
  Svītrot apakšpunktus (n) un (o).
2. pants
 Piemērošanas
  sfēra
Izmainīt apakšpunktu 2(b) sekojošā
  redakcijā:
  "(b) Ja Līgumslēdzējas Puses, kuru teritorijā pārvadājums tiek
  veikts, nav vienojušās citādi, šis Līgums neattiecas uz kravu
  starptautiskajiem pārvadājumiem ar:
  1.Kravas autotransporta līdzekļiem, kuru maksimālais pieļaujamais
  svars, piekabes un puspiekabes ieskaitot, nepārsniedz 3,5
  tonnas;
  2.Pasažieru autotransporta līdzekļiem, kas konstruēti, piemēroti
  un paredzēti ne vairāk kā deviņu personu, autovadītāju ieskaitot,
  pārvadāšanai;
  3.Pasažieru autotransporta līdzekļiem, veicot regulārus pasažieru
  pārvadājumus, ja attiecīgā maršruta garums nepārsniedz 50
  kilometrus;
  4.Autotransporta līdzekļiem, kuru maksimāli pieļaujamais ātrums
  nepārsniedz 30 km/h;
  5.Autotransporta līdzekļiem, ko izmanto vai kas ir bruņoto spēku,
  civilās aizsardzības, ugunsdzēsēju komandu un vienību, kas
  atbildīgas par sabiedriskās kārtības uzturēšanu, rīcībā;
  6.Autotransporta līdzekļiem, ko izmanto saistībā ar notekūdeņiem,
  aizsardzību pret plūdiem, ūdens, gāzes un elektrības apgādi,
  galveno autoceļu uzturēšanu un kontroli, atkritumu savākšanu un
  izvešanu, telegrāfa un telefona pakalpojumiem, radio un
  televīzijas raidījumiem un radio vai televīzijas raidītāju vai
  uztvērēju atrašanās vietas noteikšanu;
  7.Autotransporta līdzekļiem, ko izmanto ārkārtēju situāciju
  gadījumos un glābšanas darbos;
  8.Specializētiem autotransporta līdzekļiem, kas paredzēti
  medicīnas vajadzībām;
  9.Autotransporta līdzekļiem, kas pārvadā iekārtojumu cirkus un
  atrakciju pasākumiem;
  10.Specializētiem tehniskās palīdzības autotransporta
  līdzekļiem;
  11.Autotransporta līdzekļiem, ar ko veic izmēģinājumus uz ceļiem
  tehniskās attīstības, remonta vai tehniskās apkopes vajadzībām,
  un jauniem vai pārbūvētiem autotransporta līdzekļiem, kas vēl nav
  nodoti ekspluatācijā;
  12.Autotransporta līdzekļiem, veicot nekomerciālus kravu
  pārvadājumus savām vajadzībām;
  13. Autotransporta līdzekļiem, ko izmanto piena savākšanai no
  fermām un piena trauku vai lopu barošanai paredzētu piena
  produktu nogādei atpakaļ uz fermu.
  Svītrot 2. punkta apakšpunktus (c) un (d).
3. pants
Dažu Līguma noteikumu piemērošana
  pārvadājumiem, kurus veic ar autotrans-porta līdzekļiem,
  reģistrētiem valstīs, kas nav Līgumslēdzējas Puses
  Izmainīt šo pantu sekojošā redakcijā:
"3. pants
Dažu Līguma noteikumu piemērošana
  pārvadājumiem, kurus veic ar transporta līdzekļiem, reģistrētiem
  valstīs, kas nav Līgumslēdzējas Puses
1.Katrai Līgumslēdzējai
  Pusei attiecībā uz tās teritorijā veiktiem starptautiskiem
  pārvadājumiem ar autotransporta līdzekļiem, reģistrētiem valstīs,
  kas nav šī Līguma Līgumslēdzējas Puses, jāpiemēro nosacījumi, kas
  ir ne mazāk stingri kā tie, kas noteikti šā Līguma 5., 6., 7.,
  8., 9. un 10. pantā.
  2.Attiecībā uz autotransporta līdzekli, reģistrētu valstī, kas
  nav šī Līguma Līgumslēdzēja Puse, katra Līgumslēdzēja Puse var
  izvēlēties vai pieprasīt kontrolierīci, kas atbilst šī Līguma
  pielikumā minētajām specifikācijām, vai vienkārši dienas
  reģistrācijas lapas, ko rakstiski aizpilda pats autotransporta
  līdzekļa vadītājs."
4. pants
 Vispārīgie
  principi
Izmainīt šo pantu sekojošā redakcijā:
"4. pants
 Vispārīgie
  principi
Katra Līgumslēdzēja Puse var piemērot augstākas minimālās un zemākas maksimālās prasības kā tās, kas minētas 5. līdz 8. pantā ieskaitot. Tomēr attiecībā uz autotransporta līdzekļu vadītājiem, kuri veic starptautiskos pārvadājumus ar autotransporta līdzekļiem, kas
reģistrēti citā Līgumslēdzējā valstī vai valstī, kas nav šī Līguma Līgumslēdzējas Puse, piemērojami šī Līguma nosacījumi."
5. pants
Prasības, kas
  izvirzāmas autovadītājiem
Nomainīt šo pantu ar sekojošu tekstu:
"5. pants
  Autotransporta līdzekļu apkalpes
1.Autotransporta līdzekļu
  vadītāju, kuri veic kravu pārvadājumus, minimālajam vecumam
  jābūt:
  (a) 18 gadi, vadot autotransporta līdzekļus, kuru maksimālais
  pieļaujamais svars, piekabes vai puspiekabes ieskaitot,
  nepārsniedz 7,5 tonnas;
  (b) cita veida autotransporta līdzekļiem:
  21 gads vai 18 gadi ar noteikumu, ka attiecīgajai personai ir
  profesionālās kompetences sertifikāts, ko atzinusi kāda no
  Līgumslēdzējām Pusēm un kas apliecina, ka viņš beidzis apmācības
  kursus kravas autotransporta līdzekļu vadītājiem. Līgumslēdzējām
  Pusēm savstarpēji jāsniedz informācija par noteiktajām valsts
  minimālām apmācības prasībām un citiem nosacījumiem, kas
  attiecināmi uz autotransporta līdzekļu vadītājiem, veicot
  starptautiskos kravu pārvadājumus saskaņā ar šo Līgumu.
  2. Autotransporta līdzekļu vadītājiem, kuri veic pasažieru
  pārvadājumus, jābūt sasniegušiem 21 gada vecumu.
  Autotransporta līdzekļu vadītājiem, kuri veic pasažieru
  pārvadājumus rādiusā, kas lielāks par 50 km, skaitot no vietas,
  kur autotransporta līdzeklis parasti bāzējas, vēl jāatbilst
  vienam no sekojošiem nosacījumiem:
  (a) vismaz vienu gadu jābūt strādājušam par kravas automašīnas,
  kuras maksimālais pieļaujamais svars pārsniedz 3,5 tonnas,
  vadītāju;
  (b) vismaz vienu gadu jābūt strādājušam par autotransporta
  līdzekļu, ar kuriem veic pasažieru pārvadājumus 50 kilometru
  rādiusā, skaitot no vietas, kur autotransporta līdzeklis parasti
  bāzējas, vai ar kuriem veic cita veida pasažieru pārvadājumus,
  kas nav saistīti ar šo Līgumu, vadītāju ar noteikumu, ka saskaņā
  ar kompetentās institūcijas viedokli viņš, to darot, ir ieguvis
  vajadzīgo pieredzi;
  (c) viņam jābūt profesionālās kompetences sertifikātam, ko
  atzinusi kāda no Līgumslēdzējām Pusēm un kas apliecina, ka viņš
  beidzis apmācības kursus pasažieru autotransporta līdzekļu
  vadītājiem."
6. pants
 Ikdienas
  atpūta
Nomainīt šo pantu ar sekojošu tekstu:
"6.pants
Autotransporta
  līdzekļa
  vadīšanas periodi
1.Autotransporta līdzekļa
  vadīšanas perioda ilgums, tas ir, periods starp diviem ikdienas
  atpūtas periodiem vai starp ikdienas atpūtas periodu un iknedēļas
  atpūtas periodu, turpmāk saukts "ikdienas autotransporta līdzekļa
  vadīšanas periods", nedrīkst pārsniegt deviņas stundas. Divas
  reizes jebkurā vienā nedēļā to var pagarināt līdz desmit
  stundām.
  Ne vēlāk kā pēc sešiem ikdienas autotransporta līdzekļa vadīšanas
  periodiem autotransporta līdzekļa vadītājam saskaņā ar 8. panta
  3. punktu jābūt iknedēļas atpūtas periodam.
  Iknedēļas atpūtas periodu var atlikt līdz sestās dienas beigām,
  ja kopējais autotransporta līdzekļa vadīšanas laiks nepārsniedz
  pieļaujamo maksimumu, kas atbilst sešiem ikdienas autotransporta
  līdzekļa vadīšanas periodiem.
  Attiecībā uz pasažieru starptautiskiem pārvadājumiem, kas
  neietilpst regulāru pārvadājumu kategorijā, otrās un trešās
  rindkopas jēdzieni "sešiem" un "sestās"aizstājami attiecīgi ar
  jēdzieniem "divpadsmit" un "divpadsmitās".
  2. Nepārtraukta divu nedēļu perioda laikā kopējais autotransporta
  līdzekļa vadīšanas periods nedrīkst pārsniegt deviņdesmit
  stundas."
6.-bis pants
 Ikdienas
  atpūtas perioda pārtraukšana kombinēto transporta operāciju
  laikā
Svītrot šī panta tekstu.
7. pants
Ikdienas
  vadīšanas ilgums, maksimālais nedēļas un divnedēļu vadīšanas
  ilgums
Nomainīt šo pantu ar sekojošu tekstu:
7.
  pants
Pārtraukumi
1. Pēc četrarpus stundu vadīšanas
  autotransporta līdzekļa vadītājam, ja nesākas atpūtas periods,
  jāievēro vismaz četrdesmit piecu minūšu ilgs pārtraukums.
  2. Šo pārtraukumu var aizvietot ar vismaz piecpadsmit minūšu
  ilgiem pārtraukumiem, kurus iekārto autotransporta līdzekļa
  vadīšanas periodā vai tūlīt pēc šī perioda tā, lai tas būtu
  saskaņā ar 1. punkta nosacījumiem.
  3. Šo pārtraukumu laikā autotransporta līdzekļa vadītājs nedrīkst
  veikt citus darbus. Šī panta ietvaros gaidīšana un laiks, ko
  nevelta transporta līdzekļa vadīšanai, bet pavada braucošā
  autotransporta līdzeklī, uz prāmja vai vilcienā, nav uzskatāms
  par "citu darbu".
  4.Šajā pantā minētie pārtraukumi nav uzskatāmi par ikdienas
  atpūtas periodiem."
8. pants
 Maksimālais
  nepārtrauktas
  vadīšanas ilgums
Nomainīt šo pantu ar sekojošu tekstu:
"8. pants
Atpūtas
  periodi
1.Katru divdesmit četru stundu
  laikā autotransporta līdzekļa vadītājam jāievēro vismaz
  vienpadsmit stundu ilgs nepārtraukts ikdienas atpūtas periods,
  kuru var ne biežāk kā trīs reizes vienas nedēļas laikā saīsināt
  līdz minimums deviņu stundu nepārtrauktam laika periodam ar
  noteikumu, ka sekojošās nedēļas beigās kā kompensāciju piešķir
  tāda paša ilguma atpūtas periodu.
  Dienās, kad atpūtas periodu, kā teikts pirmajā rindkopā,
  nesaīsina, to divdesmit četru stundu laikā var sadalīt divos vai
  trijos atsevišķos periodos, no kuriem vienam jābūt vismaz astoņu
  stundu nepārtrauktam laika periodam. Šajā gadījumā minimālais
  atpūtas laiks jāpagarina līdz divpadsmit stundām.
  2.Ja autotransporta līdzekļa apkalpē ietilpst vismaz divi
  vadītāji, katru trīsdesmit stundu laikā katram autotransporta
  līdzekļa vadītājam jāatpūšas vismaz astoņu stundu nepārtraukta
  perioda laikā.
  3.Katras nedēļas laikā viens no atpūtas periodiem, kas minēti 1.
  un 2. punktā, iknedēļas atpūtas perioda ietvaros jāpagarina līdz
  četrdesmit piecu stundu nepārtrauktam laika periodam. Šo atpūtas
  periodu var saīsināt līdz minimums trīsdesmit sešu stundu
  nepārtrauktam laika periodam, ja atpūšas vietā, kura ir
  autotransporta līdzekļa bāzes vieta vai autotransporta līdzekļa
  vadītāja pastāvīgā uzturēšanās vieta, vai līdz minimums divdesmit
  četru stundu nepārtrauktam laika periodam, ja atpūšas kādā citā
  vietā. Katrs saīsinātais atpūtas periods jākompensē, piešķirot
  tāda paša ilguma nepārtrauktu atpūtas periodu pirms trešās
  nedēļas beigām, skaitot no šīs attiecīgās nedēļas.
  4.Iknedēļas atpūtas periodu, kas sākas vienā nedēļā un turpinās
  nākošajā nedēļā, var pieskaitīt vai nu vienai, vai otrai
  nedēļai.
  5.Veicot pasažieru pārvadājumus, uz kuriem attiecināmi 6. panta
  1. punkta ceturtās rindkopas nosacījumi, iknedēļas atpūtas
  periodu var atlikt līdz nedēļai, kas seko nedēļai, kurā bija šai
  atpūtai jābūt, un to var pievienot šīs otrās nedēļas iknedēļas
  atpūtas periodam.
  6.Jebkura atpūta, kas piešķirta kā kompensācija par ikdienas
  un/vai iknedēļas atpūtas perioda saīsināšanu, pievienojama citai
  vismaz astoņu stundu ilgai atpūtai un pēc attiecīgās personas
  lūgumu tā piešķirama autotransporta līdzekļa bāzes vietā vai
  autotransporta līdzekļa vadītāja pastāvīgās uzturēšanās
  vietā.
  7. Ikdienas atpūtas periodu var pavadīt autotransporta līdzeklī,
  ja tajā ir guļamvieta un ja tas šajā laika periodā
  nepārvietojas.
  8. Ja autotransporta līdzekļa vadītājs, kurš veic kravu vai
  pasažieru pārvadājumus, pavada autotransporta līdzekli, ko
  transportē ar prāmi vai vilcienu, tad, neskatoties uz 1. punkta
  nosacījumiem, ne biežāk kā vienu reizi ikdienas atpūtas periodu
  var pārtraukt, ievērojot sekojošus nosacījumus:
- ikdienas atpūtas perioda daļai,
  ko pavada uz sauszemes, jābūt pirms vai pēc ikdienas atpūtas
  perioda daļas, ko pavada uz prāmja vai vilcienā,
  - periodam starp divām ikdienas atpūtas perioda daļām jābūt pēc
  iespējas īsākam un tas pirms iekāpšanas vai pēc izkāpšanas nekādā
  gadījumā nedrīkst pārsniegt stundu, ieskaitot muitas formalitātes
  iekāpšanas un izkāpšanas procesā,
  - abu atpūtas perioda daļu laikā autotransporta līdzekļa
  vadītājam jābūt pieejamai guļamvietai.
  šādā veidā pārtraukts ikdienas atpūtas periods jāpagarina par
  divām stundām."
9. pants
Iknedēļas
  atpūta
Svītrot šī panta tekstu.
10. pants
Apkalpes
  sastāvs
Svītrot šī panta tekstu.
11.pants
Izņēmuma
  gadījumi
Mainīt šī panta numerāciju un izmainīt šo pantu sekojošā redakcijā:
"9. pants
Izņēmumi
Ja nav apdraudēta ceļu satiksmes drošība un lai autotransporta līdzekļa vadītājs varētu atrast piemērotu stāvvietu, autotransporta līdzekļa vadītājs var atkāpties no šā Līguma nosacījumiem tādā mērā, kā tas nepieciešams, lai nodrošinātu personu, autotransporta līdzekļa vai tā kravas drošību. Autotransporta līdzekļa vadītājam kontrolierīces datu reģistrācijas kartē vai savā nodarbinātības uzskaitījumā jānorāda atkāpšanās no šiem nosacījumiem veids un iemesls."
12. pants
Personīgā
  kontrolgrāmatiņa
Svītrot šī panta tekstu.
12.- bis
  pants
Kontrolierīce
Mainīt šī panta numerāciju un izmainīt šo pantu sekojošā redakcijā:
"10.
  pants
Kontrolierīce
1.Līgumslēdzējām Pusēm jāizstrādā
  noteikumi par kontrolierīču uzstādīšanu un izmantošanu savā
  valstī reģistrētos autotransporta līdzekļos, ievērojot sekojošas
  prasības:
  (a) Kontrolierīces uzbūvei, uzstādīšanai, izmantošanai un
  pārbaudei jāatbilst šā Līguma un tā pielikuma, kas ir šā Līguma
  neatņemama sastāvdaļa, prasībām.
  (b) Ja autotransporta līdzeklī uzstādītās kontrolierīces normāla
  izmantošana nav iespējama, tad katram apkalpes loceklim,
  izmantojot attiecīgos grafiskos simbolus, ar roku savā datu
  reģistrācijas kartē jāieraksta ziņas par viņa nodarbinātības un
  atpūtas periodiem.
  (c) Ja autotransporta līdzekļa apkalpes locekļi atrodas ārpus
  autotransporta līdzekļa un tāpēc kontrolierīci izmantot nevar,
  tad viņiem, izmantojot attiecīgos grafiskos simbolus, ar roku
  savā datu reģistrācijas kartē jāieraksta ziņas par laika periodu,
  kad viņi strādāja ārpus autotransporta līdzekļa.
  (d) Autotransporta līdzekļa apkalpes locekļu rīcībā jābūt un
  vajadzības gadījumā pārbaudei jāuzrāda esošās nedēļas un
  iepriekšējās nedēļas pēdējās dienas, kad viņi vadīja
  autotransporta līdzekli, datu reģistrācijas kartes.
  (e) Autotransporta līdzekļa apkalpes locekļiem jānodrošina
  kontrolierīces sav-laicīga ieslēgšana un pareiza ekspluatācija,
  bet sabojāšanās gadījumā tā iespējami ātri jāsaremontē.
  2.Darba devējam jānodrošina auto-transporta līdzekļa vadītāji ar
  pietiekamu datu reģistrācijas karšu skaitu, ņemot vērā, ka šīs
  kartes paredzētas individuālai lietošanai, kā arī pārvadājuma
  veikšanas ilgumu un iespējamo vajadzību nomainīt bojātās vai
  pilnvarotu kontrolieru paņemtās kartes. Darba devējs drīkst izdot
  autotransporta līdzekļa vadītājiem tikai tādas kartes, kas
  atbilst apstiprinātajam modelim un kas piemērotas izmantošanai
  autotransporta līdzekļos uzstādītajās ierīcēs.
  3.Pārvadātāju uzņēmumiem datu reģistrācijas kartes, kas
  aizpildītas kā minēts šī panta 1. punkta (b), (c) un (d)
  apakšpunktā, jāglabā vismaz 12 mēneši, skaitot no pēdējā ieraksta
  datuma, un jāuzrāda pēc kontrolējošo institūciju
  pieprasījuma."
13. pants
 Uzņēmuma
  veicamā kontrole
Izmainīt šī panta numerāciju uz
  "11." un pievienot jaunu 3. punktu sekojošā redakcijā:
  "3.Algotiem autotransporta līdzekļa vadītājiem aizliegts piešķirt
  samaksu par nobraukto attālumu un/vai pārvadāto kravu apjomu,
  prēmijas vai piemaksas pie algas par to ieskaitot, izņemot
  gadījumus, kad šīs samaksas iegūšana neapdraud satiksmes
  drošību."
14. pants
Līguma
  darbības
  nodrošināšanas pasākumi
Mainīt šī panta numerāciju un izmainīt šo pantu sekojošā redakcijā:
"12. pants
 Pasākumi
  Līguma darbības
  nodrošināšanai
1.Katrai Līgumslēdzējai Pusei
  jāveic visi iespējamie pasākumi, lai nodrošinātu šā Līguma
  nosacījumu ievērošanu, īpaši, nodrošinot attiecīga līmeņa
  kontroli uz autoceļiem un uzņēmumos. Līgumslēdzēju Pušu
  kompetentās institūcijas informēs viena otru par šajā nolūkā
  pieņemtajām galvenajām prasībām.
  2.Līgumslēdzējas Puses palīdzēs viena otrai nodrošināt šā Līguma
  piemērošanu un kontroli.
  3.Savstarpējās palīdzības ietvaros Līgumslēdzēju Pušu kompetentās
  ins-titūcijas regulāri nosūtīs viena otrai visu pieejamo
  informāciju par:
  - šā Līguma pārkāpumiem, ko izdarījusi citā valstī dzīvojoša
  persona, un par šajos gadījumos piemērotajiem sodiem;
  - Līgumslēdzējas Puses piemērotajiem sodiem savas valsts
  iedzīvotājiem, ja tie šo Līgumu pārkāpuši kādas Līgumslēdzējas
  Puses teritorijā.
  Nopietnu pārkāpumu gadījumā šajā informācijā noteikti jāietver
  piemērotais soda mērs.
  4.Ja pārbaudes uz ceļa rezultātā rodas pamatotas aizdomas, ka
  vadītājs, kura autotransporta līdzeklis reģistrēts kādas citas
  Līgumslēdzējas Puses teritorijā, pārkāpis šo Līgumu, bet
  nepieciešamo datu trūkuma dēļ to nav iespējams pierādīt, tad
  iesaistīto Līgumslēdzēju Pušu kompetentās institūcijas palīdzēs
  viena otrai noskaidrot radušos situāciju. Gadījumos, kad saistībā
  ar to Līgumslēdzējas Puses kompetentā institūcija izdara pārbaudi
  attiecīgā uzņēmuma telpās, pārbaudes rezultāti jāpaziņo otrai
  iesaistītajai Pusei."
15. pants
 Pārejošie
  noteikumi
  Mainīt šī panta numerāciju un izmainīt šo pantu sekojošā
  redakcijā:
"13. pants
 Pārejas
  perioda noteikumi
"Trīs gadus, skaitot no šī
  grozījuma spēkā stāšanās brīža, šī Līguma Līgumslēdzējām Pusēm
  jaunā 10. panta - Kontrolierīce nosacījumi nav obligāti jāpilda.
  šajā laikā jāturpina piemērot iepriekšējā 12. panta - Personīgā
  kontrolgrāmatiņa nosacījumi."
  Mainīt Nobeiguma noteikumu 16. līdz 18. panta numerāciju kā 14.
  līdz 16. pants.
19. pants
Mainīt šī panta numerāciju,
  pārvēršot to par 17. pantu un grozīt 2. punkta beigu daļu
  sekojošā redakcijā:
  "2. ..... saskaņā ar 15. panta nosacījumiem."
20. pants
Mainīt šī panta numerāciju, pārvēršot to par 18. pantu.
21. pants
Mainīt šī panta numerāciju,
  pārvēršot to par 19. pantu un grozīt 1. punkta pirmo teikumu
  sekojošā redakcijā:
  "1. Jebkura valsts šī Līguma parakstīšanas, ratifikācijas vai
  pievienošanās laikā var paziņot, ka tai 18. panta 2. un 3. punkts
  nav saistošs. ..."
22. pants
Mainīt šī panta numerāciju,
  pārvēršot to par 20. pantu un grozīt 3. punktu sekojošā
  redakcijā:
  "3. ģenerālsekretāram uz jebkuru konferenci, kas tiek sasaukta,
  pamatojoties uz šo pantu, jāielūdz visas tās valstis, kuras
  minētas šī Līguma 14. panta 1. punktā."
23. pants
Mainīt šī panta numerāciju,
  pārvēršot to par 21. pantu un grozīt 1. punkta beigu daļu
  sekojošā redakcijā:
  "1. ... minētas šī Līguma 14. panta 1. punktā."
Iestarpināt
  jaunu 22. pantu sekojošā redakcijā:
  "22. pants
1.Šā Līguma pielikuma 1. un 2.
  papildinājumu var grozīt šajā pantā noteiktā kārtībā.
  2.Pēc jebkuras Līgumslēdzējas Puses lūguma šī Līguma pielikuma 1.
  un 2. papildinājumam ieteiktos grozījumus izskata Eiropas
  Ekonomiskās komisijas Auto-transporta vadošā darba grupa.
  3.Ja vairākums klātesošo un balsojošo biedru atbalsta
  priekšlikumu un ja šis vairākums ietver arī klātesošo un
  balsojošo Līgumslēdzēju Pušu vairākumu, tad ģenerālsekretārs
  nosūta šo grozījumu Līgumslēdzēju Pušu kompetentām institūcijām
  apstiprināšanai.
  4.Grozījums uzskatāms par pieņemtu, ja sešu mēnešu laikā pēc
  paziņojuma par grozījumu nosūtīšanas mazāk nekā viena trešdaļa
  Līgumslēdzēju Pušu kompetento institūciju paziņojušas
  ģenerālsekretāram par savām iebildēm pret grozījumu.
  5.Ģenerālsekretārs jebkuru apstiprinātu grozījumu nosūta visām
  Līgumslēdzējām Pusēm, un tas stājas spēkā trīs mēnešus pēc
  datuma, kad nosūtīts šāds paziņojums."
24. pants
  Mainīt šī panta numerāciju un grozīt to sekojošā redakcijā:
"23. pants
Papildus paziņojumiem, kas
  paredzēti šī Līguma 20. un 21. pantā, Apvienoto Nāciju
  Organizācijas ģenerālsekretāram jāinformē Valstis, kas minētas
  14. panta 1. punktā, par:
  a) ratifikāciju vai pievienošanos saskaņā ar 14. pantu;
  b) datumiem, kad saskaņā ar 14. pantu šis Līgums stājas
  spēkā;
  c) denonsāciju šī Līguma 15. pantā noteiktajā kārtībā;
  d) šī Līguma darbības pārtraukšanu saskaņā ar 16. pantu.
  e) paziņojumiem, kas saņemti saskaņā ar šī Līguma 17.
  pantu;
  f) paziņojumiem un deklarācijām, kas saņemtas saskaņā ar šī
  Līguma 19. pantu;
  g) jebkura grozījuma stāšanos spēkā šī Līguma 21. pantā
  noteiktajā kārtībā."
25. pants
Mainīt šī panta numerāciju, pārvēršot to par 24. pantu.
26. pants
Mainīt šī panta numerāciju,
  pārvēršot to par 25. pantu, un grozīt teksta beigu daļu sekojošā
  redakcijā:
  ".... minētas šī Līguma 14. panta 1. punktā."
Pielikums
Personīgā kontrolgrāmatiņa
Nomainīt šo pielikumu ar sekojošu
  tekstu:
  "Pielikums - Kontrolierīce
Vispārīgie noteikumi
I. Tipa apstiprināšana
1.pants
Lai apstiprinātu kontrolierīces vai datu reģistrācijas kartes tipu, Līgumslēdzējai Pusei jāiesniedz iesniegums, kam pievienota ražotāja vai viņa aģenta izziņa ar attiecīgām specifikācijām. Iesniegumu kontrolierīces vai datu reģistrācijas kartes modeļa tipa apstiprināšanai var iesniegt ne vairāk kā vienā Līgumslēdzējā Pusē.
2.pants
Līgumslēdzēja Puse piešķir
  apstiprinājumu visiem tiem kontrolierīču tipiem vai datu
  reģistrācijas kartes modeļiem, kas atbilst šī pielikuma 1.
  papildinājumā minētām prasībām, ar noteikumu, ka šai
  Līgumslēdzējai Pusei ir tiesības pārbaudīt, vai saražotie modeļi
  atbilst apstiprinātajam standartam.
  Ja apstiprinātā modelī izdarītas kādas izmaiņas vai
  papildinājumi, tad no Līgumslēdzējas Puses, kas izdevusi
  apstiprinājumu šī tipa oriģinālam, jāsaņem papildus tipa
  apstiprinājums.
3. pants
Līgumslēdzēja Puse izdod iesnieguma iesniedzējam par katru apstiprināto kontrolierīces tipu vai datu reģistrācijas kartes modeli apstiprinājuma zīmi, kas atbilst 2. pielikumā parādītajam paraugam.
4. pants
Līgumslēdzējas Puses kompetentām institūcijām, kurām iesniegums tipa apstiprināšanai iesniegts, par katru apstiprināto vai neapstiprināto kontrolierīces tipu vai datu reģistrācijas kartes modeli viena mēneša laikā citām Līgumslēdzēju Pušu kompetentām institūcijām vai nu jānosūta apstiprinājuma sertifikāta kopija kopā ar attiecīgo specifikāciju kopijām, vai arī jāpaziņo šīm institūcijām, ka apstiprinājums atteikts; atteikuma gadījumā jāpievieno šāda lēmuma iemesli.
5.pants
1. Ja Līgumslēdzēja Puse, kas
  izdevusi tipa apstiprinājumu saskaņā ar 2. pantu, atrod, ka kāda
  kontrolierīce vai datu reģistrācijas karte, kurai ir tās izdota
  apstiprinājuma zīme, neatbilst apstiprinātajam prototipam, tai
  jādara viss, lai nodrošinātu saražoto modeļu atbilstību
  prototipam. Ja nepieciešams, tipa apstiprinājumu var
  anulēt.
  2.Ja apstiprinātā kontrolierīce vai datu reģistrācijas karte
  neatbilst pielikuma vai tā papildinājumu prasībām, vai arī ir
  kāds vispārējs bojājums, kas neļauj to izmantot paredzētajam
  mērķim, Līgumslēdzējai Pusei, kas izdevusi tipa apstiprinājumu,
  tas jāanulē.
  3.Ja Līgumslēdzēja Puse, kas izdevusi tipa apstiprinājumu, saņem
  no citas Līgumslēdzējas Puses paziņojumu par vienu no 1. un 2.
  punktā minētajiem gadījumiem, tai konsultējoties ar otru
  iesaistīto Līgumslēdzēju Pusi, jāpiemēro šī panta punktos,
  izņemot 5. punktu, minētie sankciju veidi.
  4.Līgumslēdzēja Puse, kas konstatējusi kādu no 2. pantā
  minētajiem gadījumiem, līdz turpmākam paziņojumam var aizliegt šo
  kontrolierīci vai datu reģistrācijas karti pārdot vai izmantot.
  Tāda pati kārtība attiecas uz 1. punktā minētajiem gadījumiem,
  kas saistīti ar kontrolierīces un datu reģistrācijas kartes
  neatbilstību apstiprinātajam prototipam, ja ražotājs pēc
  attiecīga brīdinājuma nepārveido ierīci atbilstoši modelim vai šī
  pielikuma prasībām.
  Visos šādos gadījumos Līgumslēdzēju Pušu kompetentām institūcijām
  viena mēneša laikā jāpaziņo citām par tipa apstiprinājuma
  anulēšanu vai citām sankcijām, kas izriet no 1., 2. un 3. punkta,
  kā arī jāpaskaidro savas rīcības iemesli.
  5.Ja Līgumslēdzēja Puse, kas izdevusi tipa apstiprinājumu,
  apstrīd tai paziņotā 1. vai 2. punktā minēto gadījumu esamību,
  iesaistītajām Līgumslēdzējām Pusēm jācenšas strīda jautājumu
  atrisināt.
6. pants
1.Iesniegumā datu reģistrācijas
  kartes modeļa tipa apstiprināšanai iesnieguma autoram jānorāda
  tās kontrolierīces tips vai tipi, kurā attiecīgo karti gatavojas
  izmantot, un jānodrošina ar piemērotu šāda tipa vai tipu ierīci,
  lai šo karti varētu pārbaudīt.
  2.Katras Līgumslēdzējas Puses kompetentām institūcijām datu
  reģistrācijas kartes modeļa apstiprinājuma sertifikātā jānorāda
  tas kontrolierīces tips vai tipi, kurā šo datu reģistrācijas
  karti var izmantot.
7. pants
Neviena Līgumslēdzēja Puse nedrīkst atteikties reģistrēt autotransporta līdzekli, kas aprīkots ar kontrolierīci, vai aizliegt to izmantot pārvadājumu veikšanai, ja atteikuma vai aizlieguma iemesls ir saistīts ar šīs ierīces esamību, turklāt, ja ierīcei ir 3. pantā minētā apstiprinājuma zīme un 9. pantā minētā uzstādīšanas plāksnīte.
8. pants
Visos lēmumos, kas izriet no šī pielikuma, atsakot vai anulējot kontrolierīces vai datu reģistrācijas kartes modeļa tipa apstiprinājumu, jābūt ietvertam detalizētam šāda lēmuma pamatojumam. Lēmums jāpaziņo iesaistītai pusei kopā ar informāciju par pastāvošo lēmuma izpildes kārtību saskaņā ar Līgumslēdzējas Puses likumiem un to izpildes termiņiem.
II. UZSTĀDĪŠANA UN KONTROLE
9. pants
1.Kontrolierīci var uzstādīt vai
  remontēt mehāniķi un darbnīcas, kas šim nolūkam saņēmušas atļauju
  no Līgumslēdzēju Pušu kompetentām institūcijām, kuras, ja vēlas,
  pirms tam uzklausa attiecīgo ražotāju viedokli.
  2.Atļauju saņēmušiem mehāniķiem vai darbnīcām uz aizzīmogojumiem,
  ko tie piestiprina, jāuzliek speciāla zīmotne. Katras
  Līgumslēdzējas Puses kompetentām institūcijām jāveido izmantojamo
  zīmotņu reģistrs.
  3.Līgumslēdzēju Pušu kompetentās institūcijās nosūta viena otrai
  atļauju saņēmušo mehāniķu vai darbnīcu sarakstu, kā arī
  izmantojamo zīmotņu kopijas.
  4.Lai apliecinātu, ka kontrolierīces uzstādīšana notikusi saskaņā
  ar šī pielikuma prasībām, tai jāpiestiprina uzstādīšanas
  plāksnīte, kā minēts 1.papildinājumā.
III. IEKĀRTAS IZMANTOŠANA
10. pants
Darba devēji un autotransporta līdzekļa vadītāji ir atbildīgi par to, lai ierīce pareizi darbotos.
11. pants
1.Autotransporta līdzekļa vadītāji
  nedrīkst izmantot netīras vai bojātas datu reģistrācijas kartes.
  Kartes pareizi jāuzglabā.
  Ja karte, kurā jau reģistrēti dati, sabojājas, tad autotransporta
  līdzekļa vadītājiem bojātā karte jāpievieno tai rezerves kartei,
  ar ko nomainīja bojāto.
  2.Autotransporta līdzekļa vadītājiem datu reģistrācijas kartes
  jāizmanto visās tajās dienās, kad viņi vada autotransporta
  līdzekli, sākot no brīža, kad viņu rīcībā nodod autotransporta
  līdzekli. Kamēr nav beidzies attiecīgās dienas darba periods,
  datu reģistrācijas karti no ierīces izņemt nedrīkst, izņemot
  gadījumus, kad saņemtas citādas pilnvaras. Datu reģistrācijas
  karti nedrīkst izmantot ilgāk, kā tas paredzēts.
  Ja autotransporta līdzekļa vadītājs atrodas ārpus autotransporta
  līdzekļa un tāpēc autotransporta līdzeklī uzstādīto ierīci
  izmantot nevar, šie laika periodi skaidri salasāmi un bez
  smērējumiem jāatzīmē uz kartes vai nu ar roku vai automātiski,
  vai citā veidā.
  Ja autotransporta līdzeklī atrodas vairāk nekā viens
  autotransporta līdzekļa vadītājs, tad autotransporta līdzekļa
  vadītāji var datu reģistrācijas kartēs izdarīt papildinājumus tā,
  lai 1. papildinājuma II nodaļas 1. līdz 3. punktā minētā
  informācija būtu piereģistrēta tā autotransporta līdzekļa
  vadītāja kartē, kurš tajā brīdī brauc.
  3.Kontrolierīcei jābūt konstruētai tā, lai pilnvarots
  kontrolieris nepieciešamības gadījumā, atverot ierīci, var
  nolasīt pēdējās deviņās stundās, skaitot no kontroles laika,
  piereģistrētos datus, nedeformējot, nesabojājot vai nesasmērējot
  karti.
  Bez tam kontrolierīcei jābūt konstruētai arī tā, lai bez
  atvēršanas varētu pārbaudīt, vai notiek datu reģistrācija.
  4.Pēc pilnvarota kontroliera pieprasījuma autotransporta līdzekļa
  vadītāja rīcībā jābūt un tam jāuzrāda tekošās nedēļas, kā arī
  iepriekšējās braukšanas nedēļas pēdējās dienas datu reģistrācijas
  karte."
Pielikuma 1. papildinājums
IZGATAVOŠANAS,
  PĀRBAUDES,
  UZSTĀDĪŠANAS UN KONTROLES PRASĪBAS
I. DEFINĪCIJAS
šī papildinājuma ietvaros:
  (a) "kontrolierīce" - iekārta uzstādīšanai autotransporta
  līdzekļos, lai sīkāk parādītu un automātiski vai pusautomātiski
  piereģistrētu šo autotransporta līdzekļu pārvietošanās gaitu, kā
  arī to vadītājiem noteiktos darba periodus;
  (b) "datu reģistrācijas karte" - karte, kas paredzēta
  reģistrējamo datu atzīmēšanai un saglabāšanai un kas ievietojama
  kontrolierīcē, lai atzīmes izdarošās ierīces uz tās nepārtraukti
  varētu reģistrēt nepieciešamo informāciju;
  (c) "kontrolierīces konstante" - skaitliska pazīme, kas parāda
  ievades signāla vērtību, kas nepieciešama, lai parādītu un
  reģistrētu vienu nobraukto kilometru; šī konstante izsakāma vai
  nu apgriezienos uz kilometru (k=... apgr./km), vai arī impulsos
  uz kilometru (k=...imp./km);
  (d) "autotransporta līdzekli raksturojošais koeficients" -
  skaitliska pazīme, kas parāda izvades signāla vērtību, ko ģenerē
  autotransporta līdzekļa daļa, savienojot to ar kontrolierīci,
  (pārnesumkārbas sekundārā vārpsta vai ass) autotransporta
  līdzeklim nobraucot vienu kilometru normālos pārbaudes apstākļos
  (skatīt šī papildinājuma VI nodaļas 4. punktu). Raksturojošais
  koeficients izsakāms apgriezienos uz kilometru (W=apgr./km) vai
  impulsos uz kilometru (W=imp./km);
  (e) "riteņu aploces efektivitāte" - vidējais dzenošo riteņu
  nobrauktais attālums viena pilna apgrieziena laikā. Šo attālumu
  mērījumi izdarāmi normālos pārbaudes apstākļos (skatīt šī
  papildinājuma VI nodaļas 4. punktu) un tos izsaka sekojoši: l =
  ... mm.
II. KONTROLIERĪCES VISPĀRĪGAIS RAKSTUROJUMS UN TĀS FUNKCIJAS
Kontrolierīcei jāreģistrē:
  1. autotransporta līdzekļa nobrauktais attālums;
  2. autotransporta līdzekļa braukšanas ātrums;
  3. braukšanas ilgums;
  4. citi darba vai izmantošanas periodi;
  5. darba pārtraukuma un ikdienas atpūtas periodi;
  6. ierīces, kurā ievietota datu reģistrācijas karte, atvēršanas
  reizes;
  7. ja tā ir elektroniska kontrolierīce, kas darbojas, saņemot
  elektroniski pārraidītos signālus no attāluma mērītāja un ātruma
  mērītāja adaptera, jebkurš par 100 tūkstošdaļsekundēm ilgāks
  elektroenerģijas padeves pārtraukums reģistrēšanas ierīcei
  (izņemot apgaismojumu), attāluma mērītāja un ātruma mērītāja
  adapteriem, kā arī jebkurš pārtraukums signāla nosūtīšanā uz
  attāluma mērītāja un ātruma mērītāja adapteru.
  Autotransporta līdzekļu, kuru apkalpes sastāvā ir divi vadītāji,
  kontrolierīcei jāspēj vienlaicīgi, skaidri salasāmi un uz divām
  atsevišķām kartēm reģistrēt 3., 4. un 5. punktā minētos
  periodus.
III. KONTROLIERĪCES
  UZBŪVES PRASĪBAS
III. KONTROLIERĪCES
  UZBŪVES PRASĪBAS
A. Vispārīgie norādījumi
1. Kontrolierīces sastāvā
  jāietilpst:
  (a) vizuāliem instrumentiem, kas rāda:
  - nobraukto attālumu (attāluma reģistrācijas ierīce),
  - ātrumu (spidometrs),
  - laiku (pulkstenis).
  (b) reģistrācijas instrumentiem, kuru sastāvā ietilpst:
  - nobrauktā attāluma reģistrators,
  - ātruma reģistrators,
  - viens vai vairāki laika reģistratori, kas atbilst III nodaļas C
  4 prasībām.
  (c) atzīmēšanas ierīcēm, kas uz reģistrācijas kartes atsevišķi
  parāda:
  - katru ierīces, kurā ievietota karte, atvēršanas reizi,
  - elektroniskai kontrolierīcei, kas definēta II nodaļas 7.
  punktā, jebkuru par 100 tūkstošdaļsekundēm ilgāku
  elektroenerģijas padeves pārtraukumu reģistrēšanas ierīcei
  (izņemot apgaismojumu) un brīdi, kad tiek atjaunota
  elektroenerģijas padeve,
  - elektroniskai kontrolierīcei, kas definēta II nodaļas 7.
  punktā, jebkuru par 100 tūkstošdaļsekundēm ilgāku
  elektroenerģijas padeves pārtraukumu attāluma mērītāja un ātruma
  mērītāja adapteriem, kā arī jebkuru pārtraukumu signāla
  nosūtīšanā uz attāluma mērītāja un ātruma mērītāja
  adapteru.
  2. Jebkādu citu ierīču, papildus uzskaitītajām, iekļaušana
  iekārtas sastāvā nedrīkst traucēt obligāto ierīču pareizu darbību
  un to reģistrēto datu nolasīšanu.
  Kontrolierīce jāiesniedz apstiprināšanai pilnā aprīkojumā kopā ar
  esošām papildus ierīcēm.
  3.Izmantojamie materiāli.
  (a) Visām kontrolierīces sastāvdaļām jābūt izgatavotām no
  pietiekami stabiliem un mehāniski izturīgiem materiāliem ar
  nemainīgām elektriskām un magnētiskām īpašībām.
  (b) Jebkuras izmaiņas kontrolierīces uzbūvē vai tās ražošanā
  izmantojamo materiālu maiņa jāiesniedz apstiprināšanai tai
  institūcijā, kas izsniegusi tipa apstiprinājumu attiecīgajai
  kontrolierīcei.
  4.Nobrauktā attāluma mērīšana.
  Nobraukto attālumu var mērīt un fiksēt vai nu:
  - iekļaujot autotransporta līdzekļa kustību gan uz priekšu, gan
  atpakaļgaitā, vai
  - tikai uz priekšu.
  Atpakaļgaitas kustības reģistrācija nekādā gadījumā nedrīkst
  ietekmēt citu reģistrēto datu saprotamību un salasāmību.
5.Ātruma mērīšana.
  (a) Ātruma mērīšanas diapazons nosakāms tipa apstiprinājuma
  sertifikātā.
  (b) mērinstrumenta amplitūdai un rimstošām svārstībām jābūt
  tādām, lai instruments, kas rāda un reģistrē ātrumu, varētu
  noteiktajā mērījumu diapazonā pieņemto atkāpju robežās sekot
  ātruma maiņai līdz 2m/s.
  6.Laika mērīšana (pulkstenis).
  (a) Pulksteņa noregulēšanas mehānismam jāatrodas ierīces, kurā
  ievietota datu reģistrācijas karte, iekšpusē; katrai šīs ierīces
  atvēršanas reizei jābūt automātiski reģistrētai uz kartes.
  (b) Ja reģistrācijas kartes kustības uz priekšu mehānismu
  kontrolē pulkstenis, tad laika posmam, kurā tam pareizi
  jādarbojas pēc pilnīgas uzvilkšanas, jābūt vismaz 10% ilgākam par
  reģistrācijas periodu, kas atbilst datu reģistrācijas kartes
  maksimālam noslogojumam.
  7.Apgaismojums un aizsardzība.
  (a) Kontrolierīces vizuāliem instrumentiem jābūt aprīkotiem ar
  attiecīgu neapžilbinošu apgaismojumu.
  (b) Normālos izmantošanas apstākļos visām kontrolierīces iekšējām
  sastāvdaļām jābūt aizsargātām pret mitrumu un putekļiem. Turklāt
  tām jābūt aizsargātām pret datu viltošanu, izmantojot ierīces,
  kuras iespējams aizplombēt.
B. Vizuālie instrumenti
1.Nobrauktā attāluma rādītājs
  (attāluma reģistrators).
  (a) Mazākai kontrolierīces mērījuma iedaļai, parādot nobraukto
  attālumu, jābūt 0,1 km. Cipariem, kas rāda hektometrus, skaidri
  jāatšķiras no tiem, kas rāda kilometru skaitu.
  (b) Cipariem attāluma reģistratorā jābūt skaidri saredzamiem
  vismaz 4mm augstumā.
  (c) Attāluma reģistratoram jāspēj fiksēt vismaz 99,999.9 km
  nobraukumu.
  2.Ātruma rādītājs (spidometrs)
  (a) Mērījumu diapazona ietvaros spidometra iedaļām jābūt
  sadalītām tā, lai varētu parādīt ātrumu 1, 2, 5 un 10 kilometri
  stundā. Ātruma mērīšanas ierīces vienas iedaļas vērtība (attālums
  starp divām blakus esošām iedaļām) nedrīkst būt vairāk kā 10% no
  maksimālā ātruma, ko var parādīt uz skalas.
  (b) Diapazons, kas pārsniedz norādītās mērījumu robežas, nav
  jāatzīmē ar cipariem.
  (c) Skalas rādītāja garumam, kas fiksē ātruma izmaiņas 10km/h
  robežās, jābūt vismaz 10mm garam.
  (c) Indikatorā ar adatu attālums starp adatu un kontrolierīces
  skalu nedrīkst pārsniegt 3mm.
  3.Laika rādītājs (pulkstenis)
  Kontrolierīces laika rādītājam jābūt redzamam no ārpuses tā, lai
  laiku varētu nolasīt vienkārši, skaidri un saprotami.
C. Reģistrēšanas instrumenti
1.Vispārīgie jautājumi.
(a) Visām ierīcēm neatkarīgi no
  datu reģistrācijas kartes formas (sloksne vai disks) jābūt laika
  atzīmei, kas nodrošina, ka reģistrācijas karte ievietota pareizi
  un pulksteņa parādītais laiks un laika atzīme uz reģistrācijas
  kartes sakrīt.
  (b) Reģistrācijas karti kustinošam mehānismam jānodrošina, lai
  karte kustētos bez brīvgājiena un to varētu viegli ievietot un
  izņemt.
  (c) Reģistrācijas kartēm, kurām ir diska forma, uz priekšu
  dzenošās ierīces kontrolei jānotiek ar pulksteņa mehānisma
  palīdzību. Šajā gadījumā diskam jārotē vienmērīgi nepārtrauktā
  režīmā ar minimālo ātrumu 7 mm stundā, un to mēra apļa, kas
  iezīmē ātruma reģistrācijas zonu, iekšējā pusē.
  Sloksnes formas ierīcēm, kad kustību uz priekšu kontrolē
  pulksteņa mehānisms, taisnvirziena kustībai uz priekšu jābūt ar
  ātrumu vismaz 10 mm stundā.
  (d) Nobrauktā attāluma, ātruma un ierīces, kurā ievietota karte,
  atvēršanas reižu reģistrācijai jābūt automātiskai.
  2.Nobrauktā attāluma reģistrācija
  (a) Katram nobrauktam kilometram jābūt parādītam reģistra grafikā
  ar vismaz 1 mm garu atzīmi.
  (b) Arī tad, kad ātrums sasniedz mērījumu diapazona augšējo
  robežu, reģistrētam attālumam jābūt skaidri salasāmam.
  3.Ātruma reģistrēšana.
  (a) Neatkarīgi no reģistrācijas kartes formas ātruma
  reģistrēšanas adatai jākustas taisnā līnijā un pareizos leņķos
  datu reģistrācijas kartes kustības virzienā.
  Adata var kustēties arī līkņveidīgi ar noteikumu, ka:
  - adatas izdarītam zīmējumam jābūt perpendikulāram zonas, kas
  atvēlēta ātruma reģistrācijai, riņķa līnijai (ja kartei ir diska
  forma) vai asij (ja kartei ir sloksnes forma),
  - proporcijai starp adatas zīmējuma līknes rādiusu un zonas, kas
  atvēlēta ātruma reģistrācijai, platumu jābūt ne mazākai kā 2,4 uz
  1 neatkarīgi no kartes formas,
  - atzīmēm uz laika skalas jāšķērso reģistrācijas zona tāda paša
  rādiusa līknē kā adatas izdarītais zīmējums. Laika skalas iedaļas
  vērtība nedrīkst būt lielāka par vienu stundu.
  (b) Ātruma izmaiņām 10 km/h ietvaros jābūt parādītām reģistra
  grafikā ar vismaz 1,5 mm garu atzīmi.
  4.Laika reģistrēšana.
  (a) Kontrolierīcei jābūt konstruētai tā, lai braukšanas laiks
  vienmēr būtu reģistrēts automātiski un lai nepieciešamības
  gadījumā pārvadājuma laikā ierīci varētu noregulēt tā, lai
  atsevišķi tiktu reģistrēti citi laika periodi sekojošā
  veidā:
  (i) zem zīmes : braukšanas laiks;
  (ii) zem zīmes : visi pārējie faktiskā darba periodi;
  (iii) zem zīmes : visi pārējie nodarbinātības periodi, kas
  ietver:
  - gaidīšanas laiku, tas ir, laika periods, kad autotransporta
  līdzekļa vadītājiem jāpaliek savā darba vietā tikai tāpēc, lai
  pirms braukšanas uzsākšanas vai turpināšanas atbildētu uz
  telefona zvaniem vai veiktu kādu citu darbu,
  - laiku, kas pavadīts blakus autotransporta līdzekļa vadītājam,
  kad autotransporta līdzeklis ir kustībā,
  - laiku, kas pavadīts autotransporta līdzekļa guļamvietā, kad tas
  ir kustībā;
  (iv) zem zīmes : darba pārtraukumi un ikdienas atpūtas
  periodi.
  Jebkura Līgumslēdzēja Puse var atļaut savā valstī reģistrētu
  autotransporta līdzekļu datu reģistrācijas kartēs atzīmēt zem
  zīmes visus tos periodus, kas minēti apakšpunktos (ii) un
  (iii).
  (b) Ar zīmējumu simbolu, to novietojuma un, ja nepieciešams, ar
  4.punkta (a) minēto reģistru palīdzību jāspēj skaidri saskatīt
  atšķirību starp dažādajiem laika periodiem. Atšķirību starp laika
  periodiem reģistrā var iezīmēt, izmantojot dažāda biezuma atzīmes
  vai kādu citu sistēmu, kas viegli saprotama gan no salasāmības,
  gan izskaidrojuma viedokļa.
  (c) Gadījumos, kad autotransporta līdzekļa apkalpe sastāv no
  vairāk nekā viena autotransporta līdzekļa vadītāja, 4.punktā (a)
  minētie reģistri izdarāmi uz divām atsevišķām kartēm, kur katra
  karte attiecas uz vienu vadītāju. šādos gadījumos atsevišķu karšu
  kustība uz priekšu jānodrošina ar viena vienota mehānisma vai
  atsevišķu sinhronu mehānismu palīdzību.
D. Aizslēgšanas ierīce
1.Ierīcei, kurā ievieto datu
  reģistrācijas karti vai kartes un kurā atrodas pulksteņa
  noregulēšanas kontroles mehānisms, jābūt aprīkotai ar aizslēga
  mehānismu.
  2.Katrai ierīces, kurā ievieto datu reģistrācijas karti vai
  kartes un kurā atrodas pulksteņa noregulēšanas kontroles
  mehānisms, atvēršanas reizei jābūt automātiski reģistrētai uz
  kartes vai kartēm.
E. Apzīmējumi
1.Uz kontrolierīces paneļa jābūt
  sekojošiem apzīmējumiem:
  - blakus lielumam, ko rāda attāluma reģistrēšanas ierīce,
  attāluma mērīšanas vienības saīsinājumam - "km",
  - pie ātruma skalas apzīmējumam "km/h",
  - spidometra mērījumu diapazonam sekojošā veidā: "Vmin ... km/h,
  Vmax ... km/h". žis apzīmējums nav vajadzīgs, ja tas parādīts uz
  iekārtas aprakstošās plāksnītes.
  Šīs prasības neattiecas uz kontrolierīcēm, kas apstiprinātas līdz
  1970. gada 10. augustam.
  2.Aprakstošai plāksnītei jābūt iebūvētai iekārtā un jāsatur
  sekojoša informācija, kurai jābūt redzamai pēc kontrolierīces
  uzstādīšanas:
  - iekārtas ražotāja nosaukums un adrese,
  - ražotāja numurs un izlaides gads,
  - kontrolierīces tipa apstiprinājuma zīme,
  - iekārtas konstante sekojošā formā "k= ... apgr./km" vai "k=
  ...imp./km",
  - ja vēlas, ātruma mērīšanas diapazons saskaņā ar 1. punktā
  minēto paraugu,
  - vai instrumenta jūtīgums uz nobīdes leņķi, kad, pārsniedzot
  pieļaujamās nobīdes normas, tas var ietekmēt iekārtas
  reģistrācijas datu rezultātus, ja pieļaujamais leņķis izteikts
  sekojoši:
kur  ir leņķis, ko
  mēra iekārtas, kurai mērinstruments paredzēts, priekšējam panelim
  (kas pareizi novietots) atrodoties horizontālā stāvoklī, bet
  
 un 
 ir attiecīgi maksimāli pieļaujamā augšējā un
  apakšējā nobīde no kalibrācijas leņķa 
.
F. Maksimāli pieļaujamās
  nobīdes
(vizuāliem un reģistrācijas
  instrumentiem)
1.Pārbaudot uz stenda pirms
  uzstādīšanas:
  (a) nobrauktais attālums:
  par 1% vairāk vai mazāk nekā patiesi nobrauktais attālums, ja šis
  attālums ir vismaz 1 kilometrs;
  (b) ātrums:
par 3 km/h vairāk vai mazāk kā
  patiesais ātrums;
  (c) laiks:
  ± 2 minūtes dienā vai arī ne vairāk kā 10 minūtes 7
  dienās, ja pulksteņa darbības laiks pēc uzvilkšanas nav īsāks par
  minēto periodu.
  2. Uzstādot:
  (a) nobrauktais attālums:
  par 2% vairāk vai mazāk nekā patiesi nobrauktais attālums, ja šis
  attālums ir vismaz 1 kilometrs;
  (b) ātrums:
  par 4 km/h vairāk vai mazāk kā patiesais ātrums;
  (c) laiks:
  ± 2 minūtes dienā vai
  ± 10 minūtes 7 dienās.
  3.Izmantojot:
  (a) nobrauktais attālums:
  par 4% vairāk vai mazāk nekā patiesi nobrauktais attālums, ja šis
  attālums ir vismaz 1 kilometrs;
  (b) ātrums:
  par 6 km/h vairāk vai mazāk kā patiesais ātrums;
  (c) laiks:
  ± 2 minūtes dienā vai
  ± 10 minūtes 7 dienās.
  4. Maksimālās nobīdes, kas minētas 1., 2. un 3. punktā ir spēkā
  pie temperatūrām no 0 ° līdz 40 ° C, ja tā tiek
  mērīta iekārtas tiešā tuvumā.
  5.Maksimālo noviržu, kas minētas 2. un 3. punktā, mērīšanai
  jānotiek saskaņā ar VI nodaļā minētajiem nosacījumiem.
IV. Datu reģistrācijas kartes
A. Vispārīgie norādījumi
1.Datu reģistrācijas kartēm jābūt
  tādām, lai tās netraucētu instrumenta normālu darbību un lai uz
  tām reģistrētie dati būtu neizdzēšami, viegli salasāmi un
  saprotami.
  Normālā temperatūrā un mitrumā datu reģistrācijas kartes nedrīkst
  mainīt formu un tām jāsaglabā reģistrētie dati.
  Bez tam katram apkalpes loceklim jābūt iespējai ierakstīt datu
  reģistrācijas kartē, to nesabojājot vai neietekmējot
  reģistrācijas datu salasāmību, sekojošu informāciju:
  (a) sākot lietot datu karti - savu vārdu un uzvārdu;
  (b) datumu un vietu, kur datu reģistrācijas kartes lietošana
  sākās un beidzas;
  (c) katra autotransporta līdzekļa, ko viņš izmanto pārvadājuma
  veikšanai, reģistrācijas numurs, gan uzsākot braucienu, ko pirmo
  reģistrē kartē, gan nepieciešamības gadījumā nomainot
  autotrans-porta līdzekli kartes lietošanas laikā;
  (d) odometra rādītāji:
  - uzsākot braucienu, ko pirmo reģistrē kartē,
  - nobeidzot braucienu, ko pēdējo reģistrē kartē,
  - ja darba dienas laikā nomainīts autotransporta līdzeklis
  (rādītāji autotrans-porta līdzeklim, ko viņš izmantoja un ko
  izmantos);
  (e) autotransporta līdzekļa nomaiņas laiks.
  Normālos uzglabāšanas apstākļos datiem jābūt skaidri salasāmiem
  vismaz vienu gadu.
  2.Minimālam datu reģistrācijas karšu darbības ilgumam, neatkarīgi
  no to formas, jābūt 24 stundas.
  Ja, lai nodrošinātu nepārtrauktu reģistrācijas procesu bez
  personāla iejaukšanās, vairāki diski savienoti kopā, tad
  savienojumiem jābūt tādiem, lai datu reģistrācijā, pārejot no
  viena diska uz otru, nebūtu pārtraukumu vai datu pārklāšanās.
B. Datu
  reģistrācijas zonas
  un to sadale
1. Datu reģistrācijas kartēs jābūt
  sekojošām datu reģistrācijas zonām:
  - zonai, kas paredzēta tikai ātruma datu reģistrācijai,
  - zonai, kas paredzēta tikai nobrauktā attāluma datu
  reģistrācijai,
  - vienai vai vairākām zonām, kas paredzētas autotransporta
  līdzekļu vadītāju braukšanas laika, citu darba periodu,
  pārtraukumu un atpūtas periodu reģistrēšanai.
  2.Ātruma reģistrācijas zonai jābūt sadalītai 20 km/h vai vēl
  mazākas vērtības iedaļās.
  Uz skalas pretī katrai noteiktam ātrumam atbilstošai atzīmei
  jābūt šim ātrumam izteiktam skaitļos. Vismaz vienā vietā zonā
  jābūt parādītam simbolam "km/h". Pēdējai ātruma atzīmei uz skalas
  jāsakrīt ar ātruma mērījumu diapazona augšējo robežu.
  3.Nobrauktā attāluma reģistrācijas zonai jābūt izkārtotai tā, lai
  bez grūtībām varētu nolasīt nobraukto attālumu.
  4.Zona vai zonas, kas paredzētas 1. punktā minēto periodu
  reģistrācijai, jāsadala tā, lai skaidri varētu atšķirt attiecīgos
  laika periodus.
B. Uz datu
  reģistrācijas kartēm
  iespiežamā informācija
Uz katras kartes jābūt
  tipogrāfiski iespiestai sekojošai informācijai:
  - ražotāja nosaukumam un adresei vai firmas zīmei,
  - datu reģistrācijas kartes modeļa apstiprinājuma zīmei,
  - kontrolierīces tipa vai tipu, kurā šo datu reģistrācijas karti
  var izmantot, apstiprinājuma zīmei,
  - augšējā ātruma mērījumu robežai, kas iespiesta km/h.
  Par minimālo papildus prasību uzskatāma prasība, lai laika skala
  būtu iespiesta tā, ka uzreiz iespējams nolasīt laiku 15 minūšu
  intervālā, bet katru 5 minūšu intervālu iespējams noteikt bez
  grūtībām.
D. Vieta ar roku
  ierakstāmai
  informācijai
Datu reģistrācijas kartēs jāatstāj
  brīva vieta, lai autotransporta līdzekļa vadītāji varētu
  ierakstīt vismaz sekojošas ziņas:
  - autotransporta līdzekļa vadītāja vārds un uzvārds,
  - datums un vieta, kur datu reģistrācijas kartes lietošana sākās
  un beidzas;
  - autotransporta līdzekļa vai līdzekļu, ko vadītājs izmanto
  pārvadājuma veikšanai kartes lietošanas laikā, reģistrācijas
  numurs vai numuri,
  - autotransporta līdzekļa vai līdzekļu, ko vadītājs izmanto
  pārvadājuma veikšanai kartes lietošanas laikā, odometra
  rādītāji,
  - laiks, kad notiek jebkāda veida autotransporta līdzekļa
  nomaiņa.
V. Kontrolierīces
  uzstādīšana
  A. Vispārīgie norādījumi
1.Kontrolierīce autotransporta
  līdzeklī novietojama tā, lai autotransporta līdzekļa vadītājs no
  savas sēdvietas varētu skaidri redzēt spidometru, nobraukuma
  rādītāju un pulksteni, un visām instrumentu daļām jābūt
  aizsargātām pret nejaušiem bojājumiem.
  2.Jābūt iespējai ar attiecīgas ierīces palīdzību, kas pazīstama
  kā adapters, salāgot kontrolierīces konstanti ar autotransporta
  līdzekli raksturojošo koeficientu.
  Autotransporta līdzekļiem, kuriem ir divi vai vairāki pakaļējā
  tilta pārnesuma skaitļi, jābūt aprīkotiem ar pārslēgšanas ierīci,
  ar kuras palīdzību šos dažādos pārnesuma skaitļus salāgo ar
  pārnesuma skaitli, kādam autotransporta līdzekļa kontrolierīce
  pielāgota.
  3.Kad kontrolierīce pēc uzstādīšanas pārbaudīta, autotransporta
  līdzeklī redzamā vietā blakus ierīcei vai tajā iekšā
  jāpiestiprina uzstādīšanas plāksnīte. Pēc katras pārbaudes, ko
  veicis licencēts mehāniķis vai darbnīca un kuras rezultātā
  nepieciešams izmainīt kontrolierīces novietojumu, iepriek-šējās
  plāksnītes vietā jāpiestiprina jauna.
  Uz plāksnītes noteikti jānorāda sekojošais:
  - licencētā mehāniķa vai darbnīcas nosaukums un adrese vai firmas
  zīme,
  - autotransporta līdzekli raksturojošais koeficients pēc formulas
  "w = ... apgr,/km" vai
  "w = ... imp./km",
  - riteņu aploces efektivitāte pēc formulas "l = ... mm",
  - datumi, kad noteikts autotransporta līdzekli raksturojošais
  koeficients un mērīta riteņu aploces efektivitāte.
B. Aizplombēšana
Jābūt plombētām sekojošām
  daļām:
  (a) uzstādīšanas plāksnītei, izņemot gadījumus, kad tā
  piestiprināta tādā veidā, ka bez atzīmju sabojāšanas to nav
  iespējams noņemt;
  (b) savienojuma starp kontrolierīci un autotransporta līdzekli
  diviem galiem;
  (c) pašam adapteram un vietai, kur tas pieslēgts elektriskai
  ķēdei;
  (d) autotransporta līdzekļiem, kuriem ir divi vai vairāki
  pakaļējā tilta pārnesuma skaitļi, pārslēgšanas mehānismam;
  (e) savienojumiem, kas pievieno adapteru un pārslēgšanas
  mehānismu pārējai kontrolierīcei;
  (f) korpusiem saskaņā ar III nodaļas A7(b) prasībām.
  Atsevišķos gadījumos, apstiprinot kontrolierīces tipu, var
  pieprasīt vēl papildus aizplombējumus un ziņas par šādu papildus
  plombu uzlikšanu jāsniedz apstiprinājuma sertifikātā.
  Galējas nepieciešamības gadījumā var noņemt tikai (b), (c) un (e)
  apakšpunktā minētās plombas; katrā atsevišķā gadījumā, kad šīs
  plombas sabojātas, jāsastāda un jāiesniedz kompetentai
  institūcijai rakstisks ziņojums, minot šādas rīcības
  iemeslus.
VI. Pārbaudes
Līgumslēdzējām Pusēm jānozīmē
  institūcijas, kurām jāveic pārbaudes un kontrole.
  1.Jaunu vai labotu instrumentu sertificēšana.
  Katra atsevišķa ierīce, gan jauna, gan labota, jāsertificē,
  pārbaudot tās darbību un datu fiksēšanas un reģistrēšanas
  pareizību III nodaļas F1 minēto normu ietvaros, aizplombējot kā
  minēts V nodaļas B(f).
  Šim nolūkam Līgumslēdzējas Puses var izvirzīt prasību, ka veicama
  sākotnējā pārbaude, kas sastāv no jaunās vai labotās ierīces
  pārbaudes un apliecināšanas, ka tā atbilst apstiprinātam tipveida
  modelim un/vai šī pielikuma un tā papildinājumu prasībām, vai arī
  to var uzticēt apliecināt ražotājiem vai to pilnvarotiem
  aģentiem.
  2.Uzstādīšana.
  Aprīkojot autotransporta līdzekli ar kontrolierīci, jāievēro III
  nodaļas F2 minētās maksimāli pieļaujamās datu nobīdes
  normas.
  Pārbaudes testus veic licencēti mehāniķi vai darbnīcas, pilnībā
  atbildot par pārbaudes rezultātu pareizību.
  3.Periodiskās pārbaudes.
  (a) Autotransporta līdzekļos uzstādīto kontrolierīču periodiskās
  pārbaudes jāveic vismaz reizi divos gados, un to var izdarīt
  vienlaicīgi ar autotransporta līdzekļa tehnisko apskati.
  Jāpārbauda sekojošais:
  - vai kontrolierīce pareizi strādā,
  - vai kontrolierīcei ir tipa apstiprinājuma zīme,
  - vai piestiprināta uzstādīšanas plāksnīte,
  - vai plombas uz kontrolierīces un citām uzstādīšanas daļām ir
  neskartas,
  - patiesā riepu aploce.
  (b) Pārbaude, lai pārliecinātos, vai tiek ievērotas III nodaļā F3
  minētās normas par maksimāli pieļaujamām mērījumu novirzēm,
  izmantojot ierīci, veicama vismaz reizi sešos gados, taču katra
  Līgumslēdzēja Puse savā valstī reģistrētiem autotransporta
  līdzekļiem var noteikt īsāku šādas pārbaudes periodu. Pēc šādas
  pārbaudes jānomaina uzstādīšanas plāksnīte.
  4.Mērījumu kļūdu noteikšana
  Mērījumu kļūdu noteikšana, kontrolierīci uzstādot un lietojot,
  veicama sekojošos apstākļos, kas uzskatāmi par standarta testa
  nosacījumu sastāvdaļu:
  - autotransporta līdzeklis bez kravas normālā ekspluatācijas
  stāvoklī,
  - riepu spiediens saskaņā ar ražotāja norādījumiem,
  - riepu nodilums likumā pieļaujamās normas robežās,
  - autotransporta līdzekļa kustība: autotransporta līdzeklim
  jāpārvietojas ar sava motora piedziņas palīdzību taisnā virzienā
  pa gludu virsmu ar ātrumu 50 ± 5 km/h; ja iespējams nodrošināt
  līdzīgus apstākļus, pārbaudi var veikt arī attiecīgā pārbaudes
  stendā.
Pielikums - 2. papildinājums
APSTIPRINĀJUMA ZĪME UN SERTIFIKĀTS
I. Apstiprinājuma zīme
1.Apstiprinājuma zīme sastāv
  no:
  - taisnstūra formas lodziņa, kurā novietojams burts "E" un tās
  valsts, kas izdevusi apstiprinājumu, ciparu kods, ņemot vērā, ka
  apstiprinātie valstu ciparu kodi ir sekojoši:
| 
         Norvēģija  | 
      
         1  | 
      
         Beļģija  | 
      
         10  | 
    
| 
         Spānija  | 
      
         2  | 
      
         Dānija  | 
      
         11  | 
    
| 
         Zviedrija  | 
      
         3  | 
      
         Luksemburga  | 
      
         12  | 
    
| 
         Portugāle  | 
      
         4  | 
      
         Nīderlande  | 
      
         13  | 
    
| 
         Grieķija  | 
      
         5  | 
      
         Apvienotā Karaliste  | 
      
         14  | 
    
| 
         Dienvidslāvija  | 
      
         6  | 
      
         Francija  | 
      
         15  | 
    
| 
         Austrija  | 
      
         7  | 
      
         PSRS  | 
      
         16  | 
    
| 
         Vācija  | 
      
         8  | 
      
         Itālija  | 
      
         17  | 
    
| 
         Čehijas un  | 
      
         9  | 
      
         Īrija  | 
      
         18  | 
    
Turpmāk ciparu kodi citām valstīm piešķirami hronoloģiskā secībā, kādā tās ratificē vai pievienojas šim Līgumam.
un
  - apstiprinājuma numura, kas atbilst kontrolierīces vai tās datu
  reģistrācijas kartes prototipa apstiprinājuma sertifikāta numuram
  un kas novietots jebkurā vietā minētā taisnstūra tiešā
  tuvumā.
  2.Apstiprinājuma zīmei jābūt parādītai uz katras kontrolierīces
  komplektu aprakstošās plāksnītes un uz katras datu reģistrācijas
  kartes. Tai jābūt neizdzēšamai un vienmēr skaidri
  salasāmai.
  3.Tālāk parādītās apstiprinājuma zīmes izmēri ir doti milimetros
  un tie uzskatāmi par minimālajiem izmēriem vienmēr jāsaglabā dotā
  izmēru attiecība.
II. Apstiprinājuma sertifikāts
Līgumslēdzējām Pusēm, izdodot apstiprinājumu, jāizsniedz iesnieguma iesniedzējam tālāk parādītā parauga apstiprinājuma sertifikāts. Informējot citas Līgumslēdzējās Puses par izdotajiem vai, ja nepieciešams, anulētiem apstiprinājumiem, jāizmanto šī sertifikāta kopijas.
* Entered into force on 24 April 1992