Tiesību akts: spēkā esošs
Attēlotā redakcija: 01.08.2009. - ... / Spēkā esošā
Ministru kabineta noteikumi Nr.43

Rīgā 2008.gada 22.janvārī (prot. Nr.5 29.§)
Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes "Veselība" otrā individuālo projektu atklāta konkursa nolikums
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta (turpmāk - finanšu instrumenti) prioritātes "Veselība" individuālo projektu (turpmāk - projekts) iesniegumu atklātā konkursa (turpmāk - atklāts konkurss) nolikumu, kurā ir ietverti arī individuālo projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji.

2. Prioritātes "Veselība" mērķis ir sabiedrības veselības uzlabošana, popularizējot veselīgu dzīvesveidu un veicinot slimību profilaksi, pilnveidojot veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti, efektivitāti un pieejamību, kā arī sekmējot sabiedrības informētību un iesaistīšanos veselības veicināšanas pasākumos.

3. Prioritātes "Veselība" apakšprioritātes ir:

3.1. mirstības un infekcijas slimību izplatības samazināšana;

3.2. ar dzīvesveidu saistīto slimību samazināšana un ierobežošana;

3.3. garīgās veselības aprūpes uzlabošana;

3.4. veselības aprūpes iestāžu tehnisko un profesionālo spēju uzlabošana.

4. Projektu finansē no projekta iesnieguma iesniedzēja (turpmāk - projekta iesniedzējs) līdzekļiem un līdzfinansē no finanšu instrumentu līdzekļiem. Kopējais finanšu instrumentu līdzfinansējums, kas pieejams individuālajiem projektiem atklātā konkursā, ir EUR 1 687 872 ekvivalents latos.

(Grozīts ar MK 28.07.2009. noteikumiem Nr.826)

5. No finanšu instrumentiem individuālajam projektam pieprasītais līdzfinansējums nedrīkst būt mazāks par EUR 250 000 ekvivalentu latos un nedrīkst pārsniegt šo noteikumu 4.punktā minēto kopējo atklātā konkursā pieejamo finanšu instrumentu līdzfinansējuma apjomu.

6. Prioritātes "Veselība" ietvaros pieejamais finanšu instrumentu līdzfinansējums:

6.1. nepārsniedz 60 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām (izņemot šo noteikumu 6.2. un 6.3.apakšpunktā minētos gadījumus). Ja aktivitāte kvalificējama kā valsts atbalsts saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantu, finanšu instrumentu līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt attiecīgo atbalsta intensitāti, kas noteikta konkrētam atbalsta veidam;

6.2. nepārsniedz 85 %, ja ne mazāk kā 15 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām finansē no valsts vai pašvaldību budžeta līdzekļiem, bet finanšu instrumentu līdzfinansējums sedz pārējās projekta attiecināmās izmaksas. Ja aktivitāte kvalificējama kā valsts atbalsts saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantu, finanšu instrumentu līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt attiecīgo atbalsta intensitāti, kas noteikta konkrētam atbalsta veidam;

6.3. ir lielāks par šo noteikumu 6.1. un 6.2.apakšpunktā minēto līdzfinansējuma apmēru, bet nepārsniedzot 90 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja projekta iesniedzējs, kas sagatavojis individuālā projekta iesniegumu, lai atbalstītu biedrību, nodibinājumu, reliģisko organizāciju vai arodbiedrību aktivitātes, ir pieteicies uz abiem finanšu instrumentu līdzfinansējumiem vienlaikus. Šajā gadījumā projekta iesniedzējs sedz pārējās projekta izmaksas. Ja aktivitāte kvalificējama kā valsts atbalsts saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantu, finanšu instrumentu līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt attiecīgo atbalsta intensitāti, kas noteikta konkrētam atbalsta veidam.

7. Ja projekta īstenošanas gaitā kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz maksimālo projektam apstiprināto attiecināmo izmaksu summu, šo starpību sedz no projekta iesnieguma iesniedzēja līdzekļiem.

8. Vadošā iestāde nodrošina projekta iesnieguma sagatavošanai nepieciešamo Latvijas Republikas normatīvo aktu un finanšu instrumentu vadlīniju, noteikumu un procedūru publicēšanu finanšu instrumenta Latvijas mājaslapā internetā (www.eeagrants.lv).

9. Vadošā iestāde izsludina atklātu konkursu, ievietojot sludinājumu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", divos pēc abonēšanas apjoma lielākajos Latvijas dienas laikrakstos un finanšu instrumentu Latvijas mājaslapā internetā (www.eeagrants.lv), kā arī Veselības ministrija (turpmāk - starpniekinstitūcija) ievieto konkursa sludinājumu savā mājaslapā internetā (www.vm.gov.lv).

II. Finanšu instrumenta līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumi

10. Projekta iesniedzējs var izstrādāt projekta iesniegumu un īstenot projektu patstāvīgi vai kopā ar sadarbības partneri vai partneriem. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris var būt tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona, kā arī Latvijas Republikā reģistrēta juridiska persona. Sadarbības partneris var būt arī citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrēta juridiska persona vai valsts vai pašvaldību iestāde, vai starptautiska organizācija, kas darbojas citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī.

11. Sadarbības partneris projektā var būt gan tiešais partneris, kas ir tieši iesais­tīts projekta īstenošanā, gan finanšu part­neris, kas piedalās projekta finansēšanā. Projekta iesniedzēja un sadarbības partnera savstarpējās attiecības nosaka rakstiska vienošanās par pušu atbildību projekta ieviešanā, ieguldījuma apjomu un individuālā projekta īstenošanas gaitā izmantoto un radīto materiālo labumu īpašumtiesībām.

12. Lai pretendētu uz finanšu instrumenta līdzfinansējumu, projekta iesniedzējs atbilst šo noteikumu 1.pielikumā minētajām prasībām un apliecina to ar parakstu (1.pielikums).

13. Ja tiek konstatēts, ka projekta iesniedzējs apzināti vai nolaidības dēļ ir sniedzis nepatiesas ziņas, starpniekinstitūcijai un vadošajai iestādei ir tiesības apturēt projekta iesnieguma tālāku virzību.

14. Projekta aktivitātes īsteno Latvijā, kā arī Eiropas Ekonomikas zonas valstīs, ja tādējādi tiek nodrošināta prioritātes mērķu sasniegšana. Aktivitātes, kas saistītas ar investīcijām būvdarbos, ēku rekonstruēšanas, renovācijas vai restaurēšanas darbos, nekustamā īpašuma iegādē un iekārtu uzstādīšanā, īsteno Latvijā.

15. Viens projekta iesniedzējs var iesniegt neierobežotu skaitu projektu iesniegumu, ja tas pamato, ka spēs izpildīt šo noteikumu 12.punktā noteiktās prasības un nodrošināt, lai vienā projektā minētās aktivitātes netiktu iekļautas citos projektos.

16. Projekta iesniedzējs visas projekta aktivitātes īsteno un visus projekta ietvaros paredzētos maksājumus veic līdz 2011.gada 30.aprīlim.

17. Projekta finanšu aprēķini ir veicami Eiropas Savienības vienotajā valūtā. Projekta iesniedzējs ir atbildīgs par finanšu aprēķinu aritmētisko pareizību. Izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma izstrādāšanu, neuzskata par attiecināmajām izmaksām.

III. Projekta iesnieguma sagatavošana un iesniegšana

18. Projekta iesniegumu sagatavo angļu valodā, aizpildot individuālā projekta iesnieguma veidlapas (2.pielikums) elektronisko versiju MS Excel formātā (pieejama finanšu instrumenta Latvijas mājaslapā internetā (www.eeagrants.lv) un starptautiskajā mājaslapā (www.eeagrants.org)). Projekta iesniedzējs ir pilnībā atbildīgs par sniegto ziņu pareizību un precizitāti.

19. Projekta iesniegumam pievieno šādus dokumentus angļu valodā (norāda projekta iesnieguma veidlapas 11.punktā):

19.1. detalizēts projekta budžets (3.pielikums);

19.2. projekta iesniedzēja un sadarbības partnera parakstīts partnerības apliecinājums projektam (4.pielikums) par katru sadarbības partneri, kas norādīts projekta iesnieguma veidlapas 4.4.2.apakšpunktā, ja projekts paredz partnerības veidošanu;

19.3. projekta iesniedzēja parakstīts līdzfinansējuma apliecinājums (5.pielikums) uz projekta iesniedzēja institūcijas veidlapas;

19.4. dokumenti, kas papildus šo noteikumu 20. un 21.punktā minētajiem dokumentiem pamato un papildina projekta iesnieguma veidlapā minēto informāciju.

20. Projekta iesniegumam pievieno šādus dokumentus latviešu valodā:

20.1. īss projekta apraksts (ne vairāk kā 3200 rakstu zīmes), kurā norādīts individuālā projekta mērķis, galvenās aktivitātes un sasniedzamie rezultāti;

20.2. projekta iesniedzēja apliecinājums uz projekta iesniedzēja institūcijas veidlapas;

20.3. projekta iesniedzēja apliecināta projekta iesniedzēja reģistrācijas apliecības kopija, ja projekta iesniedzējs ir valsts vai pašvaldības izglītības iestāde, valsts zinātniskā institūcija, biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība;

20.4. projekta iesniedzēja apliecināta projekta iesniedzēja institūcijas statūtu kopija, ja projekta iesniedzējs ir valsts zinātniskā institūcija, biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība;

20.5. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota Valsts ieņēmumu dienesta izziņa, kas apliecina, ka projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu, vai projekta iesniedzēja rakstiska piekrišana, kurā viņš pilnvaro starpniekinstitūciju saņemt minēto izziņu, norādot attiecīgās Valsts ieņēmumu dienesta reģionālās iestādes nodaļas adresi, kurā projekta iesniedzējs ir reģistrēts kā nodokļu maksātājs;

20.6. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota Uzņēmumu reģistra izziņa, kurā norādītas personas ar tiesībām pārstāvēt projekta iesniedzēju, vai projekta iesniedzēja izsniegta pilnvara (vai tās apliecināta kopija) personai, kura ir parakstījusi projekta iesnieguma veidlapu vai kādus citus tai pievienotus dokumentus un kurai nav reģistrētas tiesības pārstāvēt projekta iesniedzēju, ja projekta iesniedzējs ir biedrība, nodibinājums vai kapitālsabiedrība;

20.7. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesniegšanas dienas izdota Reliģisko lietu pārvaldes izziņa, kurā norādītas personas ar paraksta tiesībām, ja projekta iesniedzējs ir reliģiska organizācija. Ja projekta iesniedzējs nav pievienojis minēto izziņu, starpniekinstitūcija ir tiesīga pieprasīt to Reliģisko lietu pārvaldē;

20.8. tās institūcijas vai personas izziņa, kura pēc projekta apstiprināšanas piešķirs kredītresursus vai citus finanšu līdzekļus (ja tādus ir paredzēts piesaistīt), izziņā norādot piešķiramo finansējumu tādā apjomā, lai kopā ar projekta iesniedzēja rīcībā esošajiem līdzekļiem nosegtu pirmajā projekta ieviešanas gadā plānotos izdevumus. Ja kredītresursus vai citus finanšu līdzekļus piešķir institūcija vai persona, kura nav kredītiestāde, valsts vai pašvaldība, vai arī valsts vai pašvaldības iestāde, papildus iesniedz šīs institūcijas vai personas gada pārskatu par iepriekšējo gadu vai kādu citu dokumentu, kurš apliecina līdzekļu pieejamību izziņā norādītajā apjomā;

20.9. pašvaldības lēmums par piedalīšanos projektā, norādot projekta kopējās izmaksas (tai skaitā pašvaldības ieguldījumu projektā) un priekšfinansējumu tādā apjomā, lai kopā ar projekta iesniedzēja rīcībā esošajiem līdzekļiem nosegtu pirmajā projekta ieviešanas gadā plānotos izdevumus, ja projekta iesniedzējs ir pašvaldība;

20.10. projekta iesniedzēja apliecināta projekta iesniedzēja gada pārskata par 2006.gadu un 2007.gada operatīvās bilances kopija vai, ja tādu nav, pārskats par laikposmu no projekta iesniedzēja institūcijas dibināšanas datuma, ja projekta iesnieguma iesniedzējs ir biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība;

20.11. projekta vadībā iesaistīto personu dzīves apraksts (CV) un darba uzdevumu un nepieciešamās kvalifikācijas apraksts;

20.12. projekta iesniedzēja apliecināta viena no šādu īpašumtiesības vai nomu apliecinošu dokumentu kopijām, ja projekta iesniedzēja īpašumā, nomā vai valdījumā esošajā īpašumā paredzētas piegādes, iekārtu uzstādīšana, būvdarbi, rekonstrukcijas, renovācijas vai restaurācijas darbi:

20.12.1. zemesgrāmatu nodaļas izdots nostiprinājuma noraksts (zemesgrāmatu apliecība) par zemi, uz kuras paredzēta būvniecība, vai par ēkām, kurās paredzēti rekonstrukcijas, renovācijas vai restaurācijas darbi;

20.12.2. ilgtermiņa zemes vai ēku nomas līgums, kas nostiprināts zemesgrāmatā uz laiku, sākot no projekta īstenošanas sākuma līdz tā pabeigšanai, un turpmākiem 10 gadiem, ja projekta iesniedzējs ir biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība;

20.12.3. ilgtermiņa zemes vai ēku nomas līgums, kas nostiprināts zemesgrāmatā uz laiku, sākot no projekta īstenošanas uzsākšanas līdz tā pabeigšanai, un turpmākiem trijiem gadiem, un projekta iesniedzēja apliecinājums, ka minētais īpašums paliks projekta iesniedzēja lietojumā vismaz turpmākos 10 gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja projekta iesniedzējs ir valsts vai pašvaldības iestāde.

21. Ja projekts paredz partnerības veidošanu, projekta iesniedzējs par katru sadarbības partneri, kas norādīts projekta iesnieguma veidlapas 4.4.2.apakšpunktā, projekta iesniegumam pievieno:

21.1. šādus dokumentus latviešu valodā, ja projekts paredz partnerības veidošanu ar Latvijas Republikā reģistrētu sadarbības partneri vai sadarbības partneri, kas ir reģistrēts vai darbojas Latvijas Republikā:

21.1.1. sadarbības partnera apliecināta sadarbības partnera reģistrācijas apliecības kopija, ja sadarbības partneris ir valsts vai pašvaldības iestāde, valsts zinātniskā institūcija, biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība;

21.1.2. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesniegšanas dienas izdota Valsts ieņēmumu dienesta izziņa, kas apliecina, ka sadarbības partnerim nav nodokļu parādu, vai sadarbības partnera rakstiska piekrišana, kurā viņš pilnvaro starpniekinstitūciju saņemt minēto izziņu, norādot attiecīgās Valsts ieņēmumu dienesta reģionālās iestādes nodaļas adresi, kurā sadarbības partneris ir reģistrēts kā nodokļu maksātājs, ja tas piedalās individuālā projekta finansēšanā;

21.1.3. sadarbības partnera apliecināta sadarbības partnera gada pārskata par 2006.gadu un 2007.gada operatīvās bilances kopija vai, ja tādu nav, pārskats par laikposmu no sadarbības partnera institūcijas dibināšanas datuma, ja sadarbības partneris ir biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība un tas piedalās projekta finansēšanā;

21.1.4. sadarbības partnera apliecināta viena no šādu īpašumtiesības vai nomu apliecinošu dokumentu kopijām, ja sadarbības partnera īpašumā, nomā vai valdījumā esošajā īpašumā paredzētas piegādes, iekārtu uzstādīšana, būvdarbi, rekonstrukcijas, renovācijas vai restaurācijas darbi:

21.1.4.1. zemesgrāmatu nodaļas izdots nostiprinājuma noraksts (zemesgrāmatu apliecība) par zemi, uz kuras paredzēta būvniecība, vai par ēkām, kurās paredzēti rekonstrukcijas, renovācijas vai restaurācijas darbi;

21.1.4.2. ilgtermiņa zemes vai ēku nomas līgums, kas nostiprināts zemesgrāmatā uz laiku, sākot no projekta īstenošanas uzsākšanas līdz tā pabeigšanai, un turpmākiem 10 gadiem, ja sadarbības partneris ir biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība;

21.1.4.3. ilgtermiņa zemes vai ēku nomas līgums, kas nostiprināts zemesgrāmatā uz laiku, sākot no projekta īstenošanas uzsākšanas līdz tā pabeigšanai, un turpmākiem trijiem gadiem, un sadarbības partnera apliecinājums, ka minētais īpašums paliks sadarbības partnera lietojumā vismaz turpmākajos 10 gados pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, ja sadarbības partneris ir valsts vai pašvaldības iestāde;

21.2. šādus dokumentus kopā ar sadarbības partnera apliecinātu tulkojumu latviešu vai angļu valodā, ja projekts paredz partnerības veidošanu ar sadarbības partneri, kas ir reģistrēts vai darbojas citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī:

21.2.1. sadarbības partnera reģistrācijas apliecības vai tās ekvivalenta kopija, izņemot gadījumu, ja sadarbības partneris ir valsts vai pašvaldības iestāde;

21.2.2. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesniegšanas dienas izdota attiecīgās valsts kompetentās institūcijas izziņa, kas apliecina, ka sadarbības partnerim nav nodokļu parādu, ja sadarbības partneris piedalās projekta finansēšanā. Ja nacionālā likumdošana šādas izziņas izsniegšanu neparedz, iesniedz sadarbības partnera apliecinājumu, ka tam nav nodokļu parādu;

21.2.3. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota attiecīgās valsts kompetentās institūcijas izziņa, kas apliecina, ka sadarbības partneris nav pasludināts par maksātne­spējīgu (tai skaitā neatrodas sanācijas procesā un neatrodas likvidācijas procesā), ja sadarbības partneris piedalās projekta finansēšanā. Ja nacionālā likumdošana šādas izziņas izsniegšanu neparedz, iesniedz sadarbības partnera apliecinājumu, ka tas nav pasludināts par maksātnespējīgu (tai skaitā neatrodas sanācijas procesā un neatrodas likvidācijas procesā).

22. Šo noteikumu 20. un 21.punktā minētos dokumentus projekta iesnieguma veidlapas 11.punktā nenorāda.

23. Projekta iesniegumam pievieno satura rādītāju, kurā norādīti visi pielikumi, pielikumu numuri un lapu skaits katrā pielikumā.

24. Dokumentus projekta iesniegumā sakārto šādā secībā:

24.1. projekta iesnieguma veidlapa;

24.2. projekta iesnieguma satura rādītājs;

24.3. projekta iesnieguma pielikumi:

24.3.1. šo noteikumu 19.punktā minētie dokumenti norādītajā secībā;

24.3.2. šo noteikumu 20.punktā minētie dokumenti norādītajā secībā;

24.3.3. šo noteikumu 21.punktā minētie dokumenti norādītajā secībā par katru sadarbības partneri.

25. Projekta iesnieguma oriģinālam pievieno projekta iesnieguma veidlapas (2.pielikums) un šo noteikumu 19.punktā un 20.1.apakšpunktā minēto dokumentu elektronisko versiju kompaktdiskā (CD), uz kura norāda šādu informāciju latviešu un angļu valodā:

25.1. prioritāte "Veselība";

25.2. pilns projekta iesniedzēja nosaukums;

25.3. projekta nosaukums.

26. Šo noteikumu 25.punktā minēto dokumentu elektroniskās versijas datnes nosaukumā norāda pielikuma numuru un nosaukumu angļu valodā vai tā saīsinājumu.

27. Projekta iesniegumu iesniedz trijos eksemplāros - oriģinālu un divas kopijas, uz projekta iesnieguma veidlapas attiecīgi norādot "oriģināls" un "kopija", vienā vai vairākās aizlīmētās un apzīmogotās aploksnēs vai kastēs. Ja aploksnes vai kastes ir vairākas, tās sanumurē. Katrs projekta iesnieguma eksemplārs (oriģināls un kopijas) ir noformēts atbilstoši Latvijas Republikas lietvedības normatīvajos aktos noteiktajām prasībām - lapas ir sanumurētas, tas ir cauršūts (caurauklots), apzīmogots un parakstīts, paraksts ir atšifrēts, kā arī norādīts lapu skaits un caurauklošanas datums.

28. Iesniedzot projekta iesniegumu, uz aploksnes vai kastes norāda šādu informāciju:

28.1. adresātu - Veselības ministrija, Brīvības iela 72, Rīga, LV-1011;

28.2. prioritāti "Veselība";

28.3. pilnu projekta iesniedzēja nosaukumu un adresi;

28.4. projekta nosaukumu;

28.5. norādi "neatvērt pirms vērtēšanas uzsākšanas".

29. Atklāta konkursa termiņš ir trīs mēneši no atklāta konkursa izsludināšanas dienas. Projekta iesniegumus iesniedz ne agrāk kā 30 dienas pēc atklāta konkursa izsludināšanas. Atklāta konkursa sludinājumā norāda projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu.

30. Projekta iesniedzējs vai viņa pilnvarotā persona projekta iesniegumu iesniedz starpniekinstitūcijā personīgi vai nosūta starpniekinstitūcijai pa pastu.

31. Starpniekinstitūcija izskata tos projektu iesniegumus, kuri ir saņemti starp­niekinstitūcijā vai nodoti pasta iestādei līdz konkursa sludinājumā norādītajam termiņam (pasta zīmogs).

32. Pa faksu vai elektroniski saņemtus projektu iesniegumus neizskata un projekta iesniedzēju par to informē rakstiski. Ja projekta iesniegums saņemts pēc konkursa sludinājumā noteiktā termiņa, to neatver, un starpniekinstitūcija projekta iesniedzēju rakstiski informē par vietu un laiku, kad projekta iesniegumu neizskatītu var saņemt atpakaļ.

33. Jautājumus par projekta iesnieguma sagatavošanu un atklāto konkursu nosūta starpniekinstitūcijai uz e-pasta adresi (vm@vm.gov.lv) vai pa pastu.

34. Ja starpniekinstitūcija ne vēlāk kā 15 darbdienas pirms atklātā konkursa sludinājumā norādītā termiņa beigām saņem ieinteresētās personas rakstisku vēstuli ar jautājumu par projekta iesnieguma sagatavošanu un atklāto konkursu, starpniekinstitūcija piecu darbdienu laikā pēc vēstules saņemšanas sagatavo rakstisku atbildi un nosūta to ieinteresētajai personai elektroniski vai pa pastu uz tās norādīto adresi. Ja jautājums saņemts elektroniski, starpniekinstitūcija atbildi ieinteresētajai personai nosūta elektroniski.

35. Lai atbildes uz saņemtajiem jautājumiem būtu pieejamas visām ieinteresētajām personām, starpniekinstitūcija tās publicē mājaslapā internetā (www.vm.gov.lv), nenorādot jautājuma autoru.

IV. Projekta iesnieguma vērtēšana un lēmuma pieņemšana

36. Starpniekinstitūcija izstrādā atklāta konkursa projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas (turpmāk - vērtēšanas komisija) nolikumu. Nolikumā nosaka vērtēšanas komisijas izveidošanas un darbības kārtību.

37. Projektu iesniegumus vērtē divos posmos:

37.1. projektu iesniegumu atvēršana un vērtēšana atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem (6.pielikums);

37.2. projektu iesniegumu vērtēšana atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (7.pielikums) un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem (8.pielikums).

38. Starpniekinstitūcija reģistrē projektu iesniegumus un piešķir tiem identifikācijas numurus. Starpniekinstitūcija nodrošina projektu iesniegumu pārbaudi atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem. Administratīvās vērtēšanas mērķis ir pārbaudīt, vai projekta iesniegums atbilst noteiktajām prasībām un ir virzāms kvalitātes un specifisko vērtēšanas kritēriju pārbaudei.

39. Ja projekta iesniegums neatbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem, starpniekinstitūcija pēc administratīvās vērtēšanas rakstiski pieprasa projekta iesniedzējam precizēt projekta iesniegumu vai iesniegt papildu informāciju, nosūtot pieprasījumu gan pa pastu, gan uz projekta iesniedzēja norādīto faksa numuru.

40. Ja projekta iesniedzējs piecu darbdienu laikā pēc starpniekinstitūcijas pieprasījuma nosūtīšanas iesniedz nepieciešamo papildinformāciju personīgi vai nosūta pa pastu (pasta zīmogs), individuālā projekta iesniegumu atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem vērtē atkārtoti.

41. Ja pēc atkārtotas administratīvās vērtēšanas projekta iesniegums neatbilst vismaz vienam administratīvās vērtēšanas kritērijam vai ja projekta iesniedzējs piecu darbdienu laikā pēc starpniekinstitūcijas pieprasījuma nosūtīšanas nepieciešamo papild­informāciju neiesniedz, starpniekinstitūcija pieņem lēmumu par projekta iesnieguma neatbilstību administratīvās vērtēšanas kritērijiem un tā noraidīšanu. Starpniekinstitūcija 10 darbdienu laikā informē projekta iesniedzēju par pieņemto lēmumu, norādot attiecīgo administratīvās vērtēšanas kritēriju vai kritērijus, kuri nav izpildīti.

42. Ja projekta iesniegums atbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem, starpniekinstitūcija pieņem lēmumu par projekta iesnieguma atbilstību administratīvās vērtēšanas kritērijiem un tā virzīšanu tālākai vērtēšanai un 10 darbdienu laikā informē par to projekta iesniedzēju.

43. Projektu iesniegumiem, kuri atbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem, starpniekinstitūcija nodrošina vērtēšanu atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem.

44. Projekta kopējā vērtējumā kvalitātes vērtēšanas kritēriju īpatsvars ir 65 procenti un specifisko vērtēšanas kritēriju īpatsvars ir 35 procenti. Kopējo iegūto punktu skaitu projektam aprēķina, izmantojot šādu formulu:

KKx 65+SKx 35, kur
100100

KK - kvalitātes vērtēšanas kritēriju kopējais vērtējums;

SK- specifisko vērtēšanas kritēriju kopējais vērtējums.

45. Vērtēšanas komisija sakārto pēc kvalitātes un specifiskajiem kritērijiem vērtēto projektu iesniegumus prioritārā secībā atbilstoši vērtēšanas procesā iegūtajam vērtējumam, sagatavo projektu iesniegumu sarakstu un iesniedz to starpniekinstitūcijā.

46. Projekta iesnieguma tālākā virzība un lēmuma pieņemšana par atteikumu nosūtīt projekta iesniegumu Finanšu instrumentu birojam vai tā nosūtīšanu Finanšu instrumentu birojam, lai Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta komiteja vai Norvēģijas Ārlietu ministrija pieņemtu galīgo lēmumu par projekta apstiprināšanu vai noraidīšanu, notiek saskaņā ar finanšu instrumentu regulējošajos Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteikto kārtību.

Ministru prezidents I.Godmanis

Veselības ministrs I.Eglītis
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.43
Individuālā projekta iesnieguma iesniedzēja apliecinājums

01.JPG (119601 bytes)

02.JPG (118495 bytes)

03.JPG (65561 bytes)

Veselības ministrs I.Eglītis
Veselības ministrijas iesniegtajā redakcijā

2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.43
Projekta iesnieguma veidlapa

KN43P2_PAGE_02.JPG (34463 bytes)

KN43P2_PAGE_03.JPG (51596 bytes)

KN43P2_PAGE_04.JPG (38771 bytes)

KN43P2_PAGE_05.JPG (20688 bytes)

KN43P2_PAGE_06.JPG (73041 bytes)

KN43P2_PAGE_07.JPG (51611 bytes)

KN43P2_PAGE_08.JPG (25474 bytes)

KN43P2_PAGE_09.JPG (29199 bytes)

KN43P2_PAGE_10.JPG (82185 bytes)

KN43P2_PAGE_11.JPG (66494 bytes)

KN43P2_PAGE_12.JPG (98534 bytes)

KN43P2_PAGE_13.JPG (31330 bytes)

KN43P2_PAGE_14.JPG (16552 bytes)

KN43P2_PAGE_15.JPG (16258 bytes)

KN43P2_PAGE_16.JPG (34814 bytes)

KN43P2_PAGE_17.JPG (27752 bytes)

KN43P2_PAGE_18.JPG (23546 bytes)

KN43P2_PAGE_19.JPG (66796 bytes)

KN43P2_PAGE_20.JPG (41218 bytes)

KN43P2_PAGE_21.JPG (97777 bytes)

KN43P2_PAGE_22.JPG (87256 bytes)

KN43P2_PAGE_23.JPG (47182 bytes)

KN43P2_PAGE_24.JPG (82856 bytes)

KN43P2_PAGE_25.JPG (91467 bytes)

KN43P2_PAGE_26.JPG (92951 bytes)

KN43P2_PAGE_27.JPG (80624 bytes)

KN43P2_PAGE_28.JPG (15831 bytes)

Veselības ministrs I.Eglītis
Veselības ministrijas iesniegtajā redakcijā

3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.43
Detalizēts projekta budžets

04.JPG (61505 bytes)

05.JPG (39306 bytes)

06.JPG (21048 bytes)

Veselības ministrs I.Eglītis
Veselības ministrijas iesniegtajā redakcijā

4.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.43
Partnerības apliecinājums

07.JPG (161381 bytes)

08.JPG (14670 bytes)

09.JPG (78329 bytes)

10.JPG (111473 bytes)

Veselības ministrs I.Eglītis
Veselības ministrijas iesniegtajā redakcijā

5.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.43
Līdzfinansējuma apliecinājums

11.JPG (28522 bytes)

12.JPG (6801 bytes)

13.JPG (46716 bytes)

Veselības ministrs I.Eglītis
6.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.43
Administratīvās vērtēšanas kritēriji

Nr.
p.k.

Kritērijs

1.

INDIVIDUĀLĀ IESNIEGUMA NOFORMĒJUMS

1.1.

Iesniegts individuālā projekta iesnieguma oriģināls un divas kopijas

1.2.

Individuālā projekta iesniegumam ir pievienoti šo noteikumu 19.punktā minētie dokumenti angļu valodā, tie ir norādīti iesnieguma veidlapas 11.punktā, un to nosaukumi atbilst projekta iesnieguma veidlapas 11.punktā norādītajiem nosaukumiem

1.3.

Individuālā projekta iesniegumam ir pievienoti šo noteikumu 20.punktā noteiktie pielikumi, kā arī 21.punktā noteiktie dokumenti, ja individuālais projekts paredz partnerības veidošanu, un tie ir noformēti atbilstoši šo noteikumu 20. un 21.punktā noteiktajām prasībām

1.4.

Individuālā projekta iesnieguma kopija atbilst individuālā projekta iesnieguma oriģinālam, un atbilstība ir apliecināta ar atbildīgās amatpersonas parakstu uz kopijas

1.5.

Iesniegts individuālā projekta iesniegums elektroniskā formā kompaktdiskā (CD), un tas ir noformēts atbilstoši šo noteikumu 25. un 26.punktā noteiktajām prasībām

1.6.

Individuālā projekta elektroniskajā versijā ir individuālā projekta iesnieguma veidlapa, veidlapas 11.punktā minētie pielikumi angļu valodā un īss individuālā projekta apraksts latviešu valodā

1.7.

Individuālā projekta iesnieguma veidlapas elektroniskā versija ir MS Excel formātā

1.8.

Individuālā projekta iesnieguma veidlapas un pievienoto pielikumu elektroniskā versija atbilst oriģinālam

1.9.

Individuālā projekta iesnieguma veidlapas visi lauki ir aizpildīti datorrakstā angļu valodā atbilstoši šo noteikumu 18.punktā noteiktajām prasībām

1.10

Individuālā projekta iesnieguma oriģināls un kopijas kopā ar konkursa nolikumā minētajiem pielikumiem ir cauršūti (cauraukloti)

1.11.

Individuālā projekta finanšu aprēķins ir veikts Eiropas Savienības vienotajā valūtā

1.12.

Individuālā projekta budžetā nav aritmētisku kļūdu un individuālā projekta iesnieguma veidlapas 4.2. un 5.sadaļā nav lauku, kas iekrāsojušies sarkanā krāsā

1.13.

Detalizēts individuālā projekta budžets ir iesniegts uz detalizēta budžeta veidlapas un saskaņots ar individuālā projekta iesniegumu

2. INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA ATBILSTĪBA

2.1.

Individuālā projekta iesnieguma veidlapā kā galvenais prioritārais sektors ir atzīmēts "Veselība un bērnu aprūpe" ("Health and childcare")

2.2.

No finanšu instrumentiem pieprasītais līdzfinansējums ir vismaz EUR 250 000

2.3.

No finanšu instrumentiem pieprasītais līdzfinansējums nepārsniedz EUR 1 562 298

2.4.

No finanšu instrumentiem pieprasītais līdzfinansējums nepārsniedz šo noteikumu 6.punktā noteikto proporciju no individuālā projekta attiecināmajām izmaksām

2.5.

No finanšu instrumentiem pieprasītais avanss ir līdz 10 % no individuālā projekta kopējām izmaksām

2.6.

Individuālajā projektā plānotās vadības izmaksas ir līdz 10 % no individuālā projekta kopējām izmaksām

2.7.

Individuālā projekta aktivitātes plānots īstenot Latvijā, kā arī Eiropas Ekonomikas zonas valstīs

2.8.

Individuālā projekta aktivitātes, kas saistītas ar investīcijām būvdarbos, ēku rekonstruēšanas, renovācijas vai restaurācijas darbos, nekustamā īpašuma iegādē un iekārtu uzstādīšanā, plānots īstenot Latvijā

2.9.

Plānots, ka individuālā projekta īstenošana tiks pabeigta un maksājumi veikti līdz 2011.gada 30.aprīlim

3.

INDIVIDUĀLĀ Projekta IESNIEDZĒJS

3.1.

Individuālā projekta iesniedzējs ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, atvasināta publiska persona, kā arī Latvijas Republikā reģistrēta juridiska persona

3.2.

Individuālā projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu

3.3.

Individuālā projekta iesniegumu un individuālā projekta iesnieguma apliecinājumu ir parakstījusi individuālā projekta iesniedzēja atbildīgā persona

4.

Sadarbības partneris (aizpilda par katru sadarbības partneri)

4.1.

Sadarbības partneris ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, atvasināta publiska persona, kā arī Latvijas Republikā reģistrēta juridiska persona vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrēta juridiska persona, vai valsts vai pašvaldības iestāde, vai starptautiska organizācija, kas darbojas Eiropas Ekonomikas zonas valstī

4.2.

Sadarbības partnerim nav nodokļu parādu (aizpilda tikai par sadarbības partneriem, kas piedalās individuālā projekta finansēšanā)

4.3.

Sadarbības partneris nav pasludināts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā un neatrodas likvidācijas procesā (aizpilda tikai par šo noteikumu 21.2.apakšpunktā minētajiem partneriem, kas piedalās individuālā projekta finansēšanā)

Veselības ministrs I.Eglītis
7.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.43
Kvalitātes vērtēšanas kritēriju veidlapa

Nr.
p.k.

Kritērijs

Vērtējums

Sadaļas vērtējuma īpatsvars (%)

1.

Individuālā projekta ATBILSTĪBA

1.1.

Individuālā projekta iesniegums ir vērsts uz šo noteikumu 2.punktā noteiktā mērķa sasniegšanu

1-5

30

1.2.

Individuālā projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 3.punktā noteiktajām apakšprioritātēm

1-5

1.3.

Individuālā projekta iesniegums atbilst nacionālajiem, reģionālajiem un vietējiem stratēģiskās plānošanas dokumentiem

1-5

2.

Individuālā projekta PAMATOJUMS

2.1.

Individuālā projekta iesniegumā ir definēta un pamatota problēma un izvēlētās mērķa grupas vajadzības

1-5

20

2.2.

Individuālā projekta iesniegumā parādīts, ka, sasniedzot izvirzīto mērķi, problēma tiks atrisināta un mērķauditorijas vajadzības tiks apmierinātas

1-5

2.3.

Individuālā projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina kvalitatīvu rezultātu sasniegšanu

1-5

2.4.

Individuālā projekta iesniegumā ņemti vērā iespējamie individuālā projekta īstenošanas riski un priekšnosacījumi

1-5

2.5.

Individuālā projekta iesniegumā ir skaidri parādīta savstarpēja sasaiste starp individuālajā projektā identificēto problēmu, definēto mērķi un plānotajām aktivitātēm

1-5

2.6.

Plānotie rezultāti un to indikatori ir precīzi definēti un izmērāmi

1-5

2.7.

Individuālā projekta rezultātiem ir multiplikatīvs efekts (par individuālā projekta rezultātiem un rezultātu izmantošanas iespējām plānots informēt citas institūcijas un mērķa grupas)

1-5

2.8.

Individuālā projekta rezultāti ir ilgtspējīgi (individuālā projekta īstenotāja rīcībā ir nepieciešamās struktūras un personālresursi, kā arī finanšu resursi, lai turpinātu sniegt atbalstu izvēlētajai mērķa grupai pēc individuālā projekta noslēgšanas)

1-5

3.

Individuālā projekta IEVIEŠANAS RESURSI

3.1.

Individuālā projekta iesniegumā ir atspoguļoti individuālā projekta īstenošanas mehānismi (tai skaitā ir pieejama un nodrošināta nepieciešamā materiāli tehniskā bāze), kā arī individuālā projekta ieviešanas sagatavošanas pakāpe

1-5

20

3.2.

Individuālā projekta iesniegumā atspoguļotas īpašas zināšanas risināmajos jautājumos un pieredze individuālo projektu vai līdzīga tipa aktivitāšu vadībā

1-5

3.3.

Individuālā projekta iesniegumā ir skaidri norādīts, kā tiks veikta individuālā projekta īstenošanas uzraudzība

1-5

3.4.

Plānotās individuālā projekta publicitātes un informācijas izplatīšanas aktivitātes ir pietiekamas un atbilstošas

1-5

4.

INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA BUDŽETS, IZMAKSU PAMATOJUMS UN EFEKTIVITĀTE

4.1.

Individuālā projekta budžetā iekļautie izdevumi ir pamatoti un atbilstoši tirgus cenām

1-5

30

4.2.

Līdzekļu izlietojuma lietderība (value for money) mērķa sasniegšanai

1-5

4.3.

Individuālā projekta attiecināmo izmaksu posteņi atbilst Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas valstu nodibinātā Finanšu instrumentu biroja izstrādātajās un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta komitejas un Norvēģijas Ārlietu ministrijas apstiprinātajās ieviešanas vadlīnijās noteiktajām attiecināmo izmaksu prasībām

1-5

Piezīmes.

1. Katram individuālā projekta vērtēšanas postenim piešķir noteiktu punktu skaitu no 1 līdz 5 saskaņā ar šādu vērtējumu: 1 - ļoti vāji (kritērijs netiek izpildīts), 2 - vāji (kritērija izpilde nav aprakstīta, kritērijs tiek izpildīts netiešā veidā), 3 - viduvēji (ir iekļauts kritērija izpildes apraksts, taču kritērijs tiek izpildīts nepilnīgi), 4 - labi (kritērijs tiek izpildīts tiešā veidā, bet neiekļauj problēmu risinājumu), 5 - ļoti labi (kritērijs tiek izpildīts tiešā veidā, un tas ir detalizēti aprakstīts).

2. Kopējo individuālā projekta punktu skaitu aprēķina šādi:

Nr.
p.k.

Kritērijs

Maksimālais punktu skaits

Vērtējums

Sadaļas vērtējuma īpatsvars (%)

Kopējais vērtējums D = B : A x C

A

B

C

D

1.

Individuālā projekta atbilstība

15

30

2.

Individuālā projekta pamatojums

40

20

3.

Individuālā projekta ieviešanas resursi

20

20

4.

Individuālā projekta budžets, izmaksu pamatojums un efektivitāte

15

30

KOPĀ

100

Veselības ministrs I.Eglītis
8.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.43
Specifisko vērtēšanas kritēriju veidlapa

Nr.
p.k.

Kritērijs

Maksimālais punktu skaits

Vērtējums

Sadaļas vērtējuma īpatsvars (%)

Kopējais vērtējums
D = B : A x C

A

B

C

D

1.

Individuālā projekta iesnieguma atbilstība horizontālajām prioritātēm: ilgtspējīga attīstība (vides, ekonomiskā un sociālā), dzimumu līdztiesība un labas pārvaldības prakse

5

10

2.

Individuālais projekts veicina:

5

40

2.1.

valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu kvalitātes, efektivitātes un pieejamības uzlabošanu (piemēro un vērtē šo noteikumu 3.4.apakšpunktā minēto apakšprioritāti)

2.2.

sabiedrības veselības uzlabošanu (piemēro un vērtē šo noteikumu 3.1., 3.2. un 3.3.apakšpunktā minētās apakšprioritātes)

3.

Individuālā projekta ieguldījums sabiedrības informētības līmeņa paaugstināšanā par attiecīgo tēmu

5

10

4.

Individuālais projekts veicina kompleksu pieeju mērķauditorijas problēmu risināšanā, ietverot dažādu veselības nozares institūciju un speciālistu sadarbību vietējā, reģionālajā, nacionālajā un/vai starptautiskajā līmenī

5

20

5.

Individuālais projekts sekmē veselības aprūpes darbinieku un veselības nozares speciālistu kvalifikācijas pilnveidošanu atbilstoši Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pieredzei

5

10

6.

Individuālā projekta novitāte

5

10

KOPĀ

100

Piezīme.

Katram individuālā projekta vērtēšanas kritērijam piešķir noteiktu punktu skaitu no 0 līdz 5 saskaņā ar šādu vērtējumu: 0 - nav attiecināms, 1 - ļoti vāji (kritērija izpilde nav aprakstīta, kritērijs tiek izpildīts netiešā veidā), 2 - vāji (ir iekļauts kritērija izpildes apraksts, taču kritērijs tiek izpildīts netiešā veidā), 3 - viduvēji (ir iekļauts kritērija izpildes apraksts, taču kritērijs tiek izpildīts nepilnīgi), 4 - labi (kritērijs tiek izpildīts tiešā veidā, bet neiekļauj problēmu risinājumu), 5 - ļoti labi (kritērijs tiek izpildīts tiešā veidā, un tas ir detalizēti aprakstīts).

Veselības ministrs I.Eglītis
01.08.2009