Tiesību akts: spēkā esošs
Attēlotā redakcija: 13.10.2023. - ... / Spēkā esošā
Ministru kabineta noteikumi Nr.74

Rīgā 2006.gada 24.janvārī (prot. Nr.5 27.§)
Latvijas civilo ekspertu dalības starptautisko organizāciju vadītajās starptautiskajās civilajās misijās konsultatīvās padomes nolikums
I. Vispārīgais jautājums

1. Latvijas civilo ekspertu dalības starptautisko organizāciju vadītajās starp­tautiskajās civilajās misijās konsultatīvā padome (turpmāk - padome) ir konsultatīva, koordinējoša institūcija, kuras darbības mērķis ir sniegt priekšlikumus par juridisko jautājumu tiesisku risināšanu, lai nodrošinātu Latvijas civilo ekspertu dalību starptautisko organizāciju vadītajās starp­tautiskajās civilajās misijās, kā arī sniegt Ārlietu ministrijai vērtējumu un priekšlikumus par Latvijas civilo ekspertu nosūtīšanu starptautiskajās civilajās misijās.

II. Padomes funkcijas, uzdevumi un tiesības

2. Padomes funkcijas ir informācijas apmaiņa un priekšlikumu sagatavo­šana jautājumos par Latvijas civilo ekspertu dalību starptautisko organizāciju vadītajās starptautiskajās civilajās misijās.

3. Padomei ir šādi uzdevumi:

3.1. apzināt Latvijas dalības iespējas starptautiskajās civilajās misijās un sadarbību ar citām Eiropas Savienības dalībvalstīm, kā arī definēt attiecīgās prioritārās jomas;

3.2. sniegt šo noteikumu 5.punktā minētajām iestādēm priekšlikumus par kārtību, kādā tiek izraudzīti eksperti nosūtīšanai misijā vai apmācībai;

3.3. apzināt Latvijas finansējuma daļu, ja civilie eksperti tiek nosūtīti starptautiskajās civilajās misijās, un, ja nepieciešams, sagatavot Ārlietu ministrijai un Iekšlietu ministrijai attiecīgus priekšlikumus;

3.4. sniegt Ārlietu ministrijai priekšlikumus tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektu, kā arī informatīvo ziņojumu sagatavošanā iesniegšanai Ministru kabinetā jautājumos par civilo ekspertu nosūtīšanu starptautiskajās civilajās misijās;

3.5. sniegt atbildīgajai ministrijai priekš­likumus nepieciešamo tiesību aktu izstrādē;

3.6. izvērtēt un sniegt Ārlietu ministrijai informāciju par starptautiskajās civilajās misijās nosūtāmo civilo ekspertu dzīvības, veselības vai cita veida iespējamajiem apdraudējumiem misijas laikā.

4. Padomei ir šādas tiesības:

4.1. pieprasīt un saņemt no atbildīgajām valsts pārvaldes iestādēm padomes darbam nepieciešamo informāciju;

4.2. pieaicināt speciālistus un ekspertus, kas ir kompetenti padomes sēdē izskatāmajos jautājumos.

III. Padomes sastāvs un darba organizācija

5. Padomes sastāvā ir pārstāvji no:

5.1. Ārlietu ministrijas;

5.2. Aizsardzības ministrijas;

5.3. (svītrots ar MK 10.05.2016. noteikumiem Nr. 286);

5.4. Iekšlietu ministrijas;

5.5. Tieslietu ministrijas;

5.6. (svītrots ar MK 10.05.2016. noteikumiem Nr. 286);

5.7. Satiksmes ministrijas;

5.8. Veselības ministrijas;

5.9. Ģenerālprokuratūras;

5.10. (svītrots ar MK 10.05.2016. noteikumiem Nr. 286);

5.11. (svītrots ar MK 10.05.2016. noteikumiem Nr. 286);

5.12. Valsts ieņēmumu dienesta.

(Grozīts ar MK 10.05.2016. noteikumiem Nr. 286)

6. Šo noteikumu 5.punktā minētās iestādes deleģē savus pārstāvjus (departamenta direktora un eksperta līmenī) darbam padomē.

7. (Svītrots ar MK 10.10.2023. noteikumiem Nr. 565)

8. Padomes priekšsēdētājs ir Ārlietu ministrijas valsts sekretāra vietnieks. Padomes priekšsēdētāja vietnieks - Iekšlietu ministrijas pārstāvis.

9. Padomes sēdes sasauc, kad tas ir nepieciešams, lai nodrošinātu pado­mes uzdevumu izpildi, bet ne retāk kā reizi gadā.

(Grozīts ar MK 10.05.2016. noteikumiem Nr. 286)

10. Padomes priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda padomes priekšsēdētāja vietnieks.

11. Padomes priekšsēdētājs:

11.1. apstiprina padomes sēžu darba kārtību, sasauc un vada padomes sēdes. Par sēdes laiku un vietu paziņo piecas darbdienas pirms attiecīgās sēdes;

11.2. nodrošina nepieciešamos informatīvos un uzziņas materiālus;

11.3. nodrošina padomes sēžu protokolēšanu;

11.4. ja nepieciešams, uzaicina piedalīties padomes sēdē ar padomdevēja tiesībām citas amatpersonas un speciālistus.

12. Padomes locekļi:

12.1. ir tiesīgi iesniegt padomes priekšsēdētājam priekšlikumus par jautājumu iekļaušanu padomes sēdes darba kārtībā;

12.2. informē padomi par pārstāvētās institūcijas viedokli padomes sēdē izskatāmajā jautājumā;

12.3. atbilstoši kompetencei sniedz nepieciešamo informāciju un dokumentus, lai nodrošinātu padomes darbību.

13. (Svītrots ar MK 10.05.2016. noteikumiem Nr. 286)

14. (Svītrots ar MK 10.05.2016. noteikumiem Nr. 286)

15. Padomes sēdes protokolē. Sēdes protokolā norāda darba kārtības jautājumus, diskusiju saturu, kā arī personas, kuras piedalījušās sēdē, un personas, kuras izteikušās par attiecīgo jautājumu.

(Grozīts ar MK 10.05.2016. noteikumiem Nr. 286)

16. Sēdes protokolu paraksta padomes priekšsēdētājs un protokola sagatavotājs.

17. Padomes sekretariāta funkcijas nodrošina Ārlietu ministrija.

Ministru prezidenta vietā - veselības ministrs G.Bērziņš

Ārlietu ministrs A.Pabriks
13.10.2023